БУМ!

Уважаемые Бухгалтеры!

Рады сообщить Вам, что СЕГОДНЯ на рынке бухгалтеров Украины произошло важное событие, и Вы первые, кому мы это сообщаем

 

Подробнее ...
Продукты компании 1С

Уважаемые пользователи и клиенты нашей компании сообщаем Вам, что программные продукты от компании 1С теперь доступны и Вам.  

Подробнее ...
Вопросы и ответы от ГНИ 27.12.2013


На питання платників податків, які надійшли в телефонному режимі «гаряча лінія» відповідає начальник управління IT та обліку платників ДПІ у Київському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області Курунова Ольга Володимирівна:   

Питання: Які подальші дії після отримання електронного цифрового підпису?

Відповідь:  Перед тим як розпочати представлення податкової звітності в електронній формі, платникам слід заключити з територіальним органом Мін доходів Договір «Про признання електронних документів». Це можливо зробити й в електронній формі. Для чого необхідно
Чтобы начать представление налоговой отчетности в электронной форме, следует заключить  с территориальным органом Миндоходов Договор «О признании электронных документов» . Это возможно сделать в электронной форме. Для этого нужно установить  ПО «ДПС захист звітності» (с сайта     www.acskidd.gov.ua,    раздел «Программное обеспечение»). 

Увага, для платників податків - «гаряча лінія» !

08.01.2014 року з 15:00 до 16:00 години буде проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з начальником управління обслуговування платників податків ДПІ у Київському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області Оводюк О.Г. на тему: «Адміністративні послуги в Центрі обслуговування платників». 


Зустріч керівника ДПІ у Київському районі м. Одеси
з представником ЗМІ

24 грудня 2013 року начальник ДПІ у Київському районі м. Одеси Володимир Попов, з нагоди річниці Міністерства доходів і зборів України, зустрівся у дружній обстановці з головним редактором газети №1 в Одеському регіоні «Робота+Учеба» Валентиною Гончарук.
На початку зустрічі Володимир Григорович розповів про те, що рік тому два відомства Державна податкова служба та Державна митна служба провели адміністративну реформу та об’єднались в Міністерство доходів і зборів України на яке  покладені завдання із адміністрування податків і зборів, митних платежів, єдиного внеску та наповнення дохідної частини державного бюджету.
Для того щоб платники податків не відчули жодного дискомфорту при інтеграції двох служб, а, навпаки, мали можливість отримати більш якісний сервіс, більш широкий спектр послуг, простіші і швидші  процедури адміністрування податків і митних платежів, Міністерством зроблено  ставку на електронні сервісі та інноваційні  ІТ-технології, які поклали також і  в основу нашої роботи із  детінізації економіки та забезпечення стабільного фінансування державного бюджету. За цей короткий час відбулось чимало позитивних змін, які не можна залишити без додаткової уваги.
Надано можливість громадянам та бізнесу безкоштовно отримати послуги електронного цифрового підпису у відділеннях Акредитованого центру сертифікації ключів Міндоходів. Розширені функціональні можливості електронних ключів Міндоходів, які дають змогу клієнтам здійснювати звітування у режимі он-лайн не лише до органів Міндоходів, а також до органів державної статистики України та Пенсійного фонду України. З листопада 2013 року термін дії електронних ключів пролонгований до 2 років.
Володимир Попов зазначив, що Міністерство доходів і зборів – це структура, яка на потужному рівні за рік свого існування забезпечила стабільне надходження коштів до бюджету країни. Завдяки злагодженій і наполегливій роботі держава вчасно отримує фінансовий ресурс для виконання своїх функцій та соціальних програм. Так за рік своєї діяльності у складі Головного управління Міндоходів в Одеській області ДПІ у Київському районі м. Одеси забезпечила наповнення зведеного бюджету України у розмірі понад 458 млн.грн., у тому числі до місцевого бюджету надійшло 281,3 млн.грн.
З 2014 року вступає в силу низка законів, що були прийняті за ініціативи Міністерства і спрямовані на спрощення процедур започаткування бізнесу, зменшення витрат часу, необхідних для звернення до органів Міндоходів України для подання заяви щодо реєстрації платником ПДВ або обрання спрощеної системи оподаткування.
Протягом 2013 року діяв мораторій на перевірки малого та середнього бізнесу, мораторій подовжено і на 2014 рік.
Наприкінці бесіди головний редактор газети №1 в Одеському регіоні «Робота+Учеба» ознайомилась з приорітетними напрямки роботи Міністерства доходів і зборів, визначеними Стратегічним планом розвитку на 2013-2018 роки.

Деякі особливості звітування у разі відмови від спрощеної системи оподаткування протягом року

Відповідно до п.294.1 ст.294 Податкового кодексу України податковим (звітним) періодом для платників єдиного податку першої та другої груп є календарний рік. Для відмови від спрощеної системи оподаткування суб’єкт господарювання не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку нового календарного кварталу (року) подає до контролюючого органу заяву.
Платники єдиного податку можуть самостійно відмовитися від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених Податковим кодексом (за умови відсутності непогашених податкових зобов’язань чи податкового боргу з єдиного податку та/або інших податків і зборів), з першого числа місяця, наступного за звітним кварталом, у якому подано заяву щодо відмови від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів.
Податкові декларації, крім випадків, передбачених Податковим кодексом, подаються за базовий податковий період, що дорівнює, зокрема, календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного кварталу (півріччя).
Отже, фізична особа - підприємець - платник єдиного податку першої або другої групи, який відмовляється від спрощеної системи оподаткування протягом року, зобов’язаний подати до органу доходів і зборів податкову декларацію платника єдиного податку - фізичної особи - підприємця за податковий (звітний) квартал, у якому подано заяву щодо відмови від спрощеної системи оподаткування, у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів, з наростаючим підсумком з початку року протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу.                                


Cкоро стартує « деклараційна кампанія – 2014 » !

З 01 січня 2014 року по всій Україні розпочнеться кампанія «Декларування 2014» та буде тривати до 1 травня 2014 року. Процес декларування доходів громадян – один із елементів виховання та підвищення податкової культури, сумлінного ставлення громадян до сплати податків, розуміння того що, в державі буде досягнуто міцного фінансового підґрунтя для добробуту громадян.
Кожен рік серед громадян Київського району м. Одеси проводиться роз’яснювальна робота, традицією стає інформування громадськості, надаються необхідні консультації та роз’яснення з актуальних питань щодо заповнення декларації, сплати податку або отримання податкової знижки.
Громадяни Київського району м. Одеси можуть отримати консультації щодо заповнення декларацій про доходи, отриманні у 2013 році, та подати декларації до ДПІ  Київського району м. Одеси за адресою:
пр-т. Академіка Глушко 17/2 в приміщенні Центру обслуговування платників податків, вікна № 19-27 та за телефонами: 49-50-62, 45-27-57.
Нагадуємо, що декларацію можна подати особисто, надіслати поштою до податкової інспекції за місцем проживання або відправити по електронній пошті.   


Юристи-міндоходівці  Київського району м. Одеси виграли понад 400 справ

З початку 2013 року на розгляді в судах за участю ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ  Міндоходів в Одеській області перебувало 770 справ на загальну суму позовних вимог – 385,5 млн.грн.
Юристам-міндоходівцям вдалося захистити для казни 65,5 млн.грн. На користь ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області в судах усіх рівнів вирішено 411 справ. Це складає 86 ,3 % від розглянутих позовів. На користь платників податків задоволено 65 справ.
Фахівці правової роботи органів Міндоходів постійно працюють над удосконаленням ефективності роботи з супроводу справ, захистом у судах позиції органів Міндоходів, що викладена в актах перевірок.


Анульований банком борг за кредитним договором – вважається доходом платника

Якщо кредитор за самостійним рішенням за рахунок страхового резерву анулює борг фізичній особі, що виник до закінчення строку позовної давності за кредитним договором, то така операція визнається як отримання доходу платника податку у вигляді додаткового блага та оподатковується податком на доходи фізичних осіб.
Порядок урегулювання безнадійної заборгованості визначено пунктом 159.1 статті 159 Податкового кодексу України.
Податковим кодексом визначено, що банк за рахунок створеного страхового резерву відшкодовує заборгованість, яка визначена безнадійною згідно з методикою, встановленою Нацбанком України за погодженням з Мінфіном України.
Згідно з статтею 164 Податкового кодексу України до загального місячного оподатковуваного доходу включається дохід, отриманий платником податку як додаткове благо у вигляді суми боргу, прощеного кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності. Якщо кредитор повідомляє боржника рекомендованим листом або під підпис особисто про анулювання боргу, то такий платник податків відображає цей дохід у річній податковій декларації та самостійно сплачує податок.
Сума доходу боржника у вигляді суми анульованого боргу відображається кредитором у податковому розрахунку № 1ДФ за підсумками періоду, в якому такий борг було анульовано, за ознакою доходу «126».
Однак, у разі якщо кредитор не повідомив платника у встановленому порядку про суму анульованого боргу та включення її до податкового розрахунку № 1ДФ такий кредитор зобов’язаний у повному обсязі виконати обов’язки податкового агента, встановлені положеннями статті 176 ПКУ. При цьому зазначені доходи оподатковуються у складі загального місячного оподатковуваного доходу платника податку за ставками 15 (17) %. 


З нового року підвищується акциз на алкогольні та тютюнові вироби

З 1 січня 2014 року підвищуються ставки акцизного податку на спиртові дистиляти та спиртні напої, одержані шляхом перегонки виноградного вина або вичавок винограду (коди згідно УКТ ЗЕД 2208 20 12 00, 2208 20 62 00) з 29 гривень до 32 гривень за 1 літр 100-відсоткового спирту.
Також збільшуються ставки акцизного податку на тютюнові вироби згідно з УКТ ЗЕД 2402 20 90 10 „Сигарети без фільтра, цигарки” до 77,50 грн. за 1 тис. шт., за кодом товару УКТ ЗЕД 2402 20 90 20 „Сигарети з фільтром” - 173,20 грн. за 1 тис. шт.
Мінімальне акцизне податкове зобов’язання становитиме 101,60 грн. за 1 тис. шт. сигарет без фільтра, цигарок та 231,70 грн. за 1 тис. шт. сигарет з фільтром. Відсоткова акцизна ставка залишається без змін – 12%.
Дана норма передбачена пунктом 6 підрозділу 5 розділу XX Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями. 


Порядок визначення суми ПДВ, що підлягає бюджетному відшкодуванню

Відповідно до п.200.1 ст.200 Податкового кодексу України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов’язання звітного періоду та сумою податкового кредиту такого звітного періоду.         
При позитивному значенні зазначеної суми, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету.        
При від’ємному значенні - така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого), а в разі відсутності податкового боргу - зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду.    
Якщо в наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з пунктом 200.1, має від’ємне значення, то:
а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від’ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента послуг на митній території України - сумі податкового зобов’язання, включеного до податкової декларації за попередній період за отримані від нерезидента послуги отримувачем послуг;
б) залишок від’ємного значення попередніх податкових періодів після бюджетного відшкодування включається до складу сум, що відносяться до податкового кредиту наступного податкового періоду. 


Переклеювати акцизні марки на алкогольні напої та тютюнові вироби, що перебувають в обігу  в зв’язку з введенням в дію нових ставок акцизного податку не потрібно
Відповідно п. 226.9 ст. 226 Податкового кодексу України та до п. 20 вимог Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, затвердженого Кабінетом Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1251, вважаються немаркованими алкогольні напої з марками, на яких зазначення суми акцизного податку, сплаченого за одиницю маркованої продукції, не відповідає сумі, визначеній з урахуванням чинних на дату розливу продукції ставок акцизного податку, міцності продукції та місткості тари.
Отже, алкогольні напої, вироблені до введення нових ставок акцизного податку та марковані акцизними марками, на яких суму акцизного податку за одиницю маркованої продукції зазначено відповідно до ставок акцизного податку, що діяли до введення нових ставок акцизного податку, перебувають в обігу до повної реалізації у межах строку придатності до споживання.    


Визначення доходу за попередній календарний рік при переході на спрощену систему
оподаткування суб’єктом господарювання – юридичною особою

Згідно з п. 292.14 ст.292 Податкового кодексу визначення доходу здійснюється для цілей оподаткування єдиним податком і для надання права суб’єкту господарювання зареєструватися платником єдиного податку та/або перебувати на спрощеній системі оподаткування.
Розрахунок доходу за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування, подається за формою, затвердженою наказом № 1675.
Розрахунок доходу, який визначається з дотриманням вимог, установлених гл.1 розд. XIV Податкового кодексу, додається до заяви про перехід на спрощену систему оподаткування.
Під час заповнення зазначеного Розрахунку доходи у грошовій формі (готівковій та/або безготівковій) визначаються з урахуванням пунктів 292.1 – 292.11  і  292.15 ст.292 ПКУ.
Підпунктом 292.11.1 п. 292.11 цієї статті встановлено, що до складу доходу, визначеного цією статтею, не включаються суми ПДВ.
Тобто суб’єкт господарювання, який прийняв рішення про перехід на спрощену систему оподаткування, у тому числі без сплати ПДВ, при визначенні доходу за попередній календарний рік не включає до складу доходу суму ПДВ за умови, що така юридична особа була платником ПДВ у періоді, за який визначається дохід.


Привітання начальника ДПІ у Київському районі м. Одеси
ГУ Міндоходів в Одеській області Володимира Попова з річницею Міністерства
доходів і зборів України!


Шановні колеги!

Щиро вітаю вас із річницею створення Міністерства доходів і зборів України.  Міністерство доходів і зборів – це структура, яка на потужному рівні за рік свого існування забезпечила стабільне надходження коштів до бюджету країни. Завдяки злагодженій і наполегливій роботі держава вчасно отримує фінансовий ресурс, що дозволяє реалізовувати на практиці економічні реформи та соціальні програми. У цей святковий день вітаю всіх, хто доклав зусиль в створення єдиної потужної структури, та бажаю впевненості у власних силах, успіхів і натхнення при виконанні всіх відповідальних задач, покладених на Вас. Нехай нам сьогодні і в майбутньому вдається все, що ще вчора здавалося неможливим!  

 

 
 


Авторизация



Сейчас 3 гостей онлайн

Наш опрос

Ответы на какие вопросы Вам наиболее интересно видеть в программе?