БУМ!

Уважаемые Бухгалтеры!

Рады сообщить Вам, что СЕГОДНЯ на рынке бухгалтеров Украины произошло важное событие, и Вы первые, кому мы это сообщаем

 

Подробнее ...
Продукты компании 1С

Уважаемые пользователи и клиенты нашей компании сообщаем Вам, что программные продукты от компании 1С теперь доступны и Вам.  

Подробнее ...
Новости от ГНИ

На питання  платників податків, які надійшли в телефонному режимі «гаряча  лінія» відповідає начальник відділу адміністрування податку на додану вартість.

Вопрос: Чи може у Звіті про суми податкових пільг бути визначене від’ємне значення суми пільги з ПДВ?

Ответ: Враховуючи те, що не внесені платниками до державного бюджету суми ПДВ через застосування податкових пільг розраховуються шляхом визначення обсягів операцій з постачання товарів (послуг), оподаткування яких відбулося з урахуванням пільгових режимів, зменшених на обсяг операцій з придбання товарів (послуг), які використані в цих пільгових операціях, незалежно від звітного податкового періоду їх придбання, то в результаті правильного застосування алгоритму розрахунку суми ПДВ, не сплаченої платником до державного бюджету, від’ємне значення виникати не повинно.

Вопрос: З якого періоду необхідно вперше подавати податкову звітність з ПДВ за новою формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 25.11.2011 №1492 ?

Ответ: Податкова звітність з ПДВ за новими формами, затвердженими наказом МФУ від 25.11.2011 №1492 «Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість» із змінами, внесеними наказом МФУ від 17.12.2012 №1342, вперше подається: за березень 2013 року - латниками податку, у яких податковий період дорівнює календарному місяцю; за І квартал 2013 року - платниками податку, у яких податковий період дорівнює календарному кварталу.

 

Увага, для платників податків - «гаряча  лінія»!

19.06.2013 року з 15:00 до 16:00 години буде проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з начальником відділу місцевих, ресурсних, рентних та неподаткових платежів управління оподаткування юридичних осіб ДПІ у Київському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області Вадовською Надією Михайлівною на тему: «Збір запровадження деяких видів підприємницької діяльності» за тел. 45-05-68.

 

До  закінчення терміну обов’язкової модернізації

касових апаратів залишилось лічені дні

 

ДПІ у Київському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області нагадує, що з початку року для суб’єктів господарювання стає обов’язковим подання звітності про використання реєстраторів розрахункових операцій до органів державної податкової служби в електронному вигляді дротовими або бездротовими каналами зв’язку. Електронне звітування надає можливість дистанційного контролю за суб’єктами господарювання, що здійснюють розрахунки у готівковій формі, та дозволяє ще більше зменшити кількість таких перевірок.Користувачі касової техніки повинні придбати реєстратори розрахункових операцій нового покоління, що створюють контрольну стрічку в електронній формі та містять вбудовані модеми або доопрацювати існуючу касову техніку та приєднати до неї відповідні модеми для передачі звітної інформації. Для цього власникам касових апаратів необхідно обов'язково звернутись до Центрів сервісного обслуговування або виробників РРО.

З 1 липня 2013 року вводиться  в дію п. 9 ст. 17 Закону № 265, що передбачає застосування фінансових санкцій до платників податків які використовують при проведенні розрахунків РРО, які не відповідають вимогам вказаного Закону.

Шановні платники податків! Для отримання практичної допомоги по вирішенню технічних  питань підключення реєстраторів розрахункових операцій, які використовують суб’єкти господарювання до Системи зберігання та збору РРО Міндоходів, необхідно звертатися до ДПІ у Київському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області каб. 106 або за тел. 49-50-67.

 

Вимоги до РРО

 

Для суб’єктів  господарювання існує два способи  виконання вимог законодавства.

Перший  – це придбання РРО нового покоління, що створює контрольну стрічку в  електронній формі та містять  вбудовані модеми.

Другий  – доопрацювання існуючої касової техніки та приєднання до неї відповідних модемів для передачі звітної інформації.

При цьому  користувачам касової техніки при  її придбанні або заміні слід обов’язково  звертатися до центрів сервісного обслуговування або виробників РРО щодо проведення нимивідповідного  доопрацювання такої моделі у термін до 01.07.2013 р., з якого використання такої техніки тягне за собою відповідальність у зв’язку з набранням чинності п. 9 ст. 17 Закону про РРО.

 

Єдинники  першої і другої груп, які не мають  найманих працівників,

звільняються  від сплати податку

 

Платники єдиного  податку першої і другої груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів. Інформація про період щорічної відпустки і терміни втрати працездатності з обов’язковим додаванням копії листка непрацездатності подається за заявою у довільній формі. Окремого терміну подання заяви щодо періоду щорічної відпустки і терміну втрати працездатності нормами ПКУ для таких платників не передбачено.

Тому, з метою  уникнення порушення терміну  щодо сплати авансових платежів рекомендується заяву щодо періоду щорічної відпустки  подавати до територіального органу Міндоходів до початку відпустки. А заяву щодо терміну втрати працездатності з обов’язковим додаванням копії листка непрацездатності доцільно подавати одразу після закінчення лікарняного.

Нагадаємо, що платники єдиного податку першої і другої груп сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця.

Нарахування авансових  внесків для платників єдиного  податку першої і другої груп здійснюється на підставі заяви такого платника єдиного податку щодо розміру обраної ставки єдиного податку, заяви щодо періоду щорічної відпустки та/або заяви щодо терміну тимчасової втрати працездатності.

Порядок нарахування  та строки сплати єдиного податку  визначені ст.295 (розд.ХІV) ПКУ.

 

 

Сума поворотної фінансової допомоги не оподатковується

 

Поворотна фінансова допомога – це сума коштів, що надійшла платнику податків у користування за договором, який не передбачає нарахування  процентів або надання інших  видівкомпенсацій у вигляді плати за користування такими коштами, та є обов’язковою до повернення (пп. 14.1.257 п. 14.1 ст. 14 розд. І  Податкового кодексу України). Фізична особа-підприємець, яка працює на загальній системі оподаткування, не  включає до складу доходу суб’єкта господарювання суму поворотної фінансової допомоги (позики), протягом  строку, на який вона видана.

Водночас, якщо сума поворотної фінансової допомоги не повертається у визначений у договорі термін, вона включається до складу доходів підприємця та оподатковується на загальних підставах.

Питання оподаткування доходів фізичних осіб–підприємців, які отримані протягом календарного року від провадження  господарської діяльності регулюються  ст. 177 (розд. IV) ПКУ.

 

Розрахунок податку на нерухомість, якщо у власності є декілька об’єктів нерухомості

 

Державна податкова  інспекція у Київському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області нагадує, що відповідно підпункта 265.3.4 п. 265.3 ст. 265 Податкового кодексу встановлено, що у разі наявності у платника податку декількох об’єктів оподаткування обчислюється окремо за кожним з таких об’єктів.

Одночасно слід зазначити, що цим Кодексом визначено  платників податку в разі перебування  об’єктів житлової нерухомості у  спільній частковій або спільній сумісній власності декількох осіб. У таких випадках механізм визначення платників податку на нерухоме майно є таким.

По-перше, якщо об’єкт житлової нерухомості перебуває  у спільній частковій власності  декількох осіб, платником податку  є кожна з цих осіб за належну їй частку.

По-друге, якщо об’єкт житлової нерухомості перебуває  у спільній сумісній власності декількох  осіб, але не поділений в натурі, платником податку є одна з  таких осіб-власників, визначена  за їх згодою, якщо інше не встановлено судом.

По-третє, якщо об’єкт житлової нерухомості перебуває  у спільній сумісній власності декількох  осіб і поділений між ними в  натурі, платником податку є кожна  з цих осіб за належну їй частку.

Легалізація заробітної плати – на контролі

Так, працівниками ДПІ у Київському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області у січні-травні 2013 року проведено співбесіди та заслухано 157 платників податків, які виплачували заробітну плату нижче мінімального рівня. Крім того проведено 18 засідань робочих груп на спільних комісіях з місцевими органами влади, на яких заслухано 74 керівника підприємств.

Крім роз’яснювальної  роботи вживаються заходи щодо виявлення  суб’єктів господарювання, які використовують працю незареєстрованих найманих осіб та підприємств, які допускають порушення під час виплати заробітної плати. За результатами такої роботи збільшуються розміри заробітних плат та надходження до місцевих бюджетів.

Тому працівники Міндоходів Київського району тримають на постійному контролі дотримання роботодавцями норм трудового законодавства. Так, з початку 2013 року членами групи з легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення, до складу якої входять працівники Міндоходів Київського району, проведено 24 заслуховування. Виявлено 5 найманих працівників без оформлення трудових відносин, бюджет додатково отримав 3,1 тис.грн. податку на доходи фізичних осіб.

За результатами проведеної роботи та вжитих заходів 38 підприємств погасили заборгованість по виплаті заробітної плати, в результаті чого за рахунок погашеної заборгованості надійшло 632,7 тис.грн. податку на доходи фізичних осіб.

 

Дата виникнення податкових зобовязань у платника

ПДВ у разі використання торговельних автоматів

 

Відповідно з п.187.2. ст.187 ПКУ у разі постачання товарів або послуг з використанням торговельних автоматів або іншого подібного устаткування, що не передбачає наявності касового апарата, контрольованого уповноваженою на це фізичною особою, датою виникнення податкових зобов'язань вважається дата виймання з таких торговельних апаратів або подібного устаткування грошової виручки. Правила інкасації зазначеної виручки встановлюються Національним банком України.

У разі якщо постачання товарів/послуг через торговельні автомати здійснюється з використанням жетонів, карток або інших замінників національної валюти, датою збільшення податкових зобов'язань вважається дата постачання таких жетонів, карток або інших замінників національної валюти (п.187.4).

 

 

 

 

 

Порядок обчислення плати за землю для юридичних осіб

 

Відповідно з п.286.2 ст.286 ПКУ платники плати за землю - юридични особи самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Платник плати за землю має право подавати щомісяця звітну податкову декларацію, що звільняє його від обов'язку подання податкової декларації не пізніше 20 лютого поточного року, протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним (п.286.3 ст.286).

За нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.

У разі зміни протягом року об'єкта та/або бази оподаткування платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися такі зміни.

 

 

Деякі питання застосування спрощеної системи оподаткування

 

Податковим кодексом України (п.292.16 ст.292) передбачено, що право на застосування спрощеної системи оподаткування в наступному календарному році мають платники єдиного податку за умови неперевищення протягом календарного року обсягу доходу, встановленого для відповідної групи платників єдиного податку.

При цьому якщо протягом календарного року платники першої - третьої груп використали право на застосування іншої ставки єдиного податку у зв'язку з перевищенням обсягу доходу, встановленого для відповідної групи, право на застосування спрощеної системи оподаткування в наступному календарному році такі платники мають за умови неперевищення ними протягом календарного року обсягу доходу, встановленого підпунктом 5 пункту 291.4 статті 291 цього Кодексу.

 

До уваги платників єдиного податку

ДПІ у Київському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області нагадує, що відповідно до п.297.3 ст.297 ПКУ платник єдиного податку виконує передбачені цим Кодексом функції податкового агента у разі нарахування (виплати, надання) оподатковуваних податком на доходи фізичних осіб доходів на користь фізичної особи, яка перебуває з ним у трудових або цивільно-правових відносинах.

 

Порядок відмови від спрощеної системи оподаткування

Платники єдиного податку можуть самостійно відмовитися від спрощеної системи оподаткування у зв'язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених Податковим Кодексом (за умови відсутності непогашених податкових зобов'язань чи податкового боргу з єдиного податку та/або інших податків і зборів, які платники єдиного податку сплачують відповідно до цієї глави), з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому подано заяву щодо відмови від спрощеної системи оподаткування у зв'язку з переходом на сплату інших податків і зборів. Такий порядок передбачено п.п.298.2.2 п.298.2 ст.298 ПКУ.

Для відмови від спрощеної системи оподаткування суб'єкт господарювання не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку нового календарного кварталу (року) подає до органу державної податкової служби заяву встановленого зразка.

 

Майже 4 мільйони гривень сплачено юрособами «спрощенцями»

Київського району м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області

 

Серед 6804 суб’єктів господарювання-юридичних осіб, які перебувають на обліку в ДПІ у Київському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області - 1262 обрали спрощену систему оподаткування. У порівнянні з минулим роком юросіб - «спрощенців» побільшало на 156 осіб, або на 14,1%.

За січень-травень 2013 року до бюджету надійшло 3,9 млн.грн. єдиного податку з юридичних осіб при доведених прогнозних показниках 2,9 млн.грн. У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження збільшилися на 1,6 млн.грн., або на 70%.

Нагадуємо, що ставки єдиного податку для платників 5 групи зменшені з 10 та 7% до 7 та 5% відповідно. Групу та ставку податку дозволено змінювати протягом звітного року.

 

Надходження до місцевого бюджету зросли на 19,9 млн. грн.

 

Протягом січня-травня 2013 року ДПІ у Київському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області до бюджетів усіх рівнів мобілізовано 198,0 млн.грн. податків та платежів, у тому числі до державного бюджету – 84,8 млн.гривень.

До загального фонду державного бюджету зібрано основних податків та зборів : податку на додану вартість – 36,4 млн.грн., податку на прибуток підприємств – 31,9 млн.грн., акцизного податку – 13,3 млн.гривень.

До місцевих бюджетів надійшло 113,1 млн.грн., у тому числі податку на доходи фізичних осіб – 66,0 млн.грн., плати за землю – 16,4 млн.грн., єдиного податку – 22,8 млн.гривень. У порівнянні з відповідним періодом 2012 року у місцевий бюджет мобілізовано на 19,9 млн.грн. більше або на 21,3 відсотка.

 

 

Сплата єдиного податку зросла на 7,3 млн. гривень

 

Впродовж п’яти місяців 2013 року платники єдиного податку Київського району м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області сплатили 22,8 млн. грн. Це на 7,3 млн. грн. більше, ніж за такий же період минулого року. Темп росту надходжень – 46,8 %.

З них 3,9 млн. грн. сплатили юридичні особи - платники єдиного податку, а 18,9 млн. платники єдиного податку – фізичні особи.

Таке зростання надходжень до місцевих бюджетів від платників єдиного податку пов’язано з розширенням спектру послуг, які надаються платникам податків, електронним документообігом та спрощенням переходу з однієї групи до іншої.

 

До уваги  платників збору на розвиток виногрнадарства, садівництва і хмелярства

 

Платниками збору на розвиток виноградарства, садівництва  і хмелярства є суб'єкти підприємницької  діяльності незалежно від форм власності  і підпорядкування, які реалізують в оптово-роздрібній торговій мережі і мережі громадського харчування алкогольні напої і пиво.

Звертаємо увагу, що згідно пункту 297.1 статті 297 ПКУ платники єдиного  податку звільняються від обов'язку нарахування, сплати і представлення  податкової звітності зі збору на розвиток виноградарства, садівництва  і хмелярства.

Об'єктом оподаткування  збору є виручка - товарообіг, одержаний  на всіх етапах реалізації в оптово-роздрібній торговій мережі і мережі громадського харчування алкогольних напоїв і  пива, зокрема по операціях, які не передбачають сплати в грошовій формі.Ставка збору складає півтора відсотки від об'єкту оподаткування.

З 01.01.2013г. збір платиться в терміни, визначені Кодексом для місячного  звітного періоду, тобто протягом 10 календарних днів після представлення  звітності.

За невчасну сплату збору нараховується пеня і застосовуються штрафи у порядку, визначеному статтею 126 Податкового Кодексу України.

 
 


Авторизация



Сейчас 8 гостей онлайн

Наш опрос

Ответы на какие вопросы Вам наиболее интересно видеть в программе?