БУМ!

Уважаемые Бухгалтеры!

Рады сообщить Вам, что СЕГОДНЯ на рынке бухгалтеров Украины произошло важное событие, и Вы первые, кому мы это сообщаем

 

Подробнее ...
Продукты компании 1С

Уважаемые пользователи и клиенты нашей компании сообщаем Вам, что программные продукты от компании 1С теперь доступны и Вам.  

Подробнее ...
Новости законодательства 26-27 тиждень 2012 р.: 09 – 13 липня PDF Печать

 

Партнер компании «Аркада-Гранд»

Новости законодательства подготовлены

аналитиками Компании «Динай»

 

ЗМІНИ ДО ПОДАТКОВОГО КОДЕКСУ

Хіт! Головне про зміни, внесені Законом N 4834 до ПКУ

Закон N 4834-VI від 24.05.2012 р. просто засіяв змінами весь Податковий кодекс України. Більшість з них вже запрацювали з 01.07.2012 р. Аби з легкістю працювати зі змінами вже у ІІ півріччі, ми підготували оглядовий коментар найважливіших нововведень. Він до вашої уваги.

АДМІНІСТРУВАННЯ ПОДАТКІВ ТА ЗБОРІВ

1. Якщо на підприємстві бухоблік веде безпосередньо керівник, то він має поставити на декларації тільки один свій підпис (раніше було встановлено, що підписати має ще й особа, яка відповідає за ведення бухобліку, тобто фактично керівникові доводилися розписуватися двічі) (пп. 48.5.1 ПКУ).

2. Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує 20 НМДГ, тобто 340 грн (раніше – 1 НМДГ, тобто 17 грн). У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує 20 НМДГ, орган державної податкової служби надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків (пп.59.1 ПКУ).

Також не застосовується й право податкової застави, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує 20 НМДГ (п.89.2 ПКУ).

3. Важливі зміни стосуються взяття на облік платників податків (ст.ст. 64, 65 ПКУ). Але набудуть чинності вони не з 1 липня, а одночасно із відповідним Законом України "Про внесення змін до деяких законів України щодо взяття на облік юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців". Цей Закон вже існує - N 4839-VI від 24.05.2012 р., набуде чинності він 16 грудня 2012 р.

Суть змін у тому, що факт взяття на облік в якості платника податків буде підтверджуватися не довідкою 4-ОПП, яку має видати (надіслати) орган ДПС, а випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців (порядок отримання (надіслання) виписки й має бути встановлено вищезгаданим Законом).

Виключенням будуть лише ті юрособи та відокремлені підрозділи, для яких законом встановлені особливості їх державної реєстрації та які не включаються до цього державного реєстру, а також особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність, – вони, як і раніше, отримуватимуть довідки.

Відповідно, відкриття рахунків у банках здійснюватиметься на підставі виписки або довідки (ст. 69 ПКУ).

4. Серед підстав для адміністративного арешта майна тепер відсутність РРО, зареєстрованих у встановленому законодавством порядку, крім випадків, визначених законодавством. Ця підстава прийшла на заміну іншій – відсутність сертифікату відповідності РРО (пп. 94.2.4 ПКУ).

5. Платник податків має право самостійно здійснити відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, за умови наявності відповідної згоди органу ДПС та спрямування коштів, отриманих від такого продажу, в рахунок погашення податкового боргу такого платника податків.

Для узгодження окремої операції з відчуження майна на підставі відповідної цивільно-правової угоди платник податків надає податковому керуючому звернення, в якому визначаються зміст такої операції та фінансово-економічні наслідки її проведення (п. 95.23 ПКУ).

Детальніше читайте в статті "ЗАКОН N 4834: ЗМІНИ В АДМІНІСТРУВАННІ ПОДАТКІВ ТА ЗБОРІВ", автор – Ганна Степанець

ПДВ

1. Cуттєво спрощено вимоги добровільної реєстрації, адже зникла вимога наявності 50-процентного обсягу постачання товарів платникам ПДВ за останні 12 календарних місців. Також стала непотрібною інша вимога-можливість добровільної реєстрації – це наявність у платника статутного капіталу (балансової вартості активів) сумою 300 тис. грн (абз. 2 п. 182.1 ПКУ виключили).

2. Податкова накладна може бути складена у:

1) паперовому вигляді;

2) електронній формі (без додаткового складання податкової накладної у паперовому вигляді).

Але обирати спосіб складення - це прерогатива покупця.

Крім того, до електронної податкової накладної поставлені наступні вимоги:

1) реєстрації електронного підпису уповноваженої платником особи;

2) реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних (п. 201.1 ПКУ).

3. Строк реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних скорочено з 20 до 15 календарних днів, наступних за датою їх виписки.

Змінами також передбачено, що продавець товарів (послуг) може надавати покупцю податкову накладну до її реєстрації в ЄРПН (раніше податкова накладна надавалася покупцю тільки після її реєстрації в ЄРПН).

Детальніше читайте в статті "ЗАКОН N 4834: ЗМІНИ В ПОДАТКУ НА ДОДАНУ ВАРТІСТЬ", автор – Тарас Шарий

 

ПОДАТОК НА ПРИБУТОК

1. Не включатимуться до складу податкового доходу кошти або майно, внесені до статутного капіталу, які не повернуті власнику корпоративних прав, емітованих платником податку, або не повернуті учаснику господарського товариства у зв'язку з недостатністю або відсутністю активів внаслідок погашення зобов'язань при припиненні діяльності такого платника шляхом ліквідації юридичної особи (пп. 136.1.13 ПКУ).

2. Уточнено, що до податкових витрат можна відносити витрати на спецодяг, взуття, спеціальний (формений) одяг, мийні та знешкоджувальні засоби, засоби індивідуального захисту, продукти спеціального харчування згідно з галузевими нормами безплатної видачі працівникам спеціального одягу, спеціального взуття та інших засобів індивідуального захисту (раніше там фігурував тільки Перелік, встановлений КМУ. Хоча й донині його не затверджено) (п. 140.1.1. ПКУ).

Незважаючи на те, що ця норма набрала чинності тільки 01.07.2012 р., такого підходу податківці притримувалися і раніше (див., наприклад, лист N 13818/6/15-1415 від 29.07.2011 р.). Відтак, платникам податків треба взяти на озброєння Положення про порядок забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального захисту (затверджено наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду N 53 від 24.03.2008 р.).

3. Нарешті хоч якесь світло з’явилося у питанні відображення старих збитків. Законодавці не придумали кращого, ніж просто розстрочити збитки, що утворилися станом на 01.01.2012 р., на чотири роки (2012 – 2015 рр.). Тобто у кожному з цих років дозволено відображати у податкових витратах 25% сум збитків. Але такі особливі умови обліку збитків прописані для платників податку на прибуток, які за 2011 рік показали дохід 1 мільйон грн. та більше. Для тих, у кого дохід за 2011 р. не досяг такої величини, збитки за наслідками 2011 р. прямують до витрат без будь-яких обмежень у часі до повного їх погашення.

Детальніше читайте в статті "ЗАКОН N 4834: ЗМІНИ В ПОДАТКУ НА ПРИБУТОК", автор – Тарас Шарий

ПДФО

1. Щоб не утримувати податок при виплаті доходів підприємцям-"загальносистемникам", останні мають надати інформацію, про те що вони отримують дохід від підприємницької діяльності (п. 177.8 ПКУ). Тобто, в цілях оподаткування податком на доходи буде достатньо отримати від них копію виписки з Єдиного державного реєстру юр- та фізосіб-підприємців.

Разом з тим, стане непотрібною довідка, в якій наводиться перелік видів діяльності відповідно до реєстраційної картки та обрана система оподаткування доходів. Про необхідність отримання цього документа від підприємця неодноразово звертала увагу ДПС (див., наприклад, лист N 4133/5/17-0716 від 05.04.2011 р.).

Але відмітимо, що в цілях неутримання єдиного соцвнеску, податковим агентам все рівно доведеться вимагати від підприємців копію витягу з Єдиного державного реєстру, де значаться види діяльності, якими він займається.

2. Встановлено, що податкова декларація не подається, якщо фізособа отримує доходи від двох і більше податкових агентів, і при цьому загальна річна сума таких доходів не перевищує 120 розмірів мінзарплати. В тандемі з даною нормою внесено зміни до абз. 3 п. 167.1 ПКУ. Раніше він зобов’язував таких осіб проводити перерахунок оподатковуваних доходів, оперуючи середньомісячним доходом. Тепер, норми абз. 3 п. 167.1 ПКУ приведено у відповідність з пп. "є" п. 176.1 ПКУ (останній викладено у новій редакції Законом N 4661-VI від 24.04.2012 р.);

Детальніше читайте в статті "ЗАКОН N 4834: НОВЕ В ПОДАТКУ НА ДОХОДИ ФІЗОСІБ", автор – Тарас Шарий

ЄДИНИЙ ПОДАТОК

1. Змінами передбачено, що ювеліри-підприємці зможуть працювати на спрощеній системі оподаткування, тільки якщо оберуть 3 групу зі ставкою податку 5% (тобто без ПДВ) (абз. 4 п. 293.8 ПКУ). Для юросіб обмежень не встановлено.

Спрощенцям дозволили займатися реалізацією корисних копалин місцевого значення (пп. 5 пп. 291.5.1 ПКУ). Орієнтиром у цьому питанні стане Перелік корисних копалин місцевого значення (затверджений постановою КМУ N 827 від 12.12.94 р.).

Також дозволили працювати на єдиному податку суб’єктам господарювання, які займаються кур’єрською діяльністю. Раніше цей вид діяльності потрапляв під заборону. Крім того, дозволили на спрощеній системі надавати послуги зв’язку, але з припискою: "крім діяльності, яка не підлягає ліцензуванню" (пп. 8 пп. 291.5.1 ПКУ). З переліком видів діяльності, які потребують ліцензування, нас знайомить ч. 7 ст. 42 Закону України "Про телекомунікації" (N 1280-IV від 18.11.2003 р.).

2. Узаконено можливість самостійного переходу "єдиноподатника" з групи в групу (йдеться про випадки, коли не працює правило обов’язкового переходу. Наприклад, підприємець забув перейти з 3-ї до 2-ї групи (звичайно, при виконанні критеріїв такої реєстрації)). Для втілення такої ідеї в життя потрібно подати відповідну заяву в податкову не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного кварталу.

3. Встановлено, що штрафні санкції до платників єдиного податку за порушення у 2012 році порядку обчислення, правильності заповнення податкових декларацій платника єдиного податку та повноти сплати сум єдиного податку платниками не застосовуються.

Також прописується, що не застосовуватимуться адмінштрафи (передбачені ст. 1641 КУпАП) за неправильність заповнення у період з 1 січня по 31 грудня 2012 року платниками єдиного податку Книги обліку доходів та Книги обліку доходів і витрат.

4. У 2012 році не працюватимуть такі норми:

- пп. 7 пп. 298.2.3 ПКУ, який зобов’язував платників єдиного податку перейти на загальну систему оподаткування у разі здійснення видів діяльності, не зазначених у свідоцтві;

- пп. 2 п. 293.4 ПКУ, який вимагав від платників 1 і 2 групи застосування ставки 15% до доходу, отриманого від провадження діяльності, не зазначеної у їх свідоцтві.

Детальніше читайте в статті "ЗАКОН N 4834: ЗМІНИ В ЄДИНОМУ ПОДАТКУ", автор – Тарас Шарий

Крім того, зміни торкнулися майже всіх інших податків та зборів (екологічний податок, збір за воду, збір за першу реєстрацію ТЗ тощо). Детальний коментар читайте в статті "ЗАКОН N 4834: ІНШІ ПОДАТКИ ТА ЗБОРИ", автор – Тарас Шарий.

ДЕРЖРЕЄСТРАЦІЯ

Хіт! Універсальний документ для ведення господарської діяльності – Виписка з Єдиного держреєстру

З 16 грудня 2012 р. ВИПИСКА З ЄДИНОГО ДЕРЖАВНОГО РЕЄСТРУ ЮРИДИЧНИХ ОСІБ ТА ФІЗИЧНИХ ОСІБ – ПІДПРИЄМЦІВ, що свого часу прийшла на заміну Свідоцтву про держреєстрацію, стане ще більш універсальним документом для ведення господарської діяльності. Відповідно до визначення, наданого Виписці, вона буде використовуватися для ідентифікації юридичної особи або її відокремлених підрозділів та фізичної особи-підприємця під час провадження господарської діяльності та відкриття рахунку в банку (зміни передбачено до ЗУ "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" N 755-IV від 15.05.2003 р.).

Для реалізації зазначених функцій обсяг інформації, що міститься у виписці, дещо збільшили. Зокрема, до неї будуть включатися відомості, отримані в порядку взаємного обміну інформацією з відомчих реєстрів органів статистики, ДПС, Пенсійного фонду України (Порядок взаємного обміну інформацією буде встановлено спеціально уповноваженим органом з питань держреєстрації (Державна реєстраційна служба) та центральними органами виконавчої влади, що забезпечують формування державної політики у відповідних сферах):

- дата та номер запису про взяття та зняття з обліку, назва та ідентифікаційні коди органів статистики, ДПС, Пенсійного фонду України, у яких юрособа або відокремлений підрозділ юрособи чи фізособа - підприємець перебуває на обліку;

- дані про основний вид діяльності;

- дані Пенсійного фонду України про реєстраційний номер платника єдиного внеску, клас профризику виробництва платника єдиного внеску за основним видом його економічної діяльності;

- у разі зміни місцезнаходження юрособи або відокремленого підрозділу юрособи чи місця проживання фізособи-підприємця - термін, до якого фізична особа-підприємець перебуває на обліку в органі ДПС за місцем попередньої реєстрації. Як бачимо, дану норму законотворці дещо не додивилися, упустивши згадування щодо терміну, до якого юрособа або відокремлений підрозділ перебуває на обліку у відповідних структурах. Думаємо, що до дати набрання Законом чинності цю неточність буде виправлено.

Отже, нормотворці запроваджують єдиний документ - Виписку з Єдиного держреєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців, що стане підтвердженням взяття на облік суб'єктів господарювання в органах статистики, ДПС та Пенсійному фонді.

Нагадаємо, що відокремлені підрозділи юрособи не підлягають держреєстрації, але відомості щодо них залучаються до реєстраційної справи юрособи та включаються до Держреєстру. Але якщо у даний час відповідна інформація лише міститься у Держреєстрі, то з 16.12.2012 р., як вже зазначалося вище, інформація, отримана від держорганів в порядку взаємного обміну, знайде своє відображення у виписці із Єдиного держреєстру разом із найменуванням, ідентифікаційним кодом та місцезнаходженням тощо. Зауважимо, що за одержання виписки з Єдиного держреєстру під час включення до нього відомостей про створення (закриття) відокремленого підрозділу юрособи плата справлятися не буде.

З урахуванням зазначених нововведень передбачено, що виписка з Єдиного держреєстру має бути видана (надіслана поштою) держреєстратором заявнику (юридичній чи фізичній особі-підприємцю) не пізніше наступного робочого дня після отримання держреєстратором від органів статистики, ДПС, Пенсійного фонду України даних про взяття на облік (внесення змін до відомчих реєстрів). Що стосується виписки з Держреєстру щодо відокремленого підрозділу, то вона має бути видана (надіслана) заявнику протягом 2-х робочих днів з дати надходження від останнього відповідних документів (заповненої реєстраційної картки (Форма N 5) та рішення про створення підрозділу).

Крім цього, нововведеннями передбачено, що у виписці фізособи-підприємця, який через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомив про це відповідний орган ДПС і має відмітку в паспорті, замість реєстраційного номера облікової картки платника податків буде зазначатися серія та номер паспорта (приємно, що нарешті у нормотворців "дійшли руки" до законодавчого вирішення цього питання).

Ще раз зауважимо, що відповідно до визначення, наданого виписці, та змін, передбачених до ЗУ "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (N 2464-VI від 08.07.2010 р.), виписка з Єдиного держреєстру стане для суб’єктів господарювання документом, що має подаватися під час відкриття рахунків до банків, зокрема, як документ, що підтверджує взяття на облік у Пенсійному фонді та ДПС. При цьому Законом N 4839-VI передбачено, що за умови проведення держреєстрації юрособи чи фізособи-підприємця до 16.12.2012 р., для відкриття рахунків у банках та інших фінустановах може використовуватися довідка про взяття на облік платника, видана до зазначеної дати органом ДПС, Пенсійним фондом України.

------------------------

Закон України "Про внесення змін до деяких законів України щодо взяття на облік юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" (N 4839-VI від 24.05.2012 р.)

Офіційне опублікування: "Голос України" N 110 від 16.06.2012 р.

Дата набрання чинності: 16.12.2012 р.

ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ

Парламент посилив відповідальність за вчинення деяких протиправних діянь

Законодавці посилили адміністративну відповідальність за порушення правил руху через залізничні переїзди та перевезень пасажирів автомобільним транспортом і кримінальну відповідальність за завідомо неправдиве повідомлення про загрозу безпеці громадян.

Так, зокрема, завідомо неправдиве повідомлення про підготовку вибуху, підпалу або інших дій, які загрожують загибеллю людей чи іншими тяжкими наслідками, може коштувати жартівникам позбавлення волі на строк від 2 до 6 років (зараз - штраф від 8500 грн. до 17000 грн. або арешт на строк до 6 місяців, або обмеження волі на строк до 5 років).

Винним у повторному вчиненні такого діяння загрожуватиме позбавлення волі на строк від 4 до 8 років (зараз - від 2 до 7 років.)

Крім того, встановлено адмінвідповідальність за перевезення пасажирів автобусами в нічний час, тобто з 22 до 6 години (крім тих, що здійснюються на маршрутах загального користування в режимі регулярних пасажирських перевезень, а також тих, що здійснюються автобусами, обладнаними тахографами), у вигляді штрафу для водіїв у розмірі від 850 грн. до 1360 грн.

------------------------

Закони України N 4950-VI, N 4955-VI від 07.06.2012 р.

Дата набрання чинності: з дня, наступного за днем офіційного опублікування, за винятком деяких пунктів

ВИКОНАННЯ СУДОВИХ РІШЕНЬ

Виконання судових рішень: держава гарантує...

Кожен, хто хоч раз мав справу з українським судочинством, знає, що отримати позитивне судове рішення на свою користь – це лише 50% справи. Інші 50% - домогтися його виконання.

Нагадаємо, що у березні 2011 року набрала чинності нова редакція Закону України "Про виконавче провадження" (N 2677-VI від 04.11.2010 р.), а наступним кроком щодо вдосконалення процедури виконання судових рішень стало прийняття нового Закону N 4901-VI, який встановлює гарантії держави щодо їх виконання, про який і піде мова далі.

Поштовхом до прийняття згаданого Закону стало ухвалення 15 жовтня 2009 року Європейським судом з прав людини рішення у справі "Юрій Миколайович Іванов проти України", яким Україну було зобов'язано не пізніше ніж упродовж одного року від дати, на яку це рішення набуває статусу остаточного (тобто до 15 січня 2011 року), запровадити ефективний засіб юридичного захисту, який би забезпечив адекватний та достатній захист від невиконання або затримки у виконанні рішення національного суду, за виконання якого вона несе відповідальність відповідно до принципів, встановлених практикою Європейського суду.

А як відомо, рішення Європейського суду є обов'язковими для виконання Україною.

Відповідно до положень новоприйнятого Закону, держава гарантує виконання рішення суду про стягнення коштів та зобов'язання вчинити певні дії щодо майна, БОРЖНИКОМ за яким є:

- державний орган;

- державні підприємство, установа, організація;

- юридична особа, примусова реалізація майна якої забороняється відповідно до законодавства.

Виконання зазначених рішень суду здійснюватиметься Державною казначейською службою України в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.

Отже, для реалізації норм Закону необхідно буде насамперед створити окрему бюджетну програму видатків.

Щоб отримати належне за судовим рішенням, стягувачу необхідно буде звернутися до Державної казначейської служби України з відповідною заявою та документами, згідно з переліком, затвердженим Кабміном.

Передбачено, що перерахування коштів стягувачу здійснюватиметься у 3-місячний строк з дня надходження до Державної казначейської служби необхідних документів та відомостей.

У випадку порушення зазначеного строку, стягувачу виплачуватиметься компенсація в розмірі 3% річних від несплаченої суми за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.

Даний Закон набере чинності з 1 січня 2013 року.

------------------------

Закон України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" (N 4901-VI від 05.06.2012 р.)

Офіційне опублікування: "Голос України" N 117 від 27.06.2012 р.

Дата набрання чинності: 01.01.2013 р.

КОМПЕНСАЦІЯ ВКЛАДІВ

Компенсацію знецінених вкладів уЗаконено

У 2008 році відповідно до Закону про Держбюджет-2008 та постанови КМУ N 1 від 09.01.2008 р. деякі власники знецінених за часів Союзу вкладів змогли отримати частину своїх "кровних" у розмірі, не більшому за 1000 грн. (спадкоємці вкладників – не більше 500 грн.). Того часу до Закону України "Про державні гарантії відновлення заощаджень громадян України" (N 537/96-ВР від 21.11.96 р.) було внесено ряд коригувань, що стосувалися основних аспектів виплати компенсацій, та передбачали, зокрема, можливість отримання частини вкладів не лише в грошовій, а й в інших формах. Відповідні зміни проіснували рівно один рік, і ось, відтворити їх частину, а також продовжити виплати, розпочаті у далекому 2008 році, було вирішено шляхом прийняття відповідного Закону N 4912-VI, що набрав чинності 4 липня 2012 р. (за винятком деяких положень).

Зауважимо, що вже у 2012 році Кабміном було видано розпорядження (N 223-р від 28.03.2012 р.), яким 1 квітня 2012 р. було визначено початком актуалізації даних у Реєстрі вкладників заощаджень громадян (далі – Реєстр). Крім цього, постановою КМУ N 346 від 23.04.2012 р. було передбачено проведення виплат компенсацій втрат від знецінення заощаджень з 1 червня 2012 р. для вкладників, що вже були внесені до вищезазначеного Реєстру у 2008 році, але не отримали компенсації (у розмірі не більше 1000 грн.) та спадкоємців померлих у 2005-2012 р.р. вкладників (у розмірі 500 грн.). Також, відповідно до постанови, Ощадбанк після набрання чинності ЗУ N 4912-VI, але не раніше 1 вересня 2012 р. має відновити процедуру внесення відомостей про вкладників до Реєстру (тих, які у 2008 році не встигли заявити про себе з метою отримання компенсації).

Але перейдемо все ж безпосередньо до основного Закону, який встановлює державні гарантії відновлення заощаджень, точніше до змін, які передбачені до нього. Як вже було зазначено вище, відновила свою дію норма, що діяла у 2008 році та передбачала виплату компенсації як у грошовій, так і в інших формах, зокрема, у безготівковій. Так, постановою КМУ N 346 передбачено, що компенсаційні кошти можна отримати готівкою або перерахувати на депозитний чи інший рахунок в банку з використанням спеціального платіжного засобу "Національна картка" (видається безкоштовно).

Крім цього, у 2012 р. запроваджено деякі нововведення стосовно виплати знецінених вкладів, а саме:

- виключено норму, відповідно до якої, в межах одного бюджетного року можна отримати компенсацію лише за одним рахунком. Отже, якщо у вкладника були заощадження у декількох відділеннях Ощадбанку (відкрито декілька рахунків) і відповідні дані внесені до Реєстру, він може отримати суми по декількох рахунках, однак лише у межах 1000 грн. (у сукупності);

- при поверненні заощаджень вже не враховуватимуться вік вкладника та інші обставини.

З 1 січня 2013 р. запрацює норма, відповідно до якої спадкоємці померлої особи зможуть отримати частину проіндексованого вкладу чи страхового внеску для організації похорону та проведення необхідних відповідно до національних традицій поминально-ритуальних заходів у сумі, розмір якої визначається КМУ, але не меншій за розмір прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність. У 2012 році розмір такого відшкодування визначається Кабміном.

Зауважимо, що для вкладників колишнього Ощадбанку відкрита "гаряча телефонна лінія", яка працює без вихідних з 9.00 до 18.00:

- (044) 364-21-21 (за тарифами Укртелекому);

- 0-800-212-000 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів по Україні).

Крім цього, на веб сайті Ощадбанку розміщена інформація, що стане у нагоді вкладникам, дані щодо яких внесено до інформаційно-аналітичної системи "Реєстру вкладників заощаджень громадян" (http://www.oschadnybank.com/ua/private/nformats_ya_dlya_vkladnik_v_kolishnogo_sberbanku_srsr/).

------------------------

Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про державні гарантії відновлення заощаджень громадян України" (N 4912-VI від 07.06.2012 р.)

Офіційне опублікування: "Голос України" N 118 від 03.07.2012 р.

Дата набрання чинності: 04.07.2012 р., за винятком деяких положень, які набирають чинності з 01.01.2013 р.

ДЕРЖЗАКУПІВЛІ

Звільнення від процедури держзакупівлі

Відповідно до норм ЗУ N 4881-VI, який набув чинності 28 червня 2012 р., звільняються від процедури держзакупівлі товари, роботи і послуги, закупівля яких здійснюється в рамках реалізації проектів цільових екологічних (зелених) інвестицій та пропозицій щодо здійснення заходів, пов'язаних з реалізацією таких проектів і виконанням зобов'язань сторін Кіотського протоколу до Рамкової конвенції ООН про зміну клімату, за кошти, отримані від продажу частин встановленої кількості викидів парникових газів. Відповідні коригування внесено до ЗУ "Про здійснення державних закупівель" (N 2289-VI від 01.06.2010 р.).

------------------------

Закон України "Про внесення зміни до статті 2 Закону України "Про здійснення державних закупівель" щодо закупівлі товарів, робіт і послуг, необхідних для реалізації проектів цільових екологічних (зелених) інвестицій" (N 4881-VI від 05.06.2012 р.)

Офіційне опублікування: "Голос України" N 117 від 27.06.2012 р.

Дата набрання чинності: 28.06.2012 р.

Оборонно-промислові підприємства поза дією Закону про держзакупівлі

Зі сфери застосування Закону про держзакупівлі (N 2289-VI від 01.06.2010 р.) виведено закупівлю товарів, робіт і послуг, які здійснюються підприємствами оборонно-промислового комплексу. Перелік останніх має визначити Кабінет Міністрів України.

------------------------

Закон України "Про внесення зміни до Закону України "Про здійснення державних закупівель" щодо сфери застосування цього Закону" (N 4913-VI від 07.06.2012 р.)

Офіційне опублікування: "Голос України" N 120 від 05.07.2012 р.

Дата набрання чинності: 06.07.2012 р.

ЛІКАРСЬКІ ЗАСОБИ

Свідоцтва про держреєстрацію медвиробів будуть безстрокові

Кабмін встановив, що строк дії свідоцтва про державну реєстрацію медичних виробів є необмеженим (в даний час – до 5 років). Однак слід зазначити, що безстроковість свідоцтва можлива лише за умови проведення кваліфікаційних випробувань медичного виробу (кваліфікаційне випробування - контрольне випробування зразків медичних виробів для проведення оцінки готовності виробництва випускати такі вироби та визначення їх відповідності вимогам нормативних документів).

При цьому передбачено певні винятки із загального правила щодо строку дії свідоцтв, а саме:

- на медвироби, що виготовлені в Україні та не пройшли кваліфікаційних випробувань, строк дії свідоцтва становить 2 роки;

- за умови невід'ємного вмісту у медвиробі лікарського засобу, строк дії свідоцтва обмежується строком дії реєстраційного посвідчення на такий засіб. При цьому, після закінчення строку дії реєстраційного посвідчення медвиріб має бути перереєстрований.

Крім цього, скорочено перелік відомостей, які мають зазначатися у заяві для отримання свідоцтва про держреєстрацію, а саме - із нього виключено відомості щодо коду згідно з УКТ ЗЕД.

Відповідні зміни передбачено до Порядку держреєстрації медичної техніки та виробів медичного призначення (затверджено постановою КМУ N 1497 від 09.11.2004 р.).

----------------------

Постанова Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Порядку державної реєстрації медичної техніки та виробів медичного призначення" (N 548 від 20.06.2012 р.)

Офіційне опублікування: "Офіційний вісник" N 47 від 27.06.2012 р.

Дата набрання чинності: 27.06.2012 р.

ЗВ'ЯЗОК

Нові тарифи на телекомунікаційні послуги від НКРЗ

НКРЗ запроваджує нові граничні тарифи на загальнодоступні телекомунікаційні послуги на періоди з 01.07.2012 р. до 31.10.2012 р. включно та з 01.11.2012 р.

Слід зауважити, що у порівнянні з аналогічними тарифами (затверджено рішенням НКРЗ N 157 від 08.04.2011 р.), які втрачають чинність з 1 липня 2012 р., новий документ містить ряд нововведень. Зокрема, якщо раніше тарифи були встановлені лише для підприємств, установ, організацій (бюджетних та інших) та для населення, то зараз розміри плати окремо передбачено і для фізичних осіб-підприємців.

Приємною новиною є зменшення плати за встановлення телефону (для підприємств - з 250 до 100 грн. без ПДВ, для фізосіб - з 100 до 70 грн. без ПДВ). Однак при цьому за деякі послуги з переоформлення договору на користування телефоном плату дещо підняли (з 20 до 30 грн. без ПДВ). Також зросте вартість абонентної плати за користування телефонним апаратом (наприклад, для небюджетних підприємств без погодинної оплати місцевих розмов абонплата за основний телефонний апарат буде становити 39,05 грн. замість нині встановлених 37,19 грн. без ПДВ.). Слід зауважити, що секундна тарифікація залишиться на попередньому рівні, а саме 0,00075 грн. за 1 сек без ПДВ.

Крім цього, з 01.11.2012 р. відбудеться незначне підвищення абонплати для абонентів місцевої телефонної мережі сіл та селищ міського типу, за винятком райцентрів.

----------------------

Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації "Про затвердження Граничних тарифів на загальнодоступні телекомунікаційні послуги" (N 308 від 21.06.2012 р.)

Офіційне опублікування: "Офіційний вісник" N 47 від 27.06.2012 р.

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 22.06.2012 р. за N 1031/21343 та набирає чинності 01.07.2012 р., але не раніше дня офіційного опублікування

ОХОРОНА ЗДОРОВ'Я

Відомості щодо пацієнтів та наданої їм меддопомоги будуть міститися у електронному реєстрі

Постановою Кабміну затверджено Положення, яке визначає процедуру створення та функціонування електронного реєстру пацієнтів (далі – Реєстр), що запроваджується з метою підвищення ефективності медичної допомоги.

Реєстр є єдиною інформаційною системою у якій будуть міститися відомості про фізичну особу та отриману нею медичну допомогу. Водночас Реєстр є також і інформаційним ресурсом Міністерства охорони здоров’я, який ведеться з використанням інформаційних технологій, а саме електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

До речі, не тільки державні, а й приватні заклади охорони здоров'я зобов'язані вносити до Реєстру наступну інформацію про:

- фізичну особу, що міститься у затверджених наказами МОЗ медичних облікових формах;

- заклад охорони здоров'я, в якому пацієнту надано медичну допомогу;

- вид наданої пацієнту медичної допомоги;

- лікарські засоби та вироби медичного призначення, закуплені для лікування пацієнта за кошти державного та місцевих бюджетів;

- згоду пацієнта на обробку персональних даних за встановленою МОЗ формою.

Розпорядником Реєстру є МОЗ, що також затверджує порядок його ведення та розробляє і затверджує нормативно-правові акти, які забезпечують функціонування Реєстру, а також здійснює безпосередній контроль за його веденням. Володільцями ж Реєстру є заклади охорони здоров'я на яких покладено обов’язок забезпечити захист персональних даних, що вносяться до нього (а також і зареєструвати відповідну базу даних у Дерслужбі з питань захисту персональних даних).

Обмін відомостями між закладами охорони здоров'я повинен здійснюватися за допомогою телекомунікаційної мережі із забезпеченням захисту інформації відповідно до вимог законодавства.

Як повідомляє МОЗ на своєму офіційному сайті (http://www.moz.gov.ua/ua/portal/pre_20120625_0.html), електронний реєстр пацієнтів не відміняє ведення облікових форм на паперових носіях. За словами міністерства, впровадження електронного реєстру пацієнтів є пілотним проектом (хоча про це не йдеться у самій постанові КМУ). Його відпрацювання розпочнеться з Вінницької, Дніпропетровської, Донецької областей та м. Києва. І наостанок МОЗ ще раз наголошує, що збір, обробка та внесення до Реєстру даних про пацієнта буде здійснюватися виключно за його згодою.

-----------------------

Постанова Кабінету Міністрів України "Про затвердження Положення про електронний реєстр пацієнтів" (N 546 від 06.06.2012 р.)

Офіційне опублікування: "Офіційний вісник України" N 47 від 27.06.2012 р.;

Дата набрання чинності: 27.06.2012 р.;

ЗЕМЛЕВІДВЕДЕННЯ

Внесено зміни до Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок

Відповідно до змін, передбачених до Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок (затверджено постановою Кабміну N 677 від 26.05.2004 р.) проект відведення земельної ділянки розробляється тільки у разі зміни цільового призначення земельної ділянки або надання, передачі, викупу чи відчуження земельної ділянки або її частини, межі якої не встановлено на місцевості (раніше Порядок містив перелік випадків, коли проект відведення земельної ділянки не розроблявся).

Розроблений проект відведення земельної ділянки згідно зі змінами подається виконавцем (у випадках, установлених статтями 118 і 123 Земельного кодексу України) на погодження відповідній комісії з розгляду питань, пов'язаних з погодженням документації із землеустрою, за місцем розташування земельної ділянки.

В інших випадках проект відведення земельної ділянки виконавець погоджує із землевласником або землекористувачем (крім викупу земельних ділянок з підстав, що допускають можливість їх примусового відчуження з мотивів суспільної необхідності), відповідними органами земельних ресурсів, містобудування і архітектури, охорони культурної спадщини, санітарно-епідеміологічної служби, природоохоронним органом.

У разі викупу, надання чи зміни цільового призначення земельних ділянок лісгосппризначення, водного фонду чи пов'язаних з розробкою корисних копалин, проект також погоджується з відповідними органами (лісового, водного господарства чи держгірнагляду).

На розгляд проектів вищезазначеним органам відведено три тижні з дня їх надходження (раніше Порядком не було обумовлено строк, однак Земельний кодекс містив відповідну норму), після чого держоргани мають видати у межах своїх повноважень висновки про їх погодження або мотивовану відмову.

-----------------------

Постанова Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок" (N 540 від 06.06.2012 р.)

Офіційне опублікування: "Офіційний вісник України" N 45 від 22.06.2012 р..

Дата набрання чинності: 22.06.2012 р.

ЗАКОНОПРОЕКТИ

Заборона куріння у ресторанах – бути чи не бути?

Нещодавній закон, відповідно до якого з 16.12.2012 р. буде заборонено куріння у приміщеннях закладів ресторанного господарства (N 4844-VI від 24.05.2012 р.), викликав чимале обурення серед курців. Вважається, що така позиція порушує право громадян що палять на самовираження та задоволення своїх звичок. На їх захист встав народний депутат від "Партії регіонів" О. Надоша, запропонувавши ВР розглянути поданий ним законопроект, яким передбачено зміни до Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я населення" щодо врегулювання питань куріння тютюнових виробів у місцях громадського харчування.

Автором запропоновано виключити із зазначеного закону норму, що забороняє куріння тютюнових виробів, а також електронних сигарет і кальянів у приміщеннях закладів ресторанного господарства.

Також у законопроекті передбачено, що у таких закладах відводиться не менше 30 % площі торгових залів для обслуговування осіб, які не курять (у діючій редакції закону це обмеження становить 50%), Як бачимо, пан Надоша досить завзято вирішив відстоювати права курців, пропонуючи депутатам прийняти проект, який не тільки не зменшить вживання тютюнових виробів, а ще більше завдасть шкідливого впливу здоров'ю населення . За порушення цієї норми пропонують застосовувати фінансові санкції у розмірі від 1000 до 10000 тисяч гривень (такі ж санкції передбачені за невідведення в готелях та в інших місцях тимчасового розміщення громадян не менше ніж 30% номерів цих готелів та (або) місць розміщення для осіб, які не курять).

Законопроектом передбачено, що в свою чергу, власник або уповноважені ним особи чи орендарі відповідних споруд, окремих приміщень зобов'язані відвести спеціальні місця для куріння, обладнані витяжною вентиляцією чи іншими засобами для видалення тютюнового диму, а також розмістити наочну інформацію про розташування таких місць та про шкоду, яку завдає здоров'ю людини куріння тютюнових виробів.

Також автором запропоновано відмінити відповідальність за розміщення попільничок або невживання заходів з припинення куріння на підприємствах (організаціях) громадського харчування.

Не хочеться робити поспішних висновків, але навряд чи Верховна Рада України надасть зелене світло нормам, що йдуть всупереч щойно прийнятому Закону N 4844-VI.

------------------------

Проект Закону "Про внесення змін до Закону України "Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я населення" (щодо врегулювання питань куріння тютюнових виробів у місцях громадського харчування)" (10666 від 25.06.2012 р.)

ЗАКОНОПРОЕКТИ

Депутатами запропоновано посилити покарання правоохоронців за катування

Зважаючи на те, що в нашій країні почастішали випадки посягання на життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність особи з боку працівників правоохоронних органів, що полягає у необґрунтованому та незаконному затриманні осіб, а також примушуванні їх давати показання, що супроводжується катуванням, жорстоким, нелюдським чи таким, що принижує гідність, поводженням, народними депутатами А. Яценюком та Г. Москалем розроблено та подано на розгляд до Верховної Ради України законопроект, що затверджує зміни до статей 127, 371 та 373 ККУ (N 2341-III від 05.04.2001 р.), якими встановлено кримінальну відповідальність за катування, завідомо незаконні затримання, привід або арешт та примушення давати показання.

Змінами запропоновано визначити катування як умисне заподіяння сильного фізичного болю або фізичного чи морального страждання шляхом нанесення побоїв, мучення або вчинення будь-яких інших дій (у діючій редакції - інших насильницьких дій) з метою примусити потерпілого чи іншу особу вчинити дії, що суперечать їх волі, у тому числі отримати від нього або іншої особи відомості чи визнання, або з метою покарати його чи іншу особу за дії, скоєні ним або іншою особою, чи у скоєнні яких він або інша особа підозрюється, а також з метою залякування чи дискримінації його або інших осіб.

Нормами законопроекту також посилюється кримінальна відповідальність працівників правоохоронних органів за здійснення вищезазначених правопорушень. Так, за вчинення діянь, зазначених у статтях 127, 371 та 373 ККУ, значно збільшуються строки позбавлення волі, замість позбавлення права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю пропонують застосовувати більш суворе покарання - позбавлення волі, також передбачається застосування довічного позбавлення волі за здійснення незаконних дій з боку працівників правоохоронних органів, якщо вони спричинили смерть потерпілого.

Автори законопроекту вважають, що прийняття даних норм сприятиме підвищенню ефективності охорони права на життя та здоров'я особи та її особисту недоторканість.

У разі прийняття Закон набере чинності з дня його опублікування.

------------------------

Проект Закону "Про внесення змін до Кримінального кодексу України (щодо посилення кримінальної відповідальності за катування, завідомо незаконні затримання, привід або арешт та примушення давати показання)" (N 10679 від 27.06.2012 р.)

СОЦІАЛЬНІ ПОКАЗНИКИ

Звертаємо увагу на зміни, які діють з 1 липня 2012 р.

З 1 липня 2012 р. підвищено розміри соціальних показників та виплат:

1) ПРОЖИТКОВИЙ МІНІМУМ:

- загальний показник – 1044 грн. (збільшено на 7 грн.);

- діти до 6 років – 917 грн. (збільшено на 6 грн.);

- діти від 6 до 18 років – 1144 грн. (збільшено на 10 грн.);

- працездатні особи – 1102 грн. (збільшено на 8 грн.);

- особи, які втратили працездатність – 844 грн. (збільшено на 6 грн.);

2) МІНІМАЛЬНА ЗАРОБІТНА ПЛАТА:

- місячний розмір – 1102 грн. (збільшено на 8 грн.);

- погодинний розмір – 6,61 грн. (збільшено на 0,05 грн.);

3) МАКСИМАЛЬНИЙ РОЗМІР ДОХОДУ (заробітної плати), з якого справляється єдиний соцвнесок18 734 грн. (збільшено на 136 грн.);

4) ДОПОМОГА ПРИ НАРОДЖЕННІ ДИТИНИ:

- на першу дитину – 27 510 грн. (збільшено на 180 грн.);

- на другу дитину – 55 020 грн. (збільшено на 360 грн.);

- на третю і кожну наступну дитину – 110 040 грн. (збільшено на 720 грн.).

Наступне підвищення соціальних показників відбудеться 1 жовтня 2012 р.

Але найсуттєвіші зміни приніс Закон України N 4834-VI від 24.05.2012 р., який вносить численні зміни до ПКУ. Причому більшість його норм запрацювали вже 1 липня, тож друге півріччя 2012 р. знову починаємо з вивчення нових норм законодавства.

Крім того, з 1 липня запроваджується відповідальність у сфері захисту персональних даних (Закон N 3454-VI від 02.06.2011 р.).

ПЕНСІЙНИЙ ЗБОР

Покупці легкових автомобілів, а не продавці є платниками пенсійного збору

З 28 червня 2012 року на законодавчому рівні буде закріплено, що платниками пенсійного збору є не продавці, а покупці легкових автомобілів.

Відповідні зміни внесено в ЗУ "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" (N 400/97-ВР від 26.06.97 р.)

Нагадаємо, що раніше формулювання з п. 7 ст.1 Закону N 400/97-ВР було неоднозначне: платниками збору є юридичні та фізичні особи при відчуженні легкових автомобілів.

Конкретизував цю норму лише Порядок сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій, затверджений постановою КМУ N 1740 від 03.11.98 р. В його п. 12 зазначено: платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з операцій з відчуження легкових автомобілів є підприємства, установи та організації всіх форм власності, а також фізичні особи, які набувають право власності на легкові автомобілі.

Тепер майже така ж норма оселилася й в Законі N 400/97-ВР. Також залишилося право не реєструвати ті авто, якими забезпечуються інваліди, та які переходять у спадок за законом (тобто не за заповітом).

----------------------------

Закон України "Про внесення змін до статті 1 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" (N 4911-VI від 07.06.2012 р.)

Офіційна публікація: "Голос України" N 117 від 27.06.2012 р.

Дата набуття чинності: 28.06.2012 р.

ІНДЕКС ІНФЛЯЦІЇ

Індекс інфляції у червні 2012 р.

За даними Державного комітету статистики України, індекс споживчих цін на товари та послуги (індекс інфляції) у червні 2012 року до попереднього місяця становив 99,7%, до грудня попереднього року – 100,1%.

МИТНЕ ОФОРМЛЕННЯ ТОВАРІВ

Плата за виконання митних формальностей у неробочий час чи поза розташуванням митних органів

Мінфіном затверджено Порядок, яким регулюється питання прийняття митними органами рішень про здійснення митних формальностей (митні формальності - сукупність дій, що підлягають виконанню відповідними особами і митними органами з метою дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи) поза місцем розташування митних органів або поза робочим часом, встановленим для них, а також нарахування та внесення плати за їх виконання. Разом з цим, визнається таким, що втратив чинність, аналогічний Порядок Держмитслужби (затверджено наказом N 833 від 04.12.2003 р.).

Порядком встановлено, що плата за виконання митних формальностей справляється:

1) за митною декларацією на бланку єдиного адміністративного документа та/або митною декларацією, що подається в електронному вигляді (далі – МД), а саме:

- тимчасовою митною декларацією;

- періодичною митною декларацією;

- попередньою митною декларацією;

- додатковою митною декларацією;

2) за уніфікованою митною квитанцією МД-1 (далі - квитанція МД-1) у разі здійснення митних формальностей, що не передбачають подання митної декларації.

Платниками є декларант або уповноважена ним особа, на звернення якої було прийняте рішення про здійснення митних формальностей поза місцем розташування митного органу або поза робочим часом (в попередньому Порядку - юридичні та фізичні особи, що переміщують товари і транспортні засоби через митний кордон України). Як і раніше, митний брокер також має право зробити оплату, якщо декларант уповноважує його повністю здійснити всі процедури з декларування та сплати митних та інших платежів.

Рішення про виконання митних формальностей поза місцем розташування митного органу у робочий час приймається посадовою особою цього митного органу, уповноваженою на це наказом керівника митниці, на підставі письмової заяви декларанта або уповноваженої ним особи, шляхом отримання резолюції на заяві.

До речі, новим Порядком надається визначення місця розташування митного органу - це адреси, зазначені у положенні про митницю та положенні про митний пост, що затверджені у порядку, визначеному Митним кодексом України.

Щодо виконання митних формальностей поза робочим часом, установленим для митного органу, то у цьому випадку рішення приймається керівником митного органу або його заступником (раніше – тільки керівником) на підставі письмової заяви декларанта або уповноваженої ним особи, шляхом видання письмового розпорядження (у попередній редакції - шляхом видання відповідного наказу митного органу).

Плата (в обох випадках) нараховується виключно за фактичний час здійснення митних формальностей, незалежно від кількості посадових осіб митного органу, залучених до їх проведення.

У новій редакції також залишається незмінним пункт, згідно з яким до фактичного часу, витраченого на здійснення митних формальностей поза місцем розташування митних органів, зараховується також час, витрачений нею на проїзд до місця призначення й у зворотному напрямку (а от норма, згідно з якою виконання службових обов’язків посадовими особами митного органу протягом неповної години обліковується як робота протягом однієї години, у новому Порядку відсутня).

Також з переліку випадків, в яких плата не стягується, зникла така позиція: при проведенні обліку суб'єктів ЗЕД в митному органі, розміщенні товарів і транспортних засобів на складах тимчасового зберігання, здійсненні огляду транспортних засобів для видачі свідоцтв про допущення цих транспортних засобів до міжнародних транспортних перевезень, перевантаженні транзитних, імпортних та експортних вантажів та інших дій посадових осіб митних органів, що не пов’язані з митним оформленням товарів і транспортних засобів.

-----------------------

Наказ Міністерства фінансів України N 610 від 28.05.2012 р.

Офіційне опублікування: "Офіційний вісник України" N 49 від 06.07.2012 р.;

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 14.06.2012 р. N 955/21267 та набирає чинності 06.07.2012 р.

мИтнИЙ КОНТРОЛЬ

Про митне оформлення культурних цінностей, що ввозяться на територію України

Держмитслужба у зв'язку із чисельними зверненнями громадян надала роз’яснення стосовно порядку здійснення митного контролю та митного оформлення культурних цінностей, які ввозяться громадянами на митну територію України.

Відповідно до нового Митного кодексу, основні питання щодо оподаткування культурних цінностей, які ввозяться, регулюються частинами першою, четвертою - восьмою та десятою ст. 374.

Також відзначено, що культурні цінності, які ввозяться в Україну, підлягають реєстрації спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері архівної справи і діловодства, яким є Державна архівна служба України, разом з Державною митною службою України. Необхідно зауважити, що при ввезенні культурних цінностей подається свідоцтво на право їх вивезення, якщо це передбачено законодавством країни, звідки вони ввозяться (відповідний перелік зарубіжних країн надано у листі Держмитслужби N 16/1-16.3/1905-ЕП від 22.11.2011 р. та листі МОЗ N 203/14-800-2553 від 29.12.2011 р.).

За відсутності такого свідоцтва ввезені цінності підлягають затриманню митними органами України до встановлення їх власника та одержання його доручення щодо подальшого переміщення або використання цих цінностей. Таке доручення має бути підтверджене дипломатичним представництвом або консульською установою країни, громадянином якої є власник культурних цінностей.

У разі необхідності встановлення належності товарів до предметів, що мають художню, історичну чи археологічну цінність, а також визначення року виготовлення культурних цінностей для прийняття рішення про звільнення їх від оподаткування, передбачено проведення експертизи. Залучати відповідних спеціалістів та експертів може також і власник товару (у цьому випадку витрати покладаються на власника).

Зауважимо, що Перелік держустанов, яким надається право проведення державної експертизи культурних цінностей, затверджено наказом Мінкультури і мистецтв України N 647 від 15.11.2002 р.

-----------------------

Лист Державної митної служби України N 12/1-12.1/1995-ЕП від 21.06.2012 р.

ПЕРЕВЕЗЕННЯ ФЛОРИ ТА ФАУНИ

Переміщення зразків видів дикої фауни і флори, що перебувають під загрозою зникнення за відповідними дозволами

На виконання вимог Порядку, затвердженого постановою КМУ N 953 від 25.07.2007 р., Мінекології та природних ресурсів України затвердило ряд передбачених цим документом форм, а саме:

- форму дозволу на імпорт та експорт зразків видів дикої фауни і флори, сертифікатів на реекспорт та інтродукцію з моря зазначених зразків, які є об’єктами регулювання Конвенції про міжнародну торгівлю видами дикої фауни і флори, що перебувають під загрозою зникнення;

- форму сертифіката на пересувні виставки зразків, які є об’єктами регулювання Конвенції про міжнародну торгівлю видами дикої фауни і флори, що перебувають під загрозою зникнення;

- зразок заяви для отримання дозволу на імпорт та експорт зразків видів дикої фауни і флори, сертифікатів на пересувні виставки, реекспорт та інтродукцію з моря зазначених зразків, які є об’єктами регулювання Конвенції про міжнародну торгівлю видами дикої фауни і флори, що перебувають під загрозою зникнення.

Зауважимо, що наразі залишається дійсним зразок дозволу (сертифікату) на ввезення в Україну та вивезення за її межі зразків видів дикої фауни і флори, які є об'єктами регулювання Конвенції про міжнародну торгівлю видами дикої фауни і флори, що перебувають під загрозою зникнення (затверджено сумісним наказом Мінекології та Мінагроплітики N 147/110 від 16.04.2002 р.).

-----------------------

Наказ Міністерства екології та природних ресурсів України N 107 від 29.02.2012 р.

Офіційне опублікування: "Офіційний вісник України" N 49 від 06.07.2012 р.;

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 18.06.2012 р. за N 990/21302 та набирає чинності 06.07.2012 р.

КАЛЕЙДОСКОП ІНШИХ НОВИН

ВРУ

- внесла зміни до ЗУ "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" щодо сидру і перрі (без додання спирту) (Закон N 4914-VI від 07.06.2012 р.);

- ратифікувала:

-- Конвенцію Ради Європи про підроблення медичної продукції та подібні злочини, що загрожують охороні здоров'я (Закон N 4908-VI від 07.06.2012 р.);

-- Конвенцію про міжнародні майнові права на рухоме обладнання та Протокол до Конвенції про міжнародні майнові права на рухоме обладнання з питань авіаційного обладнання (Закон N 4904-VI від 06.06.2012 р.);

Кабмін

- відкоригував Порядок державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів (постанова N 600 від 27.06.2012 р.);

- вніс зміни до Порядку обліку, зберігання, оцінки конфіскованого та іншого майна, що переходить у власність держави, і розпорядження ним (постанова N 577 від 25.06.2012 р.);

Мін'юст

- затвердив Порядок здійснення Державною службою України з питань захисту персональних даних державного контролю за додержанням законодавства про захист персональних даних (наказ N 947/5 від 22.06.2012 р.);

- встановив Порядок та критерії залучення органами місцевого самоврядування юридичних осіб приватного права до надання безоплатної первинної правової допомоги (наказ N 891/5 від 15.06.2012 р.);

КСУ

- надав офіційне тлумачення положенням статті 786 Цивільного кодексу України щодо початку перебігу позовної давності в 1 рік, визначивши, що вона застосовується до вимог наймодавця про відшкодування збитків у зв'язку з пошкодженням речі, яка була передана у користування наймачеві, та вимог наймача про відшкодування витрат на поліпшення речі і не поширюється на інші вимоги наймача та наймодавця, які випливають з договору найму (оренди) (рішення N 14-рп/2012 від 03.07.2012 р.);

Вищий спецсуд з розгляду цивільних і кримінальних справ

- освітив судову практику розгляду цивільних справ у касаційному порядку (постанова N 10 від 14.06.2012 р.);

НКЦПФР, Фонд держмайна, Антимонопольний комітет

- затвердили нове Положення про порядок проведення конкурсів з продажу пакетів акцій акціонерних товариств (рішення N 674, наказ N 639, розпорядження N 282-р від 10.05.2012 р.);

Держадміністрація залізничного транспорту

- внесла зміни до таблиці транзитних відстаней залізничних доріг України (лист N ЦЗМ-12/512 від 06.03.2012 р.);

- внесла зміни до Класифікатора підкодів до Переліку кодів плати, зборів, штрафів та інших надходжень (телеграма N ЦЗМ-12/1161 від 07.06.2012 р.);

Мінекономрозвитку і торгівлі України

- роз’яснило особливості видачі карантинних та ветеринарних документів (лист N 3623-04/23695-12 від 22.06.2012 р.);

Міністерство фінансів України

- розробило форму Акта про проведення огляду територій та приміщень складів тимчасового зберігання, митних складів, магазинів безмитної торгівлі, територій вільних митних зон та інших місць, де знаходяться товари, транспортні засоби комерційного призначення, що підлягають митному контролю, чи провадиться діяльність, контроль за якою покладено на митні органи (наказ N 615 від 28.05.2012 р.);

- затвердило Порядок реєстрації у митному реєстрі об’єктів прав інтелектуальної власності, які охороняються відповідно до закону (наказ N 648 від 30.05.2012 р.);

- встановило Порядок митного оформлення та контролю за переміщенням припасів, що вивозяться за межі митної території України, на транспортні засоби комерційного призначення, які знаходяться на митній території України, а також визначаються випадки, в яких митні органи вправі вимагати вилучення припасів із транспортних засобів комерційного призначення, які здійснюють міжнародні перевезення (наказ N 626 від 30.05.2012 р.);

- затвердило форми процесуальних документів у справах про порушення митних правил (наказ N 652 від 31.05.2012 р.);

- передбачило зміни до деяких нормативно-правових актів з бухгалтерського обліку. Зокрема, до П(С)БО 7 та 8 "Основні засоби" та "Нематеріальні активи" відповідно до Інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій, затвердженої наказом Мінфіну N 291 від 30.11.99 р. (наказ N 658 від 31.05.2012 р.);

ДПСУ

- розглянула питання щодо оподаткування інвестиційного прибутку (лист N 3116/6/10-1115/826 від 22.02.2012 р.);

- констатувала, що підприємство може відносити до складу податкових витрат, серед інших, витрати відрядженого: на оплату користування послугами камери схову, послугами платного залу очікування, на оплату послуг сервісних центрів з придбання квитків для відрядження, витрати на сплату комісійних збрів, утримуваних перевізником при поверненні проїзного документа у разі рішення про скасування відрядження, якщо наказом (розпорядженням) керівника підприємства не передбачені обмеження щодо цих витрат (лист N 3268/5/15-1416 від 06.03.2012 р.);

- зазначає, що для визначення повторності правопорушення відповідно до ч. 2 п. 120.1 ПКУ, відлік 365 днів (для високосного року - 366 днів) починається з дати винесення органом ДПС податкового повідомлення рішення. Тобто ст. 120 ПКУ не прив’язується до терміну "календарний рік" (лист N 13270/7/10-1117/1973 від 10.05.2012 р.);

- наголошує, що зміни, внесені Постановою НБУ N 122 від 30.03.12 р. до Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті (N 22 від 21.01.2004 р.), дають можливість органам ДПС здійснювати заходи щодо погашення податкового боргу платників податків та погашення простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою за кредитом (позикою), залученим державою або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету на підставmso-bidi-font-weight: normal;span style=p class=і рішень судів, які направляються до виконання органам ДПС (лист N 15061/7/19-1017 від 28.05.2012 р.);

- розглянула питання щодо відображення в податковій декларації з ПДВ (переробного підприємства) операцій з реалізації м'ясомолочної продукції, виготовленої із поставлених молока та м'яса в живій вазі фізичними особами (лист N 9813/6/15-3315 від 13.06.2012 р.);

ПФУ

- підкреслює, що плата за страхування від нещасного випадку працівників, яку підприємство зобов'язане внести страховій компанії згідно з договором такого виду страхування, є базою для нарахування єдиного соцвнеску (лист ПФУ N 10966/03-20 від 14.05.2012 р.);

НБУ

- відкоригував Правила організації статистичної звітності, що подається до Національного банку України в умовах особливого періоду (постанова N 212 від 30.05.2012 р.);

- затвердив Інструкцію про організацію виготовлення, випуску в обіг і реалізації пам’ятних та інвестиційних монет України, сувенірної продукції (постанова N 213 від 30.05.2012 р.);

Мінагрополітики

- розробило Порядок обліку, створення та ведення реєстру підприємств, установ, організацій та інших суб'єктів господарювання, які здійснюють торгівлю тракторами, самохідними шасі, самохідними сільськогосподарськими, дорожньо-будівельними і меліоративними машинами, сільськогосподарською технікою, іншими механізмами та їх складовими частинами, що мають ідентифікаційні номери (наказ N 325 від 05.06.2012 р.);

- затвердило Порядок складення та подання запитів на публічну інформацію, розпорядником якої є Державне агентство рибного господарства України (наказ N 344 від 12.06.2012 р.);

Нацрада з питань телебачення та радіомовлення

- відкоригувала Правила ведення мовлення на теле- і радіоканалах у дні трауру (скорботи, жалоби) та дні пам’яті (рішення N 812 від 29.05.2012 р.);

Держмитслужба

- розповіла про впровадження концепції пілотного проекту "Єдине вікно - локальне рішення" та вдосконалення використання інформаційних технологій при здійсненні митних формальностей у портах (лист N 11.1/1.2-12.1/5764 від 22.05.2012 р.);

- зняла заборону щодо ввезення в Україну сприйнятливих до Африканської чуми свиней, тварин, продукції та сировини з них з території республіки Білорусь (лист N 16/1-16.3/1340-ЕП від 27.06.2012 р.).

АНОНС ПОДІЙ НАСТУПНОГО ТИЖНЯ

Що нам принесе наступний тиждень

1. Верховна Рада пішла на канікули. До 4 вересня... За останні 4 робочих дні деякі депутати встигли не на жарт попотіти, бігаючи по сесійній залі та встромляючи картки за своїх колег за партією - було прийнято 56 законів та 81 постанову. В тому числі, зміни до Закону про мови, які коментарів вже не потребують. А також зміни до Регламенту ВР, які дозволять обирати Голову ВР простою більшістю голосів, причім тепер це голосування не буде таємним.

Тепер попрацювати доведеться Президентові, підписуючи все, що прийняв парламент (крім Закону про мови, який до Януковича на стіл так і не потрапив).

2. Наступного тижня ми прокоментуємо один досить важливий документ – Порядок здійснення Державною службою України з питань захисту персональних даних державного контролю за додержанням законодавства про захист персональних даних, затверджений наказом Мін’юсту N 947/5 від 22.06.2012 р.

Як ви пам’ятаєте, з 1 липня введено значні адмінштрафи, а також посилено кримінальну відповідальність за порушення у сфері ЗПД. Цей Порядок дає "зелене світло" перевіркам. Тема дуже важлива, тому ми не оминемо її й на нашому святковому семінарі, який відбудеться 16 липня (понеділок) в м. Києві (концерт-хол "Алегро", район станції метро "Нивки"). Другу половину семінару ми присвятимо аналізу найважливіших змін, внесених до ПКУ законом N 4834 (проект N 9661-д). Ну а після "освітньої" частини на всіх гостей чекає незабутнє свято із шампанським, розвагами, сюрпризами та подарунками! Запрошуємо всіх отримати важливі знання та позитивні емоції!

Детальну інформацію про свято бухгалтерів "ДЕНЬ ДЛЯ СЕБЕ" шукайте на нашому сайті http://www.dinai.com/action.php?id=248.

3. З 13 липня 2012 р. наберуть чинності зміни, внесені Законом N 4196-VI від 20.12.2011 р., до ЗУ "Про рекламу" (у редакції ЗУ N 1121-IV від 11.07.2003 р.) та ЗУ "Про лікарські засоби" (N 123/96-ВР від 04.04.96 р.), що стосуються реклами лікарських засобів, і відповідно до яких:

1) дозволено рекламу лише таких лікарських засобів, які відпускаються без рецепта лікаря, та які не внесені до переліку лікарських засобів, заборонених до рекламування. Згаданий перелік має бути затверджений центральним органом виконавчої влади у галузі охорони здоров'я, який окрім розробки такого має ще й затвердити критерії, які будуть застосовуватися при визначенні лікарських засобів, рекламування яких заборонено.

Слід також зазначити, що рішення про віднесення лікарського засобу до таких, рекламування яких заборонено, буде прийматися під час держреєстрації лікарського засобу з внесенням відповідної інформації до Держреєстру лікарських засобів України;

2) уточнено вимоги до реклами лікарських засобів, медичних виробів, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації. Зокрема, передбачено, що у рекламі має надаватися об’єктивна інформація не лише щодо лікарських засобів, а й і відносно медвиробів, методів профілактики, діагностики, лікування та реабілітації. Зазначення вимоги щодо необхідності консультації з лікарем стане обов’язковим не лише перед застосуванням лікарського засобу, а і перед використанням медичних виробів;

3) повністю заборонено у рекламі товарів та методів, що не належать до лікарських засобів, медичних виробів, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації посилатися на те, що зазначені товари мають лікувальні властивості. Зазначимо, що в даний час відповідні посилання все ж таки можливі, за умови, що лікувальні властивості підтверджені спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з охорони здоров'я.

Посилатися на наявність лікувальних властивостей заборонено також і в рекламі харчових продуктів для спеціального дієтичного споживання, функціональних харчових продуктів та дієтичних добавок.

4. Цієї неділі (8 липня) не забудьте привітати з Днем Рибалки (друга неділя липня) тих, хто є справжнім фанатом цієї справи.

А наступного тижня (15 липня) професійне свято у працівників металургійної та гірничодобувної промисловості.

Бажаємо всім доброї погоди, гарного настрою та легкого тижня!

 

Відтворення матеріалу у будь-якій формі повністю або частково можливо лише з письмового дозволу Компанії "Дінай"

/ptext-transform: uppercase; mso-ansi-language: UK; mso-fareast-language: UK; lang=

 
 


Авторизация



Сейчас 4 гостей онлайн

Наш опрос

Ответы на какие вопросы Вам наиболее интересно видеть в программе?