Новости законодательства 16 тиждень 2011 р.: 18 – 24 квітня Печать

 Партнер компании «Аркада-Гранд»

  

Новости законодательства подготовлены

аналитиками Компании «Динай»

ДОКУМЕНТ ТИЖДНЯ 

Хіт! Набрав чинності Закон, який відмінив подачу декларації з податку на доходи фізосіб

Так і хочеться вигукнути: "дочекались". Президент України таки підписав Закон України "Про внесення змін до Податкового кодексу України" (N 3221-VI від 07.04.2011 р.), який відмінив подачу декларації з податку на доходи фізосіб та тимчасово зменшив ставки акцизного податку.
Зразу звертаємо увагу читачів, що цей закон набрав чинності з дня його опублікування. А сталося це 20.04.2011 р. ("Голос України" N 72).
Нагадаємо, які новини він приніс для бухгалтерів.
По-перше, Законом, який коментується, виключено пп. "д" п. 176.2 ПКУ. Саме цією нормою на податкових агентів було покладено обов’язок подання декларації з податку на доходи фізичних осіб. Закон набрав чинності 20 квітня, а це останній день подання березневої декларації. Звідси можна стверджувати, що хто не встиг подати декларацію за березень, то штрафу не буде. А для тих, хто подав - теж нічого страшного, її дані податкові органи не будуть брати до уваги. Хоча на місцях податкові інспектори ще просять платників податків в останнє подати декларації за березень і попрощатися з нею. Але підкреслимо - на це підстав немає.
По-друге, тепер достеменно відомо, що податкові агенти мають подавати ф. 1ДФ лише у разі нарахування доходів платникам податку протягом звітного періоду. "Пустишок" податківці бачити не хочуть.

 

 

По-третє, тимчасово, до 31 липня 2011 року знижено ставки акцизного податку на легкі дистиляти (інші спеціальні бензини та бензини моторні) зі 182 до 132 євро за тону. Зменшено ставки акцизного податку й на важкі дистиляти (газойлі) із різним вмістом сірки: з 90, 69, 62, 42 євро за тону до 60, 39, 32, 22 євро за тонну відповідно.
------------------------
Закон України "Про внесення змін до Податкового кодексу України" (N 3221-VI від 07.04.2011 р.)
Офіційне опублікування: "Голос України" N 72 від 20.04.2011 р.
Дата набрання чинності: 20.04.2011 р.

ПОДАТКОВИЙ КОДЕКС

Знову готуються зміни до Податкового кодексу України

Законотворці хочуть ПОВЕРНУТИ до оподатковуваних ПДВ операцій консультаційні, інжинірингові, інженерні, юридичні (у тому числі адвокатські), бухгалтерські, аудиторські, актуарні та інші подібні послуги консультаційного характеру.
Такий законопроект невдовзі має розглянути ВРУ (N 8321 від 31.03.2011 р.). Хочемо відмітити, що ймовірність того, що такі зміни приймуть, досить велика. Адже його автором виступає не хто інший, як прем’єр-міністр, М.Я. Азаров.
------------------
Проект Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та затвердження ставок вивізного (експортного) мита на деякі види зернових культур" (N 8321 від 31.03.2011 р.)

КРИМІНАЛЬНИЙ ПРОЦЕС

Врегульовано питання щодо термінів ознайомлення обвинуваченого і захисника з матеріалами кримінальної справи

Кримінально-процесуальний кодекс України поповнився положеннями, згідно з якими обвинуваченого і його захисника не можна обмежувати в часі, потрібному їм, щоб ознайомитися з усіма матеріалами справи в розумні строки. Раніше кодекс не встановлював відповідних обмежень у часі.
У разі зволікання з ознайомленням з матеріалами справи зазначеними особами, слідчий за погодженням із прокурором або прокурор вносить до суду за місцем провадження слідства подання, яке суддя розглядає, і своєю постановою може визначити строк для ознайомлення та заявлення клопотання.
Після закінчення цього строку обвинувачений і його захисник вважаються ознайомленими з матеріалами справи. На постанову судді прокурором, обвинуваченим чи його захисником протягом трьох діб із дня її винесення може бути подана апеляція. Подання апеляції не зупиняє виконання постанови судді.
Ці заходи допоможуть уникнути умисного затягування ознайомлення із матеріалами кримінальної справи, що призводить до порушення строків розгляду справ, а також збігання строків давності притягнення особи до кримінальної відповідальності, в разі закінчення яких до набрання вироком законної сили особа звільняється від такої відповідальності.
------------------------
Закон України "Про внесення змін до статті 218 Кримінально-процесуального кодексу України щодо ознайомлення обвинуваченого і захисника з матеріалами кримінальної справи" (N 3228-VI від 08.04.2011 р.)
Офіційне опублікування: "Голос України" N 72 від 20.04.2011 р.
Дата набрання чинності: 20.04.2011 р.

ПРАВИЛА ТОРГІВЛІ

Затверджено нові Правила торгівлі у розстрочку

Кабмін представив нові Правила торгівлі у розстрочку фізичним особам, скасувавши разом з цим аналогічні попередні Правила, затверджені постановою КМУ N 997 від 01.07.98 р.
Відповідно до нових Правил, продаж товарів у розстрочку може здійснюватися суб'єктами господарювання усіх форм власності фізичним особам, які мають постійний дохід незалежно від їх місця проживання (раніше розстрочка була доступна лише за умови, що фізична особа проживає в одному населеному пункті із суб’єктом господарювання).
Як і раніше, продаж товарів у розстрочку здійснюється на підставі відповідного договору купівлі-продажу (на жаль, на відміну від попередньої редакції Правил, нові не затверджують форми договору).
Укладається такий договір при пред’явленні покупцем паспорта та довідки для придбання товарів у розстрочку (додаток до Правил), яка видається за місцем роботи (навчання), або органом, що призначив пенсію, – непрацюючим пенсіонерам. Зазначимо, що нині діючі Правила зобов’язують підприємства замовляти виготовлення бланків довідок для придбання товарів у розстрочку. Останні повинні мати друкарську нумерацію, видаватися, обліковуватися та зберігатися як бланки документів суворої звітності. Нові Правила не містять вищевказаних вимог до бланків довідки.
Як і раніше, зазначено, що фізичним особам може видаватися лише одна довідка. Наступна довідка може бути отримана за умови повного розрахунку за придбаний у розстрочку товар.
Сума розстрочки не повинна перевищувати:
- розміру тримісячної з/п (стипендії, пенсії) покупця – при продажу товарів з розстроченням платежу на 6 місяців;
- розміру шестимісячної з/п (стипендії, пенсії) покупця – при продажу товарів з розстроченням платежу на 12 місяців;
- розміру дванадцятимісячної з/п (стипендії, пенсії) покупця – при продажу товарів з розстроченням платежу на 24 місяці.
Вказані обмеження не поширюються на випадки продажу транспортних засобів.
На придбані у розстрочку товари поширюються гарантійні строки обслуговування (ремонту) або гарантійна заміна.
Що стосується розрахунків за придбані товари, то, як і раніше, вони проводяться один раз на місяць (у визначені договором строки) шляхом внесення суми готівкою до каси суб’єкта господарювання або шляхом безготівкового перерахування через банківські установи.
------------------------
Постанова Кабінету Міністрів України "Про затвердження Правил торгівлі у розстрочку фізичним особам" (N 383 від 30.03.2011 р.)
Дата набрання чинності: з дня офіційного опублікування

СПРОЩЕНА СИСТЕМА ОПОДАТКУВАННЯ

Фонд непрацездатності повертатиме підприємцям -"єдинникам" кошти, надміру сплачені у складі єдиного податку

Цього року спрощена система оподаткування виявилась на диво непростою. Якщо податися в екскурс, то з нового року податок мав сплачуватись тільки в частині єдиного (фіксованого) податку, що підлягає перерахуванню в бюджет (а це 43% від ставки). Разом з тим, контролери підкреслювали, що так можна платити тільки після 07.02.2011 р. (дати введення нових рахунків для зарахування податків та зборів). До цієї дати кошти надходили на розподільчі рахунки, відкриті в Держказначействі, і автоматично розподілялись у такому відношенні: 43% - до місцевого бюджету, 42% - до ПФУ, 15% - на обов'язкове соціальне страхування (у тому числі до Державного фонду сприяння зайнятості населення - 4%) (див. лист N 4019/7/15-0117 від 14.02.2011 р.). Коментуючи цей лист, ми звертали увагу наших користувачів на важку долю фондівських переплат.
Швидше за всіх на звернення підприємців відреагував ПФУ, який дозволив зараховувати переплату по єдиному (або фіксованому) податку в рахунок сплати єдиного соцвнеску (мова йде про 42% ставки єдиного податку, які потрапили на розподільчі рахунки Держказначейства до 7 лютого). Для зарахування таких коштів підприємцям необхідно звернутися до органу ПФУ за місцем реєстрації із заявою у довільній формі (див. лист N 3115/03-30 від 18.02.2011 р.).
Нарешті дочекалися і офіційного роз’яснення Фонду непрацездатності щодо можливості повернення коштів, надмірно сплачених у складі єдиного податку (йдеться про 11% від суми сплаченого єдиного податку або 22 грн. (200 грн х 11%)). На жаль, фахівці фонду непрацездатності, як і ПФУшники, виявились небагатослівними, та головне, що вони не проти повертати такі кошти. Для цього підприємець має скласти заяву у довільній формі з обов'язковим зазначенням наступної інформації: причини повернення коштів з бюджету, найменування (П.І.Б.) платника, реєстраційного номера облікової картки платника податків за ДРФО, або серії та номера паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті), адреси та номера контактного телефону, суми платежу, що підлягає поверненню, способу перерахування коштів з бюджету - у безготівковій формі із зазначенням реквізитів рахунку одержувача коштів або готівкою шляхом оформлення чека чи поштовим переказом на адресу, визначену в цій заяві (п. 5 Порядку повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, затвердженого наказом Держказначейства N 226 від 10.12.2002 р.). Справа не хитра, та чи варта шкура вичинки, вирішувати самим підприємцям.
------------------------
Лист Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності N 01-16-771 від 06.04.2011 р.

СУБ’ЄКТИ МАЛОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА

Як подаватимуть фінзвіт суб’єкти малого підприємництва?

Розпочнемо з того, що не так давно фахівці Мінфіну та Держкомстату зазначали (див. лист NN 31-34020-06-5/5837, 04/4-7/137 від 02.03.2011 р.), що суб’єктам малого підприємництва за I квартал 2011 року необхідно відзвітувати за старою формою (встановленою наказом Мінфіну N 39 від 25.02.2000 р.), а вже починаючи із звітності за I півріччя 2011 року - за новою формою (встановленою наказом Мінфіну N 25 від 24.01.2011 р.).
Автори коментованого листа підкреслюють, що Спрощений фінзвіт готують суб’єкти малого підприємництва – юрособи, які відповідають критеріям, визначеним у п. 154.6 ПКУ та подають його тільки один раз – за підсумками року. Це ж саме випливає із ст. 11 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" (N 996-XIV від 16.07.99 р.).
До того ж, таку періодичність згадано й у п. 46.2 ПКУ. В ньому йдеться, що платники податку на прибуток, а саме - малі підприємства, віднесені до таких відповідно до Господарського кодексу України, подають разом з річною податковою декларацією річну фінансову звітність у порядку, передбаченому для подання податкової декларації. Але підкреслимо, подання звіту у податкову не знімає обов’язку відзвітувати в органи статистики.
------------------------
Лист Міністерства фінансів України, Державного комітету статистики України NN 31-08410-06-5/9545, 04/4-7/214 від 12.04.2011 р.

ФОНД НЕПРАЦЕЗДАТНОСТІ

Виявили помилку у заяві-розрахунку на отримання лікарнях: як уникнути санкцій

Не існує людей, які не помиляються. Просто одні помиляються частіше, інші - рідше, одних за порушення карають, інших покарання обходить стороною. Не є виключенням і бухгалтери. В коментованому листі фахівці Фонду непрацездатності прокоментували ситуацію, коли страхувальник виявив завищення сум на виплату матеріального забезпечення застрахованим особам, вказаних у заявах-розрахунках, і хоче уникнути санкцій за таке порушення.
Позиція ФСС з ТВП:
Після виявлення помилки страхувальник має ТЕРМІНОВО повідомити Фонд непрацездатності за місцем обліку про зміст помилки з подальшим відображенням повернутих сум у звіті по коштах за формою Ф4-ФСС з ТВП.
Надлишково одержана сума має бути повернена на рахунки Фонду (з якого здійснювалося фінансування) протягом трьох робочих днів після виплати допомоги застрахованим особам за рахунок фондівських коштів, але не пізніше від трьох робочих днів після найближчого від одержання коштів Фонду терміну виплати заробітної плати. Якщо страхувальник вкладається у ці строки, то фінсанкції, передбачені ст. 30 Закону N 2240-III від 18.01.2001 р., НЕ застосовуються. Мова йде про:
1) штраф, у розмірі 10% несвоєчасно повернутих страхових коштів;
2) пеню в розмірі 0,1% суми несвоєчасно повернутих страхових коштів і штрафних санкцій, розраховану за кожний день прострочення платежу.
Для довідки! У листі не згадано про адмінвідповідальність за порушення порядку використання коштів Фонду непрацездатності. Так, згідно зі ст. 1655 КпАП за таке порушення передбачено адмінштраф у розмірі від 8 до 15 НМДГ (від 136 до 255 грн.), за повторний протягом року штраф – від 10 до 20 НМДГ(від 170 до 340 грн.).
Деякі уточнення до коментованого листа.
Чомусь автори листа не згадали про норму наступного змісту: якщо страхувальник самостійно до початку перевірки повідомляє про помилки та повертає в повному обсязі зайво нараховані кошти на виплату матзабезпечення застрахованим особам, то до нього не будуть застосовуватися штрафи (пп. 7.7 Порядку N 4 від 18.01.2011 р.).
Крім того, штраф у розмірі 10% та пеня застосовуються у випадку, якщо страхувальник протягом трьох робочих днів не поверне невикористані страхові кошти, що надавалися для виплати матзабезпечення (ч.1 ст.21 та ст. 30 Закону N 2240-III). Тепер уловлюємо різницю: в коментованому листі розглядається ситуація, в якій страхувальник ПОМИЛИВСЯ при розрахунку лікарняних і виплатив суму лікарняних за рахунок фонду більше ніж потрібно. Разом з тим до цієї ситуації застосовуються санкції, коли страхувальник СВІДОМО не повернув невикористані страхові кошти протягом установленого строку.
------------------------
Лист Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності N 01-16-755 від 05.04.2011 р.

СУДОЧИНСТВО

Уніфікований підхід до застосування норм права у судочинстві

Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ нагадав апеляційним судам про правові позиції Верховного Суду, сформульовані за наслідками розгляду заяв про перегляд судових рішень з мотивів неоднакового застосування судом касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріального права у подібних правовідносинах, та зобов'язав суди привести свою судову практику у відповідність з судовими рішеннями ВСУ.
Зокрема, акцентовано увагу на справах, що стосуються:
- захисту гідності, честі, ділової репутації та відшкодування моральної шкоди (постанова ВСУ N 6-3цс10 від 07.02.2011 р.);
- права власності (постанова ВСУ N 3-18гс11 від 04.04.2011 р.);
- земельного права (постанови ВСУ N 3-27гс10 від 22.11.2010 р., N 3-23гс10 від 22.11.2010 р., N 3-50гс10 від 06.12.2010 р.);
- зобов'язань, що виникають з договорів та інших правочинів (постанови ВСУ N 3-57гс10 від 20.12.2010 р., N 6-7цс11 від 21.03.2001 р., N 3-62г10 від 17.01.2011 р., N 3-34гс10 від 29.11.2010 р., N 3-15гс10 від 15.11.2010 р., N 3-10гс11 від 21.02.2011 р., N 3-58г10 від 13.12.2010 р., N 3-11гс10 від 15.11.2010 р., N 3-53гс10 від 13.12.2010 р., N 3-13г10 від 06.12.2010 р., N 6-1цс10 від 24.12.2010 р.).
------------------------
Лист Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ від 13.04.2011 р.

СТРАХУВАННЯ

Неповідомлення страховика про ДТП є підставою для відмови у відшкодуванні шкоди

Невиконання страхувальником обов’язку, передбаченого ст. 33 Закону України "Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів" (N 1961-IV від 01.07.2004 р.), щодо повідомлення у встановлений законом і договором триденний строк страхової компанії про страховий випадок, позбавляє його права на відшкодування шкоди за його винні дії страховиком у порядку, передбаченому ст. 1194 ЦК України.
Так обгрунтував Верховний Суд України своє рішення у справі за позовом ОСОБИ_2, ОСОБИ_3 до ОСОБИ_1, страхової компанії, Моторного (транспортного) страхового бюро України про відшкодування матеріальної та моральної шкоди, завданої джерелом підвищеної небезпеки.
Відповідач ОСОБА_1, не заперечуючи своєї вини у дорожньо-транспортній пригоді, зазначав, що завдану шкоду повинна відшкодовувати страхова компанія, з якою він уклав договір обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності, а в разі недостатності коштів та майна страховика – МТСБУ.
Дійсно, пунктом 22.1 ст. 22 Закону N 1961-IV встановлено правило, згідно з яким при настанні страхового випадку страховик відповідно до лімітів відповідальності відшкодовує у встановленому цим Законом порядку оцінену шкоду, яка була заподіяна у результаті ДТП життю, здоров’ю, майну третьої особи.
Проте ст. 33 Закону N 1961-IV зобов’язує учасника ДТП вжити заходів для невідкладного, але не пізніше трьох робочих днів, повідомлення страховика, з яким було укладено договір обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності, або у випадках, передбачених зазначеним Законом, МТСБУ про настання такої пригоди.
Якщо зазначені особи з поважних причин не мали змоги виконати зазначені дії, вони мають підтвердити це документально (абз. 2 пп.33.1.2 п.33.1 ст.33 Закону N 1961-IV).
Ці умови договору та Закону N 1961-IV, як установлено судами, позивачем виконані не були, що позбавило його права на виплату страхового відшкодування.
------------------------
Постанова Верховного Суду України від 24.12.2010 р.

ЕЛЕКТРОННЕ ДЕКЛАРУВАННЯ

Електронне декларування по-новому

Держмитслужба на заміну Порядку визначення підприємств, до товарів яких може застосовуватися процедура електронного декларування, затвердила нові Умови електронного декларування.
Для початку зазначимо, що замість Реєстру підприємств, до товарів яких може застосовуватися процедура електронного декларування, буде складатись Реєстр підприємств, допущених до електронного декларування (далі - Реєстр) (підприємства, унесені до першого Реєстру, будуть автоматично перенесені до другого).
Відповідно до нових умов, митний орган може застосовувати електронний цифровий підпис для вчинення правочинів за участю підприємств, унесених до Реєстру, за наявності у них посилених сертифікатів відкритих ключів, та якщо сума податків і зборів (обов’язкових платежів), що підлягають сплаті за електронною ВМД або внесенню як грошова застава під час оформлення документа контролю за переміщенням товарів, не перевищує 1 млн. гривень. При цьому, до підприємств, які можуть включатись у Реєстр, уже не будуть висувати вимоги щодо їх відповідності ряду критеріїв (невчинення посадовими особами підприємства контрабанди чи порушення митних правил, здійснення зовнішньоекономічної діяльності не менше одного року, незастосування до підприємства спеціальних санкцій).
Для того щоб підприємство включили до Реєстру, достатньо лише звернутись до Держмитслужби із письмовою заявою довільної форми, додавши до неї:
- два оригінали договору про надання посадовим особам митних органів права безперешкодного доступу до фінансових і банківських документів підприємства, що стосуються переміщення товарів і транспортних засобів через митний кордон України, після закінчення митних процедур і пропуску товарів і транспортних засобів через митний кордон України, підписані керівником підприємства та скріплені печаткою підприємства;
- копія облікової картки суб’єкта зовнішньоекономічної діяльності;
- інформація про електронну адресу, яка буде використовуватись підприємством для передання електронних ВМД та інших електронних документів митним органам і отримання ним зворотної інформації від митних органів.
Розгляд заяви та внесення підприємства до Реєстру має здійснюватися Держмитслужбою у строк, що не перевищує тридцяти календарних днів з дня реєстрації заяви.
Цікавим є те, що підприємство може бути виключене з Реєстру лише в одному випадку - у разі припинення юрособи чи припинення підприємницької діяльності фізособи-підприємця.
Крім цього, Держмитслужба також внесла деякі корективи в Порядок здійснення митного контролю та митного оформлення товарів, які декларуються з поданням вантажної митної декларації та документів контролю за переміщенням товарів (попереднього повідомлення та попередньої митної декларації) в електронному вигляді (затверджений наказом Держмитслужби N 800 від 26.09.2007 р.).
------------------------
Наказ Державної митної служби України "Про затвердження Умов електронного декларування" (N 216 від 17.03.2011 р.)
Зареєстрований в Міністерстві юстиції України: 11.04.2011 р. за N 468/19206 та набирає чинності через 30 днів з дня офіційного опублікування.

ЗВЕРНЕННЯ В ДЕРЖМИТСЛУЖБУ

Як швидко Держмитслужба буде реагувати на звернення фізичних та юридичних осіб?

Для оперативного реагування на звернення, які надходять від фізичних та юридичних осіб, Держмитслужба вирішила створити Моніторинговий центр (підрозділ швидкого реагування), та затвердила порядок його роботи.
Зокрема, чітко визначено послідовність дій при отриманні, опрацюванні, перевірці, узагальненні та обліку інформації, яка надходить від фізичних і юридичних осіб (далі – заявник) до Моніторингового центру (підрозділу швидкого реагування) Держмитслужби (далі – Центр).
Відмітимо, що Центром приймаються повідомлення про:
а) можливе скоєння злочинів у сфері службової діяльності, корупційних та інших неправомірних діянь (дій та бездіяльності) з боку працівників митної служби;
б) нетактовну поведінку посадових осіб митної служби при виконанні службових обов’язків щодо громадян, приниження їх честі та гідності;
в) затримки під час здійснення митного контролю й митного оформлення товарів і транспортних засобів, у тому числі про можливе створення при цьому штучних перешкод з боку посадових осіб митної служби;
г) замах на контрабанду й порушення митних правил або вчинення цих правопорушень;
ґ) черги в пунктах пропуску через державний кордон України;
д) пропозиції (зауваження) щодо організації роботи митних органів, спеціалізованих митних установ і організацій (далі – митні органи);
е) пропозиції (зауваження) до нормативно-правових актів з питань митної справи;
є) виникнення проблемних питань під час здійснення митних процедур щодо товарів та транспортних засобів суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності, внесених до Реєстру підприємств, до товарів і транспортних засобів яких установлено спрощений порядок застосування процедур митного контролю та митного оформлення, визначених нормативно-правовими актами Держмитслужби.
Прийом повідомлень від заявників, що надходять телефонним, факсимільним зв’язком, а також на відомчу електронну скриньку Держмитслужби, здійснюється цілодобово: з 9:00 по 18:00 – уповноваженими особами Центру, а з 18:00 по 9:00 – оперативними черговими Держмитслужби. При цьому термін опрацювання повідомлення не може перевищувати восьмигодинного робочого дня. За рішенням члена колегії Держмитслужби термін розгляду може бути продовжений із обов'язковим визначенням кінцевого строку опрацювання повідомлення.
------------------------
Наказ Державної митної служби України N 307 від 13.04.2011 р.
Дата набрання чинності: 13.04.2011 р.

ПЕРЕРОБКА ТОВАРУ

Збільшено строк ремонту сепараторів за межами митної території України

Кабмін встановив строк виконання операцій з капітального ремонту сепараторів Alfa Laval SRPX-417 (код згідно з УКТ ЗЕД 8421 19 70 90) за межами митної території України 150 днів.
При цьому, передбачено що даний строк розповсюджується і на операції з капітального ремонту, які уже розпочаті та не завершені станом на 21.04.2011 р.
------------------------
Розпорядження Кабінету Міністрів України N 339-р від 13.04.2011 р.
Офіційне опублікування: "Урядовий кур’єр" N 73 від 21.04.2011 р.
Дата набрання чинності: 21.04.2011 р.

ЗВІТНІСТЬ ДО ДКЦПФР

ДКЦПФР надала електронні технологічні адреси своїх територіальних органів

Відповідно до Порядку заповнення електронних форм адміністративних даних емітентами з закритим (приватним) розміщенням цінних паперів, які подаються до ДКЦПФР (затверджено рішенням ДКЦПФР N 187 від 01.03.2011 р.) емітенти, які подають ці відомості до територіальних органів Комісії, мають надсилати електронні форми Даних на окремі електронні технологічні адреси територіальних органів Комісії. Вказані електронні адреси знайшли своє відображення в рішенні ДКЦПФР N 381.
------------------------
Рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку N 381 від 31.03.2011 р.

КАЛЕЙДОСКОП ІНШИХ НОВИН

Кабмін

- встановив розмір плати за видачу Мінсоцполітики ліцензії на право провадження господарської діяльності з посередництва у працевлаштуванні на роботу за кордоном (постанова N 404 від 13.04.2011 р.);
- визначив механізм організації навчання студентів та стажування аспірантів, наукових і науково-педагогічних працівників у провідних вищих навчальних закладах та наукових установах за кордоном (постанова N 411 від 13.04.2011 р.);
- розробив методику розрахунків розмірів ліцензійного збору за видачу або продовження строку дії ліцензії на мовлення, ліцензії провайдера програмної послуги, визначення розміру плати за переоформлення ліцензії та видачу дубліката ліцензії на мовлення, ліцензії провайдера програмної послуги (постанова N 412 від 13.04.2011 р.);

Мінфін

- пролив світло на порядок подання фінзвітності суб'єктами малого підприємництва, а саме: хто та як має звітувати за формами NN 1-мс та 2-мс, а хто - за формами NN 1-м та 2-м (лист N 31-08410-06-5/9545 від 12.04.2011 р. та лист Держкомстату N 04/4-7/214 від 12.04.2011 р.);

Мінпраці

- серед іншого зупинилось на питанні щодо надання додаткової відпустки за ненормований робочий день (лист N 162/13/84-11 від 03.03.2011 р.);

ДПАУ

- зазначає, що платники податку на прибуток з 01.04.2011 на підставі колективного або трудового договору (угоди) мають право включати до складу витрат витрати на оплату праці працівників, які перебувають у трудових відносинах з таким платником податку за умови їх використання у господарській діяльності та документального підтвердження відповідних витрат (лист N 9570/7/15-0317 від 06.04.2011 р.);
- звертає увагу: якщо платник податку придбаває товари (послуги) та основні фонди, які призначаються для використання в операціях, за якими податкові зобов'язання визначаються за касовим методом, то суми податку, сплачені у зв'язку з таким придбанням, до податкового кредиту включаються теж за касовим методом (лист N 6310/7/16-1517-26 від 04.03.2011 р.);
- роз’яснила нюанси обкладання бюджетних установ збором за спеціальне використання води (лист N 10193/7/15-0817 від 11.04.2011 р.);
- підтвердила, що звільняється від оподаткування прибуток, отриманий від основної діяльності підприємств легкої промисловості (група 17 - група 19 КВЕД ДК 009:2005), які зазначені в першому та другому абзаці пп. "б" п. 17 підр. 4 р. XX ПКУ з урахуванням п. 21 підр. 4 р. XX ПКУ. Разом з тим, Мінфіном розроблено проект порядку цільового використання вивільнених від оподаткування коштів у зв'язку з наданням пільг з податку на прибуток (лист N 9571/7/15-0317 від 06.04.2011 р.);
- відмічає, що підприємець на фіксованому податку звільнений від обов’язкового ведення обліку доходів і витрат. Він може вести облік результатів діяльності в будь-якій зручній для нього формі, яка не потребує реєстрації (лист N 4582/6/17-0416 від 05.03.2011 р.);
- роз’яснила можливість застосовування штрафної санкції у разі, якщо контролюючий орган самостійно визначив зменшення суми бюджетного відшкодування за період до 01.01.2011 р. та склав податкове повідомлення-рішення (лист N 10-1018/769 від 01.03.2011 р.);
- зупинилась на можливості реєстрації платником ПДВ новоствореної особи (лист N 7026/6/16-1415 від 12.04.2011 р.);
- внесла ясність у питання можливості перерахування за власний рахунок податкового агента-страхувальника податку на доходи фізичних осіб з сум нарахованої допомоги по тимчасовій непрацездатності (лист N 4636/5/17-0716 від 15.04.2011 р.);
- зауважує, що ввезене на умовах оперативного лізингу імпортне обладнання є не придбаним, а лише отриманим у користування. Сума ПДВ, сплачена при його ввезенні, до податкового кредиту не відноситься (лист N 9887/7/16-1517-26 від 07.04.2011 р.);
- підкреслює, що послуги з доступу передплатників до інформації, розміщеної на сайті в мережі Інтернет, є об'єктом оподаткування ПДВ у загальновстановленому порядку за повною ставкою податку (лист N 9495/7/16-1517-26 від 06.04.2011 р.);

ПФУ

- затвердив Порядок подання ФСС з ТВП відомостей про осіб, які підлягали загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню на випадок безробіття, отримували допомогу по безробіттю (крім одноразової її виплати для організації безробітним підприємницької діяльності) та матеріальну допомогу у період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації, до органів ПФУ (постанова N 28-1 від 10.12.2010 р.);

ФСС з НВВ

- прописав Методрекомендації щодо порядку заповнення Звіту щодо сплати заборгованості зі сплати страхових коштів до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України (наказ N 256 від 06.04.2011 р.);

Держмитслужба

- передбачила деякі корективи в Класифікатор документів (наказ N 308 від 13.04.2011 р.);
- повідомила про основні напрацювання в сфері електронного декларування, зроблені Держмитслужбою протягом 2010 року та початку 2011 року (лист N 12.2/3-464-ЕП від 06.04.2011 р.);
  - оповістила про роботу телефону довіри Держмитслужби України за I квартал 2011 р. (лист N 20/1-13/0956 від 11.04.2011 р.).

 

 


 

Матеріал підготували експерти Компанії "Дінай": Анна Скуміна, Наталія Михальченко, Тарас Шарий, Ольга Яковенко, Анна Степанець

Відтворення матеріалу у будь-якій формі повністю або частково можливо лише з письмового дозволу Компанії "Дінай"