БУМ!

Уважаемые Бухгалтеры!

Рады сообщить Вам, что СЕГОДНЯ на рынке бухгалтеров Украины произошло важное событие, и Вы первые, кому мы это сообщаем

 

Подробнее ...
Продукты компании 1С

Уважаемые пользователи и клиенты нашей компании сообщаем Вам, что программные продукты от компании 1С теперь доступны и Вам.  

Подробнее ...
Вопросы и ответы от ГНИ 29.11.2013

На питання платників податків, які надійшли в телефонному режимі «гаряча лінія» відповідає начальник управління оподаткування та контролю об’єктів і операцій ДПІ у Київському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області Камінська Людмила Іванівна:

Питання: Чи можливо використати суму ПДВ, належну до бюджетного відшкодування в рахунок погашення податкових зобов”язань чи боргу з інших податків (зборів) ?

 

Відповідь: Згідно з Податковим кодексом України платник податку на додану вартість самостійно приймає рішення про спосіб повернення йому сум ПДВ, які підлягають відшкодуванню з бюджету:

або перерахування сум такого відшкодування на його банківський рахунок;

або зарахування сум бюджетного відшкодування в рахунок зменшення податкових зобов’язань з ПДВ наступних звітних періодів.

Про обраний спосіб бюджетного відшкодування платник ПДВ заявляє в рядках 23.1 або 23.2 податкової декларації з ПДВ, яку він подає за результатами звітного (податкового) періоду, в якому виникає право на подання заяви про отримання бюджетного відшкодування.

У разі прийняття платником податку рішення про зарахування в повному обсязі належної йому суми бюджетного відшкодування або її частини у зменшення податкових зобов’язань з цього податку наступних звітних періодів, зазначена сума не враховується при розрахунку сум бюджетного відшкодування наступних звітних періодів.

Таким чином, платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування, може використати вказані суми податку лише у зменшення податкових зобов’язань з ПДВ, що виникнуть протягом наступних звітних (податкових) періодів. Зарахування цих коштів у рахунок погашення зобов’язань чи боргу з інших податків (зборів) Податковим кодексом не передбачено.

Увага, для платників податків - «гаряча лінія»!

04.12.2013 року з 15:00 до 16:00 години буде проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з начальником відділу адміністрування єдиного соціального внеску ДПІ у Київському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області Турбіною Іриною Володимирівною на тему: «Адміністрування єдиного соціального внеску» за тел.42-50-54

 

Про актуальні питання адміністрування ЄСВ на брифінгу

у податковій Київського району м. Одеси

 

У ДПІ у Київському районі м. Одеси Головного управління в Одеській області відбувся брифінг з питань адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

На початку зустрічі Володимир Григорович розповів про те, що Міністерство доходів і зборів України розпочало процедуру адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування відповідно до Наказу від 09.09.2013 № 454, яким затверджено «Порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування». Порядок визначає правила постановки на облік, внесення змін до облікових даних і зняття платників ЄСВ з обліку. Зокрема, постановка на облік платника ЄСВ здійснюється за місцем реєстрації на основі реєстраційної картки, наданої держреєстратором .

Державна податкова інспекція у Київському районі м.Одеси вже почала приймати і обробляти звіти про суми нарахованого ЄСВ, отримані від юридичних та фізичних осіб - підприємців.

Також звернув увагу, що з метою покращення рівня обслуговування підприємців, Міністерство доходів і зборів України  провело всю необхідну технічну та організаційну підготовку, щоб цей процес був максимально комфортний. Довів до відома платників Київського району м. Одеси, що звіти з ЄСВ можна подавати одним з трьох зручних способів, а саме:

1. По електронній пошті з використанням ключів електронного цифрового підпису.

2. На паперових носіях , завірених підписом керівника і одночасною подачею звіту в електронному вигляді на електронних носіях.

3. На паперових носіях , якщо кількість застрахованих осіб менше 5 осіб.

Звіт по ЄСВ, надісланий поштою, не вважається поданим.

Володимир Попов нагадав, що бланки, на яких подається звітність до органів Міндоходов представлені в додатках до Порядку, а звітність в електронній формі платники податків повинні надсилати на єдину адресу Інформаційного порталу Міндоходів Этот e-mail адрес защищен от спам-ботов, для его просмотра у Вас должен быть включен Javascript . Строки сплати та терміни здачі звітів з ЄСВ залишилися колишніми.

Що стосується розрахункових рахунків, то в Головних управліннях Державної казначейської служби України відкриті рахунки органів Міндоходов , на які платники сплачують суми ЄСВ . Реєстри відкритих рахунків розміщені на офіційному веб -порталі Міндоходов в розділі «Реєстри» за адресою: http://minrd.gov.ua/dovidniki-reestri-perelik/reestri/111543.html. Також, інформацію про відкриті рахунки можна отримати в Центрі обслуговування платників податків ДПІ Київського району м. Одеси.

Наприкінці зустрічі, Володимир Григорович зазначив, що зміни в законодавстві не впливають на якість обслуговування платників . Звітність буде надаватися в одну структуру , що заощадить час і створить додатковий комфорт для платників єдиного соціального внеску. Платники податків можуть надати звітність в електронному вигляді за допомогою безкоштовних ключів електронного цифрового підпису , які можна отримати у секторах акредитованого Центру сертифікації ключив за адресами:

- м. Одеса, Французький бульвар, 7, 2 поверх, каб.209, тел.725-64-05 (на території ДПІ у Приморському районі м.Одеси);

- м. Одеса, вул.Стовпова,16, 1-й поверх, каб.109 (на території ДПІ у Малиновському районі м.Одеси).

 

Понад 2,2 мільйони гривень сплатили паркувальники Київського району м.Одеси до місцевого бюджету

 

За січень – листопад 2013 року до місцевого бюджету м. Одеси сплачено 2,23 млн.грн. збору за місця для паркування транспортних засобів суб’єктами господарювання Київського району. Основна питома вага надходжень доводиться на платників – юридичних осіб, їх на обліку знаходиться 35, платників - фізичних осіб – 25.

Нагадаємо, що відповідно до п.266.1 ст.266 ПКУ платниками збору є юридичні особи, їх філії (відділення, представництва), фізичні особи – підприємці, які згідно з рішенням сільської, селищної або міської ради організовують та провадять діяльність із забезпечення паркування транспортних засобів на майданчиках для платного паркування та спеціально відведених автостоянках.

 

 

У грудні для підприємців збільшиться розмір єдиного соціального внеску

 

ДПІ у Київському районі м.Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області інформує, що за чинним правовим полем для приватних підприємців-«спрощенців», ставка єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування становить 34,7 відсотка від суми, що визначається такими платниками самостійно. При цьому, сума ЄСВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за кожну особу.

Мінімальний страховий внесок для «спрощенця» визначається, як добуток мінімального розміру заробітної плати на ставку ЄСВ, тобто на 34,7 відсотка.

Протягом січня-листопада 2013 року розмір мінімальної заробітної  плати становив 1147 гривень, відповідно мінімальний страховий внесок складав 398 гривень і 1 копійку. Оскільки з 1 грудня 2013 року мінімальна заробітна плата зросте до 1218 гривень., відтак і розмір мінімального страхового внеску збільшиться до 422,65 гривень.

 

 

 

 

Подовжено термін формування податкового кредиту з ПДВ за заявою

 

З 1 січня 2014 року право на подання покупцем заяви із скаргою на постачальника подовжено до 60 календарних днів наступних за граничним терміном подання податкової декларації за звітний період, у якому не надано податкову накладну або порушено порядок її заповнення, реєстрації.

Якщо продавець товарів/послуг відмовляється надати податкову накладну або порушує порядок її заповнення або порядок реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, то покупець таких товарів чи послуг має право додати до податкової декларації з податку на додану вартість за звітний податковий період заяву зі скаргою на такого постачальника.

Заява подається за формою згідно з додатком 8 (Д8) декларації з ПДВ. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв'язку з придбанням таких товарів/послуг. Також можна додати копії первинних документів, складених відповідно до Закону про бухоблік, що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг. Подання заяви та копій вказаних документів є підставою для включення сум податку до складу податкового кредиту.

З першого числа наступного року у пункті 201.10 статті 201 Податкового кодексу України з’явиться спеціальна норма: право поскаржитися на постачальника, який відмовився виписати податкову накладну або порушив порядок її заповнення, реєстрації в Єдиному реєстрі, зберігається за покупцем протягом 60 календарних днів, наступних за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або порушено порядок її заповнення та/або порядок реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Ведення цієї норми передбачено у пункті 43 (щодо змін до статті 201 розділу V Податкового кодексу України) Закону України від 24.10.2013 р. № 657-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо обліку та реєстрації платників податків та удосконалення деяких положень».

 

 

Порядок прийняття документів, необхідних для проведення документальних

планових перевірок ФОП

 

Перед початком проведення документальної перевірки діяльності платника податків за місцезнаходженням контролюючого органу посадова особа, відповідальна за проведення перевірки, зобов’язана прийняти надані платником оригінали документів, пов’язаних із здійсненням діяльності за період, що перевіряється.

Зазначені документи приймаються за описом, складеним платником за власним бажанням.

В описі в обов’язковому порядку зазначається кожний переданий документ із указанням його найменування, номера та дати видачі.

Після закінчення перевірки посадова особа, відповідальна за проведення перевірки, повертає платнику документи за описом.

 

 

Нові правила заповнення платіжних документів на сплату

податків, сборів, ЄСВ, таможених платежів в дії

 

Міністерство доходів і зборів України наказом від 22.10.2013 р. № 609 затвердило Порядок заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів (далі – Порядок) на заміну раніше діючого Порядку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.07.2012р. №817.

Новий Порядок доповнено позиціями щодо сплати ЄСВ та митних платежів.

Найважливішими новаціями у процедурі заповнення платіжних документів на переказ коштів у разі сплати бюджетних платежів є зміна алгоритму заповнення поля „Призначення платежу” у полі №3. Раніше у ньому вказувалися реквізити лише в разі сплати зобов’язань за третіх осіб. Відтепер в полі №3 вказується один з власних реквізитів платника податку, який здійснює перерахування платежів:

код ЄДРПОУ платника податку (повинен мати 8 цифр, якщо цифр менше 8, то зліва доповнюється нулями до 8 цифр). У разі здійснення юридичною особою сплати за відокремлений підрозділ друкується код за ЄДРПОУ відокремленого підрозділу, за який здійснюється така сплата;

реєстраційний номер облікової картки платника податків – фізособи (завжди має 10 цифр) або серія та номер паспорта громадянина України (у разі відмови платника податків від одержання реєстраційного номера);

реєстраційний (обліковий) номер платника податків, який присвоюється Міндоходів (завжди має 9 цифр).

У разі самостійної сплати платником податку нарахованих бюджетних платежів або за актами перевірок - поля №5, №6, №7 не заповнюються.

Якщо здійснюється перерахування платежів за висновками органу Міндоходів (перекидка з одного платежу на інший; повернення надміру сплачених до бюджету платежів; перерахування з бюджету відшкодування ПДВ та інше), то в полі №5 заповнюється дата висновку органу Міндоходів та в полі №6 – номер висновку.

Якщо здійснюється погашення податкових векселів грошовими коштами, то в полі №7 зазначається номер податкового векселя.

Список кодів видів сплати також зазнав змін. Хоча найбільш використовувані коди не змінилися, до списку додано нові коди:

(128 та 160-161), що застосовуються при сплаті грошових зобов’язань, визначених за результатами перевірок;

(350-359) за митними платежами;

(054-057) погашення сум податкового боргу;

(017-019,139) надходження коштів від платників податків, щодо яких порушено справу про банкрутство.

Звертаємо увагу платників на правильне заповнення реквізитів документів на переказ податків і зборів, зокрема “Призначення платежу” за наслідками проведених камеральних перевірок (код - 130). При заповненні полів не допускаються пропуски (пробіли) між словами та службовими знаками.

При наявності будь-яких пробілів (наприклад, між ";" та "ЄСВ") документ на переказ приймається до виконання, але при цьому гроші автоматично зараховуються в якості сплати податків, зборів, єдиного внеску (код 101), незалежно від коду, зазначеного в платіжці.

 

Порядок отримання фізичними особами повідомлень-рішень

для сплати податку на нерухомість

Міністерство доходів і зборів України наказом від 22.11.2013 р. №611 затвердило Порядок інформування контролюючих органів за місцезнаходженням житлової нерухомості фізичних осіб про надіслані таким платникам податків повідомлення-рішення про сплату податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Зазначеним Порядком передбачено, що контролюючий орган обчислює суму податку на нерухоме майно, яке перебуває у власності такої фізичної особи, та надсилає (вручає) йому податкове повідомлення-рішення про сплату податку з відповідними платіжними реквізитами, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об'єктів житлової нерухомості.

Податкове повідомлення-рішення вважається врученим фізичній особі – платнику податків, якщо його вручено їй особисто або надіслано на адресу за місцем проживання з повідомленням про вручення.

У разі, коли неможливо вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення, воно буде вважатися врученим платнику податків у день, вказаний поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

У разі вручення фізичній особі – платнику податків податкового повідомлення-рішення, у корінці податкового повідомлення-рішення робляться відмітки про вручення, які підтверджуються підписом такої фізичної особи.

У разі надсилання податкового повідомлення-рішення листом з повідомленням про вручення датою вручення вважається дата, вказана в повідомленні про вручення, або дата, наведена в поштовому повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Після повернення корінця податкового повідомлення-рішення до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) фізичної особи - платника податку, такий контролюючий орган не пізніше наступного дня робить відповідні відмітки про дату вручення в електронному реєстрі надісланих повідомлень-рішень.

Контролюючий орган за місцезнаходженням об'єктів житлової нерухомості має можливість доступу до вищезазначеного реєстру надісланих (вручених) платнику податку податкових повідомлень-рішень та здійснює контроль за сплатою податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за місцем знаходження такого майна.

 

 

Пільговий режим оподаткування операцій з постачання програмної продукції триває

ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області нагадує що, для операцій з постачання програмної продукції тимчасово, з 1 січня 2013 до 1 січня 2023 року запроваджено пільговий режим оподаткування ПДВ.

Особливості застосування зазначеної пільги Міндоходів роз’яснило в Узагальнюючій податковій консультації затвердженій своїм наказом від 07.10.2013 р. №536.

Важливим є те, що поставка програмної продукції з передачею права власності звільняється від ПДВ незалежно від того, поставляється така продукція на матеріальних носіях або передається покупцеві іншим шляхом, в тому числі і з використанням мережі Інтернет, електронної пошти або інших засобів передачі інформації.

Крім того, звільняються від оподаткування ПДВ і послуги з техпідтримки (установка, налаштування, тестування, виявлення та усунення недоліків) такої продукції за умови, що така техпідтримка входить до складу вартості програмної продукції та здійснюється  виробником програмної продукції.

Слід врахувати, що операції з постачання програмної продукції від нерезидента резиденту на митну територію України і від резидента нерезиденту теж не оподатковуються ПДВ.

Операції з постачання засобів криптографічного захисту інформації звільняються від оподаткування ПДВ за умови наявності ліцензій на право здійснення такої діяльності.

Для застосування пільги з ПДВ не потрібна реєстрація підприємства як суб’єкта індустрії програмної продукції.

Податкові пільги зі сплати ПДВ для операцій з постачання програмної продукції розповсюджуються не тільки на суб’єктів індустрії програмної продукції. Можливості відмовитися від такої пільги Податковим кодексом не передбачено.

 

 

Деякі особливості нарахування та сплати єдиного соціального внеску

 

Відповідно до п. 4 частини 1 ст. 4 Закону «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування є фізичні особи – підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування та члени сімей цих осіб, які беруть участь у провадженні ними підприємницької діяльності.

ЄСВ для фізичних осіб – підприємців, які працюють за спрощеною системою оподаткування нараховується на суми, що визначаються такими платниками самостійно для себе та членів сім’ї, які беруть участь у провадженні ними підприємницької діяльності, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄСВ, встановленої цим Законом. При цьому щомісячна сума ЄСВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за кожну особу.

Для фізичних осіб – підприємців, які працюють на загальних підставах, базою оподаткування є сума доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб та сума доходу, що розподіляється між членами сім’ї фізичних осіб – підприємців, які беруть участь у провадженні ними підприємницької діяльності. При цьому сума ЄСВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за місяць, у якому отримано дохід (прибуток).

Мінімальний страховий внесок – це сума ЄСВ, що визначається розрахунково як добуток мінімального розміру заробітної плати на розмір внеску, встановлений законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та підлягає сплаті щомісяця.

Згідно частини 11 ст. 8 Закону «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» для фізичних осіб – підприємців встановлена обов’язкова ставка єдиного внеску, що дорівнює 34,7 відс. бази нарахування.

Відповідно до частини 4 ст. 4 Закону «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» право на звільнення від сплати ЄСВ за себе мають фізичні особи – суб’єкти підприємницької діяльності, які обрали спрощену систему оподаткування, за умови, що вони є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.

Таким чином, не звільняються від сплати ЄСВ фізичні особи – підприємці, які поряд із здійсненням підприємницької діяльності є найманими працівниками (застрахованими особами).

Виключенням є фізичні особи – суб’єкти підприємницької діяльності, які обрали спрощену систему оподаткування, є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.

 

 

Для переходу на спрощену систему оподаткування подайте відповідну заяву

Суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів, може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування. Для цього йому необхідно подати заяву до територіального органу Міндоходів не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.

Це відбувається за умови, якщо протягом календарного року, який передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, платником дотримано вимоги щодо обсягу доходу протягом календарного року та середньооблікової кількості працівників (пп. 291.4 ст. 291 Податкового кодексу України).

Порядок обрання або переходу на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності регулюється розділом XIV Податкового кодексу України.

 

 

 
 


Авторизация



Сейчас 7 гостей онлайн

Наш опрос

Ответы на какие вопросы Вам наиболее интересно видеть в программе?