БУМ!

Уважаемые Бухгалтеры!

Рады сообщить Вам, что СЕГОДНЯ на рынке бухгалтеров Украины произошло важное событие, и Вы первые, кому мы это сообщаем

 

Подробнее ...
Продукты компании 1С

Уважаемые пользователи и клиенты нашей компании сообщаем Вам, что программные продукты от компании 1С теперь доступны и Вам.  

Подробнее ...
Новости законодательства 47 тиждень 2012 р.: 19– 25 листопада PDF Печать

Партнер компании «Аркада-Гранд»

Новости законодательства подготовлены

аналитиками Компании «Динай»

 

ІНВАЛЮТА

Частина інвалютної виручки підлягає обов’язковому продажу

Завдячуючи прийняттю ВРУ Закону України N 5480-VI в руках головного банку країни опинилися нові інструменти регулювання грошово-кредитної політики.

Мова йде про щойно отримані НБУ повноваження щодо встановлення розміру надходжень в інвалюті, що підлягають обов'язковому продажу та безпосередньо порядку проведення такого обов'язкового продажу інвалюти. Вимоги відносно обов’язкової реалізації частини інвалютних надходжень можуть бути запроваджені лише тимчасово – на строк до 6 місяців.

Крім цього, Нацбанк отримав право змінювати строки розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів. Як і у попередньому випадку, вимоги щодо спеціальних строків можуть бути встановлені лише на певний період – на строк до 6 місяців.

Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення інструментів впливу на грошово-кредитний ринок" (N 5480-VI від 06.11.2012 р.)

Офіційне опублікування: "Голос України" N 217 від 16.11.2012 р.

Дата набрання чинності: 17.11.2012 р.

ІНВАЛЮТА

Строк здійснення експортно-імпортних розрахунків скорочено до 90 днів, а інвалютні перекази на користь фізосіб в еквіваленті 150 тис. грн. підлягають обов’язковому переведенню у гривні

Як все швидко інколи відбувається, особливо коли комусь це потрібно, аж диву даєшся....

16 листопада в офіційному виданні "Голос України" N 217 було опубліковано Закон України N 5480-VI від 06.11.2012 р., який розширював повноваження НБУ та надавав йому право встановлення розміру надходжень в інвалюті, що підлягають обов'язковому продажу, порядку проведення цього обов'язкового продажу, а також зміни строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів, та мав запрацювати вже з наступного дня.

Того ж 16 листопада Нацбанк скористався наданими йому правами та затвердив дві постанови N 475 та N 476, які того ж дня якимось дивом встиг зареєструвати у Міністерстві юстиції України. Зазначені документи було опубліковано наступного дня в іншому офіційному виданні "Урядовий кур’єр" N 212.

Отже, своєю постановою N 475 Нацбанк встановив, що з 19 листопада 2012 р. по 19 травня 2013 р. розрахунки за операціями з експорту та імпорту товарів (передбачені ст. 1 та 2 ЗУ "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" N 185/94-ВР від 23.09.94 р.) повинні здійснюватися у строк, що не перевищує 90 календарних днів (звичайний строк розрахунків за даними операціями не повинен перевищувати 180 календарних днів).

Крім цього, запроваджено вимогу щодо обов'язкового продажу на міжбанківському валютному ринку України надходжень в іноземній валюті 1-ї групи Класифікатора іноземних валют та банківських металів (австралійські долари, англійські фунти стерлінги, датські крони, долари США, ісландські крони, канадські долари, норвезькі крони, шведські крони, швейцарські франки, японські єни, євро) та у російських рублях у вигляді валютної виручки резидентів від продажу товарів за зовнішньоекономічними договорами. Розмір надходжень в інвалюті, що підлягає обов’язковому продажу встановлено окремим нормативним актом, а саме постановою НБУ N 479. Слід зауважити, що зазначений документ не було зареєстровано у Міністерстві юстиції України, на відміну від постанови N 475, якою було запроваджено обов’язковість продажу валюти. За інформацією, отриманою у Міністерстві юстиції України, цей документ було визнано таким, що не потребує держреєстрації.

Отже, починаючи з 19 листопада 2012 р., 50% надходжень в інвалюті 1-ої групи Класифікатора інвалют та банківських металів та у російських рублях підлягає реалізації. Інші 50% інвалютної виручки залишаються в розпорядженні резидентів і мають використовуватися ними відповідно до правил валютного регулювання. Зазначені правила будуть діяти протягом 6 місяців – по 19 травня 2013 року.

Ще одним подарунком від НБУ стала постанова N 476, відповідно до норм якої перекази з-закордону на користь фізосіб у інвалюті 1-ої групи Класифікатора інвалют та у російських рублях будуть з 27 листопада 2012 р. проводитися в особливому порядку. Відповідно до постанови НБУ N 476 перекази у сумі, що дорівнює або перевищує в еквіваленті 150 000 грн. за місяць (наприклад, для доларів США, - біля 18800 $), будуть здійснюватися в гривнях. Зазначені правила діятимуть до 27 травня 2012 р.

------------------------

Постанова Правління Національного банку України "Про зміну строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів і запровадження обов'язкового продажу надходжень в іноземній валюті" (N 475 від 16.11.2012 р.)

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16.11.2012 р. за N 1921/22233 та набирає чинності з 19.11.2012 р.

Постанова Правління Національного банку України "Про встановлення розміру обов’язкового продажу надходжень в іноземній валюті" (N 479 від 16.11.2012 р.)

Дата набрання чинності: 19.11.2012 р.

Постанова Правління Національного банку України "Про порядок виплати переказів із-за кордону фізичним особам" (N 476 від 16.11.2012 р.)

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16.11.2012 р. за N 1922/22234 та набирає чинності 27.11.2012 р.

ВАЛЮТНІ ОПЕРАЦІЇ

Громадян України можуть зобов'язати сплачувати 15%-й збір до ПФ за продаж інвалюти

На розгляд до Верховної Ради України надійшов законопроект, поданий головою парламентського комітету з питань фінансів, банківської діяльності, податкової та митної політики, народним депутатом від "Партії регіонів" В. Хомутинніком, щодо операцій з іноземною валютою.

Даним законопроектом пропонується внести зміни до Законів України "Про банки і банківську діяльність" (N 2121-III від 07.12.2000 р.) та "Про збір на обов'язкове пенсійне страхування " (N 400/97-ВР від 26.06.97 р.).

Одразу ж скажемо, що наразі Верховна Рада вирішила не розглядати цей проект, але не виключено, що вона повернеться до цього питання трохи згодом. Тож нам варто знати, що саме може очікувати нас у недалекому майбутньому.

Отже, профільним комітетом запропоновано додати до переліку платників збору на обов'язкове державне пенсійне страхування фізичних осіб, які здійснюють операції з продажу іноземної валюти за готівкову гривню. Зазначається, що розмір збору становитиме 15% і розповсюджуватиметься на операції з продажу готівкової іноземної валюти за готівкову гривню.

Проте, як встановлено законопроектом, не оподатковуватимуться операції з продажу фізособами готівкової валюти за готівкову гривню:

- під час отримання готівкою суми переказу із-за меж України, у сумі, яка не перевищує у гривневому еквіваленті 150 тис. грн. протягом календарного місяця;

- під час зняття суми вкладу (депозиту) з вкладного (депозитного) рахунку фізичної особи, за умови, що відповідна сума знаходилась на цьому рахунку не менше 30 днів;

- якщо валюта отримана внаслідок виплати купонного доходу та від продажу або погашення казначейських зобов'язань, облігацій внутрішньої державної позики, номінованих в іноземній валюті, за умови її продажу під час отримання виплат.

Законопроектом також затверджується, що здійснення контролю за сплатою даного збору буде покладено на банки, фінансові установи та національного оператора поштового зв'язку, які отримали від НБУ генеральну ліцензію на здійснення валютних операцій.

У разі прийняття Закон набере чинності через 60 днів з дня його опублікування.

-----------------------------

Проект Закону "Про внесення змін до деяких Законів України щодо операцій з іноземною валютою" (N 11433 від 16.11.2012 р.)

КОДЕКС ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ

Кодекс цивільного захисту України: вести підприємницьку діяльність стане простіше?

2 жовтня 2012 року Верховна Рада ухвалила Кодекс цивільного захисту України (далі - Кодекс), покликаний оновити дещо застарілу законодавчу базу у сфері цивільного захисту, усунути існуючі суперечності та дублювання правових норм, чітко розподілити повноваження і функції органів держвлади, суб'єктів господарювання у зазначеній сфері та закріпити у єдиному законодавчому акті усі засади державної політики у відповідній галузі.

Зупинимося на найцікавіших нормах новоприйнятого документа.

1. Без сумніву, найбільш резонансним положенням Кодексу є скасування процедури отримання дозволів органів пожежної безпеки на початок робіт. Так, відповідно до ч. 2 ст. 57 Кодексу, початок роботи новоутворених підприємств, початок використання суб'єктом господарювання об'єктів нерухомості (будівель, споруд, приміщень або їх частин) буде здійснюватись на підставі поданої декларації відповідності матеріально-технічної бази суб'єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки.

Суб'єктам господарювання з високим ступенем ризику, окрім декларації, необхідно буде мати позитивний висновок за результатами оцінки (експертизи) протипожежного стану підприємства, об'єкта чи приміщення.

Звертаємо увагу, що здійснення суб'єктом господарювання господарської діяльності без зареєстрованої декларації відповідності, якщо подання такої декларації є обов'язковим, каратиметься штрафом від 40 до 100 НМДГ (680 – 1700 грн).

2. Ще одним з найсуттєвіших положень Кодексу є узаконення здійснення зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг виключно за рішенням адміністративного суду і за наявності порушень, що створюють загрозу життю та здоров’ю людей (ч. 2 ст. 70 Кодексу).

3. Крім того, Кодексом забороняється приватизація захисних споруд цивільного захисту державної та комунальної власності (сховищ, протирадіаційних укриттів тощо), однак дозволяється їх оренда у мирний час для задоволення господарських, культурних та побутових потреб із збереженням їх цільового призначення.

4. Значну увагу Кодекс приділяє соціальному та правовому захисту працівників сфери цивільного захисту, встановлюючи для них низку пільг та гарантій.

Зауважимо, що відповідно до "букви закону" Кодекс цивільного захисту набрав чинності з 21 листопада цього року, однак офіційно буде введений в дію з 1 липня 2013 року.

З дня введення його в дію втратять чинність 7 Законів України, що наразі діють у відповідній сфері.

Детальніше читайте у статті Анни Скуміної "КОДЕКС ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ: ЩО ВАРТО ЗНАТИ", яку розміщено в системах "Дінай:Гросбух", "Дінай:Бос" та "Дінай:Професіонал".

------------------------

Кодекс Цивільного захисту України (N 5403-VI від 02.10.2012 р.)

Офіційне опублікування: "Голос України" N 220 від 20.11.2012 р.

Дата набрання чинності: 21.11.2012 р.

Дата введення в дію: 01.07.2013 р.

ЗЕМЕЛЬНІ ВІДНОСИНИ

КМУ розробив порядок ведення Державного земельного кадастру, але чи запрацює він з 2013 року?

Інформаційна система відомостей про землі України, за допомогою якої має здійснюватися збирання, оброблення, аналіз та моделювання географічних даних – Єдиний державний земельний кадастр - мала запрацювати ще з 2012 р. (відповідно до ЗУ " Про державний земельний кадастр" N 3613-VI від 07.07.2011 р.). Недовершеність земельного законодавства, відсутність належної організаційної, матеріально-технічної бази, змусили нормотворців перенести дату набрання чинності Закону про кадастр на один рік. На даний час відсутні законодавчі акти, які б відстрочували дату введення системи у дію, а, отже, затвердження Кабміном Порядку ведення Державного земельного кадастру є досить доречним.

Разом з цим передбачено скасування низки урядових постанов, що регулюють земельні питання та вже не будуть актуальними в зв’язку із запровадженням Закону про кадастр та прийнятих на виконання його норм нормативно-правових актів. Це і діючий з 1993 року Порядок ведення державного земельного кадастру (затверджено постановою КМУ N 15 від 12.01.93 р.), і постанова КМУ N 1088 від 17.07.2003 р. щодо створення єдиної системи держреєстрації земельних ділянок, нерухомого майна та прав на них у складі державного земельного кадастру, а також Тимчасовий порядок присвоєння кадастрового номера земельній ділянці (затверджено постановою КМУ N 749 від 18.08.2010 р.) тощо.

Передбачено, що держателем Державного земельного кадастру є Держземагентство, яке одночасно є і відповідальним за його ведення. До речі, вестися кадастр буде і на електронних, і на паперових носіях, причім при виявленні розбіжностей пріоритетними будуть вважатися відомості на папері.

Порядок містить переліки відомостей, які вносяться до кадастру (про геодезичну та картографічну основу кадастру, кадастрове зонування земель у межах території України, а також про об'єкти Державного земельного кадастру), та які створюються під час його ведення (індексні кадастрові карти (плани), у т.ч. кадастрової зони і кварталу, кадастрові та інші тематичні карти, поземельні книги).

Детально прописано особливості проведення державної реєстрації земельних ділянок та зазначено перелік документів, які мають надаватися для здійснення відповідної процедури.

Встановлено порядок надання витягів із земельного кадастру, довідок, що містять узагальнену інформацію про землі, викопіювань з кадастрової карти (плану) та іншої картографічної документації тощо.

Також визначено перелік осіб, які мають доступ до Державного земельного кадастру в режимі читання (банки під час здійснення іпотечних операцій, нотаріуси при здійсненні нотаріальних дій щодо земельних ділянок, власники ліцензій на проведення робіт із землеустрою тощо). Крім цього передбачена можливість ознайомлення із загальнодоступною інформацією із кадастру як у безплатному, так і у платному режимах на веб-сайті Держземагентства (платність залежить від використання спеціально створеного для пошуку програмного забезпечення).

Звичайно ж, частина кадастрової інформації за допомогою спеціального програмного забезпечення отримується і державними органами. Мова йде про відомості щодо держреєстрації земельної ділянки, узагальнених відомостей про кількість та якість земель та копії звітів державної статзвітності з кількісного обліку земель.

Слід звернути увагу і на інші відомості, які можливо отримати у Держземагентства. Так, громадяни мають право звернутися до держоргану за довідкою про наявність та розміром земельної частки (паю) чи довідкою щодо наявності у кадастрі відомостей про одержання у власність земельної ділянки в межах норм безоплатної приватизації за певним видом її цільового призначення (використання). Нотаріуси можуть отримати витяг з Державного земельного кадастру про видачу державного акта на право власності на земельну ділянку новому власникові земельної ділянки. Отримання зазначеної інформації є платним.

Невід’ємною частиною Порядку є 52 додатки, частина яких є заявочними документами на внесення інформації до кадастру, реєстрації земельної ділянки, отримання витягу тощо.

----------------------

Постанова Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру" (N 1051 від 17.10.2012 р.)

Дата набрання чинності: одночасно з набранням чинності ЗУ "Про Державний земельний кадастр", тобто з 01.01.2013 р. (якщо строк набрання чинності зазначеним НПА не буде відстрочено), за виключенням деяких положень

СОЦІАЛЬНІ ПОСЛУГИ

Надання соцпослуг лише за встановленими КМУ критеріями

У квітні 2012 р. до ЗУ "Про соціальні послуги" (N 966-IV від 19.06.2003 р.) було внесено зміни, відповідно до яких Кабмін було уповноважено на встановлення критеріїв діяльності суб'єктів, що надають соціальні послуги (соціальні послуги - комплекс заходів з надання допомоги особам, окремим соціальним групам, які перебувають у складних життєвих обставинах і не можуть самостійно їх подолати, з метою розв'язання їхніх життєвих проблем). Трохи не вклавшись у відведені на виконання поставленого завдання шість місяців, уряд таки затвердив вищезгадані критерії, зазначивши, що метою їх розробки було встановлення єдиних вимог до суб'єктів, що надають соціальні послуги, незалежно від форми власності та господарювання.

Отже, надавати соцпослуги можливо лише при відсутності заборгованості зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) та за наявності:

- статутних документів, цивільно-правових договорів (для фізосіб - підприємців), в яких визначено перелік соціальних послуг, затверджений Мінсоцполітики, категорії осіб, яким вони надаються;

- відповідного фахового рівня працівників суб'єкта, зокрема, соцпрацівників, інших фахівців, які надають соціальні послуги;

- матеріально-технічної бази, необхідної для надання соціальних послуг;

- у працівників суб'єкта особистих медичних книжок та вчасність проходження обов'язкових медичних оглядів.

Крім цих вимог, що стосуються безпосередньо усіх надавачів соцпослуг, існують більш вузькі правила, які мають виконуватися за умови надання конкретного виду послуг. Так, наприклад, якщо суб’єкти надають соцпослуги з кризового та екстреного втручання, соціальної профілактики, то вони повинні обов’язково мати автотранспортні засоби. Якщо соцпослуги, пов’язані із наданням стаціонарного, денного, паліативного/хоспісного догляду, абілітації, то обов’язковою умовою є наявність кваліфікованого медичного персоналу тощо.

----------------------

Постанова Кабінету Міністрів України "Про затвердження критеріїв діяльності суб'єктів, що надають соціальні послуги" (N 1039 від 14.11.2012 р.)

Офіційне опублікування: "Офіційний вісник України" N 87 від 23.11.2012 р

Дата набрання чинності: 23.11.2012 р.

ПУБЛІЧНА ІНФОРМАЦІЯ

Публічна інформація від НКРЕ

НКРЕ внесла деякі уточнення до Порядку складання та подання запитів на публічну інформацію, розпорядником якої вона являється (затверджено постановою N 118 від 23.02.2012 р.).

Функції по прийманню та обробці запитів замість відділу зв’язків з громадськістю, комунікацій та аналізу інформації буде виконувати відділ з питань документообігу та архівної справи, а, отже, звертаючись за бланком запиту, чи вже подаючи його, не помиліться кабінетом. Публічною інформацією з вами з радістю поділяться у кімнаті N 102 (раніше – у каб. N 307) по вул. Смоленській, 19, що у м. Києві.

Нагадаємо, що публічною інформацією є відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації (відповідно до ЗУ "Про доступ до публічної інформації" N 2939-VI від 13.01.2011 р.).

----------------------.

Постанова Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики "Про внесення змін до деяких постанов НКРЕ" (N 1260 від 04.10.2012 р.)

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 23.10.2012 р. за N 1773/22085 та набирає чинності з дня офіційного опублікування

КРИМІНАЛЬНИЙ ПРОЦЕС

Кримінальне провадження на підставі угод: погляд суду

Для початку нагадаємо, що нещодавно набрав чинності новий Кримінальний процесуальний кодекс України, який вніс низку значних нововведень до порядку здійснення кримінального провадження.

Однією з таких новел стала поява можливості укладати угоди між прокурором та обвинувачуваним про визнання винуватості та угоди про примирення між потерпілим та обвинувачуваним.

Оскільки на сьогодні в Україні поки що відсутня практика укладання подібних угод, Вищий спецсуд України з розгляду цивільних і кримінальних справ видав Лист, в якому роз'яснив нюанси здійснення кримінального провадження на підставі зазначених угод.

Угода про примирення може бути укладена за ініціативою потерпілого, підозрюваного або обвинуваченого. Домовленості стосовно угоди про примирення можуть проводитися самостійно потерпілим і підозрюваним чи обвинуваченим, захисником і представником або за допомогою іншої особи, погодженої сторонами кримінального провадження (крім слідчого, прокурора або судді).

Угода про визнання винуватості може бути укладена за ініціативою прокурора або підозрюваного чи обвинуваченого.

Укладення зазначених угод може ініціюватися в будь-який момент після повідомлення особі про підозру і до виходу суду до нарадчої кімнати для ухвалення вироку.

Як випливає зі змісту наведених видів угод (ст.ст. 471, 472 КПК), в обох випадках передбачається узгоджене покарання та згода сторін на його призначення (або звільнення від відбування покарання з випробовуванням). Одним з наслідків укладання зазначених угод є деякі обмеження права сторін на оскарження відповідного вироку.

Коментований лист визначає перелік обставин, які повинні враховувати сторони при узгодженні покарання.

З одного боку, введення можливості укладення угод повинно скоротити час кримінального провадження, оскільки одразу після досягнення угоди обвинувальний акт з підписаною сторонами угодою невідкладно надсилається до суду.

Однак існує побоювання, що процес здійснення правосуддя може перетворитися на своєрідні торги, що негативно може позначитися на об'єктивному розгляді справ.

------------------------

Лист Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ

N 223-1679/0/4-12 від 15.11.2012 р.

ЗМІНИ ДО ПКУ

Скорочено тривалість позапланових перевірок для фізосіб-підприємців, які не мають найманих працівників

Хочемо нагадати, що 13 листопада 2012 року набрали чинності зміни до п. 82.2 ПКУ. За ними, для фізичних осіб - підприємців, які не мають найманих працівників, тривалість позапланової перевірки у зв’язку з припиненням підприємницької діяльності становить 3 робочих дні. Проте оптимізм тут закінчується, і переходимо до реалізму, адже висунуто наступну вимогу – за останні два календарні роки одночасно мають виконуватися наступні моменти:

- платником податку подано податкову декларацію про відсутність доходів від провадження господарської діяльності;

- платник податку не зареєстрований ПДВшником;

- в органах податкової служби відсутня податкова інформація щодо:

-- використання платником податку найманої праці фізичних осіб;

-- відкритих платником податку рахунків у банках та інших фінансових установах.

Звертаємо увагу! З 01.01.2013 р. запрацює нова редакція статті 156 ПКУ "Особливості оподаткування страховика". За нею, змінено перелік оподатковуваних доходів від страхової діяльності.

Крім того, зміни торкнулися коригування пільг в літакобудівній промисловості, продажу власної сільськогосподарської продукції, оподаткування виробничого сільськогосподарського кооперативу та ряду інших вузькоспеціалізованих норм.

----------------------

Закон України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо врегулювання окремих питань оподаткування" (N 5412-VI від 02.10.2012 р.)

Офіційне опублікування: "Голос України" N 208 від 03.11.2012 р.

Дата набрання чинності: 04.11.2012 р. (крім деяких норм)

ПОДАТКОВА ЗАСТАВА

Зазнав змін Порядок застосування податкової застави органами ДПС

Коментовані зміни стали наслідком приведення Порядку застосування податкової застави органами ДПС (затвердженого наказом Мінфіну N 1273 від 11.10.2011 р.) у відповідність зі змінами, внесеними до ПКУ добре нам відомим Законом N 4834-VI від 24.05.2012 р.

Для початку нагадаємо, що право податкової застави виникає у разі:

1) несплати у встановлені ПКУ строки суми грошового зобов’язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації;

2) несплати у встановлені ПКУ строки суми грошового зобов’язання, самостійно визначеної контролюючим органом.

Тепер повернемося до аналізу змін. Їх не так багато, тому всі вони до вашої уваги:

- право податкової застави не застосовується, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує 20 НМДГ (тобто 340 грн);

- платнику податків надсилатиметься рішення про складення актів (додаток 5 до Порядку застосування податкової застави органами державної податкової служби), яке є підставою для поновлення видаткових операцій та скасування заборони на відчуження майна. До змін рішення надсилалося банкам та іншим фінустановам і стосувалося тільки поновлення видаткових операцій;

- у разі, якщо сума коштів, отримана в результаті продажу майна платника податків, є недостатньою для погашення податкового боргу, податковий керуючий здійснюватиме додатковий опис майна у податкову заставу;

- у разі продажу майна, що перебуває у податковій заставі, це майно звільняється з податкової застави (із внесенням змін до відповідних державних реєстрів) з дня отримання органом ДПС підтвердження про надходження коштів до бюджету від його продажу.

----------------------

Наказ Міністерства фінансів України "Про затвердження Змін до Порядку застосування податкової застави органами державної податкової служби" (N 1115 від 24.10.2012 р.)

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 09.11.2012 р. за N 1893/22205

Дата набрання чинності: з дня офіційного опублікування.

ПЕРЕВІРКИ З ПРАЦІ

Які документи перевірятиме контролер Держінспекції з праці?

На це питання відповіли фахівці Державної інспекції України з питань праці. Вони підкреслюють, що інспектор має право вимагати документи, які:

1) підтверджують факти дотримання або порушення вимог законодавства з питань праці, а саме:

- трудові книжки працівників;

- особові картки;

- книги обліку руху трудових книжок;

- заяви працівників про прийняття, переведення, звільнення тощо;

- накази про прийом, переміщення, звільнення, відсторонення від роботи працівників, надання відпусток, встановлення їм доплат, премій, надбавок, суміщення професій (посад), виконання обов'язків тимчасово відсутнього працівника, утримання коштів із заробітної плати;

- штатні розклади (розцінки);

- попередження працівників про скорочення штату або чисельності працівників, зміну істотних умов праці;

- табелі обліку робочого часу; відомості нарахування заробітної плати;

- документи, що підтверджують факт виплати заробітної плати;

- інші документи, що містять необхідну для перевірки інформацію;

2) визначають статус роботодавця (статут, положення), повноваження керівника суб'єкта господарювання (контракт, наказ або розпорядження про призначення на посаду);

3) встановлюють трудовий розпорядок та умови праці (правила внутрішнього трудового розпорядку, колективний договір, положення про оплату праці, графіки відпусток).

Однак конкретний перелік документів, необхідних для проведення перевірки, визначатиме сам інспектор в залежності від вивчаємих питань.

Нагадаємо, що Порядок проведення перевірок посадовими особами Державної інспекції України з питань праці та її територіальних органів, затверджений наказом Мінсоцполітики України N 390 від 02.07.2012 р.

----------------------

Лист Державної інспекції України з питань праці N 4014/21/01/01-12 від 16.10.2012 р.

IT-СФЕРА

ДПС у м. Києві вказала, на якому бланку подавати заяву про реєстрацію суб’єктом індустрії програмної продукції

До 30 листопада мають подати заяви про реєстрацію суб’єктом індустрії програмної продукції ті підприємства, які хочуть з нового року отримати пільгову ставку податку на прибуток5%.

Не будемо зараз цитувати перелік вимог до таких суб’єктів (з ними можна ознайомитися, наприклад, у Законі N 5091-VI від 05.07.2012 р.), хочемо лише констатувати той факт, що до сих пір немає офіційно затвердженої форми такої заяви.

Разом з тим, на сайті Державної податкової служби м.Києва (kyiv.sts.gov.ua) з’явилася інформація, що можна заповнювати та подавати той бланк, який викладено на сайті ДПСУ (sts.gov.ua) в розділі "Регуляторна політика", тобто використовувати форму, яка поки ще є тільки проектом.

МИТНІ ПІЛЬГИ

Енергозберігаюче обладнання закордонного виробництва звільнено від ввізного мита та ПДВ

Кабмін доповнив товарними позиціями Перелік енергозберігаючих матеріалів, обладнання, устаткування та комплектуючих, що звільняються від ввізного мита, та операції з увезення яких на митну територію України звільняються від обкладення ПДВ (затверджений постановою N 444 від 14.05.2008 р.).

За інформацією, розміщеною на офіційному сайті Уряду (http://www.kmu.gov.ua/control/), дане нововведення сприятиме стимулюванню здійснення заходів з енергозбереження на підприємствах вугільної галузі, впровадженню енергозберігаючих технологій, модернізації та технічному переоснащенню вітчизняних вугледобувних підприємств. Це, в свою чергу, створить умови для прискорення переходу вітчизняних підприємств до використання світових стандартів у галузі енергозбереження та ефективного використання енергетичних ресурсів для підвищення конкурентоспроможності вітчизняної продукції на внутрішньому та світовому ринках.

-----------------------

Постанова Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до переліку енергозберігаючих матеріалів, обладнання, устаткування та комплектуючих, що звільняються від ввізного мита та операції з увезення яких на митну територію України звільняються від обкладення податком на додану вартість" (N 1052 від 19.11.2012 р.)

Офіційне опублікування: "Урядовий кур'єр" N 214 від 21.11.2012 р.

Дата набрання чинності: з дня офіційного опублікування

МІЖНАРОДНІ ПЕРЕВЕЗЕННЯ

Оновлено Порядок видачі свідоцтва для перевезення товарів під митними пломбами

Мінфін своїм наказом затвердив Порядок видачі свідоцтва про допущення дорожнього транспортного засобу до перевезення товарів під митними печатками та пломбами. Попередній Порядок, що регулював дану сферу діяльності (затверджено наказом Держмитслужби N 59 від 27.01.2011 р.), втрачає силу.

Варто зазначити, що у новому Порядку дещо підкориговано термінологію. Так, термін "митниця реєстрації" перейменовано на "митний орган видачі", а новий термін "заявник" увібрав у себе поняття як власника транспортного засобу (далі - ТЗ), так і уповноваженої власником особи.

Крім цього скорочено максимальний строк видачі зазначеного вище свідоцтва про допущення (документ, який засвідчує відповідність вантажного відділення автомобільного транспортного засобу міжнародним технічним вимогам, установленим Конвенцією МДП 1975 року), що, як і раніше, видаватиметься протягом одного робочого дня, але тепер вже не пізніше наступного робочого дня (до цього - не пізніше трьох робочих днів) після надання повного пакета документів і подання ТЗ до огляду.

Огляд ТЗ відповідно до Порядку, крім визначеного наказом митного органу місця, може здійснюватися на території підприємства або у визначеному в заяві власника ТЗ місці, за умови надання ним відповідної заяви у випадку оформлення значної кількості ТЗ - більше ніж 10 (раніше – більш ніж 5). Інші зазначені у Порядку випадки огляду "за заявою" не зазнали змін.

Строк дії свідоцтва про допущення залишився незмінним - 2 роки з дня його оформлення (зауважимо, що раніше строк дії свідоцтва було встановлено лише у Конвенції МДП, а зараз він також відображений і у Порядку). Після закінчення цього строку ТЗ повинні пред’являтися митному органу видачі або, якщо ТЗ не підлягає реєстрації - митниці країни, в якій проживає його власник або користувач, для перевірки та для продовження дії свідоцтва про допущення.

Доволі детально розписано процедуру вилучення свідоцтва про допущення. Так, зазначається, що при цій операції посадовою особою митного органу робиться запис у графі 12 свідоцтва, що обґрунтовує його вилучення, та ставляться підпис і відбиток особистої номерної печатки цієї посадової особи. Митний орган, який вилучив свідоцтво про допущення, негайно направляє його до митного органу видачі, який в свою чергу фіксує факт вилучення даного в електронному Журналі.

Також, відповідно до змін, реєстраційний номер свідоцтва про допущення (цифровий код) складатиметься з 13-ти знаків (хоча раніше складався з 6-ти).

Слід зауважити, що новий Порядок, у порівнянні із попереднім, доповнено двома новими розділами, що регулюють порядок заповнення свідоцтва та встановлюють особливості допущення ТЗ до перевезень товарів під митними печатками й пломбами на умовах Конвенції МДП.

-----------------------

Наказ Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку видачі свідоцтва про допущення дорожнього транспортного засобу до перевезення товарів під митними печатками та пломбами" (N 1064 від 09.10.2012 р.)

Зареєстрований в Міністерстві юстиції України 02.10.2012 р. N 1787/22099 та набирає чинності через 45 днів з дня його офіційного опублікування

ЕКСПОРТНО-ІМПОРТНІ ОПЕРАЦІЇ

Як НБУ контролює міжнародні поштові відправлення

Нацбанк у своєму листі надав роз’яснення щодо здійснення контролю уповноваженими банками за пересиланням резидентами товару через митний кордон України шляхом міжнародних поштових та експрес-відправлень.

НБУ звертає увагу на те, що якщо сумарна фактурна вартість товарів, що пересилаються вищезазначеним шляхом, не перевищує еквівалент 300 євро, вони повинні декларуватися в усній формі на підставі товаросупровідних документів.

Оскільки в зазначених випадках МД не оформлюються, то банки здійснюють контроль за вказаними операціями на підставі пред'явлених резидентами (з наданням копій):

- експортних, імпортних договорів;

- товаросупровідних документів;

- документів, які згідно з умовами експортних (імпортних) договорів засвідчують здійснення резидентами (нерезидентами) поставки продукції нерезидентам (резидентам).

-----------------------

Лист Національного банку України "Про деякі питання здійснення контролю за експортними та імпортними операціями" (N 28-311/5781-10948 від 20.11.2012 р.)

КАЛЕЙДОСКОП ІНШИХ НОВИН

ВРУ

внесла зміни до деяких законодавчих актів щодо:

- оптимізації повноважень органів виконавчої влади у сфері екології та природних ресурсів, у тому числі на місцевому рівні (Закон N 5456-VI від 16.10.2012 р.);

- діяльності певних міністерств та інших центральних органів виконавчої влади (Закон N 5459-VI від 16.10.2012 р.);

КМУ

- виклав у новій редакції Перелік отруйних речовин, у тому числі продуктів біотехнологій та інших біологічних агентів, виробництво, зберігання, транспортування, використання, захоронення, знищення та утилізація яких здійснюються за наявності дозволу (постанова N 1068 від 21.11.2012 р.);

НБУ

- відкоригував декілька свої постанов, що стосуються надання стабілізаційних кредитів банкам (постанова N 474 від 15.11.2012 р.);

Аудиторська палата

- розробила Програму постійного удосконалення професійних знань аудиторів (рішення N 260/11 від 01.11.2012 р.);

- розробила Програму постійного удосконалення професійних знань аудиторів банків (рішення N 259 від 10.10.2012 р.);

- затвердила Методичні рекомендації щодо проведення аудиту фінзвітності кредитних спілок відповідно до Міжнародних стандартів аудиту (рішення N 260/6 від 01.11.2012 р.);

МНС

- затвердило Правила пожежної безпеки для спортивних будинків та споруд (наказ N 1243 від 08.10.2012 р.);

Міносвіти

- визначило Порядок проведення зовнішнього незалежного оцінювання в 2013 році (наказ N 1130 від 22.10.2012 р.);

Держсудадміністрація

- встановила порядок роботи з технічними засобами відеозапису ходу і результатів процесуальних дій, проведених у режимі відеоконференції, під час судового засідання (кримінального провадження) (наказ N 155 від 15.11.2012 р.);

Нацкомфінпослуг

- передбачила зміни до Ліцензійних умов провадження діяльності із залучення коштів установників управління майном для фінансування об’єктів будівництва та/або здійснення операцій з нерухомістю (розпорядження N 1855 від 23.10.2012 р.);

Мінагрополітики

- затвердило низку форм та інформації для здійснення держпідтримки с/г товаровиробникам шляхом здешевлення страхових платежів (наказ N 600 від 04.10.2012 р.);

- передбачило зміни до Класифікації видів цільового призначення земель (наказ N 587 від 28.09.2012 р.);

НКРЕ

- розробила Порядок проведення аукціонів щодо доступу до пропускної спроможності міждержавних електричних мереж України для експорту електроенергії (постанова N 1450 від 08.11.2012 р.);

Нацкомісія, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг

- затвердила Методику формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення на принципах стимулюючого регулювання (постанова N 356 від 02.11.2012 р.);

- розробила Методику формування тарифів на транспортування теплової енергії магістральними і місцевими (розподільчими) тепловими мережами на принципах стимулюючого регулювання (постанова N 357 від 02.11.2012 р.);

Мінвуглепром

- відкоригував Правила підключення електроустановок споживачів до спеціальної автоматики відключення навантаження (САВН) (наказ N 554 від 31.07.2012 р.);

Мінфін

- оновив:

-- Порядок призначення та звільнення податкового керуючого, а також перелік його функцій та повноважень (наказ N 1112 від 24.10.2012 р.);

-- Порядок направлення органами державної податкової служби податкових вимог платникам податків (наказ N 1113 від 24.10.2012 р.);

- вніс зміни до Порядку застосування адміністративного арешту майна платника податків (наказ N 1114 від 24.10.2012 р.);

- зазначив, що в облікових регістрах та первинних документах на внутрішнє переміщення придбаних товарів може наводитись додаткова інформація, крім тієї, яка зазначена в отриманих первинних документах та інших супровідних документах продавця, виходячи з потреб управління, контролю, аналізу та аналітичного обліку (лист N 31-08410-07/23-1994/1318 від 14.03.2012 р.);

ДПСУ

- в одному листі зазначила два цікаві висновки (лист N 13920/Ж/17-1216 від 18.05.2012 р.):

1) до доходу юрособи - платника єдиного податку включаються проценти, отримані від банку за користування коштами на рахунку (як депозитному, так і поточному);

2) платники податків у випадку, коли перевірка органом ДПС не проводилась протягом терміну, який перевищує 1095 днів, повинні забезпечити належне зберігання первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством, та здати їх в архів;

- проконсультувала з питань застосування штрафних санкцій до єдинників - юридичних осіб у 2012 році (лист N 6401/0/71-12/15-2217є від 18.10.2012 р.);

Держмитслужба

- надала інформацію щодо застосування нового логотипу в документах, які використовуються при здійсненні експортних та імпортних операцій між Туреччиною та іншими країнами (лист N 16/3-16.3/2521-ЕП від 15.11.2012 р.);

- нагадала, як саме у митній декларації повинні зазначатися відомості про декларацію про відповідність (лист N 11.1/1-13/12954-ЕП від 16.11.2012 р.);

- ліквідувала митні пости "Пологи" Запорізької митниці, "Побузьке" Кіровоградської митниці і "Вашківці" Чернівецької обласної митниці та створила митний пост "Кіровоград -центральний" у структурі Кіровоградської митниці (наказ N 647 від 16.11.2012 р.).

 
 


Авторизация



Сейчас 3 гостей онлайн

Наш опрос

Ответы на какие вопросы Вам наиболее интересно видеть в программе?