БУМ!

Уважаемые Бухгалтеры!

Рады сообщить Вам, что СЕГОДНЯ на рынке бухгалтеров Украины произошло важное событие, и Вы первые, кому мы это сообщаем

 

Подробнее ...
Продукты компании 1С

Уважаемые пользователи и клиенты нашей компании сообщаем Вам, что программные продукты от компании 1С теперь доступны и Вам.  

Подробнее ...
Новости законодательства 13 тиждень 2012 р.: 26 березня – 1 квітня PDF Печать

 

Партнер компании «Аркада-Гранд»

Новости законодательства подготовлены

аналитиками Компании «Динай»

 ДЕРЖНАГЛЯД
    
Держнагляд щодо спрощенців буде здійснюватися за новим Законом
    
     Верховною Радою України 23.02.2012 р. був прийнятий Закон N 4448-VI, що встановлює особливості здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності щодо:
     - фізичних осіб - підприємців, які не зареєстровані платниками ПДВ, діяльність яких не віднесена до високого ступеня ризику відповідно до Закону України N 877-V від 05.04.2007 р.;
     - юридичних осіб, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, що передбачає включення ПДВ до складу єдиного податку, діяльність яких не віднесена до високого ступеня ризику відповідно до того ж самого Закону.
     Державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності здійснюватиметься таким чином:
     - щодо вищезгаданих фізичних осіб - підприємців та юридичних осіб органи державного нагляду (контролю), їх посадові особи проводять лише позапланові заходи державного нагляду (контролю) за додержанням санітарного законодавства, а органи захисту прав споживачів проводять лише позапланові перевірки за скаргами споживачів;
     - органи ПФУ проводять планові та позапланові перевірки щодо фізичних осіб - підприємців та юридичних осіб, діяльність яких віднесена до середнього ступеня ризику.
     Зауважимо, що органам державного нагляду (контролю), їх посадовим особам забороняється здійснювати щодо фізичних осіб - підприємців та юридичних осіб заходи державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, не передбачені цим Законом.

 

Закон України "Про особливості здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності щодо фізичних осіб - підприємців та юридичних осіб, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності" (N 4448-VI від 23.02.2012 р.)
     Дата набрання чинності: з дня, наступного за днем опублікування.
    
ПОЖЕЖНА БЕЗПЕКА
    
МНС розробило Правила пожежної безпеки для об’єктів площею до 300 м2
    
     МНС розробило Правила пожежної безпеки для об’єктів площею до 300 м2, що окремо розташовані або вбудовані (прибудовані) в інших будівлях та мають самостійний евакуаційний вихід назовні. Зазначимо, що в даний час суб’єкти підприємницької діяльності користуються Правилами пожежної безпеки в Україні (затверджено наказом МНС N 126 від 19.10.2004 р.), які поширюються на об’єкти будь-якої площі. Із вступом у дію нових Правил, останні будуть актуальні виключно для об’єктів площею більше 300 м2 та для деяких суб’єктів господарювання, віднесених до високого чи середнього ступеня ризику відповідно до Порядку, затвердженого постановою КМУ N 1324 від 14.11.2007 р. (перелік таких буде розміщено на сайті Державної інспекції техногенної безпеки України).
     Правила, що розроблені для об’єктів площею до 300 м2, є значно стислішими, і розміщуються усього на двох сторінках у противагу Правилам пожежної безпеки в Україні, що за кількістю сторінок досягають ста.
     Дія нових Правил поширюється на юридичних та фізичних осіб –підприємців незалежно від виду їх господарської діяльності та форми власності.
     Увага! Обов’язок щодо забезпечення пожежної безпеки на об’єктах покладається на їх власників. Уразі перебування об’єкта у користуванні інших осіб, забезпечувати пожежну безпеку має також власник, якщо інше не передбачено у договорі.
     Документом встановлено вимоги до об’єктів площею до 30м2, та від 30м2 до 300 м2. Зразу ж зазначимо, що власникам приміщень понад 30м2 доведеться дотримуватися у два рази більше правил, ніж хазяїнам менших об’єктів.
 
     ----------------------
Наказ Міністерства надзвичайних ситуацій України "Про затвердження Правил пожежної безпеки для об’єктів площею до 300 м2 " (N 537 від 24.02.2012 р.)
     Офіційне опублікування: "Офіційний вісник України" N 74 від 03.10.2011 р
     Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16.03.2012 р. за N 414/20727 та набирає чинності з дня офіційного опублікування
    
ЗАЛІЗНИЧНІ ТАРИФИ
    
Зростуть ціни на залізничні перевезення у внутрішньому сполученні
    
     Останній раз тарифи на залізничні перевезення пасажирів та багажу у внутрішньому сполученні переглядалися на початку 2009 році. Минуло три роки, і Міністерство у черговий раз взялося за механізм формування цін на квитки.
     З дня офіційного опублікування відповідного наказу N 170, вартість проїзду пасажирів у поїздах у внутрішнього сполучення зросте. Крім цього, переглянуто коефіцієнти, які застосовуються при визначенні вартості проїзду.
     Так, у ціну квитка за проїзд У КУПЕЙНИХ ВАГОНАХ будуть враховуватися поетапно зростаючі коефіцієнти:
     з 01.04.2012 - 1,034;
     з 01.07.2012 - 1,069;
     з 01.10.2012 - 1,105.
     Вартість КВИТКА та ПЛАЦКАРТИ буде визначатися із урахуванням коефіцієнта індексації (від 0,7 до 1,07) за календарними періодами. Наприклад, якщо поїздка запланована на період з 1 по 31 березня, до вартості квитка буде застосовано коефіцієнт 1,01. У літні місяці вартість квитків та плацкарти дещо зросте, завдячуючи коефіцієнту 1,07, який буде застосовуватися у період з 1 червня по 31 серпня. Задешево проїхатися на поїзді можливо лише 9 травня та 31 грудня – у ці дні до ціни квитка будуть враховуватися найнижчі коефіцієнті 0,8 та відповідно 0,7.
     Нагадаємо, що в даний час (відповідно до наказу Мінтрансу N 205 від 20.02.2009 р.) ціна квитка у купейних вагонах враховує коефіцієнт 1,074, а у плацкартних - 1,046.
     Нововведенням є запровадження ще одного виду коефіцієнтів – зниження та підвищення. Так, вартість квитка та плацкарти на поїзди у вівторок та середу буде знижуватися на 10% (коефіцієнт 0,9), а у п'ятницю та неділю зростати на 10% (коефіцієнт 1,1).
     Крім цього, остаточна вартість квитка буде залежати ще від фірмовості, класу поїзда (вагона) тощо.
     ---------------------
Наказ Міністерства інфраструктури України "Про затвердження Тарифів на перевезення пасажирів, багажу і вантажобагажу залізничним транспортом у внутрішньому сполученні" (N 170 від 19.03.2012 р.)
     Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 23.03.2012 р. за N 447/20760 та набирає чинності з дня офіційного опублікування
    
"КОРУПЦІЙНА" ДЕКЛАРАЦІЯ
    
В "корупційній" декларації за 2011 рік відомості щодо витрат не наводяться!
    
     Нагадаємо, що згідно із Законом України "Про засади запобігання і протидії корупції" (N 3206-VI від 07.04.2011 р.) до 1 квітня деяким категоріям громадян треба подати Декларацію про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за 2011 рік.
     Не варто плутати цю форму з Податковою декларацією про майновий стан і доходи (затверджена наказом Мінфіну N 1395 від 07.11.2011 р.), яка подається до 1 травня.
     Отже, "корупційна" декларація подається в цьому році вперше, бо норми щодо її введення набрали чинності з 01.01.2012 р. В минулому році держслужбовці та судді подавали окремі декларації за іншими формами.
     Але тепер коло осіб, які мають звітуватися про свій фінансовий та майновий стан, розширився. Окрім осіб, що обіймають керівні посади в державі, депутатів, суддів, держслужбовців, військових посадовців (повний перелік - у п. 1 ст. 4 Закону N 3206-VI), обов’язок подавати таку декларацію тепер мають і посадові особи юридичних осіб публічного права, які одержують заробітну плату за рахунок державного чи місцевого бюджету.
     Прикладом таких юросіб можуть бути театри, школи, медзаклади. Але саме цікаве те, хто вважається "посадовою особою". Якщо зануритися у це питання, то за роз’ясненнями, наведеними, наприклад, у Постанові Пленуму Верховного суду України N 5 від 26.04.2002 р., треба звернутися до ст. 364 КК, примітки до якої містять поняття "службової особи", що держоргани та суди ототожнюють із "посадовою особою".
     Так, службовими особами є особи, які постійно чи тимчасово здійснюють функції представників влади, а також обіймають постійно чи тимчасово на підприємствах, в установах чи організаціях незалежно від форми власності посади, пов'язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських обов'язків, або виконують такі обов'язки за спеціальним повноваженням. Службовими особами також визнаються іноземці або особи без громадянства, які виконують такі обов'язки.
     Далі ВСУ дає своє тлумачення цим видам обов’язків:
     - організаційно-розпорядчі обов'язки - це обов'язки по здійсненню керівництва галуззю промисловості, трудовим колективом, ділянкою роботи, виробничою діяльністю окремих працівників на підприємствах, в установах чи організаціях незалежно від форми власності. Такі функції виконують, зокрема, керівники міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, державних, колективних чи приватних підприємств, установ і організацій, їх заступники, керівники структурних підрозділів (начальники цехів, завідуючі відділами, лабораторіями, кафедрами), їх заступники, особи, які керують ділянками робіт (майстри, виконроби, бригадири тощо);
     - адміністративно-господарські обов'язки - це обов'язки по управлінню або розпорядженню державним, колективним чи приватним майном (установлення порядку його зберігання, переробки, реалізації, забезпечення контролю за цими операціями тощо). Такі повноваження в тому чи іншому обсязі є у начальників планово-господарських, постачальних, фінансових відділів і служб, завідуючих складами, магазинами, майстернями, ательє, їх заступників, керівників відділів підприємств, відомчих ревізорів та контролерів тощо.
     Також ВСУ зауважує, що особа є службовою не тільки тоді, коли вона здійснює відповідні функції чи виконує обов'язки постійно, а й тоді, коли вона робить це тимчасово або за спеціальним повноваженням, за умови, що зазначені функції чи обов'язки покладені на неї правомочним органом або правомочною службовою особою.
     Робимо висновок: декларацію мають подавати не тільки держслужбовці, але й посадові особи юросіб, що фінансуються з бюджету, тобто всі особи, що займають керівні посади, їх заступники, а також особи, які керують відділами або ділянками робіт.
    
     А тепер треба сказати про саму декларацію. Вона складається з декількох розділів, форму її затверджено прямо в Законі N 3206-VI. Вона має роздруковуватися на листах формату А4 (так встановив Кабмін у Постанові N 64 від 08.02.2012 р.), заповнюватися особою власноруч, розбірливо, синьою або чорною кульковою ручкою (чорнилом); в рядках, які не заповнюються, має стояти прочерк (ці та інші вказівки щодо заповнення містяться і примітках до форми, які також мають роздруковуватися разом із декларацією).
     Подається декларація у відділ кадрів, де й зберігається в особовій справі. До речі, строк подання – до 1 квітня, але якщо особа не мала можливості подати її до 1 квітня через перебування у відпустці у зв'язку з вагітністю та пологами або для догляду за дитиною, через тимчасову непрацездатність, перебування за межами України, під вартою, то подати її можна до 31 грудня.
    
     З приводу заповнення варто зазначити ще й такі моменти:
     1) члени сім'ї - особи, які перебувають у шлюбі, їхні діти, особи, які перебувають під опікою і піклуванням, інші особи, які спільно проживають, пов'язані спільним побутом, мають взаємні права та обов'язки, у тому числі особи, які спільно проживають, але не перебувають у шлюбі (наприклад, якщо повнолітня дитина проживає окремо, тобто не пов’язана з декларантом спільним побутом, хоч офіційно і зареєстрована з ним за однією адресою, відомості про таку дитину в декларацію не вносяться);
     2) місце проживання, скоріш за все, має вказуватися за даними паспорта. Такий висновок можна зробити з п. 4 Приміток до Декларації, згідно з яким у разі, якщо назва адміністративно-територіальної одиниці (адреса житла) зазнала у звітному році зміни, що не відображено у паспорті громадянина України ? декларанта, ? зазначається також назва станом на дату заповнення декларації;
     3) ну і наостанок, корективи, що їх вніс Конституційний Суд.
     Рішенням N 6-рп/2012 від 13.03.2012 р. він визнав неконституційним (а значить – недійсним!) пункт 2 Перехідних положень Закону N 3206-VI, який встановлював, що відомості про витрати у декларації за 2011 рік треба надавати з дня набрання чинності цим Законом, тобто з 01.07.2011 року.
     Адже ст. 12 Закону, яка і встановлює обов’язок подавати декларацію, мала більш пізній термін набуття чинності – 01.01.2012 р. Суд вирішив, що цим пунктом Перехідних положень встановлено контроль за витратами, здійсненими особами у період з 1 липня 2011 року до 31 грудня 2011 року, тобто за відносинами, які виникли до набрання чинності статтею 12 цього Закону, чим порушено конституційну вимогу щодо незворотності дії в часі законів та інших нормативно-правових актів.
     Отже, у декларації за 2011 рік відомості про витрати не вказуються!
    
     І ще декілька слів щодо відповідальності за порушення вимог фінансового контролю (ст. 1726 КпАП):
     - неподання або несвоєчасне подання декларації про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру тягне за собою накладення штрафу від 10 до 25 НМДГ (170 – 425 грн.);
     - такий самий штраф передбачено і за неповідомлення або несвоєчасне повідомлення про відкриття валютного рахунку в установі банку-нерезидента.
     Але варто також знати, що адміністративне стягнення за вчинення корупційного правопорушення може бути накладено протягом трьох місяців з дня виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення (ст. 38 КпАП).
     ------------------------
Рішення Конституційного Суду України "У справі за конституційним поданням 53 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) пункту 2 частини першої статті 7, пункту 2 розділу VIII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про засади запобігання і протидії корупції" (N 6-рп/2012 від 13.03.2012 р.)
    
АДМІНІСТРАТИВНЕ СУДОЧИНСТВО
    
Звернутись до суду за "чорнобильськими" виплатами можливо лише протягом шести місяців
    
     Уже всі звикли до того, що передбачені різними законами соціальні виплати громадянам можуть з року в рік коригуватися черговим законом про Держбюджет. Варіанти бувають різними: призупиняється дія таких норм, обмежується розмір виплат тощо. Також звичним стало те, що багато з таких змін потім визнаються неконституційними, і громадянам приходиться звертатися до суду за відновленням своїх прав. Наслідком такої ситуації, на жаль, є те, що навіть судам інколи важко розібратися з такою плутаниною і встановити, яка із законодавчих норм діяла в той чи інший період.
     Така доля не оминула і Закон України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" (у редакції Закону N 2001-XII від 19.12.91 р. із змінами та доповненнями), в зв’язку з чим Пленум Вищого адміністративного суду вирішив детально роз’яснити, чим потрібно керуватися адмінсудам при вирішенні справ, пов'язаних із застосуванням статей цього Закону.
     У постанові Пленуму ВАС, зокрема, йдеться про такі "чорнобильські" виплати:
- доплату громадянам, які працюють на територіях радіоактивного забруднення;
     - компенсації за шкоду, заподіяну здоров'ю, особам, які стали інвалідами внаслідок Чорнобильської катастрофи, учасникам ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та сім'ям за втрату годувальника;
     - додаткову пенсію за шкоду, заподіяну здоров'ю, особам, віднесеним до категорії 1;
     - щомісячну компенсацію сім'ям за втрату годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи;
     - державну пенсію особам, віднесеним до категорії 1, та у зв'язку з втратою годувальника.
     Крім цього, Пленум ВАС зосередив увагу судів на тому, що при вирішені питання про дію закону в часі, необхідно враховувати, що:
     1) чинність закону чи окремих його положень припиняється:
     - законодавчим органом, шляхом прийняття відповідного закону;
     - автоматично, у зв'язку із закінченням строку, на який розрахована дія закону (закони про Держбюджет України на відповідний рік тощо);
     - за рішенням Конституційного Суду України у разі визнання неконституційним закону або окремих його положень (ст. 152 Конституції України);
     2) тимчасове зупинення дії закону чи окремих його положень не припиняє чинності закону, а після закінчення строку, на який зупинено їх дію, ця дія поновлюється автоматично;
     3) визнання неконституційними окремих положень закону припиняє їх чинність, а у разі визнання неконституційними положень, якими внесено зміни до закону, одночасно відновлює дію попередньої редакції норми, якщо інше не зазначено в рішенні Конституційного Суду України.
     Також слід звернути увагу на те, що, на думку ВАС, вимоги про нарахування суб'єктом владних повноважень та проведення "чорнобильських" виплат є публічно-правовими, а не цивільно-правовими, тому до них слід застосовувати ст. 99 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно до норм якої звернутися до суду за такими виплатами можна лише протягом 6 місяців з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
     ----------------------
Постанова Пленуму Вищого адміністративного суду України N 4 від 16.03.2012 р.
    
ЗАКОНОПРОЕКТИ
    
Можливі деякі зміни умов працевлаштування молоді
    
     На розгляд до Верховної Ради надійшов проект закону "Про забезпечення молодих спеціалістів першим робочим місцем", направлений народними депутатами України І. Бережною, А. Пінчуком ("Партія регіонів").
     Законопроект спрямований на забезпечення молодих спеціалістів, які здобули вищу або професійно-технічну освіту, першим робочим місцем за умови звільнення роботодавця від сплати єдиного внеску із зарплат цих працівників.
     Відповідно до законопроекту, право на отримання першого робочого місця має вся працездатна молодь, яка завершила навчання у вищому навчальному закладі чи професійно-технічному навчальному закладі і отримала диплом державного зразка, за умови, що з моменту отримання диплому пройшло не більше п’яти років. Це право працездатна молода людина може використати один раз у житті (отримання другої вищої освіти не дає такого права, якщо працездатна молода людина вже скористалась нормами цього закону). Ще однією умовою для працевлаштування молодих спеціалістів є те, що воно проходить виключно за направленням Державної служби зайнятості (підприємства подаватимуть відомості про наявність вакансій до служби зайнятості щорічно до 1 травня), і лише за професією або спеціальністю, отриманою у ВНЗ чи ПТУ.
     Законопроектом встановлено, що в разі прийняття на роботу працездатної молодої людини, роботодавець звільнятиметься від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (на даний момент єдиний соціальний внесок, який може нараховуватись на зарплату нового працівника, становить від 36,76 до 49,7% (ст. 8 ч. 5 Закону України N 2464-VI від 08.07.2010 р.)) строком на один рік за умови відсутності в нього протягом останніх шести місяців скорочення чисельності працюючих за професією (спеціальністю), за якою працевлаштовується працездатна молода людина.
     У випадках прийняття на роботу молодих спеціалістів у кількості 10% від штату підприємства (дві і більше особи) термін звільнення продовжуватиметься на один рік. Але даною пільгою зможуть скористатися лише ті роботодавці, які влаштують працівників через Державний центр зайнятості. Дана пільга не звільняє роботодавця від сплати єдиного внеску за інших осіб, які перебувають у трудових відносинах з роботодавцем та не користуються правом на перше робоче місце.
     Також законопроектом встановлюються пільги щодо податку на прибуток підприємств. Так, ставку податку на прибуток скоротять на 0,1% (наразі ставка податку на прибуток підприємств становить 21% (п. 10 підрозділу 4 розділу ХХ ПКУ)) за умови, що підприємства працевлаштують молодих осіб, що підпадають під дію закону "Про забезпечення молодих спеціалістів першим робочим місцем", у кількості, не меншій 1% загальної кількості працівників підприємства. Якщо ж кількість працюючої молоді на підприємстві становитиме меншу частку, ніж вказана у законі, то 0,1% сплачуваних підприємством податків відраховуватиметься на користь Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.
     З норм законопроекту випливає, що роботодавець зобов'язаний надати гарантії зайнятості прийнятих ним осіб та не розривати з ними трудового договору протягом одного року, в протилежному випадку роботодавцю доведеться повернути відповідні кошти в повному обсязі з урахуванням індексації на рівень інфляції.
     Як зазначалося раніше, на роботодавця буде покладено обов'язок надання інформації про вакансії, що підпадають під визначення першого робочого місця, Державній службі зайнятості. За умови фальсифікації відповідної інформації, на роботодавця накладатиметься штраф у розмірі 100 НМДГ (тобто 1700 грн).
     Також пропонується введення нового механізму роботи Центрів працевлаштування вищих навчальних закладів.
     На думку авторів даного проекту, його прийняття забезпечить дотримання конституційних прав молоді на працю, зменшить рівень безробіття в Україні, призведе до легалізації значної кількості працівників, які працювали без офіційного оформлення трудових відносин. Крім того, дозволить більш ефективно здійснювати взаємодію між державою та роботодавцями.
     У разі прийняття цей Закон набере чинності з 1 січня 2013 року.
     ----------------------
Проект Закону "Про забезпечення молодих спеціалістів першим робочим місцем" (N 10250 від 12.03.2012 р.)
    
Чи бути розмітці на нерегульованих перехрестях?
    
     З метою забезпечення належних умов дорожнього руху, створення умов для запобігання ДТП, охорони життя та безпеки громадян, на розгляд до Верховної Ради надійшов законопроект, направлений народним депутатом України Ю. Прокопчуком ("Блок Юлії Тимошенко - "Батьківщина"), яким передбачено зміни до Закону України "Про дорожній рух" (N 3353-XII від 30.06.93 р.).
     Зокрема, запропоновано викласти у новій редакції статтю 25 "Обладнання автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів об'єктами сервісу" Закону України "Про дорожній рух". Наразі статтею регулюються питання проведення заходів щодо обладнання автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів об'єктами автомобільного сервісу, засобами аварійного зв'язку для виклику служб швидкої медичної допомоги, працівників органів внутрішніх справ і дорожньо-експлуатаційних організацій.
     Новою ж редакцією пропонується дещо розширити обов'язки органів державної влади та органів місцевого самоврядування щодо організації та безпеки дорожнього руху.
     Таким чином, органи державної влади та місцевого самоврядування разом з дорожніми органами додатково до вищеперерахованих обов'язків зобов'язані здійснювати заходи щодо:
     - забезпечення облаштування нерегульованих перехресть знаками пріоритету, іншими необхідними дорожніми знаками, відповідною дорожньою горизонтальною розміткою;
     - обладнання нерегульованих перехресть в населених пунктах належними засобами освітлення у нічний час;
     - організації роботи об'єктів автомобільного сервісу з метою максимального задоволення потреб учасників дорожнього руху.
     У разі прийняття Закон набере чинності з 1 січня 2013 р.
     ----------------------
Проект Закону "Про внесення змін до статті 25 Закону України "Про дорожній рух" (щодо встановлення дорожніх знаків і розмітки на нерегульованих перехрестях) (N 10259 від 23.03.2012 р.)
    
Пункт невідкладної меддопомоги для кожного дошкільного та середнього навчального закладу
    
     На розгляд до Верховної Ради надійшов проект закону, направлений народним депутатом України Б. Губським, яким пропонується внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення контролю за охороною здоров'я дітей.
     Так, законопроектом пропонується викласти у новій редакції ст. 62 Основ законодавства України про охорону здоров'я (N 2801-XII від 19.11.92 р.) та ст. 24 Закону України "Про освіту" (N 100/96-ВР від 23.03.96 р.). Вказані зміни запроваджують нову норму, відповідно до якої у кожному дошкільному (ясла, дитсадки та дитячі будинки, центри розвитку дитини тощо) та середньому навчальному закладі, незалежно від його типу та місця розташування, утворюється та діє на постійній основі пункт невідкладної медичної допомоги.
     Як вказується у законопроекті, робота пункту невідкладної медичної допомоги забезпечується медичним персоналом, закріпленим за відповідним навчальним закладом. Що стосується кількості осіб медперсоналу, переліку необхідного медичного обладнання та лікарських засобів, що забезпечуватимуть функціонування пункту, то вони визначаються відповідним органом державної влади у сфері охорони здоров'я.
     Також зазначено, що в окремих випадках, у сільській місцевості функції медпрацівників пункту невідкладної медичної допомоги при навчальному закладі можуть виконувати за сумісництвом штатні працівники закладів охорони здоров'я, які розташовані на території відповідної сільської (селищної) ради.
     Автор вважає, що прийняття вказаного закону сприятиме посиленню контролю за охороною здоров'я дітей, особливо тих, що відвідують дошкільні та середні навчальні заклади. Багато навчальних закладів, особливо в сільській місцевості, отримають стаціонарний медичний кабінет та відповідний медперсонал, що забезпечить відповідний контроль за станом здоров'я дітей, а у разі необхідності - надання невідкладної допомоги. Крім цього, будуть забезпечені конституційні права дітей на отримання доступної, кваліфікованої медичної допомоги на безоплатній основі.
     ----------------------
Проект Закону "Про внесення змін та доповнень до деяких законодавчих актів України" (щодо посилення контролю за охороною здоров'я дітей) (N 10265 від 26.03.2012 р.)
    
Пропонується обмежити оренду землі сільськогосподарського призначення
    
     На розгляд до Верховної Ради надійшов проект закону, направлений народними депутатами України Г. Калетніком, С. Глусевим ("Партія регіонів"), щодо внесення змін до Закону України "Про оренду землі" (N 1211-IV від 02.10.2003 р.).
     Автори законопроекту запропонували ввести обмеження граничних площ земельних ділянок сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.
     Так, планується доповнити Закон України "Про оренду землі" статтею 9-1, в якій мова йде про те, що площа земельних ділянок, яка може перебувати в оренді однієї особи з урахуванням осіб, пов'язаних з нею відносинами контролю, не може перевищувати 10% площі сільськогосподарських угідь на території одного району та не більше 50 тис. га. сільськогосподарських угідь на території України. Також вказується, що кожна ділянка повинна бути зареєстрована за місцем її розташування.
     Окремо зазначається, що орендарі земельних ділянок, загальна площа яких перевищує встановлені норми, повинні до 1 січня 2013 року привести загальну граничну площу орендованої землі у відповідність з нормами вказаного закону.
     Таким чином, за словами авторів, прийняття даного законопроекту дозволить уникнути монополізації та надмірної концентрації земель сільськогосподарського призначення в одних руках, дозволить забезпечити збільшення грошових надходжень до місцевих бюджетів України.
     ----------------------
Проект Закону "Про внесення змін до Закону України "Про оренду землі" (щодо деяких обмежень оренди земель сільськогосподарського призначення) (N 10273 від 27.03.2012 р.)
    
ПДВ-ЗВІТНІСТЬ
    
За березень звітуємо за оновленою ПДВ-декларацією
    
     Як ми вже повідомляли, наказом Мінфіну N 143 від 10.02.2012 р. (далі – наказ N 143) внесено зміни до форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість (наказ Мінфіну N 1492 від 25.11.2011 р.). Вже 2 березня 2012 р. він набрав чинності після опублікування у "Офіційному віснику України" N 15.
     Беручи до уваги п. 46.6 ПКУ, податкова зробила два висновки:
     1) за березень звітувати необхідно за "старою" формою (без урахування змін, внесених наказом N 143);
     2) починаючи з 01.04.2012 року податкова звітність з ПДВ (декларації, уточнюючі розрахунки) має подаватися за оновленою формою (з урахуванням змін, внесених наказом N 143).
     Цікаво, що першочерговим завданням перед авторами листа стояло роз’яснення бухгалтерам питання: за якою формою подавати декларацію у березні? Коментований лист датований 20-м березня (що означає ця дата, ми зайвий раз не будемо нагадувати), а в широкі маси цей лист вийшов ще пізніше. Питання: яку інформаційну цінність він несе з таким запізненням?
     Крім цього, у коментованому листі контролери зупинилися на заповненні декларації з ПДВ переробними підприємствами.
     ----------------------
Лист Державної податкової служби України N 7955/7/15-3117 від 20.03.2012 р.
    
ТОВАРИ "ГРУПИ РИЗИКУ"
    
Нові переліки товарів "групи ризику" від Київської обласної та Кримської митниць
    
     З метою забезпечення перевірки правильності класифікації, кодування та країни походження товарів, запобігання випадкам ухилення суб'єктів ЗЕД від сплати податків у повному обсязі Київська обласна митниця затвердила новий Порядок митного оформлення товарів, до яких застосовуються додаткові заходи митного контролю (наказ митниці N 136 від 12.03.2012 р.).
     Відмітимо, що новий Порядок майже нічим не відрізняється від свого попередника, окрім оновленого Переліку товарів групи "прикриття", при митному оформленні яких застосовуються спеціальні заходи контролю з метою перевірки правильності класифікації та країни походження товарів, які переміщуються через митний кордон України.
    
     Намагаючись скоротити час проведення митного оформлення та підвищити ефективність залучення відділу митних платежів до митного оформлення, Кримська митниця своїм наказом N 157 від 06.03.2012 р. затвердила оновлені:
     - Перелік критеріїв ризику з питань контролю за правильністю визначення митної вартості товарів, що ввозяться на митну територію України й підлягають оподаткуванню, та заходи реагування на наявні критерії ризику;
     - Перелік товарів "групи ризику", що ввозяться на митну територію України, підлягають оподаткуванню і з достатнім ступенем ймовірності можуть декларуватися із заниженням митної вартості, та заходи реагування при здійсненні митного контролю цих товарів.
     Нагадаємо, що вжиття заходів реагування наведених у вищезазначених переліках є обов'язковим, за винятком:
     - митного оформлення речей, які належать громадянам (окрім транспортних засобів), що ввозяться (пересилаються) на митну територію України для власного використання;
     - митного оформлення товарів, що ввозяться підприємствами-резидентами, до товарів і транспортних засобів яких встановлено спрощений порядок застосування процедур митного контролю та митного оформлення (встановлено високий рівень довіри та внесено до "білого списку").
    
ВАЛЮТНИЙ КОНТРОЛЬ
    
Що підтверджує факт надання послуг нерезиденту під час здійснення валютного контролю?
    
     Нагадаємо, що відповідно до пункту 2.1 розділу 2 Інструкції про порядок здійснення контролю за експортними, імпортними операціями (затверджена постановою НБУ N 136 від 24.03.99 р.) виручка резидентів підлягає зарахуванню на їх рахунки в банках у строки виплати заборгованостей, зазначені в контрактах, але не пізніше 180 календарних днів з дати оформлення ВМД на продукцію, що експортується, а в разі експорту робіт (послуг, прав інтелектуальної власності) - з моменту підписання акта або іншого документа, що засвідчує виконання робіт, надання послуг, експорт прав інтелектуальної власності.
     Національний банк України звернув увагу на те, що для засвідчення факту надання українською компанією консультаційних послуг нерезиденту має використовуватися спеціальний рахунок-фактура (акт передачі наданих послуг), який може використовуватися уповноваженим банком для здійснення контролю за відповідною експортною операцією.
     ----------------------
Лист Національного банку України N 28-313/5530-15227 від 19.12.2011 р.
    
СОЦІАЛЬНІ ПОКАЗНИКИ
    
Підвищення соціальних показників та виплат з 1 квітня 2012 р.
    
     Нагадаємо, що з 1 квітня 2012 р. підвищаться розміри:
    
     1) ПРОЖИТКОВОГО МІНІМУМУ:
     - загальний показник – до 1037 грн.;
     - діти до 6 років – до 911 грн.;
     - діти від 6 до 18 років – до 1134 грн.;
     - працездатні особи – до 1094 грн.;
     - особи, які втратили працездатність – до 838 грн.
    
     2) МІНІМАЛЬНОЇ ЗАРОБІТНОЇ ПЛАТИ
     - місячний розмір – до 1094 грн.;
     - погодинний розмір – до 6,56.
    
     3) МАКСИМАЛЬНОГО РОЗМІРУ ДОХОДУ (заробітної плати), з якого справляється єдиний соцвнесок – до 18 598 грн.
    
     4) ДОПОМОГИ ПРИ НАРОДЖЕННІ ДИТИНИ:
     - на першу дитину – до 27 330 грн.
     - на другу дитину – до 54 660 грн.
     - на третю і кожну наступну дитину – до 109 320 грн.
    
     Ці розміри діятимуть до 1 липня 2012 року.
    
КАЛЕЙДОСКОП ІНШИХ НОВИН
    
КМУ
    
     - визначив, що номінальна вартість однієї короткострокової або середньострокової державної облігації, номінованої в іноземній валюті, становить 1000 доларів США або євро, при цьому вид іноземної валюти визначається емітентом під час розміщення облігацій (постанова N 233 від 12.03.2012 р.);
     - вніс зміни до порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам і державної соціальної допомоги на догляд (постанова N 232 від 21.03.2012 р.);
     - встановив механізм визначення класу професійного ризику виробництва за видами економічної діяльності (постанова N 237 від 08.02.2012 р.);
    
Міносвіти
    
     - визначило порядок проведення науковими установами дослідів, експериментів на тваринах (наказ N 249 від 01.03.2012 р.);
    
Адміністрація держслужби спеціального зв'язку та захисту інформації України
    
     - відкоригувала ряд своїх нормативно-правових актів, що стосуються криптографічного захисту інформації (наказ N 90 від 02.03.2012 р.);
    
НКЦПФР
    
     - розробила Порядок проведення іспиту кандидатів на заміщення вакантних посад держслужбовців (наказ N 187 від 02.03.2012 р.);
    
Мінагрополітики
    
     - установило мінімальні та максимальні інтервенційні ціни на об’єкти державного цінового регулювання, зокрема, на пшеницю, жито, кукурудзу, масло вершкове тощо, у 2012/2013 маркетинговому періоді (наказ N 125 від 14.03.2012 р.);
    
Держінспекція ядерного регулювання
    
     - затвердила Вимоги до системи управління експлуатуючої організації (оператора) (наказ N 51 від 02.03.2012 р.);
    
Державна податкова служба України
    
     - роз’яснила, які форми податкової звітності з податку на прибуток підприємств мають подаватися платниками даного податку до органів ДПС у 2012 році (лист N 8450/7/15-1317 від 23.03.2012 р.);
     - розглянула питання щодо включення до бази оподаткування ПДВ сум збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з операцій з продажу ювелірних виробів (лист N 2306/7/15-3417-26 від 24.01.2012 р.);
     - звернула увагу на особливості справляння у 2012 р. збору за спеціальне використання води (лист N 5847/15-2117 від 28.02.2012 р.);
    
Держмитслужба
    
     - виклала у новій редакції Положення про Департамент митних інформаційних технологій та статистики Державної митної служби України (наказ N 169 від 20.03.2012 р.);
     - внесла деякі зміни до Класифікатора місць прибуття (наказ N 178 від 23.03.2012 р.);
    
Держприкордонслужба
    
     - затвердила Перелік адміністративних послуг, які безоплатно надаються органами Державної прикордонної служби України ( наказ N 140 від 01.03.2012 р.).
    
АНОНС ПОДІЙ НАСТУПНОГО ТИЖНЯ
    
Що нам принесе наступний тиждень
    
     1. Початок нового кварталу. З усіма наслідками, що з цього випливають.
    
     2. Підвищення соціальних показників з 1 квітня 2012 р., а саме:
     1) ПРОЖИТКОВОГО МІНІМУМУ;
     2) МІНІМАЛЬНОЇ ЗАРОБІТНОЇ ПЛАТИ.
     Ці розміри діятимуть до 1 липня 2012 року.
    
     Зрозуміло, що зміняться усі суми, в розрахунку яких ми використовуємо ці дані, наприклад:
     - МАКСИМАЛЬНИЙ РОЗМІР ДОХОДУ (заробітної плати), з якого справляється єдиний соцвнесок (зросте до 18 598 грн.);
     - ДОПОМОГА ПРИ НАРОДЖЕННІ ДИТИНИ збільшиться для батьків тих малят, що народяться з 1 квітня;
     - СУДОВИЙ ЗБІР.
    
     3. З 1 квітня зміняться ставки АКЦИЗНОГО ПОДАТКУ на спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої.
    
     4. 3 6 квітня значно підвищаться адміністративні штрафи за порушення вимог законодавства щодо встановлення і використання на транспортному засобі спеціальних світлових або звукових сигнальних пристроїв.
     Так, замість нині діючого штрафу у розмірі 850 - 1 020 гривень порушникам доведеться викласти з кишені 42 500 - 51 000 грн, що, як не дивно, робить зазначене правопорушення одним з "найдорожчих" транспортних адмінправопорушень.
     Також з 1 квітня платні парковки мають кардинально змінити свій вигляд:
     - відведені майданчики для платного паркування (майданчики для паркування, розміщені в межах проїзної частини вулиці, дороги або тротуару) повинні бути обладнані паркувальними автоматами з розрахунку не менш як один автомат на 10 місць для паркування з обох боків уздовж проїзної частини вулиці, дороги або тротуару;
     - на спеціально обладнаних майданчиках для платного паркування (майданчики для паркування, розміщені поза межами проїзної частини вулиці, дороги або тротуару) повинні бути встановлені автоматичні в'їзні та виїзні термінали.
    

 

 


 

 

Матеріал підготували експерти Компанії "Дінай": Анна Скуміна, Наталія Михальченко, Тарас Шарий, Ольга Яковенко, Анна Степанець

Відтворення матеріалу у будь-якій формі повністю або частково можливо лише з письмового дозволу Компанії "Дінай"

 

 
 


Авторизация



Сейчас 13 гостей онлайн

Наш опрос

Ответы на какие вопросы Вам наиболее интересно видеть в программе?