БУМ!

Уважаемые Бухгалтеры!

Рады сообщить Вам, что СЕГОДНЯ на рынке бухгалтеров Украины произошло важное событие, и Вы первые, кому мы это сообщаем

 

Подробнее ...
Продукты компании 1С

Уважаемые пользователи и клиенты нашей компании сообщаем Вам, что программные продукты от компании 1С теперь доступны и Вам.  

Подробнее ...
Вопросы и ответы от ГНИ 13.12.2013

На питання платників податків, які надійшли в телефонному режимі «гаряча лінія» відповідає завідувач сектору адміністрування майнових податків ДПІ у Київському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області Максимова Анжеліка Степанівна:

Питання: Чи слід подавати податкову декларацію з податку на нерухоме майно платнику – юридичній особі, якщо у межах одного місяця 2013 р. було придбано і продано квартиру?

Відповідь: Підпунктом 265.2.1 п.265.2 ст.265 Податкового кодексу визначено, що об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно є об’єкт житлової нерухомості, у т.ч. його частка.

У разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року податок обчислюється для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а для нового власника – починаючи з місяця, в якому виникло право власності (пп..265.8.1 п.265.8 ст.265 Податкового кодексу).

Отже, якщо платник податків – юридична особа придбав та продав об’єкт житлової нерухомості в межах одного місяця, він звільняється від обов’язку обчислення та подання податкової декларації з податку на нерухоме майно.

Увага, для платників податків - «гаряча лінія»!

18.12.2013 року з 15:00 до 16:00 години буде проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з завідувачем сектору ресурсних та неподаткових платежів ДПІ у Київському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області Літвіновою Людмилою Онисимівною на тему: «Збір за утилізацію знятих з реєстрації транспортних засобів» за тел. 427-533.

Плануєш перейти з 2014 року на спрощену

систему оподаткування — завчасно подай заяву

Для переходу з загальної системи оподаткування на спрощену з 1 січня 2014 року, заяву про застосування спрощеної системи оподаткування слід подати до 16 грудня 2013 року включно. До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік.

Нагадаємо, що фізичні та юридичні особи можуть прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до органу державної податкової служби не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу.

Такий перехід можливий один раз протягом календарного року. Порядок переходу на спрощену систему оподаткування визначено     пп. 298.1.1-298.1.4 п. 298.1 ст. 298 Податкового кодексу України.

 

ФОП – « спрощенці » повинні мати первинні документи

З метою підтвердження даних, визначених у податковій звітності, Податковим кодексом України висуваються вимоги наявності первинних документів на придбання товарів (робіт, послуг) не тільки для фізичних осіб – підприємців, які застосовують загальну систему оподаткування, а й для тих, що обрали спрощену систему оподаткування. Зокрема, такі вимоги стосуються фізичних осіб – підприємців, які є платниками єдиного податку третьої і п’ятої груп та зареєстровані платниками ПДВ (пункт 44.1 статті 44, підпункт 296.1.2 пункту 296.1 статті 296 Податкового кодексу).

Також необхідно звернути увагу на вимоги пункту 292.3 статті 292 Податкового кодексу. Так,  в абзаці другому цього пункту зазначається, що до суми доходу платника єдиного податку включається вартість безоплатно отриманих протягом звітного періоду товарів (робіт, послуг). Отже, у разі відсутності первинних документів на придбання, такі товари (роботи, послуги) будуть вважатись безоплатно отриманими. Відповідно до абзацу третього пункту 292.3 статті 292 Податкового кодексу до суми доходу платника єдиного податку третьої чи п'ятої групи, який є платником податку на додану вартість, також включається сума кредиторської заборгованості, за якою минув строк позовної давності. А така заборгованість визначається за даними первинних документів.

Подати річну податкову декларацію у зв’язку з використанням платником податку права на податкову знижку можна до 31 грудня 2013 року включно

Форма податкової декларації про майновий стан і доходи затверджена наказом Міністерства фінансів України від 07.11.2011 N 1395 "Про затвердження форми податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи".
З метою повного та своєчасного проведення розрахунків сум, що підлягають поверненню з бюджету внаслідок застосування платниками податку права на податкову знижку, у рядку 9 податкової декларації потрібно вказати реквізити банківського рахунку для перерахування коштів у разі повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку, у тому числі при застосуванні права на податкову знижку: номер рахунку, наименування установи банку, код банку, МФО банку.

У рядку 11 податкової декларації вказується сума податку, на яку платник податку має право зменшити суму річного податкового зобов'язання у зв'язку з використанням права на податкову знижку згідно із статтею 166 розділу IV Податкового кодексу.

В разі використання платником податку права на податкову знижку разом з податковою декларацією заповнюється та подається додаток 6 (перелік сум витрат, що включаються до складу податкової знижки згідно із статтею 166 розділу IV Податкового кодексу України).Декларацію можна подавати як в паперовому, так і в електронному вигляді.

Подання звітності у электронному вигляді малими суб’єктами

господарювання – не є обовязковим

Відповідно до п.49.3 ст.49 Податкового кодексу України податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один із таких способів:

а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;

б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

в) засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Згідно з п.49.4 ст.49 Податкового кодексу платники податків, що належать до великих та середніх підприємств, подають податкові декларації до контролюючого органу в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Подання податкової звітності в електронному вигляді до контролюючого органу платниками податків (в т.ч. малими підприємствами, фізичними особами – підприємцями), за винятком великих та середніх підприємств не є обов’язковим.

У разі надсилання податкової декларації поштою, платник податку зобов’язаний здійснити таке відправлення на адресу відповідного органу Міндоходів не пізніше ніж за десять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації, визначеного цією статтею, а при поданні податкової звітності в електронній формі, - не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк.

З 01 січня 2014 року значно полегшаться

умови започаткування та ведення бізнесу

Так, з 1 січня 2014 року набере чинності Закон України від 24.10.2013 р. № 657-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо обліку та реєстрації платників податків та удосконалення деяких положень».

З нового року новозареєстрований суб’єкт господарювання може бути добровільно зареєстрований платником ПДВ чи єдиного податку одразу після його державної реєстрації в автоматичному режимі без відвідування органу Міндоходів. Реєстрацію новозареєстрованого суб’єкта господарювання платником єдиного податку орган Міндоходів повинен провести протягом 2 робочих днів з дня отримання заяви від такого суб’єкта або від держреєстратора, а платником ПДВ – з бажаного дня, зазначеного платником у його заяві, або протягом 5 робочих днів від дати надходження заяви, якщо в ній не зазначено бажаний день.

Скорочено термін повідомлення банками податкових органів про відкриття або закриття

рахунків платників податків з 3 робочих днів до не пізніше ніж на наступний робочий день з дня

відкриття або закриття рахунків.

Свідоцтво платника податку на додану вартість та єдиного податку буде замінено випискою з реєстру платників податку на додану вартість та реєстру платників єдиного податку. Реєстри таких платників будуть розміщені на суб-сайті Міндоходів, з яких можна буде отримати інформацію як про власну реєстрацію платником податків, так і про свого контрагента. Дані на цьому сайті будуть оновлюватися щодня.

Витяги з реєстру платників ПДВ або єдиного податку платник може отримати безкоштовно за поданою заявою до органу Міндоходів. Витяг надається органом Міндоходів протягом двох робочих днів, що настають за днем отримання такого запиту. Витяг діє до внесення змін до реєстру. При проведенні перевірок посадові особи контролюючого органу не мають права вимагати у платника податків отримувати витяг із відповідного реєстру про взяття такого платника податків на облік.

Обов'язок платника податків повідомляти контролюючим органам про зміни у своїх даних буде скасовано, а державні установи будуть самостійно отримувати необхідні відомості в Єдиному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Мораторій на штрафні санкції за неподання або порушення терміну подання фізичними особами до контролюючих органів відомостей про зміну даних, які вносяться до Держреєстру фізичних осіб - платників податків, продовжено з 01.01.2014 р. до 01.01.2016 р.

Анулювання реєстрації платника єдиного податку може здійснюватися у разі наявності податкового боргу на кожне перше число місяця протягом 2 кварталів підряд. При цьому, у разі анулювання реєстрації платника єдиного податку за рішенням податкових органів, суб'єкт господарювання може знову перейти на спрощену систему оподаткування після закінчення чотирьох послідовних кварталів.

З обов'язкових реквізитів податкової накладної виключено номер і дату митної декларації, тобто такі реквізити в податковій накладній не будуть заповнюватися.

У разі ненадання покупцю податкової накладної або порушення порядку її заповнення та реєстрації в Єдиному реєстрі продавець має право подати скаргу на контрагента протягом 60 календарних днів, наступних за граничним терміном подання податкової декларації за звітний період, в якому не надано податкову накладну або порушено порядок її заповнення чи реєстрації.

Штрафні санкції за помилки в податковому розрахунку за формою №1ДФ не будуть застосовуватися у випадках, якщо такі помилки не призвели до неправильного визначення податкового зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб.

Заповнювати будь-яку звітність за тимчасовими та постійними податковими різницями і докладати її до податкової звітності - виключне право, а не обов'язок платника податку.

Процедури погашення податкового боргу врегульовано

ДПІ у Київському районі м.Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області доводить до відома платників, що Міністерством доходів і зборів України затверджено 12 відомчих актів, якими врегульовано процедури погашення податкового боргу.

Так, зокрема, у затверджених документах чітко визначені функції та повноваження податкового керуючого під час здійснення заходів з погашення податкового боргу, порядок складання ним акта опису майна, яке передається у податкову заставу, та акта перешкоджання платником податків виконанню повноважень податковим керуючим.

Разом з тим, врегульовано питання застосування органами доходів і зборів податкової застави, яка застосовується при наявності у платника податкового боргу на суму, що перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Спрощено процедуру надання розстрочення грошових зобов’язань, роз’яснено порядки направлення органами доходів і зборів податкових вимог платникам податків, проведення перевірок стану збереження майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі, тощо.

За словами фахівців Міністерства, розроблені нормативно-правові акти сприятимуть упорядкуванню нормативного поля щодо погашення податкового боргу, інформуватимуть платників про зазначені процедури, а працівники Міндоходів, у свою чергу, отримають своєрідні правила для роботи.

Детальніше ознайомитися із затвердженими наказами Міндоходів можна на веб-порталі Міністерстваwww.minrd.gov.ua.

Дитячі святкові подарунки не оподатковуються

ДПІ у Київському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області нагадує, що не включається до доходу платника податку вартість дарунків, якщо їх вартість не перевищує 50% однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на        1 січня звітного податкового року (у 2013р. – 573,50 грн.), за винятком грошових виплат у будь-якій сумі.

Отже, новорічні подарунки, вартість, яких у 2013 році не перевищує 573,50 грн. не підлягають оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб. У разі, якщо вартість подарунка перевищує вищезазначену суму, то податок на доходи фізичних осіб утримується у розмірі 15% (17%). Якщо ж новорічні подарунки надаються у грошовій формі, то вони у повному обсязі включаються до складу доходу платника податків та підлягають оподаткуванню за ставкою 15% (17%).

Звертаємо увагу податкових агентів, що у податковому розрахунку (форма №1-ДФ) за ознакою „160” відображають новорічні подарунки, вартість яких не перевищує 50% однієї мінімальної заробітної плати, а за ознакою „126” – у разі перевищення такої суми, або у разі виплат у грошовій формі.

Отримали інвестиційний дохід – подайте декларацію

Дохід, отриманий фізичною особою-резидентом у вигляді інвестиційного прибутку, включається до складу загального річного оподатковуваного доходу платника податку. Тому фізична особа, яка отримує інвестиційний прибуток, повинна подати податкову декларацію про майновий стан і доходи до 1 травня року, що настає за звітним, та сплатити податок на доходи фізичних осіб за ставками 15% та/або 17%.

Варто нагадати, що облік загального фінансового результату операцій з інвестиційними активами ведеться платником податку самостійно, окремо від інших доходів і витрат. Для цілей оподаткування інвестиційного прибутку звітним періодом вважається календарний рік.

Інвестиційний прибуток розраховується як позитивна різниця між доходом, отриманим платником податку від продажу окремого інвестиційного активу, та його вартістю, що визначається із суми витрат на придбання такого активу з урахуванням норм пп.170.2.4 - 170.2.6 п.170.2 ст.170 Податкового кодексу (крім операцій з деривативами).

До складу загального річного оподатковуваного доходу платника податку включається позитивне значення загального фінансового результату операцій з інвестиційними активами за наслідками такого звітного (податкового) року.

Платник податку, який проводить операції з інвестиційними активами, має право скористатися послугами професійного торговця цінними паперами, включаючи банк та укласти договір з таким торговцем про виконання ним функцій податкового агента.

Однак запровадження обов’язку податкового агента для професійного торговця цінними паперами, включаючи банк, не звільняє платника податку від обов’язку декларування результатів усіх операцій з купівлі та продажу інвестиційних активів, здійснених протягом звітного (податкового) року як на території України, так і за її межами, за винятком випадків, зазначених в пп.170.2.8 п.170.2 ст.170 Податкового кодексу.

Майже 600 суб’єктів господарювання отримали

посилені сертифікати відкритих ключів

Згідно з Розпорядженням Міністерства доходів і зборів України від 26.11.2013 № 384-р одним з ключових напрямів у досягненні позитивних трендів в роботі територіальних органів Мін доходів у 2013 році, визначено залучення платників податків до подання звітності засобами телекомунікаційного зв‘язку.

Управлянням ІТ та обліку платників ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області з метою збільшення показників подання податкової звітності всіма групами платників, регулярно  організовуються виїзди представників АЦСК ІДД (центру сертифікації ключів ІДД Міндоходів) до інспекції. Так 11 грудня 2013 року на території Центру обслуговування платників податків ДПІ у  Київському районі м. Одеси було проведено видачу  безкоштовних електронно-цифрових підписів платникам податків для надання звітності за допомогою мережі Інтернет. За результатами проведеного заходу було оброблено 34 заяви на отримання послуги ЕЦП.

Працівниками Управлянням ІТ та обліку платників була проведена  роз’яснювальна робота  з платниками щодо переваг надання звітності в електронному вигляді, надавалася  методична допомога  по використанню програмного забезпечення з оформлення договорів про визнання електронних документів.

Загалом з початку 2013 року до відділу реєстрації користувачів Центру сертифікації ключів звернулось понад 600 суб’єктів господарювання, які отримали 593 посилених сертифікатів відкритих ключів, з них – 357 отримані фізичними особами – підприємцями.

Для зручності платників щомісячно узгоджуються, та оприлюднюються графіки виїзду представників АЦСК ІДД до інспекції, регулярно надаються консультації з використання програмного забезпечення для формування звітності в електронному вигляді.

Понад 60 письмових звернень від громадян розглянуто у податковій

інспекції Київського району м. Одеси

За січень-листопад 2013 року до ДПІ у Київському районі м.Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області надійшло 64 письмових звернення від громадян, з яких 60 заяв та 4 - скарги. За ознакою надходження 60 звернень первинних та 4 – неодноразові.

Найпоширенішими питаннями, які порушувались у зверненнях були питання з податку на доходи фізичних осіб, контрольно – перевірочної роботи та питання реєстрації та обліку платників податків. Відповіді на всі розглянуті звернення надані своєчасно.

Крім того, до ДПІ у Київському районі відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» надійшло 12 запитів на публічну інформацію, з них: 6 від фізичних осіб та 6 від юридичних осіб.

 

З початку 2013 року на особистий прийом до посадових осіб інспекції громадяни не звертались, скарги щодо запитів на публічну інформацію не надходили.

 
 


Авторизация



Сейчас 20 гостей онлайн

Наш опрос

Ответы на какие вопросы Вам наиболее интересно видеть в программе?