БУМ!

Уважаемые Бухгалтеры!

Рады сообщить Вам, что СЕГОДНЯ на рынке бухгалтеров Украины произошло важное событие, и Вы первые, кому мы это сообщаем

 

Подробнее ...
Продукты компании 1С

Уважаемые пользователи и клиенты нашей компании сообщаем Вам, что программные продукты от компании 1С теперь доступны и Вам.  

Подробнее ...
Вопросы и ответы от ГНИ 21.11.2013

На питання платників податків, які надійшли в телефонному режимі «гаряча лінія» відповідає начальник управління ІТ та обліку платників ДПІ у Київському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області Курунова Ольга Володимирівна:

Питання: Чи з’явилась можливість надання заяв на реєстрацію РРО засобами електронного зв’язку.
Відповідь: 18.10.213 набув чинності наказ Міністерства доходів і зборів України за  номером 417 „Про затвердження нормативно-правових актів щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій", яким передбачено можливість реєстрації РРО шляхом подання заяв в електронному вигляді засобами електронного кабінету платника податків, що  суттєво зменшить строки реєстрації та кількість візитів суб'єктів господарювання до органів доходів і зборів. При цьому правила, порядок та строки розгляду органами доходів і зборів заяв, поданих в електронному вигляді, є такими самими як і для заяв, поданих у паперовому вигляді.  
Також передбачено можливість надання довідки про резервування фіскального номера РРО безпосередньо на електронну адресу центра сервісного обслуговування (далі - ЦСО) у разі, якщо такий ЦСО включено до системи подання податкових документів в електронному вигляді.


Увага, для платників податків - «гаряча лінія»!

27.11.2013 року з 15:00 до 16:00 години буде проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з начальником управління оподаткування та контролю об’єктів і операцій ДПІ у Київському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області Камінською Людмилою Іванівною на тему: « Відшкодування ПДВ » за тел. 42-27-97.


Зміни щодо обліку та реєстрації платників податків
З 01 січня 2014 року наберуть чинності (крім деяких норм, які набрали чинності з 13.11.2013 р.) зміни, внесені Законом від 24.10.2013 р. № 657-VII до Податкового кодексу України щодо обліку та реєстрації платників податків і вдосконалення деяких положень.
Зокрема, змінами відмінено свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ та єдиного податку. Реєстрація таких платників здійснюватиметься шляхом внесення записів до відповідних реєстрів.
Звертаємо увагу, що платники податків, які уклали з контролюючим органом договір про визнання електронних документів, зможуть подати реєстраційну заяву в електронній формі. Таким чином, оскільки заяву можуть подати підприємець, керівник юридичної особи або його представник, то на них належить оформити сертифікати ключів електронного підпису.
Удосконалено норму щодо контрольованих операцій, а саме: уточнено, що операцією, однією із сторін яких є нерезидент, належатимуть до контрольованих у разі, якщо ставка податку на прибуток (корпоративний податок) або сплата такого податку в державі (на території), у якій зареєстровано нерезидента, на 5 відсоткових пунктів і більше нижча, ніж в Україні (раніше різниця визначалась у відсотках).
Установлено, що штрафні санкції за неподання або порушення строку подання фізичними особами до контролюючих органів відомостей про зміну даних, які вносяться до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків, не застосовуватимуться до 01.01.2016 р. (до змін ця норма припиняла дію з 01.01.2014 р.).


Майже 31 млн. грн. плати за землю надійшло до місцевого бюджету

На сьогоднішній день на обліку у ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області перебуває 14282 платники плати за землю, в тому числі юридичних осіб – 763. За десять місяців 2013 року сума надходжень плати за землю становить 30,8 млн. грн.  
У поточному році активніше стали платити земельний податок юридичні особи. Якщо за аналогічний період минулого року сплачено 23,9 млн. грн., то у цьому році надійшло 26,6 млн. грн., або на 2,7 млн. грн. більше. Збільшення надходжень переважно відбулось за рахунок укладання договорів суб’єктами господарювання на резервування (використання) місця розташування земельних ділянок.                             



ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області обслуговує  23121 платників податків

Саме стільки суб’єктів господарювання перебуває на обліку у ДПІ у Київському районі м.Одеси. Більшість платників складають фізичні особи – підприємці, їх чисельність становить 18871 осіб, юридичних - 4250.
Завдяки спрощенню процедури реєстрації все більше громадян бажають розпочати власну справу. Так, лише  протягом цього року  на облік до податкової інспекції взято 1287 суб'єктів підприємницької діяльності: більшість з них – це фізичні особи - підприємці, їх 972, а також 315 юридичних осіб.      


Порядок звітування за нововідведеною земельною ділянкою

Суб’єкт господарювання, який протягом року отримав право власності (користування) на земельну ділянку, подає річну податкову декларацію або щомісячні декларації за типом «Звітна». Зазначені декларації подаються до  органу Міндоходів України за місцезнаходженням земельної ділянки.
Якщо платник на поточний рік вже звітував за земельні ділянки, що перебувають у його власності (користуванні), а право власності на інші ділянки отримано протягом року, такий суб’єкт господарювання має подати нову звітну декларацію. Зробити це необхідно за місцезнаходженням таких земельних ділянок протягом 20 календарних днів місяця, що настає за місяцем, у якому виникло таке право.
Нагадаємо, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого подають територіальному органу Міндоходів України податкову декларацію на поточний рік. Декларація подається за місцезнаходженням земельної ділянки з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.


Малий бізнес Київського району м.Одеси поповнив місцеву казну на 46,7 млн. гривень

Підприємці - спрощенці Київського району м. Одеси протягом 10 місяців 2013 року поповнили бюджет міста на 46.7 млн грн. Це на 11мільйонів гривень більше, ніж в минулому році.
Більша частина сплачена фізичними особами – підприємцями. Від них бюджет отримав 38,8 млн грн. єдиного податку, або 83 %.  Інші 7,9 млн грн. податку сплатили підприємства–спрощенці району.
Зростання надходжень єдиного податку до міського бюджету пов’язане з  розширенням спектру послуг, які надаються платникам податків та спрощенням переходу з однієї групи до іншої.
Крім того, незабаром підприємці зможуть вести книгу обліку доходів та витрат в електронному вигляді. За наявності електронного ключа, платники зможуть автоматично заповнювати на підставі даних книги податкову звітність та направляти її в режимі он-лайн до податкового органу.                                    






Електронні податкові накладні при перевірці повинні надаватись у бумажному вигляді

Платник податків зобов’язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов’язані з предметом перевірки. Такий обов’язок виникає у платника податків після початку перевірки (п.85.2 ст. 85 Податкового кодексу України).
При проведенні документальної позапланової виїзної перевірки, посадова (службова) особа контролюючого органу обмежена у доступі до інформаційних баз даних за місцезнаходженням платника податків, а саме: до реєстрів виданих та отриманих податкових накладних (в електронному вигляді), архіву звітності.
Ненадання доступу до відповідних документів не дозволить сформувати висновок щодо повноти нарахування податку до сплати в бюджет.
Відповідно до абз. 6 ст. 7 Закону України “Про електронні документи та електронний документообіг”, копією документа на папері для електронного документа є візуальне подання електронного документа на папері, яке засвідчене в порядку, встановленому законодавством.
Посадова (службова) особа контролюючого органу, яка проводить перевірку, у випадках, передбачених Кодексом, має право отримувати від платника податків або його законних представників копії документів, що належать до предмета перевірки. Такі копії повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особи та скріплені печаткою (за наявності) (п. 85.8 ст. 85 ПКУ).
Крім того, платники податків зобов’язані забезпечити зберігання первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством, а також документів, пов’язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, не менш як 1095 днів з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а у разі її неподання з передбаченого Кодексом граничного терміну подання такої звітності (п.44.1, п.44.3 ст. 44 ПКУ).


Коли звіт з ЄСВ подається в паперовій формі?
Пунктом 2.1 Порядку № 454 визначено, що звіт до органів доходів і зборів подається страхувальником або відповідальною особою страхувальника за місцем взяття на облік в органах доходів і зборів в один із таких способів:
- засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису відповідальних осіб у порядку, визначеному законодавством;
- на паперових носіях, завірених підписом керівника страхувальника та скріплених печаткою (за наявності), разом з електронною формою на електронних носіях інформації;
- на паперових носіях, якщо у страхувальника кількість застрахованих осіб не більше п’яти.


Орендодавці не звільняються від сплати податку на нерухоме майно

Це передбачено новими правилами сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, що почали діяти в Україні з 4 серпня 2013 року.
Також не мають пільг по податку на нерухоме майно власники нерухомості, які надають її в лізинг, використовують для здійснення підприємницької діяльності.
Однак іншими змінами, внесеними до статті 265 Податкового кодексу, кількість пільговиків з податку на нерухоме майно, які взагалі не будуть його сплачувати значно збільшилась. До них, зокрема, потрапили фізичні особи, які відповідно до закону мають статус багатодітних або прийомних, або малозабезпечених сімей, опікунів, піклувальників дітей, діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, діти-інваліди, які виховуються одинокими матерями (батьками).
Для зручності платників законом переглянуто розміри житлової нерухомості, на яку нараховуватиметься пільга. Відтепер пільга надаватиметься виходячи із сумарної площі об’єктів житлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку, незалежно від їх кількості.
Так, не сплачуватимуть податок власники квартир (незалежно від їх кількості), якщо їх загальна житлова площа не перевищує 120 кв. м. Для власників будинків «пільгова площа» визначена у розмірі 250 кв. м. незалежно від їх кількості. Якщо у власника є і квартира, і будинок загальною житловою площею до 370 кв. м., він також не сплачуватиме податок на нерухомість.
Також змінено порядок обчислення суми податку – відтепер фізичні особи сплачуватимуть податок за місцем проживання (прописки), а не за місцезнаходженням об’єктів нерухомості. Ставки податку будуть диференційовані – від 1 до 2,7% мінімальної заробітної плати.
Згідно із законом власники об’єктів житлової нерухомості, які підлягають оподаткуванню, сплачуватимуть податок за 2013 рік у наступному - 2014 році.
З метою проведення звірки щодо об‘єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, розмірів житлової площі таких об‘єктів, прав власності на таке нерухоме майно, ГУ Міндоходів у Кіровоградській області запрошує до кінця 2013 року з‘явитися до податкових інспекцій за місцем податкової адреси (прописки) тих громадян-власників квартир та/або будинків, у яких житлова площа об‘єктів житлової нерухомості перевищує пільгову.
Проведення звірки з фізичними особами здійснюється на підставі оригіналів документів про право власності на об'єкти житлової нерухомості, про житлову площу таких об'єктів та за наявності документів, що посвідчують особу власника.


З 1 січня 2014 року перевірку щодо сплати податків можна пройти дистанційно
Платники податків, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, з 01.01.2014 року за власним бажанням можуть замовити в органі Міндоходів проведення електронної перевірки щодо правильності нарахування та сплати ними податків та обов’язкових платежів.
Для цього платник повинен подати Заяву до територіального органу Міндоходів, в якому він перебуває на обліку. Заява подається за 10 календарних днів до початку проведення перевірки.
Електронна перевірка може бути проведена за визначені в Заяві податкові періоди, за які не проводились документальні планові або позапланові перевірки, але не менше одного базового податкового (звітного) періоду.
Для проведення електронної перевірки платник податків разом із Заявою повинен забезпечити подання до територіального органу Міндоходів в електронній формі документів, пов’язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів, з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб та у встановленому форматі.
Результатом податкової перевірки є довідка, яка складається у двох примірниках і підписується уповноваженими від податкової служби особами, які проводили таку перевірку. Якщо ж платник податків не згоден з результатами перевірки, він має право направити свої зауваження разом з підписаним примірником довідки або надати заперечення протягом 5 днів з моменту її вручення.
З 1 січня 2015 року така послуга буде доступна для всіх представників малого та середнього бізнесу, що працюють на загальній системі оподаткування, а з 1 січня 2016 року – для всіх категорій платників податків.  


Спеціальні правила оподаткування для інвестиційних проектів

Починаючи з 1 січня 2013 року, суб’єкти господарювання, які реалізують інвестиційні проекти у пріоритетних галузях економіки, користуються спеціальними правилами оподаткування прибутку, визначеними п.10 підрозділу 4 розділу XX Податкового кодексу України.
А саме, тимчасово, з 01.01.2013 по 31.12.2022, прибуток, отриманий від реалізації інвестиційних проектів у пріоритетних галузях економіки, схвалені відповідно до Закону України від 06.09.2012 № 5205-VI "Про стимулювання інвестиційної діяльності у пріоритетних галузях економіки з метою створення нових робочих місць",  суб’єктами господарювання, оподатковується за ставкою:
з 1 січня 2013 року по 31 грудня 2017 року включно - 0 відсотків;
з 1 січня 2018 року по 31 грудня 2022 року включно - 8 відсотків;
з 1 січня 2023 року - 16 відсотків.
Статтею 2 Закону № 5205-VI визначено, що пріоритетними галузями економіки є галузі, спрямовані на забезпечення потреб суспільства у високотехнологічній конкурентоспроможній екологічно чистій продукції, високоякісних послугах, які реалізують державну політику щодо розвитку виробничого та експортного потенціалу, створення нових робочих місць.
В цілях стимулювання інвестиційної діяльності у пріоритетних галузях економіки з метою створення нових робочих місць Кабінет Міністрів України визначив перелік пріоритетних галузей економіки. Підприємства, які реалізують інвестиційні проекти у визначених Кабміном пріоритетних галузях економіки, мають право на застосування пільгової ставки податку на прибуток та інших особливостей оподаткування, визначених Податковим Кодексом України.
Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 14.08.2013 № 843-р, до пріоритетних галузей економіки відносяться:
1. Агропромисловий комплекс за напрямами - виробництво, зберігання харчових продуктів, у тому числі дитячого харчування, а також виробництво біопалива, з орієнтацією на імпортозаміщення.
2. Житлово-комунальний комплекс за напрямами:
створення об'єктів поводження з відходами (побутовими, промисловими та відходами, які утворилися в результаті добування та перероблення корисних копалин і виробництва електричної та теплової енергії);
будівництво, реконструкція і технічне переоснащення у сфері теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення.
3. Машинобудівний комплекс за напрямами - виробництво нових та імпортозаміщуючих видів комп'ютерів, електронної та оптичної продукції, машин і устатковання, електричного устатковання, автотранспортних та інших транспортних засобів.
4. Транспортна інфраструктура за напрямами - будівництво, реконструкція і технічне переоснащення у сфері транспортної інфраструктури.
5. Курортно-рекреаційна сфера і туризм за напрямами - будівництво курортно-рекреаційних об'єктів та об'єктів туристичної інфраструктури.
6. Переробна промисловість за напрямом - імпортозаміщуюче металургійне виробництво.
Особливості застосування пільгового режиму оподаткування прибутку визначені пунктом 29 підрозділу 4 розділу XX Кодексу.
Звертаємо увагу суб'єктів господарювання, які реалізують інвестиційні проекти у пріоритетних галузях економіки, що відповідно до п.2 підрозділу 4 розділу XX Кодексу, починаючи з жовтня поточного року вони авансові внески не сплачують, а для визначення податкових зобов'язань у 2013 році мають надати до контролюючого органу податкові декларації за підсумками трьох кварталів та за 2013 рік.

 
 


Авторизация



Сейчас 4 гостей онлайн

Наш опрос

Ответы на какие вопросы Вам наиболее интересно видеть в программе?