БУМ!

Уважаемые Бухгалтеры!

Рады сообщить Вам, что СЕГОДНЯ на рынке бухгалтеров Украины произошло важное событие, и Вы первые, кому мы это сообщаем

 

Подробнее ...
Продукты компании 1С

Уважаемые пользователи и клиенты нашей компании сообщаем Вам, что программные продукты от компании 1С теперь доступны и Вам.  

Подробнее ...
Вопросы и ответы от ГНИ 03.09.2013

 

На питання платників податків, які надійшли в телефонному режимі «гаряча лінія» відповідає начальник відділу адміністрування доходів і зборів з фізичних осіб ДПІ у Київському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області Шведчикова Ольга Василівна:

 

Питання:  Чи має право мати на податкову знижку на навчання, якщо дитина навчається у двох навчальних закладах?

 

Відповідь:  Згідно з пп.166.3.3 п.166.3 ст.166 ПКУ платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п.164.6 ст.164 ПКУ фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку на користь закладів освіти для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника податку та/або члена його сімї першого ступеня споріднення, який не одержує заробітної плати. Така сума не може перевищувати розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень, в розрахунку на кожну особу, яка навчається, за кожний повний або неповний місяць навчання протягом звітного податкового року.

Враховуючи вищевикладене, платник податків, який навчається в декількох навчальних закладах України, за умови виконання всіх умов передбачених ПКУ, має право скористатися податковою знижкою на навчання.

Питання:  Чи має право на податкову знижку один з батьків студента, котрий фактично здійснював оплату за навчання, якщо студент працював і отримував заробітну плату?

Відповідь:  Якщо студент протягом року одночасно навчався і працював, отримував заробітну плату, то право на податкову знижку має сам студент за умови документального підтвердження понесених витрат на навчання, але його батьки, оскільки він уже не перебуває на їх утриманні.

Водночас, якщо студент влаштувався на роботу лише після закінчення навчання у звітному році і до моменту свого працевлаштування не отримував заробітної плати, то право на знижку має той з батьків, який фактично здійснював оплату за навчання.

 

 

Увага, для платників податків - «гаряча лінія»!

 

04.09.2013 року з 15:00 до 16:00 години буде проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з начальником відділу податку на прибуток ДПІ у Київському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області Гавриловською Ольгою Михайлівною  на тему: «Авансові внески з податку на прибуток» за тел. 42-27-89.

 

 

Помилку допущену у формі звітності 1-ДФ можна виправити корегуванням

Закінчився термін подання форми звітності 1-ДФ, однак «хто не працює, той не помиляється». У разі виявлення помилки її можна відкорегувати двома способами.      Зокрема, поданням форми № 1-ДФ зі статусом «Звітний новий» у випадку, якщо помилку виявлено протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного кварталу та    зі статусом «Уточнюючий» у разі виправлення помилки після закінчення строку його. Звертаємо увагу, що уточнюючий розрахунок може подаватися як за звітний період, так і за попередні періоди.

Порядок заповнення звітного нового та уточнюючого податкових розрахунків є однаковим. Для вилучення одного помилкового рядка з попередньої введеної інформації потрібно повторити всі графи такого рядка і у графі «9» вказати «1» - на вилучення рядка.

Для введення нового або пропущеного рядка потрібно повністю заповнити всі його графи і у графі «9» вказати «0» - на введення рядка.

Довідково: Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, затверджений наказом ДПАУ від 24.12.2010 року № 1020.

 

 

Подаємо правильно оформлені документи для отримання

електронного цифрового підпису

Для отримання послуги електронного цифрового підпису (далі ЕЦП) суб’єкт господарювання повинен звернутись до підрозділу реєстрації користувачів та надати пакет документів, перелік яких вказано в Регламенті акредитованого центру сертифікації ключів інформаційно-довідкового департаменту (далі АЦСК ІДД).

Згідно розділу 5 «Ідентифікація та автентифікація» Регламенту АЦСК ІДД адміністратор реєстрації приймає рішення про відмову в реєстрації за результатом розгляду поданих документів у разі:

–  відсутності всіх необхідних для реєстрації документів;

–  відсутності у довіреної особи документів, які засвідчують її повноваження та особу;

–  поданні заявником неналежно засвідчених копій документів;

–  невідповідності даних, що визначені в поданих документах, фактичним даним заявника.

 

Також адміністратор реєстрації може відмовити суб’єкту господарювання у наданні послуги ЕЦП, якщо документи мають підчистки, дописки, закреслені слова, інші незастережні виправлення або написи олівцем, а також мають пошкодження, внаслідок чого їх текст неможливо прочитати.

 

В разі необхідності можна подати пояснення до електронної декларації

Платники податків можуть подати податкові декларації (розрахунки) за допомогою засобів електронного зв'язку. При цьому іноді виникає необхідність подати разом з такою декларацією доповнення до неї, які складаються в довільній формі, не мають затвердженого формату (стандарту) електронного виду та вважаються невід'ємною частиною податкової декларації.

В цьому випадку платники податків можуть діяти наступним чином. Пояснення, копії дозволів тощо подаються в органи Міндоходів особисто або через уповноважену особу. Також, такі доповнення до декларації можна відправити поштою з повідомленням про вручення та описом вкладення. Крім того, таке доповнення подається з поясненням мотивів цього подання.

Нагадуємо, податкова декларація подається на вибір платника, в один із таких способів:

а) особисто платником або уповноваженим на це особою;

б) направляється поштою з повідомленням про вручення та описом вкладення;

в) засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

При поданні податкових документів в електронній формі телекомунікаційними каналами зв'язку платник створює податковий документ в електронному вигляді відповідно до затвердженого формату (стандарту) за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення.

Відповідна норма визначена  Податковим кодексом України та Інструкцією з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами  телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.08 № 233.

 

Як заповнюється поле «Головний бухгалтер» при поданні звітності електронкою,

якщо посада головного бухгалтера відсутня

 

Якщо у платника податків штатним розкладом не передбачено посаду головного бухгалтера, то при поданні звітності в електронному вигляді електронні цифрові підписи (далі – ЕЦП) посадових осіб накладаються у такому порядку: першим - ЕЦП керівника, другим - ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника.

Нагадаємо, платник податків створює податковий документ в електронному вигляді відповідно до затвердженого формату за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення.

Після підготовки такого документу на нього накладаються електронні цифрові підписи посадових осіб платника податків у такому порядку: першим - ЕЦП головного бухгалтера (бухгалтера), другим - ЕЦП керівника, третім - ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків.

Відповідна норма визначена р. ІІІ Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.08 №233.

 

Підприємства Київського району м. Одеси вже сплатили

майже 15 тисяч гривень податку на нерухоме майно

 

У 17 поданих деклараціях підприємства Київського району м.Одеси заявили до нарахування податкове зобов”язання з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки у сумі 14,8 тис. гривень.

Цього року юридичні особи-платники податку на нерухоме майно вперше самостійно обчислили суму податку станом на 1 січня поточного року на підставі наданих декларацій до податкового органу за місцезнаходженням об’єкта нерухомості. Підприємства сплачують податок авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом.

Звертаємо увагу платників податку, що Законом України « Про внесення змін до Податкового кодексу щодо об’єктів житлової нерухомості » продовжено термін подання декларації з податку на нерухомість для юридичних осіб з «1 лютого» до « 20 лютого » .

Щодо новоствореного (нововведеного) об”єкта житлової нерухомості декларація подається протягом місяця з дня виникнення права власності на такий об”єкт.

 

Консультативна  пошта з податку на прибуток

 

ДПІ у Київському районі м. Одеси інформує платників податків, що у разі виникнення проблемних питань щодо адміністрування податку на прибуток вони мають змогу надсилати їх на електронні адреси:   Этот e-mail адрес защищен от спам-ботов, для его просмотра у Вас должен быть включен Javascript ,   Этот e-mail адрес защищен от спам-ботов, для его просмотра у Вас должен быть включен Javascript

 

 

Порядок сплати єдиного внеску фізичними особами – підприємцями, які протягом

року перейшли зі спрощеної системи оподаткування на загальну

 

Фізичні особи–підприємці, які перейшли протягом поточного звітного року зі спрощеної системи оподаткування на загальну систему оподаткування нараховують та сплачують суми єдиного внеску у вигляді авансових платежів на підставі квартальної декларації, яка подається ними після закінчення кварталу, в якому відбувся перехід.

При цьому, суми єдиного внеску, сплачені у вигляді авансових платежів, ураховуються платником при остаточному розрахунку, який здійснюється ним за календарний рік до 10 лютого наступного року на підставі даних річної податкової декларації, та не можуть бути меншими за розмір мінімального страхового внеску за місяць, у якому отримано дохід (прибуток).

 

 

Відповідальність за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску

приватними підприємцями

 

Фізичні особи – підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, зобов”язані сплачувати за себе єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.

Суми єдиного внеску, своєчасно не нараховані або не сплачені у строки, встановлені Законом України від 08.07.10 № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», вважаються недоїмкою.

За несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску до платників застосовується штраф у розмірі 10% своєчасно не сплачених сум (п.2 ч.XI ст.2 5 Закону про ЄСВ). Крім того, на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1% суми недоплати за кожний день прострочення платежу (ч. X ст..25 Закону про ЄСВ).

 

Використання печатки фізичними особами – підприємцями не обов”язково

 

Фізичні особи – підприємці, у тому числі платники єдиного податку, рішення про використання печатки приймають самостійно від специфіки діяльності.

Крім того, нормативно-правові акти з питань оподаткування не передбачають обов’язку платника податків повідомляти органи Міндоходів України про отримання або знищення печатки.

У Господарському кодексі України, яким визначено особливості статусу громадянина як суб’єкта господарювання, не міститься вимог щодо обов’язкової наявності печатки у суб’єкта господарювання (ст.128 ГКУ від 16.01.2003 р. № 436-IV зі змінами та доповненнями).

 

 
 


Авторизация



Сейчас 4 гостей онлайн

Наш опрос

Ответы на какие вопросы Вам наиболее интересно видеть в программе?