БУМ!

Уважаемые Бухгалтеры!

Рады сообщить Вам, что СЕГОДНЯ на рынке бухгалтеров Украины произошло важное событие, и Вы первые, кому мы это сообщаем

 

Подробнее ...
Продукты компании 1С

Уважаемые пользователи и клиенты нашей компании сообщаем Вам, что программные продукты от компании 1С теперь доступны и Вам.  

Подробнее ...
Новости законодательства 8 тиждень 2013 р.: 18 – 24 лютого PDF Печать

Партнер компании «Аркада-Гранд»

Новости законодательства подготовлены

аналитиками Компании «Динай»

 

ЄДИНИЙ СОЦВНЕСОК ДЛЯ СПРОЩЕНЦІВ

Скільки та в який термін фізособи-спрощенці мають сплачувати єдиний соцвнесок у 2013 році

Нагадаємо, що 13.10.2012 р. набрав чинності Закон N 5292-VI від 18.09.2012 р., яким змінено строки сплати єдиного соцвнеску для підприємців. Документом передбачено, що спрощенці мають нараховувати соцвнесок поквартально і сплачувати до 20 числа місяця, що настає за оплачуваним кварталом.

Поряд з цим, щомісячна сума єдиного соцвнеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску* у межах максимальної величини**.

Виходячи з вищесказаного, у 2013 році:

1) щомісячний мінімальний страховий внесок становить:

з 1 січня - 398,01 грн (34,7% х 1147 грн);

з 1 грудня - 422,65 грн (34,7% х 1218 грн);

2) максимальна величина сплачуваного єдиного соцвнеску складає:

з 1 січня - 6766,15 грн (34,7% х 19499 грн);

з 1 грудня - 7184,98 грн (34,7% х 20706 грн).

Отже, фізособи-спрощенці у 2013 році мають сплачувати єдиний соцвнесок у такому мінімальному розмірі:

за І квартал 2013 року - 1194,03 грн (граничний термін сплати - 19.04.2013 р.);

за ІІ квартал 2013 року - 1194,03 грн (граничний термін сплати - 19.07.2013 р.);

за ІІІ квартал 2013 року - 1194,03 грн (граничний термін сплати - 21.10.2013 р.);

за ІV квартал 2013 року - 1218,67 грн (граничний термін сплати - 20.01.2014 р.).

* визначається як добуток 34,7% та розміру мінімальної заробітної плати;

** визначається як добуток 34,7% та максимального розміру заробітної плати, з якої сплачується єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (17 прожиткових мінімумів для працездатних осіб).

КВЕД

КВЕД-2005 знову в дії

Мінекономрозвитку України своїм наказом відновило чинність національного класифікатора України ДК 009:2005 "Класифікація видів економічної діяльності" на період до 31.12.2013 р.

Таким чином, ми знову повертаємося до паралельної дії одночасно двох класифікаторів – КВЕД-2005 та КВЕД-2010, що затверджені наказами Держкомітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики N 375 від 26.12.2005 р. та N 457 від 11.10.2010 р. відповідно.

----------------------

Наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України "Про відновлення чинності національного класифікатора України ДК 009:2005 "Класифікація видів економічної діяльності" (N 113 від 07.02.2013 р.)

Дата набрання чинності: з дня прийняття

ОБЛІК ПЛАТНИКІВ ПОДАТКІВ

Довідка за ф. N 4-ОПП для осіб, що здійснюють незалежну професійну діяльність

Відповідно до п. 6.9 розділу VI Порядку, затвердженого наказом Мінфіну N 1588 від 09.12.2011 р., особи, що здійснюють незалежну професійну діяльність, повинні бути взяті на облік за місцем постійного проживання. Після реєстрації таким особам видається довідка за ф. N 4-ОПП із зазначенням у полі "повне найменування або прізвище, ім'я, по батькові для фізичної особи" виду професійної діяльності "Приватний нотаріус", "Адвокат" тощо.

Але є певні нюансі, про які податківці вказують у даному листі.

Перш за все контролери зазначають, що фізична особа, яка здійснює адвокатську діяльність, не може бути підприємцем у межах такої адвокатської діяльності. Але в той же час чинним законодавством не забороняється фізичній особі – адвокату, бути підприємцем та здійснювати іншу підприємницьку діяльність.

Звідси два варіанти вигляду вище згаданого реквізиту ф. N 4-ОПП:

- якщо адвокат не займається підприємницькою діяльністю, то вид професійної діяльності буде лише "Адвокат";

- якщо адвокат вирішив зайнятись паралельно якоюсь підприємницькою діяльністю, то в такому випадку від подає до органу ДПС заяву за ф. N 5-ОПП з позначкою "Зміни" та копію документа, що підтверджує право фізичної особи на ведення незалежної професійної діяльності. Відповідно до цього вид професійної діяльності буде викладено у такій формі: "Фізична особа – підприємець, адвокат".

Що стосується нотаріуса, то тут чітко говориться - він не може займатися підприємницькою діяльністю, тобто не може бути фізособою-підприємцем (ст. 3 Закону "Про нотаріат"). А, отже, вид діяльності в ф. N 4-ОПП буде зазначено як "Приватний нотаріус".

Нагадуємо, що для фізичних осіб, які здійснюють незалежну професійну діяльність, ця довідка є свідоцтвом про реєстрацію в органі ДПС.

------------------------

Лист Державної податкової служби України N 1004/7/18-3117 від 17.01.2013 р.

Плату за відомості з Єдиного державного реєстру пропонують відмінити

Для того, щоб зменшити фінансове навантаження на суб’єктів господарювання, народними депутатами було розроблено проект Закону України N 0933 від 12.12.2012 р.

Даним законопроектом пропонується скасувати плату за одержання виписки, витягу та довідки з Єдиного державного реєстру (далі – ЄДР).

Нагадуємо, що наразі плата за отримання даних документів встановлена в такому розмірі:

- витяг з ЄДР - 3 НМДГ (51 грн) та 20% від 1 НМДГ (3,40 грн) за бланк;

- довідка з ЄДР - 1 НМДГ (17 грн) та 20% від 1 НМДГ (3,40 грн) за бланк;

- виписка з ЄДР - 1 НМДГ (17 грн).

------------------------

Законопроект "Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців" щодо відміни плати за надання відомостей з Єдиного державного реєстру" (N 0933 від 12.12.2012 р.)

ЗВІТНІСТЬ З ЄСВ

Строк подачі ф. N Д4 перенесено – а чи для всіх?

Відповідно до Порядку, затвердженого постановою ПФУ N 22-2 від 08.10.2010 р. в редакції постанови ПФУ N 24-1 від 10.12.2012 р., форма N Д4 "Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування до органів Пенсійного фонду України" за січень 2013 року подається не пізніше 20 лютого (середа).

Але страхувальники Донецької області отримали певні привілеї. На сайті ПФУ в Донецькій області розміщено інформацію про те, що у зв’язку зі значними змінами в програмному забезпеченні "АРМ ЗС" строки подачі звітності за формою додатка 4 за січень 2013 р. ПФУ продовжено до 25.02.2013 р.

Цікаво, що на офіційному сайті ПФУ такої інформації немає, і що робити іншим областям, теж невідомо, тому радимо уточнювати дану інформацію у своїх інспекторів на місцях.

------------------------

За інформацією з сайта ПФУ в Донецькій області donpfu.gov.ua

РРО

Кожному РРО - по модему

У зв’язку із запровадженням з 01.01.2013 року вимог щодо подання до органів ДПС дротовими або бездротовими каналами зв'язку електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, податківці зазначають:

- виконати дані вимоги можливо як шляхом придбання нової касової техніки, а саме РРО, що створюють контрольну стрічку в електронній формі, так і шляхом доопрацювання існуючої касової техніки та приєднання до неї відповідних модемів для передачі даних;

- модем може використовуватись для передачі даних лише з тим РРО, фіскальний номер якого передано при проведенні персоналізації до системи обліку даних РРО.

Звідси висновок - кожний РРО, у тому числі резервний, використовується лише з конкретним модемом.

------------------------

Лист Державної податкової служби України N 891/6/22-1315/48 від 21.01.2013 р.

ОБЛІК ПЛАТНИКІВ, ДЕКЛАРУВАННЯ

Деякі роз’яснення від ДПС України

ДПС України розмістила на своєму офіційному сайті такі собі "листівки" - рекомендації. Одна з них дає роз'яснення з приводу того, як заповнити Заяву про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (ф. N 5ДР) (б/н від 19.02.2013 р.), інша присвячена Порядку ведення обліку доходів і витрат для визначення суми загального річного оподатковуваного доходу (б/н від 19.02.2013 р.).

------------------------

За інформацією з сайта ДПС України

Листівка про ф. N 5ДР http://sts.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/86520.html

Листівка про Порядок обліку http://sts.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/86807.html

СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ

Кількість документів для отримання допомоги при народженні дитини може значно скоротитися

З появою в родині дитини в багатьох батьків з'являється купа проблем та клопоту, а тут ще потрібно швиденько зібрати певну кількість папірців для оформлення допомоги при народженні (наприклад, при народженні другої, третьої та більше дитини необхідно принести ще й довідку про стан сім’ї з ЖЕКу*).

Щоб максимально спростити процедуру надання цієї допомоги, депутати від Комуністичної партії розробили проект Закону про внесення доповнень до Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" (щодо скорочення кількості документів для отримання державної допомоги при народженні дитини)" N 2313 від 18.02.2013 р.

Зокрема, в Закон України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" N 2811-XII від 21.11.92 р. пропонується внести наступні положення: для призначення допомоги при народженні до органу праці та соціального захисту населення подається заява одного з батьків (опікуна), з яким постійно проживає дитина, за умови пред'явлення паспорта або іншого документа, що посвідчує особу, та свідоцтва про народження дитини. Заява складається в довільній формі із зазначенням даних для реєстрації місця проживання дитини. Даний перелік документів є вичерпний.

Всі інші необхідні відомості для призначення допомоги орган праці та соціального захисту буде отримувати самостійно від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, установ, з державних реєстрів та в порядку обміну інформацією.

Також, автоматично буде реєструватися місце проживання дитини у Державній міграційній службі за даними заяви, які надаватимуться соцслужбою. Але щодо цієї процедури виникає ще багато запитань, наприклад, чи зможе той з батьків, хто прийде подавати заяву, вказати для реєстрації дитини іншу адресу, ніж зазначена в його паспорті? Такі моменти потребуватимуть деталізації в підзаконних актах.

*Незважаючи на те, що питання реєстрації місця проживання тепер покладено на Державну міграційну службу, такі довідки продовжують видавати ЖЕКи, адже про цю процедуру просто "забули", коли перерозподіляли обов’язки (див. спільний лист МВС N 1224/Чн та Мінрегіонбуду N 7/20-1079 від 25.01.2013 р.)

------------------------

Законопроект "Про внесення доповнень до Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" (щодо скорочення кількості документів для отримання державної допомоги при народженні дитини)" (N 2313 від 18.02.2013 р.)

ПРАВИЛА ДОРОЖНЬОГО РУХУ

Нові правила об`їзду старих ям або найважливіше про оновлені ПДР

Ми вже повідомляли про прийняття змін та доповнень до Правил дорожнього руху України (далі - ПДР). І ось, коли нарешті на офіційному урядовому сайті з'явився текст документа, зупинимося детальніше на його положеннях

Насамперед відмітимо, що в оновлених ПДР з'явилося багато нових термінів, як от: "маневрування", "денні ходові вогні", "удосконалене покриття", "газон" тощо. До речі, зупинку і стоянку транспортних засобів на газонах буде заборонено.

Також уточнено деякі діючі терміни. Наприклад, темною порою доби вважатиметься частина доби від заходу до сходу сонця (у нинідіючих правилах - це період від закінчення вечірніх (30 хв. після заходу сонця) до початку ранкових сутінків (30 хв. до сходу сонця)).

Нова редакція ПДР передбачає також появу понад 20 нових дорожніх знаків, зокрема: "Початок щільної забудови" (5.63.1), "Культова споруда" (5.68), "Місце для стоянки" в т.ч. критої та з можливістю пересадки на маршрутні транспортні засоби (5.38), знак, що попереджатиме про зміну схеми руху та встановлення нових дорожніх знаків (5.64), тощо. Певних видозмін зазнають і такі поширені знаки, як "Рух праворуч" (1.4.1) та "Рух ліворуч" (1.4.2) та інші.

Крім того, встановлено конкретні вимоги до розміщення дорожніх знаків. Так, їх повинно бути добре видно учасникам дорожнього руху як у світлу, так і в темну пору доби. При цьому вони не повинні бути закриті навіть частково від учасників дорожнього руху будь-якими перешкодами.

Дорожні знаки повинні бути видимими на відстані не менш як 100 м за напрямком руху та розміщеними не вище 6 м над рівнем проїзної частини.

Також у документі чітко зафіксовано перевагу дорожніх знаків перед дорожньою розміткою, яка, до речі, також зазнає деяких змін. Зауважимо, що багато з них не є принципово новими, оскільки прописані у держстандарті і давно використовуються на практиці, однак у ПДР знайшли своє відображення тільки зараз.

Дорожня розмітка, які і знаки, повинна бути видимою учасникам дорожнього руху як у світлу, так і в темну пору доби на відстані, що забезпечує безпеку руху. Однак, зважаючи на якість українських доріг, дотриматись цієї вимоги на практиці буде складно.

Крім того, цікавими новелами є обов’язковість руху транспортних засобів за межами населеного пункту з денними ходовими вогнями або увімкненим ближнім світлом фар у світлу пору доби в період з 1 жовтня по 1 травня та посилення вимог до проїзду повз транспортні засоби з розпізнавальним знаком "Діти". Недотримання вимоги щодо користування освітлювальними приладами може коштувати водію від 425 до 510 грн. (ч. 2 ст. 122 КпАП).

Що стосується зимових шин, то їх використання, як і зараз, залишиться правом, а не обов'язком водія.

Цікаво, що у оновлених ПДР не йдеться про використання світловідбивних жилетів та елементів водіями та пішоходами, запровадження яких передбачалося кількома місяцями раніше.

Наприкінець зазначимо, що нові ПДР запрацюють з 15 квітня, отже, на вивчення всіх новел водіям залишається менше 2 місяців.

------------------------

Постанова Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Правил дорожнього руху" (N 111 від 11.02.2013 р.)

Дата набрання чинності: 15.04.2013 р.

Змінено порядок заповнення квитанцій на сплату штрафів за порушення ПДР

Державна автомобільна інспекція України внесла корективи до процедури оплати штрафів за порушення правил дорожнього руху.

Про це йдеться у повідомленні Прес-служби Державної казначейської служби, розміщеному на офіційному урядовому порталі.

Відтепер у квитанції необхідно зазначати не лише код платежу, прізвище ім'я по батькові платника, але й серію та номер протоколу про адміністративне правопорушення.

Також у повідомленні наводиться код бюджетної класифікації, який необхідно вказувати у квитанції, а саме: 21081300 "Адміністративні штрафи у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху".

ЛІКАРСЬКІ ЗАСОБИ

Досьє імпортера – вкрай важливий документ для отримання ліцензії на імпорт ліків

З 1 грудня 2013 року для отримання ліцензії на імпорт лікарських засобів до заяви про її видачу необхідно буде додавати копію досьє імпортера (за формою, встановленою ліцензійними умовами), затвердженого суб'єктом господарювання.

Нагадаємо, що з 1 березня 2013 р. імпорт лікарських засобів підлягатиме ліцензуванню (відповідно до ЗУ N 5038-VI від 04.07.2012 р.). А відповідати за видачу ліцензій на імпорт ліків буде Держлікслужба.

------------------------

Постанова Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до пункту 5 переліку документів, які додаються до заяви про видачу ліцензії для окремого виду господарської діяльності" (N 112 від 13.02.2013 р.)

Дата набуття чинності: 01.12.2013 р.

БАНКІВСЬКІ МЕТАЛИ

Монети із дорогоцінних металів: які і скільки дозволяється ввезти в Україну чи вивезти за її межі?

Нацбанк вирішив розтлумачити деякі нюанси застосування Інструкції про переміщення готівки і банківських металів через митний кордон України (затверджена постановою НБУ N 148 від 27.05.2008 р.). У своєму листи він пояснює, що монети України із дорогоцінних металів із пробами не нижче ніж для золота – 995, для срібла – 999, для платини і паладію – 999,5, незалежно від того, є вони засобом платежу на території України чи ні, відносяться до банківських металів.

Таким чином, при ввозі/вивозі таких монет застосовується правило, встановлене Інструкцією N 148 для переміщення банківських металів. Так, фізособа (резидент та нерезидент) має право:

- ввозити в Україну і вивозити за межі України банківські метали вагою, що не перевищує 500 г, у вигляді зливків і монет на умовах письмового декларування митному органу у повному обсязі;

- вивозити за межі України банківські метали вагою, що перевищує 500 г, у вигляді зливків і монет на підставі індивідуальної ліцензії на вивезення за межі України банківських металів та за умови письмового декларування митним органам.

Крім цього НБУ наголошує, що монети України з дорогоцінних металів, що мають нижчі проби, можуть ввозитися в Україну чи вивозитися за її межі фізособами на загальних умовах, а саме у порядку переміщення готівки через митний кордон України, що встановлено тією ж Інструкцією N 148.

------------------------

Лист Національного банку України "Про переміщення громадянами банківських металів через митний кордон України" (N 29-207/1263 від 31.01.2013 р.)

ЗАХИСТ ПЕРСОНАЛЬНИХ ДАНИХ

Омбудсмен може стати єдиним контролером із захисту персональних даних

Продовжимо коментування законопроекту N 2282 від 12.02.2013 р.

Ми вже повідомляли вас, як можуть змінитися в КпАП штрафи у сфері захисту персональних даних, а зараз розглянемо, які нововведення пропонується внести в Закон про ЗПД (N 2297-VI від 01.06.2010 р.).

Досить неочікуваними є ідеї щодо передачі тих повноважень, що зараз має Держслужба України з захисту персональних даних, Уповноваженому Верховної Ради України з прав людини (друга назва цієї посади – "омбудсмен") та частково – Державній реєстраційній службі.

Тобто реєстрацією та веденням Реєстру баз персональних даних займатиметься ця служба, адже вона має досить розгалужену структуру по всій Україні, на відміну від ДСЗПД, яка наразі є однією-єдиною організацією на всю країну, та яку в прямому та переносному сенсі просто завалило мільйонами заяв про реєстрацію баз даних. Тому і процес реєстрації протікає вкрай повільно, на даний момент обробляються заяви, які надійшли ще в грудні 2011 року.

А ось решта повноважень, в тому числі проведення перевірок, тепер покладатимуться на омбудсмена. Ці зміни покликані посилити захист прав людини, а також вони мають наблизити нас до європейських стандартів.

Серед інших пропозицій треба відзначити зміну строку славнозвісного повідомлення суб'єкта персональних даних про володільця, склад та зміст зібраних даних, права, мету збору даних та осіб, яким передаються дані, а саме:

- в момент збору персональних даних, якщо вони збираються у суб'єкта персональних даних;

- в інших випадках протягом 30 робочих днів з дня збору персональних даних.

Зараз таке повідомлення робиться в момент збору, якщо дані беруться за згодою людини, або протягом 10 робочих днів – якщо дані беруться з інших підстав, ніж згода (закон, правочин тощо).

Але зауважте, що цим самим проектом пропонується скасувати шалені штрафи за неповідомлення або несвоєчасне повідомлення суб'єкта персональних даних про його права у зв'язку із включенням його даних до бази персональних даних (ч. 1 ст. 18839 КпАП). Наразі за це порушення передбачено штраф у розмірі 3400-6800 грн, а якщо таке порушення вчинено повторно протягом року - 6800-11900 грн.

------------------------

Проект Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення інституційної системи захисту персональних даних" (N 2282 від 12.02.2013 р.)

ЗВІЛЬНЕННЯ КЕРІВНИКІВ

Звільнення керівників підприємств за проектом змін до КЗпП

Кодекс законів про працю пропонують доповнити низкою положень, що мають дещо врегулювати питання розірвання трудових відносин з керівниками підприємств.

Зокрема, відповідно до поданого на розгляд ВРУ законопроекту N 2274, керівник підприємства зможе достроково розірвати трудовий договір, попередивши власника (уповноважений ним орган) письмово за один місяць (звичайно, якщо інші строки не передбачено у трудовому контракті). Зауважимо, що в даний час є актуальною норма щодо письмового повідомлення працівником роботодавця за 14 днів до звільнення (ст. 38 КЗпП). Втім такого строку на практиці не вистачає, наприклад, якщо питання обрання та звільнення керівника належить до компетенції загальних зборів, час скликання яких перевищує вищезазначені два тижні.

Крім цього автори законопроекту пропонують встановити додаткові підстави для розірвання трудового договору з керівником з ініціативи власника:

- у будь-який час у зв’язку з прийняттям рішення власником або уповноваженим органом про припинення повноважень керівника;

- з інших підстав, встановлених законами України.

При звільненні із зазначених підстав керівники матимуть право на компенсацію, встановлену трудовим договором, за умови, що звільнення не стало наслідком винних дій з їх боку.

------------------------

Законопроект "Про внесення змін до Кодексу законів про працю України (щодо конкретизації порядку розірвання трудових договорів з керівниками)" (N 2274 від 11.02.2013 р.)

ТОРГІВЛЯ

Торгівельну діяльність очікують зміни

Нещодавно у Верховній Раді з'явився законопроект "Про фінансові засади здійснення внутрішньої торгівлі", який викликав значне занепокоєння у підприємницьких колах.

Зупинимось на його найцікавіших нормах.

По-перше, законопроект забороняє "спрощенцям" провадити торгівельну діяльність у магазинах площею понад 200 к.в метрів. Це дозволено лише суб'єктам господарювання, які застосовують загальну систему оподаткування.

По-друге, унеможливлено реалізацію лікарських засобів у формі дистанційної торгівлі, наприклад, через інтернет, та зобов'язано суб'єктів, що здійснюють дистанційну торгівлю, мати офісне приміщення, де зберігаються документи, пов'язані з господарською діяльністю.

По-третє, в законопроекті міститься норма, згідно з якою працівники торгівлі та ресторанного господарства повинні відповідати кваліфікаційним характеристикам професій працівників у сфері внутрішньої торгівлі, тобто мати відповідну освіту і стаж роботи за спеціальністю. Сьогодні такі кваліфікаційні вимоги встановлені наказом Мінзовнішторгу N 918 від 30.11.99 р.

Крім того, пропонується запровадити нормативи щодо мінімальної забезпеченості населення торговельними площами та ресторанами. Існує побоювання, що ця норма може відкрити певні можливості для зловживань з боку органів, уповноважених видавати дозволи на відкриття торгових та ресторанних закладів.

Нагадаємо, що раніше вже пропонувалося обмежити видачу ліцензій на торгівлю алкоголем, а саме: 1 ліцензія на 20.000 населення в населеному пункті (законопроект N 2062 від 21.01.2013 р.).

Хочеться відмітити, що вперше проект Закону на цю ж тему, але з трохи іншою назвою ("Про внутрішню торгівлю") з'явився на законодавчому горизонті ще у листопаді 2011 року, хоча мова щодо нього велася не один рік до того. Однак цей документ (N 9443 від 10.11.2011 р.) був негативно зустрінутий у підприємницьких структурах та відкликаний.

Сьогодні посадовці відкриті для діалогу з підприємцями з метою прийняття компромісного закону та ведуть обговорення шляхів удосконалення зазначеного законопроекту з асоціаціями підприємців з різних регіонів України.

------------------------

Законопроект "Про фінансові засади здійснення внутрішньої торгівлі" (N 2256 від 08.02.2013 р.)

РАДІОЧАСТОТНИЙ РЕСУРС

Планові перевірки користувачів радіочастотним ресурсом затягнуться

НКРЗ визначилася із новим Порядком держнагляду за користуванням радіочастотним ресурсом в смугах радіочастот загального користування та передбачила скасування аналогічного Порядку, що діяв ще з 2006 року (затверджено рішенням НКРЗ N 427 від 27.10.2006 р.). Окрім деяких нововведень, які Комісія відобразила у новому Порядку, у документі було також враховано низку норм, передбачених спеціальним ЗУ "Про радіочастотний ресурс" N 1770-III від 01.06.2000 р., які до цього часу у Порядку не було виправлено.

Зауважимо, що держконтролю підлягають користувачі радіочастотного ресурсу, їх філії, інші відокремлені структурні підрозділи, суб'єкти господарювання, що здійснюють ввезення з-за кордону, реалізацію радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв, а також юридичні та фізичні особи, що користуються радіочастотним ресурсом без відповідних ліцензій, дозволів (за умови, що наявність таких документів передбачена законодавством).

Планові перевірки, відповідно до нового Порядку, мають проводитися не частіше ніж один раз на 3 роки (до речі, ЗУ "Про радіочастотний ресурс" теж говорить про такі строки), тоді як за попереднім Порядком періодичність залежала від ступеня ризику господарської діяльності (тобто, перевірки мали проводитися для суб’єктів із середнім ступенем ризику не частіше одного разу на 3 роки, незначного ступеня ризику - не більш як один раз на 5 років).

Не досить приємним нововведенням є подовження строку проведення планової перевірки. Якщо раніше він обмежувався 15 робочими днями (а для суб’єктів малого підприємництва – п’ятьма), то відтепер він буде становити 25 робочих днів без винятків.

Що стосується позапланових перевірок, то вони, як це і визначено у ЗУ "Про радіочастотний ресурс", будуть проводитися на підставі рішень НКРЗ за наявності відповідних підстав. Тривалість перевірки обмежена 10 робочими днями (раніше також застосовувався цей строк, але існували винятки для суб’єктів малого підприємництва – перевірка у них мала відбуватися не більше 2 днів).

------------------------

Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації "Про затвердження Порядку здійснення державного нагляду за користуванням радіочастотним ресурсом України в смугах радіочастот загального користування та визнання такими, що втратили чинність, деяких рішень НКРЗ" (N 684 від 27.12.2012 р.)

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 22.01.2013 р. за N 175/22707 та набирає чинності з дня офіційного опублікування

КАЛЕЙДОСКОП ІНШИХ НОВИН

ДПС України

- наголошує на тому, що вид доходу, який виплачується працівнику підприємства у вигляді страхової премії, не відноситься до переліку доходів, що не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу. ПДФО з таких доходів утримується на загальних підставах за ставками 15% (17%), визначеними у п. 167.1 ПКУ (лист N 2426/0/141-12/Д/17-1114 від 08.11.2012 р.);

Держкомстат

- надав роз’яснення щодо заповнення таких форм:

-- N 1-опт "Звіт про продаж і запаси товарів (продукції) в оптовій торгівлі" (роз’яснення N 18/1-12/21 від 30.11.2012 р.);

-- N 1-послуги "Звіт про обсяги реалізованих послуг" (місячна) (роз’яснення N 18/1-12/23 від 30.11.2012 р.);

-- N 9-ЗЕЗ "Звіт про експорт (імпорт) послуг" (квартальна) (роз’яснення N 18/1-12/12 від 29.11.2012 р.);

Держагентство земресурсів

- узаконило Порядок забезпечення ключовими даними користувачів Перехідної реєстраційної системи (наказ N 656 від 18.12.2012 р.);

Мінінфраструктури

- затвердило:

-- Положення про відомчі заохочувальні відзнаки Міністерства інфраструктури України (наказ N 24 від 15.01.2013 р.);

--Інструкцію про звільнення від виконання вимог міжнародних конвенцій під час конвенційної сертифікації суден України (наказ N 43 від 24.01.2013 р.);

-- Перелік портових засобів України, які підпадають під дію Міжнародного кодексу з охорони суден та портових засобів, та зон відповідальності портів з морської безпеки (наказ N 379 від 06.07.2012 р.);

Мінагрополітики

- встановило зони аквакультури (рибництва) та рибопродуктивності по регіонах України (наказ N 45 від 30.01.2013 р.);

- затвердило Перелік питань та уніфіковану форму акта перевірки для здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) за дотриманням суб’єктами господарювання вимог законодавства у сфері насінництва та розсадництва (наказ N 42 від 29.01.2013 р.);

НКРЕ

- розробила Правила приєднання електроустановок до електричних мереж (постанова НКРЕ N 32 від 17.01.2013 р.);

- затвердила Порядок обробки персональних даних у своїй базі персональних даних (постанова НКРЕ N 20 від 17.01.2013 р.);

Нацкомфінпослуг, НКЦПФР

- розробили Положення про граничний розмір витрат, пов’язаних із здійсненням недержавного пенсійного забезпечення (розпорядження N 2541, рішення N 1746 від 04.12.2012 р.);

Нацкомфінпослуг

- затвердила Правила проведення перевірок (інспекцій) Нацкомфінпослуг (розпорядження N 242 від 27.11.2012 р.);

НКЦПФР

- визначилася із Порядком роботи екзаменаційних комісій та проведення кваліфікаційних іспитів фахівців з питань фондового ринку (рішення N 62 від 22.01.2013 р.);

МОЗ

- затвердило форми документів, що застосовуються при здійсненні державного контролю якості лікарських засобів, що ввозяться в Україну:

заяву про видачу висновку про якість ввезених в Україну лікарських засобів;

перелік ввезених в Україну лікарських засобів;

висновок про якість ввезеного в Україну лікарського засобу;

звіт виробника лікарських засобів щодо результатів вхідного контролю активних фармацевтичних інгредієнтів (субстанцій) (наказ N 39 від 21.01.2013 р.);

Держмитслужба

- проінформувала щодо пунктів пропуску, в межах яких відбувається митне оформлення із використанням книжок МДП (лист N 12/2-12.4/301-ЕП від 25.01.2013 р.);

- надіслала рекомендації щодо класифікації згідно з вимогами УКТ ЗЕД кліматичного обладнання для кондиціонування повітря, а також фільтрувальних картриджів для води та фільтрів для палива чи мастил (листи N 11.1/2-16/1548-ЕП від 14.02.2013 р., N 11.1/3-16.2/1639-ЕП від 18.02.2013 р.);

- надала роз’яснення стосовно митного оформлення насіння та садивного матеріалу (лист N 11.1/2-16.3/1565-ЕП від 14.02.2013 р.).

 
 


Авторизация



Сейчас 12 гостей онлайн

Наш опрос

Ответы на какие вопросы Вам наиболее интересно видеть в программе?