БУМ!

Уважаемые Бухгалтеры!

Рады сообщить Вам, что СЕГОДНЯ на рынке бухгалтеров Украины произошло важное событие, и Вы первые, кому мы это сообщаем

 

Подробнее ...
Продукты компании 1С

Уважаемые пользователи и клиенты нашей компании сообщаем Вам, что программные продукты от компании 1С теперь доступны и Вам.  

Подробнее ...
Вопросы и ответы от ГНИ

На питання платників податків, які надійшли в телефонному режимі «гаряча лінія» відповідає начальник відділу забезпечення доступу до публічної інформації, організації розгляду звернень громадян, надання адміністративних та консультативних послуг ДПІ у Київському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області Друмова Наталія Сергіївна:

Питання: В якому випадку звернення громадянина не розглядаються ?


Відповідь:   Статтею 7 Закону України "Про звернення громадян" передбачено, що звернення, оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, підлягають обов'язковому прийняттю та розгляду.

Однак, відповідно до норм статті 8 вищезазначеного Закону письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.

Не розглядаються повторні звернення одним і тим же органом від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті, а також ті звернення, терміни розгляду яких передбачено статтею 17 цього Закону, та звернення осіб, визнаних судом недієздатними.

Рішення про припинення розгляду такого звернення приймає керівник органу, про що повідомляється особі, яка подала звернення.

Питання:  Чи передбачена відповідальність посадових осіб за порушення законодавства про звернення громадян?

Відповідь: Згідно зі статтею 24 Закону України "Про звернення громадян" посадові особи, винні у порушенні цього Закону, несуть цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність, передбачену законодавством України.


Увага, для платників податків - «гаряча лінія»!

07.08.2013 року з 15:00 до 16:00 години буде проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з начальником відділу забезпечення доступу до публічної інформації, організації розгляду звернень громадян, надання адміністративних та консультативних послуг ДПІ у Київському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області Друмовою Наталією Сергіївною  на тему: « Адміністративні послуги органів Міндоходів » за тел. 749-17-70.


Як уникнути подвійного оподаткування фізичним особам-підприємцям


Щоб уникнути подвійного оподаткування у джерела виплати доходів юридичними та фізичними особами-підприємцями (податковими агентами) фізичній особі–підприємцю такий підприємець повинен надавати їм копію документа, підтверджуючого його державну реєстрацію.

Цим документом є витяг або виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб–підприємців (далі - Єдиний державний реєстр), в яких зазначаються основні види діяльності.

Фізичні особи-підприємці надають податковому агенту копію зазначеного документу незалежно від того на якій системі оподаткування вони здійснюють свою господарську діяльність, загальній чи спрощеній.

Розпорядником Єдиного державного реєстру є Державна реєстраційна служба України (Укрдержреєстр), яка забезпечує ведення та функціонування Єдиного державного реєстру. Відомості з Єдиного державного реєстру надаються Реєстраційними службами Головного управління юстиції в Одеській області, зокрема, у вигляді виписки або витягу з Єдиного державного реєстру

Таким чином, для того щоб податковий агент не утримував податок на доходи фізичних осіб з виплачуваного доходу фізичній особі-підприємцю, підприємець повинен надати копію документа, що підтверджує його державну реєстрацію як суб’єкта господарської діяльності.


Частково компенсувати витрати одеситів за 2012 рік може податкова знижка


Скористатися правом на знижку жителі міста можуть до 31 грудня поточного року.

Користування іпотечним кредитом, пожертви або благодійні внески неприбутковим організаціям, плата за навчання, оплата лікування закладам охорони здоров’я, сплата страхових платежів - всі ці та інші витрати визначені ст. 166 Податкового кодексу України можуть бути включені до податкової знижки.

Для цього необхідно подати річну податкову декларацію за минулий рік до територіального органу Головного управління Міндоходів за місцем реєстрації.

До податкової знижки включається фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача).

В них обов'язково повинна бути відображена вартість таких товарів, робіт чи послуг і строк їх продажу, виконання чи надання. Для спрощення та прискорення процедури перевірки фахівцями Міндоходів правильності нарахування платником податку сум до повернення з бюджету, доцільно додавати копії підтвердних документів до декларації.

Таким чином, до складу податкової знижки за звітний рік можуть бути включені витрати, понесені платником податку безпосередньо у такому звітному році та за місяці навчання такого звітного року.

ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області нагадує, що розрахунок суми податкової знижки проводиться з нарахованої за 2012 рік суми зарплати, зменшеної на суму сплаченого з неї єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та на суму застосованої податкової соціальної пільги, за її наявності.

Сума, що має бути повернена платнику податку, зараховується на його банківський рахунок, відкритий у будь-якому комерційному банку, або надсилається поштовим переказом на адресу, зазначену в декларації, протягом 60 календарних днів після надходження такої податкової декларації. Для своєчасного повернення з бюджету сум податку на доходи фізичних осіб внаслідок застосування платниками податку права на податкову знижку, рекомендуємо платникам податку додавати до декларації заяву щодо способу повернення їм податку: зарахування на р/р в банку або поштовий переказ.

Право платника податків на податкову знижку та умови її отримання визначені статтею 166 Податкового Кодексу України.


Після оновлення програмного забезпечення перереєстрація РРО не потрібна


Відповідно до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.95 р. № 265/95-ВР суб’єкти господарювання, які використовують РРО, що створюють контрольну стрічку в електронній формі, або електронні контрольно-касові реєстратори, що створюють контрольну стрічку в друкованому вигляді, повинні подавати до органів Міндоходів дротовими або бездротовими каналами зв’язку електронні копії розрахункових документів та фіскальних звітних чеків, які містяться на контрольній стрічці у пам’яті РРО або в пам’яті модемів, які до них приєднані.

З метою забезпечення виконання норм Закону суб’єкти господарювання мають використовувати РРО із вбудованим модемом або РРО із зовнішнім модемом та, відповідно, оновленим програмним забезпеченням.

При проведенні оновлення програмного забезпечення РРО не змінюються дані щодо фіскального номера РРО, дати занесення фіскального номера РРО, індивідуального номера платника, дати занесення індивідуального номера платника, тому перереєстрація РРО у такому разі не здійснюється.

Згідно з Порядком реєстрації, опломбування та застосування реєстраторів розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженим наказом ДПАУ від 01.12.2000 р. № 614, перереєстрація РРО здійснюється у разі використання його в іншій господарській одиниці суб’єкта господарювання.

Детальніше про це можна дізнатися в «Єдиній базі податкових знань» у підкатегорії 109.06.



Особливості подання звітності в електронному вигляді


Після того, як платник надіслав звітність електронною поштою (засобами телекомунікаційного зв’язку) до органу Міністерства доходів і зборів України (далі – Міндоходів), він отримує першу та другу квитанції.

Перша квитанція підтверджує передачу податкових документів в електронному вигляді до органу Міндоходів. Ця квитанція надсилається органами Міндоходів на електронну адресу платника, з якої було отримано податкову звітність. Якщо платник не отримав першу квитанцію, то податковий документ вважається неодержаним.

Друга квитанція підтверджує прийняття податкових документів платника до бази даних Міндоходів. У квитанції мають міститися:

- реквізити прийнятого податкового документа в електронній формі,

- відповідність податкового документа в електронній формі затвердженому формату (стандарту) електронного документа,

- результати перевірки електронних цифрових підписів (далі – ЕЦП),

- інформація про платника податків; - дата та час приймання; - реєстраційний номер,

- податковий період, за який подається податкова звітність; - дані про відправника квитанції.

На цю квитанцію накладається ЕЦП органу Міндоходів, здійснюється її шифрування та надсилання платнику засобами телекомунікаційного зв’язку. Обидві квитанції складаються у двох примірниках. Другі примірники першої та  другої квитанцій в електронному вигляді зберігаються в органі Міндоходів.

Нагадаємо, якщо податковий документ в електронному вигляді надійшов до органу  Міндоходів до 16 години, то протягом двох годин з моменту прийняття (неприйняття) платнику надсилається друга квитанція. У разі, якщо звітність надійшла до органу Міндоходів після 16 години, то друга квитанція надсилається платнику протягом перших двох годин наступного робочого дня.

Відповідна норма визначена р. ІІІ Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.08 №23.




Нові правила сплати податку на нерухомість

Президент України Віктор Янукович підписав Закон „Про внесення змін до Податкового кодексу щодо об’єктів житлової нерухомості”, який на початку липня Верховна Рада України ухвалила у другому читанні. Згідно із законом власники об’єктів житлової нерухомості, які підлягають оподаткуванню, сплачуватимуть податок за 2013 рік у наступному - 2014 році. Водночас до 31 грудня поточного року власники можуть здійснити звірку даних на підставі оригіналів документів про право власності на об’єкти житлової нерухомості та про житлову площу таких об’єктів. Для цього потрібно звернутися до податкової інспекції за місцем реєстрації власника нерухомості.

Для зручності платників законом переглянуто розміри житлової нерухомості, на яку нараховуватиметься пільга. Так, не сплачуватимуть податок власники квартир, якщо їх загальна житлова площа не перевищує 120 кв. м. Для власників будинків „пільгова площа” визначена у розмірі 250 кв. м., знову ж таки незалежно від того, якою кількістю будинків володіє особа. Якщо у власника є і квартира, і будинок загальною житловою площею до 370 кв. м., він також не сплачуватиме податок на нерухомість.

Якщо ж площа нерухомості перевищуватиме зазначені пільгові метри, то платити податок доведеться лише за ті квадрати, які перевищують визначений розмір.

Однак, у разі, якщо об’єкти оподаткування використовуються власниками для одержання доходів, тобто надаються в оренду, лізинг або використовуються у підприємницькій діяльності, пільга на них не діє.

Ставки податку будуть диференційовані.

Для власників:

- квартир - не більше 1 відсотка мінімальної заробітної плати (м.з.п), житлова площа яких не перевищує 240 кв. метрів, у разі перевищення ставка становитиме - 2,7 %;

- будинків - не більше 1 відсотка м.з.п., житлова площа яких не перевищує 500 кв. метрів, у разі перевищення – 2,7 %;

- квартир та будинків ¬– 1 відсоток м.з.п., житлова площа яких не перевищує 740 кв. метрів, у разі перевищення – 2,7 %.

Для юридичних осіб також продовжено термін подання декларації з податку на нерухомість з „1 лютого” до „20 лютого”.

Фізичні особи повідомлення про сплату податку отримуватимуть до 1 липня.

Нагадуємо, що громадяни, які вже сплатили податок у поточному році можуть повернути сплачені кошти. Для цього їм потрібно звернутися із заявою до податкової інспекції (територіальних органів Міндоходів).

Разом з цим, сплачені кошти в поточному році за згодою платника можуть бути зараховані для сплати податку у 2014 році.


Затверджено порядок визначення доходу фізичної особи від продажу легкового автомобіля

11 червня 2013 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 10.04.2013 р. № 403, якою затверджено Порядок визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів з метою визначення доходу від їх продажу (обміну) для цілей обкладення податком на доходи фізичних осіб.

Нагадуємо, що відповідно до абзацу 2 пункту 173.2 статті 173 Податкового кодексу України підлягає оподаткуванню за ставкою 5% дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) протягом поточного року двох і більше об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда. Дохід від продажу (обміну) легкового автомобіля, мотоцикла, мопеда визначається виходячи з ціни, зазначеної у договорі купівлі-продажу (міни), але не нижче середньоринкової вартості відповідного транспортного засобу або не нижче його оціночної вартості, визначеної згідно із законом (за вибором платника податку).

Тобто, з метою оподаткування податком на доходи фізичних осіб, продавець транспортного засобу може вибрати собі один із вищезазначених методів визначення доходу (чого не було раніше): або провести незалежну експертну оцінку транспортного засобу, або визначити середньоринкову вартість транспортного засобу відповідно до Порядку, затвердженого постановою № 403.

Середньоринкова вартість легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів визначається щокварталу Міністерством економічного розвитку України і оприлюднюється на офіційному веб-сайті цього органу (www.me.gov.ua) в режимі вільного доступу до 10 числа місяця, наступного за звітним кварталом.

Така вартість визначається окремо для кожної марки, моделі транспортних засобів з урахуванням року випуску та пробігу (за коефіцієнтами згідно з додатками №№ 1, 2 до постанови № 403), на підставі аналізу фактичних цін продажу відповідних транспортних засобів.



Як закрити  підприємницьку діяльність

Процедура ліквідації починається з подання державному реєстратору заяви про припинення підприємницької діяльності, на підставі якого в Єдиний державний реєстр вноситься запис про рішення фізичної особи-підприємця про припинення нею підприємницької діяльності.

Після цього фізична особа – підприємець зобов’язаний повернути в територіальний орган Міндоходів за основним місцем обліку оригінали документів та завірені копії, видані ДПІ (свідоцтва,  патенти тощо) і подати заяву за формою 8-ОПП  (за бажанням).

Крім того, підприємцю протягом 10 днів необхідно надати документи до ДПІ про проведення документальної позапланової перевірки (книгу обліку доходів і витрат, первинні документи, виписки банку тощо) і подати ліквідаційну звітність.

У разі якщо припинення господарської діяльності здійснюється «єдинником», то податкові зобов’язання  із сплати єдиного податку нараховуються такому платнику до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому до ДПІ подано відмову від спрощеної системи оподаткування у зв’язку  з припинення провадження господарської діяльності (п. 295.8, ст. 295 Податкового кодексу).

Звертаємо увагу, що фізичній особі – підприємцю також необхідно завчасно закрити всі рахунки в банках і фінансових установах.

Після завершення всіх процедур припинення підприємницької діяльності ДПІ видає довідку про відсутність заборгованості зі сплати податків зборів за формою  № 22-ОПП, яка дійсна протягом двох місяців.

Закінченням процедури ліквідації підприємницької діяльності є внесення в Єдиний державний реєстр запису про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.

Важливо пам’ятати, що доки процедура ліквідації не доведена до кінця, тобто державний реєстратор не вніс відповідний запис про припинення підприємницької діяльності, за фізичною особою зберігається статус підприємця з виконанням всіх покладених законодавством на нього обов’язків.

Одночасно нагадуємо, що порядок державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця за її рішенням визначено статтею 47 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» від 15.05.03 р. № 755- IV, порядок зняття з обліку платників податків в ДПІ – розділом XI Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну України від 09.12.2011 № 1588.





До уваги платників єдиного податку 3 – 6 груп


ДПІ у Київському районі м.Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області нагадує, що 9 серпня 2013 року – граничний термін подання податкової декларації платника єдиного податку (юридичної особи та фізичної особи – підприємця) за 1 півріччя.

Звертаємо вашу увагу, що звітність за 1 півріччя 2013 року складається за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 21.12.11 № 1688 з урахуванням змін, внесених наказом  Міністерства фінансів України від 07.11.12 № 1159, тобто за новою формою.



До уваги платників податків, які використовують РРО


ДПІ у Київському районі м.Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області звертає увагу, що з 1 січня 2013 року, відповідно до вимог Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»,суб’єктам господарювання необхідно подавати до органів державної податкової служби електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків реєстраторів розрахункових операцій дротовими або бездротовими каналами зв’язку.

Суб’єктам господарювання, які не мають можливості подання інформації по дротових або бездротових каналах зв’язку, нагадуємо, що 15 серпня 2013 року останній день подання звіту про використання РРО та книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) за липень 2013 року.


Міндоходів безкоштовно надає 55 адміністративних послуг


Завдяки сервісам Міністерства доходів і зборів платники податків можуть оперативно та безкоштовно отримати довідки, дозволи та свідоцтва. Так, зокрема, серед послуг, які пропонуються, - реєстрація книги обліку доходів та витрат, видача довідки про сплату роботодавцем податків та зборів, реєстрація реєстратора розрахункових операцій, видача довідки про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, видача торгового петенту тощо. Загалом перелік таких адмінпослуг містить 55 найменувань та затверджений відповідним наказом Міністерства.

Для зручності платників кожна послуга має інформаційну картку. В ній зазначено інформацію про суб”єкта, що надає адмінпослугу, нормативно-правові акти, які це регламентують, та умови її отримання.

Так, зокрема, з інформаційної картки платники можуть дізнатися про перелік документів, необхідних для отримання довідки, порядок та спосіб їх подання, термін її видачі, способи отримання результату тощо.

З повним переліком усіх адміністративних послуг, які надаються Міністерством доходів і зборів та його територіальним органами, можна ознайомитися на сайті Міндоходів


http://minrd.gov.ua/diyalnist-/katalog-poslug/informatsiya-pro-administrativni-poslu/.

 
 


Авторизация



Сейчас 4 гостей онлайн

Наш опрос

Ответы на какие вопросы Вам наиболее интересно видеть в программе?