БУМ!

Уважаемые Бухгалтеры!

Рады сообщить Вам, что СЕГОДНЯ на рынке бухгалтеров Украины произошло важное событие, и Вы первые, кому мы это сообщаем

 

Подробнее ...
Продукты компании 1С

Уважаемые пользователи и клиенты нашей компании сообщаем Вам, что программные продукты от компании 1С теперь доступны и Вам.  

Подробнее ...
Вопросы и ответы от ГНИ 20.12.2013

На питання платників  податків, які надійшли в телефонному  режимі «гаряча лінія» відповідає завідувач  сектору ресурсних та неподаткових платежів ДПІ у Київському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області Літвінова Людмила Онисимівн:

 

Питання: За якім принципом та у які строки надається звітність з утилізаційного податку?

 

Відповідь: Звітування за екологічним податком за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів здійснюється щокварталу за місцем перебування платників на податковому обліку в контролюючих органах. Граничний термін подання Податкової декларації за IVквартал 2013 р. – 10 лютого 2014 року.

 

Увага, для  платників податків - «гаряча лінія»!

 

25.12.2013 року з 15:00 до 16:00 години буде проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з начальником управління IT та обліку платників ДПІ у Київському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області Куруновою Ольгою Володимирівною на тему: « Електронно – цифрова підпис » за тел. 495-067.

 

Порядок нарахування ЕСВ на зарплату працівників-інвалідів

фізичною особою-підприємцем

 

Розмір єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування для кожної категорії платників та пропорції його розподілу за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування визначаються статті 8 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Законом № 2464 визначено, що платники-роботодавці нараховують ЄСВ на суми нарахованої заробітної плати за видами виплат, що включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі у натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці», залежно від визначеного класу професійного ризику виробництва, до якого віднесено платника єдиного соціального внеску, з урахуванням видів його економічної діяльності (від 36,76 до 49,7 відсотків).

Згідно з пунктом 13 статті 8 Закону № 2464 ставка 8,41 %  визначеної бази нарахування ЄСВ для працюючих інвалідів, встановлена тільки для підприємств, установ і організацій, в яких працюють інваліди. Таким чином, вказана пільга не розповсюджується на фізичних осіб - підприємців, які використовують працю найманих працівників – інвалідів. Іншого Законом №2464 не передбачено.

Враховуючи зазначене, фізичні особи - підприємці нараховують ЄСВ на заробітну плату працівників-інвалідів у розмірі, встановленому залежно від класу професійного ризику виробництва, до якого його віднесено (від 36,76 до 49,7 відсотків).

 

 

Рекомендації податківців відносно переходу зі старої на нову форму Книги обліку

 

Відповідно до п.177.10 ст.177 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI, із змінами та доповненнями, фізичні особи – підприємці на загальній системі оподаткування зобов’язані вести Книгу обліку доходів і витрат, у якій щоденно на підставі первинних документів здійснюються записи про операції, що відбулися у звітному (податковому) періоді.

Наказом Міндоходів України від 16.09.2013 №481, який набрав чинності з 18.10.2013, затверджено форму та порядок ведення Книги обліку доходів і витрат фізичними особами – підприємцями на загальній системі оподаткування та тих, які провадять незалежну професійну діяльність.

Звертаємо увагу, що з метою уникнення непорозумінь щодо ведення книг, фахівці Міндоходів України рекомендують фізичним особам – підприємцям на загальній системі оподаткування, які ведуть облік доходів і витрат у Книзі, затвердженій наказом від 24.12.2010р. №1025 (далі - наказ № 1025), продовжувати її ведення до кінця 2013 р., а вже з 01.01.2014 р. вести Книгу за новою формою.

Водночас, у разі реєстрації в 2013 році нової форми Книги, фізична особа – підприємець при заповненні та поданні податкової декларації про майновий стан і доходи за звітний період повинна врахувати показники Книги за наказом № 1025, що велась нею протягом звітного року до дати реєстрації нової Книги.

Документи, які необхідно мати при собі « единнику » — платнику ПДВ

 

Пунктом 299.14 статті 299 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI, із змінами і доповненнями (далі – ПКУ), визначено, що оригінал свідоцтва платника податку зберігається у платника податку та пред’являється працівникам контролюючих органів, яким надано відповідні функціональні повноваження на проведення перевірки. Копія свідоцтва платника податку повинна розміщуватися на робочому місці найманого працівника.

Платники єдиного податку  третьої та п’ятої групи, які є  платниками податку на додану вартість, ведуть облік доходів та витрат за формою та в порядку, які встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику (пп.296.1.2 п.296.1 ст.296 ПКУ). Порядок ведення книг обліку доходів і витрат платників єдиного податку третьої групи, які є платниками податку на додану вартість, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 15.12.11 № 1637.

Відтак, на робочому місці фізичної особи – підприємця платника єдиного податку третьої або п’ятої групи, які є платниками ПДВ, повинні зберігатися свідоцтво платника єдиного податку та книга обліку доходів і витрат.

 

 

Порядок сплати податку за землю у разі придбання приміщення

 

Згідно зі статтею 269 та статтею 270 Податкового кодексу  України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі –  ПКУ) платниками земельного податку  є, зокрема, власники земельних ділянок  та землекористувачі, а об’єктами  оподаткування - земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.

Відповідно до пункту 286.1 статті 286 ПКУ підставою  для нарахування земельного податку  є дані державного земельного кадастру. Разом з тим, слід врахувати, що при переході права власності на будівлю, споруду (їх частину) податок за земельні ділянки, на яких розташовані такі будівлі, споруди (їх частини), з урахуванням прибудинкової території сплачується на загальних підставах з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно. Дана норма регламентована пунктом 287.6 статті  287 Податкового кодексу України.

Отже, власник  нежилого приміщення (його частини) у  багатоквартирному жилому будинку  сплачує до бюджету земельний  податок за площі під такими приміщеннями (їх частинами) з урахуванням пропорційної частки прибудинкової території з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно, як зазначено у пункті287.8 статті 287 Податкового кодексу України.

Таким чином,  враховуючи те, що підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру, тому відсутність державного акта у юридичної особи, що посвідчує право власності або користування земельною ділянкою (не оформлені правовстановлюючі документи), не може бути підставою для несплати земельного податку, за умови внесення юридичної особи до даних державного земельного кадастру.

Також слід  зауважити, що незалежно від оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки, юридична особа, яка є – власником будівлі, споруди (їх частини), нежилого приміщення (його частини)  з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно сплачує земельний податок за земельні ділянки на яких розташовані такі будівлі, споруди (їх частини) та за площу під таким нежилим приміщенням (його частиною) з урахуванням пропорційної частки прибудинкової території.

 

 

 

 

 

Міндоходів  за продовження на 2014 рік мораторію

на перевірки  малого та середнього бізнесу

 

Міністерство  доходів і зборів України підтримало ініціативу висунуту суб’єктами господарювання на продовження мораторію на перевірки малого та середнього бізнесу.

Малий та середній бізнес в поточному році довів свою належність до сумлінних платників податків. Тому, як результат порозуміння між владою та бізнесом, мораторій на перевірки малого та середнього бізнесу буде подовжено ще й на 2014 рік, - відмітив Міністр доходів і зборів України Олександр Клименко на зустрічі з підприємцями та експертами малого і середнього бізнесу. Цей крок надасть підприємцям, які працюють за спрощеною системою оподаткування, стимулів для зростання й розвитку, що у свою чергу, сприятиме збільшенню відрахувань до бюджету.

Для спрощення  порядку декларування доходів суб’єктами господарювання та скорочення кількості  податкової звітності у поточному  році ухвалено низку позитивних новацій. Це, зокрема, можливість подання заяви про перехід на спрощену систему оподаткування в електронному вигляді, а також можливість подавати новоствореними суб’єктами господарювання такої заяви до Державного реєстратора як додатка до реєстраційної картки, що значно спростить процедуру реєстрації.

Запроваджено  ряд пільг, таких як пільги в оподаткуванні інвестиційних проектів у пріоритетних галузях економіки, пільги для суб’єктів індустрії програмної продукції, пільги з ПДВ при реалізації проектів (програм) за рахунок міжнародної технічної допомоги, які набули чинності з 1 січня 2013 року та будуть діяти у наступному році, оскільки розраховані на тривалий період застосування.

Наведені вище новації в адмініструванні податків та програми стимулювання бізнесу свідчать про те, що на сьогодні Урядом разом з Міндоходів робиться все можливе аби економіка була стабільною, прогнозованою для суб’єктів господарювання, щоб український бізнес почував себе захищеним та більш конкурентним на світовому ринку.

 

 

Особливості визначення статусу контрагентів з метою трансфертного ціноутворення

 

Одним з обов’язкових критеріїв віднесення операції з  продажу/придбання товарів (робіт, послуг) до контрольованих для цілей трансфертного  ціноутворення є визначення статусу контрагента. Під контролем перебувають операції з контрагентами, які є нерезидентами – пов’язаними особами, нерезидентами, зареєстрованими у низькоподаткових юрисдикціях, а також окремі категорії пов’язаних осіб – резидентів.

Міндоходів України в Узагальнюючій податковій консультації з окремих питань застосування норм податкового законодавства щодо трансфертного ціноутворення (наказ від 22.11.2013 № 699) роз”яснює, що для цілей застосування пп. 39.2.1.1 пп. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Податкового кодексу України контрольованими вважаються операції платника податку з контрагентом, що перебуває на наступних спеціальних режимах оподаткування: спеціальний режим оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства (ст.209 Кодексу); спеціальний режим оподаткування діяльності щодо виробів мистецтва, предметів колекціонування або антикваріату (ст.210 Кодексу); спрощена система оподаткування, обліку та звітності (глава 1 розділу XIV Кодексу); фіксований сільськогосподарський податок (глава 2 розділу XIV Кодексу).

Основна ставка податку на прибуток у 2013 році - 19 %, з 2014 року - 16 %. Основна ставка податку на додану вартість - у  2013 році 20 %, з 2014 року - 17 %. Тому при визначенні статусу контрагента операції з пов’язаними платниками податку-резидентами, що застосовують на початок звітного року ставки, відмінні від основних, вважаються контрольованими.

 

 

 

 

 

Скринька  збирає пропозиції до річниці створення Міндоходів

 

З нагоди річниці  створення Міністерства доходів і зборів України Державна податкова інспекція у Київському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області проводить акцію по збору пропозицій та зауважень від представників бізнесу.

Для цього в  Центрі обслуговування платників встановлена  скринька побажань, яка дасть змогу всім бажаючим висловити свої думки, бачення щодо роботи територіальних органів Міндоходів, надати пропозиції щодо напрямків подальшої співпраці.    «Податківці ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області  розглянуть усі пропозиції платників, а найбільш конструктивні будуть  реалізовувати на  практиці», - пообіцяв заступник начальника інспекції Оруджев Р.М.

Для організації  роботи по обслуговуванню клієнтів-відвідувачів та доведення до керівництва отриманих заяв, комісія щоп’ятниці виймає усі листівки, які залишили суб’єкти господарювання за минулий тиждень. Опрацьовані звернення надходять до відповідних підрозділів для невідкладного вжиття заходів.

Щиро запрощуємо небайдужих мешканців нашого  міста долучитися до цієї акції.

 

 

Понад 52 млн. грн. надійшло до бюджету єдиного податку

 

За одинадцять місяців 2013 року платники податків ДПІ  у Київському районі м.Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області, які працюють на спрощеній системі оподаткування, сплатили 52,1 млн. грн. єдиного податку. Левова частка цієї суми надійшла від спрощенців – фізичних осіб, яких на обліку в інспекції перебуває 10452 особи.

За січень-листопад 2013 року від приватних підприємців до скарбниці місцевого бюджету надійшло 42,8 млн. гривень. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження зросли на 9,2 млн. гривень.

9,3 мільйони гривень надійшло від юридичних осіб, які обрали спрощену систему оподаткування.

Тенденція  збільшення надходжень від спрощенців  до місцевого боджету зберігається  здебільшого завдяки вдосконаленню  законодавчої бази та реалізації  програмних завдань щодо покращення  обслуговування платників.

 

Порядок друкування Z-звіту, у разі цілодобового функціонування суб’єкта господарювання

 

Відповідно до п. 9 ст. 3 Закону  України від 6 липня 1995 року  № 265/95-ВР «Про застосування  реєстраторів розрахункових операцій  у сфері торгівлі, громадського  харчування та послуг» суб’єкти  господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо), при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов’язані щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за винятком автоматів з продажу товарів (послуг)) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій.

Ця норма враховує особливості роботи реєстраторів розрахункових операцій, які повинні забезпечувати друкування таких звітів за кожний робочий день. Пунктом 2 Вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 2002 року № 199, наведено визначення „зміна” – це період роботи реєстратора розрахункових операцій від реєстрації першої розрахункової операції після виконання Z-звіту до виконання наступного Z-звіту.  
У примітках до формату і розрядності даних, що зберігаються у фіскальній пам’яті (додаток до Вимог), наведено важливе уточнення: максимальна тривалість зміни РРО не повинна перевищувати 24 години. Оскільки в добі всього 24 години (тобто, день триває з 0 годин ранку та закінчується 24 годиною в ночі), при щоденній роботі з РРО Z-звіт необхідно виконувати щодня.

Відповідно до п. 7 Вимог усі режими роботи реєстратора (крім тих, що забезпечують усунення причин блокування) повинні блокуватися, зокрема у разі перевищення максимальної тривалості зміни.

Враховуючи вищевикладене, якщо суб’єкт господарювання працює цілодобово, то фіскальний звітний чек (Z-звіт) повинен роздруковуватися кожного дня по закінченні робочої зміни, але не пізніше 24 години цього дня.

 

 

Для платників з позитивною податковою історією камеральна перевірка для

відшкодування ПДВ буде проводитись протягом 5 днів

 

Нагадуємо, що з 1 січня 2014 року підприємства з позитивною податковою історією отримають можливість проходити прискорену процедуру відшкодування податку на додану вартість. Вказане прискорення буде досягнуто за рахунок скорочення з 20 до 5 днів терміну проведення камеральної перевірки, яка є обов’язковим елементом процедури відшкодування ПДВ.  
Відповідно до Податкового кодексу України платники податку, які протягом попередніх 36 послідовних місяців відповідають критеріям, які затверджуються Кабінетом Міністрів України, вважаються такими, що мають позитивну податкову історію. Міністерство доходів і зборів підготувало проект наказу, яким визначається порядок та критерії, за якими підприємствам буде присвоюватися  статус платника з позитивною податковою історією.

Міндоходів планує надавати відповідний статус за результатами автоматизованого аналізу податкової звітності до 1 числа кожного звітного місяця, починаючи з 2014 року. Зараз фахівці Міністерства завершують розробку програмного забезпечення, яке в автоматичному режимі  визначатиме відповідність наданих звітів критеріям, затвердженим Податковим кодексом та постановою Кабінету Міністрів.

Зокрема, право на отримання  «позитивного» статусу матимуть платники ПДВ, які протягом останніх трьох років декларували суми бюджетного відшкодування, забезпечують своєчасне подання звітності та не мали випадків анулювання реєстрації платника ПДВ. Окрім цього, претенденти на цей статус мають  відповідати  критеріям, необхідним для автоматичного відшкодування податку на додану вартість. Нагадаємо, такі суб’єкти господарювання мають регулярно подавати звітність, не перебувати у процедурі банкрутства, не мати податкового боргу та платити своїм найманим працівникам щонайменше дві з половиною мінімальних зарплати.

За оцінками фахівців Міндоходів, виокремлення підприємств  з позитивною податковою історією сприятиме спрощенню адміністрування податків для сумлінних платників та підвищенню ефективності системи відшкодування ПДВ в цілому.

 
 


Авторизация



Сейчас 4 гостей онлайн

Наш опрос

Ответы на какие вопросы Вам наиболее интересно видеть в программе?