БУМ!

Уважаемые Бухгалтеры!

Рады сообщить Вам, что СЕГОДНЯ на рынке бухгалтеров Украины произошло важное событие, и Вы первые, кому мы это сообщаем

 

Подробнее ...
Продукты компании 1С

Уважаемые пользователи и клиенты нашей компании сообщаем Вам, что программные продукты от компании 1С теперь доступны и Вам.  

Подробнее ...
Новости законодательства 10-11 тиждень 2012 р.: 5 – 18 березня PDF Печать

 

Партнер компании «Аркада-Гранд»

Новости законодательства подготовлены

аналитиками Компании «Динай»

МИТНИЙ КОДЕКС

 

Хіт! ВРУ схвалила Митний кодекс

 

Сьогодні, 13 березня 2012 року, Верховна Рада вдруге схвалила новий МИТНИЙ КОДЕКС, на цей раз – перероблений профільним комітетом з урахуванням пропозицій, що їх вніс В.Янукович.

Нагадаємо, що вперше нову редакцію Митного кодексу було прийнято 3 листопада 2011 року, але тоді Президент скористався правом вето та не підписав його. Серед його основних претензій було те, що така редакція кодексу:

- порушує конституційні гарантії права на підприємницьку діяльність, права власності, не відповідає Конституції України, іншим законам України, ускладнює митні процедури для суб'єктів господарювання;

- створює ризики ухилення від оподаткування, уникнення відповідальності за порушення митних правил, корупційні ризики, ризики порушення прав громадян, юридичних осіб, основних принципів існування демократичної, правової держави, якою є Україна;

- порушує взяті Україною міжнародні зобов'язання, є кроком назад на шляху впровадження європейських та міжнародних стандартів у сфері лібералізації зовнішньоекономічної діяльності.

Разом із новим кодексом парламент ухвалив Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Митного кодексу України" (законопроект N 8130/д від 18.11.2011 р.).

В разі підписання Президентом новий Митний кодекс набере чинності з першого числа другого місяця, що настає за місяцем, в якому його буде опубліковано (іншими словами – якщо його офіційно оприлюднять у березні, то він почне діяти з 1 травня 2012 року). Але чи буде він на цей раз підписаний Президентом? Вже зараз багато хто висловлюється стосовно того, що в новій редакції Митного кодексу не враховано більшість пропозицій Януковича.

Проект Митного кодексу України (N 8130-д від 12.05.2011 р.)

 

ПОДАТКОВИЙ КОДЕКС

 

Можливий черговий перекрій Податкового кодексу!

 

До Верховної Ради України на розгляд подано законопроект, яким передбачаються чергові зміни до Податкового кодексу. Посилює інтерес до цього документа те, що його ініціатором виступає депутат правлячої партії, голова комітету ВРУ з питань фінансів, банківської діяльності, податкової та митної політики - Хомутиннік В.Ю.

Звернемо увагу на ключові зміни, які ним пропонуються.

ПДВ:

1) скасувати обмеження щодо добровільної реєстрації платником ПДВ. Тобто, якщо платник не підпадає під вимогу обов’язкової реєстрації, він може стати ПДВшником добровільно, без ніяких вимог до такої реєстрації;

2) скоротити термін, відведений для реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних, з 20 до 15 календарних днів, наступних за датою її виписки.

Податок на прибуток:

1) доповнити перелік неприбуткових організацій:

- організаціями роботодавців та їх об'єднаннями;

- садівничими та гаражними кооперативами;

2) уточнити, що до податкових витрат можна відносити витрати на спецодяг, взуття, спеціальний (формений) одяг, мийні та знешкоджувальні засоби, засоби індивідуального захисту, продукти спеціального харчування згідно з галузевими нормами безплатної видачі працівникам спеціального одягу, спеціального взуття та інших засобів індивідуального захисту. Зараз ПКУ тільки посилається на відповідний перелік, встановлений КМУ;

3) у витратах на ремонт виключити прив’язку їх віднесення до податкового періоду, в якому такий ремонт (поліпшення) було здійснено;

4) установити в Перехідних положеннях, що не застосовується визначення звичайних цін за непрямими методами у зв’язку з відсутністю законодавчого врегулювання таких методів.

Податок на доходи фізичних осіб:

1) до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку НЕ включати виплати з державного бюджету, пов'язані з виконанням рішень закордонних юрисдикційних органів, в т. ч. Європейського суду, прийнятих за наслідками розгляду справ проти України;

2) уточнити, що до бази оподаткування не включається дохід у вигляді індексації пенсії.

Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Черговий раз перенести строк його введення. Цього разу на 1 січня 2013 року.

В питаннях адміністрування можна виділити те, що пропонується збільшити мінімальний розмір податкового боргу, при наявності якого не надсилається податкова вимога платнику податків (з 1 до 20 НМДГ, тобто з 17 грн до 340 грн), а також встановити, що при наявності такого податкового боргу (до 340 грн) право податкової застави не застосовується.

Пропонується прописати, що до 1 січня 2014 року не застосовуються штрафні санкції за неподання або порушення строку подання фізособами до податкової відомостей про зміну даних, які вносяться до Державного реєстру фізичних осіб - платників податків.

Ми виділили найважливіші, на наш погляд, зміни, які пропонуються цим законопроектом. Детальніше до них ми повернемося, коли коментований документ буде ухвалено ВРУ і підписано Президентом України.

------------------------

Проект Закону України "Про внесення змін Податкового кодексу України" (щодо унормування деяких положень) (N 10171 від 12.03.2012 р.)

 

ПОДАТОК НА ПРИБУТОК

 

Прибуткові зміни до Податкового кодексу

 

Чергових змін зазнав Податковий кодекс. Ними внесено корективи до порядку визначення прибутку підприємств електроенергетики, який підлягає звільненню від оподаткування відповідно до норми п. 17 підрозділу 4 р. ХХ ПКУ. Так, коментованим документом передбачено звільнити від оподаткування увесь прибуток, отриманий підприємствами від основної діяльності, які використовують відновлювальні джерела енергії для виробництва електроенергії (діючою нормою передбачено звільнення від оподаткування прибутку, отриманого від реалізації електричної енергії, виробленої з відновлюваних джерел енергії).

Також змінами викладено у новій редакції п. 21 підрозділу 4 р. ХХ ПКУ. Можна виділити той момент, що приведено у відповідність до ст. 102 ПКУ граничний термін, який надається для використання сум, що залишаються у розпорядженні платника податку в результаті використання таких пільг. Тепер він становитиме 1095 днів. Крім цього змін зазнав і порядок визначення курсової різниці по сумі заборгованості, вираженій в іноземній валюті.

------------------------

Закон України "Про внесення змін до підрозділу 4 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо особливостей справляння податку на прибуток" (N 4453-VI від 23.02.2012 р.)

Дата набрання чинності: 01.04.2012 р.(але не раніше дня офіційного опублікування).

 

ІНДЕКС ІНФЛЯЦІЇ

 

Індекс інфляції у лютому 2012 р.

 

За даними Державного комітету статистики України, індекс споживчих цін на товари та послуги (індекс інфляції) у лютому 2012 року до попереднього місяця становив 100,2%, до грудня попереднього року – 100,4%.

 

ПДВ: КРЕДИТ

 

Ремонт автомобіля за рахунок страхових виплат: чи матиме право власник автомобіля на  податковий кредит?

 

У коментованому листі контролери зробили два висновки:

1. Виплата страхових платежів не є об'єктом оподаткування ПДВ. Отже, операції з отримання страхових платежів чи операції з їх виплати не змінюють суму податкового кредиту або податкових зобов'язань ані у застрахованої особи, ані у страхової компанії.

2. При ремонті авто на СТО власник транспортного засобу має право на податковий кредит лише в частині ремонту за власний кошт (тобто, у сумі яка не буде погашатися страховою компанією). Право на податковий кредит в частині ремонту автівки страховою компанією у її власника не виникає.

------------------------

Лист Державної податкової служби України N 809/7/15-3417-26 від 12.01.2012 р.

 

ЦИВІЛЬНА ДІЄЗДАТНІСЬ

 

Суд зможе обмежити цивільну дієздатність фізособи, що зловживає азартними іграми

 

Незважаючи на заборону азартних ігор в нашій країні, проблема залежності від них продовжує існувати. Верховна Рада вирішила підійти до цього питання з іншого боку та внесла деякі корективи у два кодекси – Цивільний та Цивільний процесуальний.

Як наголошують автори нового закону, азартні ігри за своїми якостями подібні до алкогольних напоїв – особі дуже важко самостійно припинити зловживання ними. Крім того, Міжнародний класифікатор хвороб (МКХ-10) містить таку хворобу як "Патологічна схильність до азартних ігор".

Часто гравці використовують в якості ставок нерухоме майно – будинки, в яких вони проживають, автомобілі, меблі, побутову техніку. Після програшу вони та їх сім’ї втрачають житло та поповнюють списки осіб без постійного місця проживання. Коли в азартних гравців закінчуються гроші, вони часто використовують чуже майно чи грають "у борг". Відшкодувати шкоду чи повернути борги, як правило, вони не здатні.

Саме тому нашим парламентом було вирішено поставити зловживання азартними іграми в один ряд із зловживанням спиртними напоями, наркотичними засобами, токсичними речовинами як підставами для можливого обмеження цивільної дієздатності особи. Звичайно, таке рішення може бути прийнято судом тільки за умови, якщо це зловживання ставить саму особу або її сім’ю (а також інших осіб, яких вона за законом зобов'язана утримувати) у скрутне матеріальне становище.

 

Хочеться нагадати, які правові наслідки має обмеження цивільної дієздатності фізичної особи:

1) над такою особою встановлюється піклування;

2) така особа може самостійно вчиняти лише дрібні побутові правочини (рос. – сделки);

3) правочини щодо розпорядження майном та інші правочини, що виходять за межі дрібних побутових, вчиняються такою особою за згодою піклувальника (якщо піклувальник не дає згоду, особа може це оскаржити);

4) одержання заробітку, пенсії, стипендії, інших доходів такої особи та розпоряджання ними здійснюються піклувальником (піклувальник може письмово дозволити особі робити це самостійно);

5) при цьому така особа самостійно несе відповідальність за порушення нею договору, укладеного за згодою піклувальника, та за шкоду, що завдана нею іншій особі.

 

У разі припинення фізичною особою зловживання азартними іграми суд має поновити її цивільну дієздатність.

------------------------

Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обмеження цивільної дієздатності осіб, які зловживають азартними іграми" (N 4416-VI від 21.02.2012 р.)

Офіційне опублікування: "Голос України” N 45 від 13.03.2012 р.

Дата набрання чинності: 13.03.2012 р.

 

ТЮТЮНОВІ ВИРОБИ

 

Триває боротьба з палінням на законодавчому рівні

 

Боротьба з тютюнозалежністю в Україні набуває колосальних розмірів, підтвердженням чому є прийняття нормотворцями Закону N 3778-VI, що майже повністю забороняє рекламу тютюнових виробів. На даний час існують певні обмеження щодо проведення реклами даних товарів, але поза увагою залишилися мережа Інтернет, деякі спеціалізовані друковані видання, місця проведення масових заходів політичного, освітнього, спортивного, релігійного та розважального характеру тощо, де з дня набрання чинності законом рекламувати тютюнові вироби буде заборонено.

Побачити рекламу тютюну можна буде лише у спеціалізованих виданнях тютюнової галузі, а також на спеціальних виставкових заходах, допуск на які будуть мати лише працівники підприємств – виробників та оптових продавців тютюнових виробів.

Заборона поширюється і на розміщення зображення тютюнових виробів, а також товарних знаків, під якими вони випускаються, на будь-яких товарах, не пов’язаних із вживанням тютюну. Мова йде про товари, якими заохочуються курці, наприклад, в рамках проведення рекламних акцій: рюкзаки, парасольки, рушники, келихи, усілякі електронні вироби тощо. Тобто серед товарів, на яких ще можна буде розміщувати вищевказані зображення, залишаться хіба що запальнички, сірники та попільнички.

Продовжуючи тему рекламних акцій, зразу зауважимо, що різноманітні лотереї, конкурси та розважальні заходи, умовою участі у яких є придбання тютюнових виробів, також будуть заборонені, як і проведення обміну тютюнових виробів на будь-які інші товари, роботи чи послуги. Припиняться також і різноманітні розсилки, що стосуються виробів із тютюну, поштою, електронною поштою, а також засобами мобільного зв’язку.

Дуже цікавою є норма, яка встановлює, що реклама будь-яких товарів або послуг не повинна містити зображення тютюнових виробів або процесу паління тютюнових виробів. Тобто, якщо в рекламі, чогось зовсім "не тютюнового" (припустимо, жувальної гумки) десь на задньому плані за задумом режисера промайне хтось з сигарою, це вже буде порушенням закону.

Окрім заборони реклами, нормотворці обмежують стимулювання продажу (реклама й стимулювання продажу тютюну - будь-який вид передачі комерційної інформації, рекомендації або дії, метою чи результатом або ймовірним результатом якого є стимулювання продажу тютюнового виробу або вживання тютюну, прямо чи опосередковано) та спонсорства тютюнових виробів (будь-який вид внеску в будь-яку подію, захід або окрему особу, метою чи результатом або ймовірним результатом якого є стимулювання продажу тютюнового виробу або вживання тютюну, прямо чи опосередковано).

Отже, ніяких заходів з безоплатної роздачі, продажу тютюнових виробів у наборі з будь-якими іншими товарами чи послугами тощо, десь через півроку вже не буде.

Що стосується заборони спонсорства, то стане неможливим у тому числі:

- спонсорство телепередач, радіопередач, театрально-концертних, спортивних та інших заходів, програм чи окремих осіб або спонсорство з використанням знаків для товарів і послуг, інших об'єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються тютюнові вироби,

- надання виробниками тютюнових виробів або пов'язаними з ними організаціями фінансової або іншої підтримки заходам, діяльності, окремим особам або групам, в тому числі політичним партіям або діячам, спортсменам або спортивним командам, артистам або артистичним групам, навчальним закладам усіх форм власності;

- проведення інформаційних кампаній та заходів для населення, в тому числі з метою профілактики куріння серед молоді, за прямої або опосередкованої фінансової підтримки виробників тютюнових виробів або пов'язаних з ними організацій.

Запроваджуючи заборону на рекламу, стимулювання продажу та спонсорство тютюнових виробів, нормотворці попіклувалися і про встановлення штрафних санкцій за ці порушення – від 30 до 50 тис. грн. за кожен факт реклами на окремому рекламному носії або кожний окремий захід з метою стимулювання продажу тютюнових виробів. Зазначені фінсанкції за порушення норм ЗУ "Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я населення" (N 2899-IV від 22.09.2005 р.) має право накладати уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів, стандартизації, метрології, підтвердження відповідності.

Крім цього КпАП було доповнено новою статтею 1563, що встановлює відповідальність за порушення прописаних у законодавстві вимог щодо заборони реклами та спонсорства тютюнових виробів.

 

 

------------------------

Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо заборони реклами, спонсорства та стимулювання продажу тютюнових виробів" (N 3778-VI від 22.09.2011 р.)

Офіційне опублікування: "Голос України" N 48 від 16.03.2012 р.

Дата набрання чинності: 16.09.2012 р.

 

ТРАНСПОРТ

 

За паркування на смугах руху громадського транспорту штрафуватимуть

 

ВРУ посилила відповідальність водіїв за ненадання переваги маршрутним транспортним засобам.

Так, за ненадання відповідної переваги, у тому числі порушення правил руху і зупинки на смузі для маршрутних транспортних засобів, на порушників очікуватиме штраф у розмірі від 510 до 680 гривень.

Таким чином законодавці сподіваються домогтися поліпшення роботи громадського транспорту та зменшити заторові явища. Однак наївно сподіватися, що такі заходи допоможуть вирішити "транспортно-паркувальну" проблему українських міст.

Нагадаємо, що обов'язок водіїв надавати перевагу в русі маршрутним транспортним засобам існував і до прийняття зазначених нововведень. Сьогодні його недотримання тягне за собою штраф у розмірі від 425 до 510 гривень.

------------------------

Закон України "Про внесення змін до статті 122 Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення відповідальності водіїв транспортних засобів за ненадання переваги маршрутним транспортним засобам" (N 4438-VI від 23.02.2012 р.)

Офіційне опублікування: "Голос України" N 47 від 15.03.2012 р.

Дата набрання чинності: 16.03.2012 р.

 

ВРУ підвищила штрафи за незаконне встановлення спеціальних світлових або звукових сигнальних пристроїв на авто

 

Незабаром значно підвищаться адміністративні штрафи за порушення вимог законодавства щодо встановлення і використання на транспортному засобі спеціальних світлових або звукових сигнальних пристроїв.

Так, замість нині діючого штрафу у розмірі 850 - 1 020 гривень порушникам доведеться викласти з кишені 42 500 - 51 000 грн, що, як не дивно, робить зазначене правопорушення одним з "найдорожчих" транспортних адмінправопорушень.

Нагадаємо, що відповідно до президентського Указу "Про заходи щодо впорядкування використання спеціальних світлових і звукових сигнальних пристроїв та номерних знаків на службових транспортних засобах" (N 567/2005 від 30.03.2005 р.), спеціальні світлові сигнальні пристрої синього кольору та звукові сигнальні пристрої можуть установлюватися виключно на службових транспортних засобах, які використовуються для пересування осіб, стосовно яких здійснюється державна охорона, або на транспортних засобах міліції та інших державних органів, перелік яких визначено у цьому ж Указі, за наявності спеціального дозволу, який видається Департаментом Державтоінспекції МВС.

Спеціальні світлові сигнальні пристрої червоного, зеленого кольору можуть установлюватися виключно на транспортних засобах підрозділів Державтоінспекції Міністерства внутрішніх справ України та Управління державної охорони України.

Порядок видачі вищезазначених дозволів врегульовано наказом МВС N 364 від 22.08.2005 р.

------------------------

Закон України "Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення відповідальності за порушення порядку встановлення і використання спеціальних світлових або звукових сигнальних пристроїв" (N 4082-VI від 07.12.2011 р.)

Офіційне опублікування: "Голос України" N 43 від 06.03.2012 р.

Дата набрання чинності: 06.04.2012 р.

 

СТРАХУВАННЯ СІЛЬГОСППРОДУКЦІЇ

 

Страхування сільгосппродукції - за новими правилами

 

З 1 липня 2012 року страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою в Україні регулюватиметься новим Законом.

Відповідно до новоприйнятого нормативного акта, предметом договору страхування зазначеного виду продукції є майнові інтереси страхувальника, пов’язані з його страховими ризиками щодо вирощеної, відгодованої, виловленої, зібраної, виготовленої первинної (без вторинної обробки та переробки) сільськогосподарської продукції (товарів), зазначеної у групах 1-24 УКТ ЗЕД згідно із Законом України "Про Митний тариф України", а саме щодо:

- урожаю сільськогосподарських культур;

- урожаю багаторічних насаджень;

- сільськогосподарських тварин, птиці, кролів, хутрових звірів, бджолосімей, риби та інших водних живих ресурсів і тваринницької продукції.

Передбачено, що перелік продукції, страхових ризиків, щодо яких здійснюється страхування з державною підтримкою на відповідний фінансовий рік, частина страхових платежів (страхових премій), яка субсидується з державного бюджету, затверджується Кабміном.

Водночас страхуванню з державною підтримкою не підлягатимуть наступні види продукції:

- урожай сільгоспкультур, які впродовж 3-х або більше років не давали урожаю при їх культивуванні;

- урожай багаторічних насаджень плодоносного віку, які не давали урожаю протягом останніх 5 років;

- хворі тварини, птиця, кролі, хутрові звірі, бджолосім’ї, риба та інші водні живі ресурси і тваринницька продукція, а також ті, що перебувають у зоні карантину або в зоні виникнення надзвичайних епізоотичних обставин.

Право страхувати сільгосппродукцію мають сільгосптоваровиробники, що здійснюють свою діяльність на території України та відповідають визначеним Кабміном критеріям (крім нерезидентів).

Зазначені послуги надаватимуться страховиками, які відповідають вимогам Закону України "Про страхування" (в редакції Закону N 2745-III від 04.10.2001 р.), отримали ліцензію на здійснення відповідного виду страхування та є членами так званого Аграрного страхового пулу.

Пул є єдиним об’єднанням страховиків, які здійснюють страхування відповідно до цього Закону. Участь страховиків у Пулі є умовою для здійснення страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою.

Сама ж сутність державної підтримки полягатиме у наданні з держбюджету сільгосптоваровиробникам грошових коштів у вигляді субсидій на відшкодування частини страхового платежу (страхової премії), фактично сплаченого ними за договорами страхування.

Звертаємо увагу, що хоч страхування сільськогосподарської продукції віднесено до видів добровільного страхування, однак наявність відповідного договору страхування буде обов’язковою умовою при наданні сільгосптоваровиробникам окремих видів державної підтримки та дотацій, визначених Кабміном.

Окрім іншого, Закон містить:

- умови і порядок страхування різних видів відповідної продукції;

- детальний Порядок укладення договору страхування;

- порядок визначення збитків, страхової суми, страхового платежу (страхової премії) за договорами страхування та порядок їх сплати;

- порядок повідомлення про страховий випадок та оформлення страхового акта;

- порядок і строки виплати страхового відшкодування;

- вимоги до страховиків.

Нагадаємо, що наразі механізм страхування сільгосппродукції прописано у ЗУ "Про державну підтримку сільського господарства України" (N 1877-IV від 24.06.2004 р.).

------------------------

Закон України "Про особливості страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою" (N 4391-VI від 09.02.2012 р.)

Офіційне опублікування: "Голос України" N 43 від 06.03.2012 р.

Дата набрання чинності: 01.07.2012 р.

 

ТУРИЗМ

 

Визначено істотні умови договору на туристичне обслуговування

 

Багато хто із нас полюбляє подорожувати і завжди, плануючи свій відпочинок, сподівається на бездоганне проведення часу. Дехто самостійно розробляє план туристичної подорожі, покладаючи на свої плечі вибір маршруту слідування, домовленість щодо проживання та харчування на час відпочинку, а також особисто обирає екскурсійно-розважальну програму. Але останнім часом все більше людей звертаються до туристичних компаній, які можуть запропонувати своїм клієнтам вже готовий туристичний продукт, який може поєднувати у собі усі вищезазначені послуги (перевезення, розміщення, послуги з організації відвідувань об'єктів культури, відпочинку та розваг, реалізації сувенірної продукції тощо).

Аби споживачі туристичних послуг змогли отримати якомога більше інформації щодо послуг, які пропонуються, а також з метою захисту їх прав, нормотворці передбачили зміни до Закону України "Про туризм" N 1282-IV від 18.11.2003 р.

Багато уваги приділено ІНФОРМУВАННЮ СПОЖИВАЧІВ ПРО УМОВИ НАДАННЯ ТУРИСТИЧНИХ ПОСЛУГ. Так, Закон доповнено новою статтею 191, що визначає перелік інформації, яка має бути доведена до споживачів турпослуг до укладення договору. Нагадаємо, що раніше законом було визначено окремо перелік інформації, яка надається споживачу турпродукту до укладення договору, та відомості, які надаються до початку надання туристичних послуг за вимогою споживача. До першого блоку інформації входили вимоги щодо оформлення документів, медичні застереження, координати туроператора (турагента) та розмір фінзабезпечення. Перелік інформації, що надається за вимогою, був більш об’ємний: це відомості про програму туробслуговування, характеристика готелів, види харчування, тематика екскурсійного обслуговування тощо.

Але повернемося все ж таки до нововведень, які отримала туристична галузь з 06.03.2012 р. Як вже було зазначено вище, інформування споживача має проводитися до укладення договору.

По–перше, мова йде про інформацію щодо умов надання туристичних послуг (місце надання турпослуг, програма туробслуговування, характеристика транспортних засобів, що здійснюють перевезення, характеристика готелів та інших об'єктів, призначених для надання послуг з тимчасового розміщення, види і способи забезпечення харчування під час туристичної подорожі, мінімальна кількість туристів у групі, ціна турпослуг). Зазначені відомості в більшості своїй є анонсуванням існуючого туристичного продукту і дозволяють дізнатися загальні характеристики поїздки.

Наступний блок інформації, який має бути обов’язково наданий споживачеві до укладення договору, є більш змістовним і дозволить майбутньому туристу скласти повне враження щодо поїздки. Зокрема, надається інформація про: основні вимоги до оформлення в'їзних/виїзних документів; медичні застереження стосовно здійснення туристичної подорожі, а також умови безпеки туристів у країні (місці) тимчасового перебування; туроператора (турагента); керівника групи та засоби зв'язку з ним у разі здійснення турподорожі за кордон чи перебування за кордоном неповнолітньої та/або малолітньої особи з метою встановлення її законними представниками прямого зв'язку з нею; час та місце проміжних зупинок і транспортних сполучень та категорію місця, яке споживач займатиме в певному виді транспортного засобу тощо.

Справжньою революцією у туристичній сфері можна по праву назвати зміни, що стосуються ДОГОВОРУ НА ТУРИСТИЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ.

Як і раніше, договори на туробслуговування можуть укладатися в письмовій чи електронній формі. Але при цьому скасовується альтернативна можливість укладення письмового договору на туристичне обслуговування шляхом видачі ваучера.

При укладенні договору на туристичне обслуговування треба застосовувати загальні положення договору про надання послуг, але разом з цим нормотворці визначили ІСТОТНІ УМОВИ безпосередньо договору на туристичне обслуговування. Отже, у договорі обов’язково має бути зазначено:

- строк перебування у місці надання туристичних послуг із зазначенням дат початку та закінчення туристичного обслуговування;

- характеристика транспортних засобів, що здійснюють перевезення, зокрема їх вид і категорія, а також дата, час і місце відправлення та повернення (якщо перевезення входить до складу туристичного продукту);

- готелі та інші аналогічні засоби розміщення, їх місце розташування, категорія, а також відомості про підтвердження відповідності послуг готелю встановленим вимогам, строк і порядок оплати готельного обслуговування;

- види і способи забезпечення харчування;

- мінімальна кількість туристів у групі (у разі потреби) та у зв'язку з цим триденний строк інформування туриста про те, що туристична подорож не відбудеться через недобір групи;

- програма туристичного обслуговування;

- види екскурсійного обслуговування та інші послуги, включені до вартості туристичного продукту;

- інші суб'єкти туристичної діяльності (їх місцезнаходження та реквізити), які надають туристичні послуги, включені до туристичного продукту;

- страховик, що здійснює обов'язкове та/або добровільне страхування туристів за бажанням туриста, інших ризиків, пов'язаних з наданням туристичних послуг;

- правила в'їзду до країни (місця) тимчасового перебування та перебування там;

- вартість туристичного обслуговування і порядок оплати;

- форма розрахунку.

Крім цього, договір на туристичне обслуговування може передбачати компенсацію у разі спричинення шкоди туристу невиконанням або неналежним виконанням туристичних послуг, включених до турпродукту, відповідно до міжнародних конвенцій, що регламентують надання таких послуг.

Встановлено виключний перелік підстав, за яких допускається зміна ціни туристичного продукту після укладення договору на туристичне обслуговування, а саме, у разі:

- необхідності врахування зміни тарифів на транспортні послуги;

- запровадження нових або підвищення діючих ставок податків і зборів та інших обов'язкових платежів;

- зміни курсу гривні до іноземної валюти, в якій виражена вартість туристичного продукту.

При цьому, зміна ціни можлива не пізніше як за 20 днів до початку туристичної подорожі. Нагадаємо, що в даний час допускається зміна ціни не пізніше ніж за 10 днів до початку турподорожі, у разі якщо тривалість самої подорожі більше ніж 10 днів, за 5 днів – коли тривалість подорожі від 2 до 10 днів, та за 48 годин – за умови, що тривалість подорожі становить 1 день.

Як і раніше, збільшення ціни туристичного продукту не може перевищувати 5% первісної вартості. Якщо ціна зростає більш ніж на 5%, турист має право відмовитися від виконання договору, а туроператор (турагент) зобов'язаний повернути йому раніше сплачену суму.

Внесення змін до турдоговору або його розірвання будь-якою із сторін можливе за умови зміни не лише істотних обставин (перелік таких не змінився), а й у разі зміни істотних умов договору.

При цьому турист має бути повідомлений туроператором (турагентом) не пізніше як через один день з дня, коли останньому стало відомо про зміну обставин, та не пізніше як за три дні до початку туристичної подорожі. В даному випадку споживач має право відмовитися від виконання договору без відшкодування шкоди туроператору (турагенту) або внести зміни до договору, змінивши ціну туристичного обслуговування.

Закон доповнено нормою, що встановлює перелік дій туроператора у разі неможливості надання туристу значної частини туристичного продукту, зазначеного у договорі. Передбачено, що з метою продовження туристичного обслуговування туроператор має вжити альтернативних заходів без покладення додаткових витрат на туриста, а в разі потреби - відшкодувати йому різницю між запропонованими послугами і тими, які були надані. Якщо ж здійснення зазначених заходів неможливе, або турист відмовляється від них, туроператор має без додаткової оплати надати йому еквівалентний транспорт для повернення до місця відправлення або іншого місця, на яке погодився турист, а також відшкодувати вартість ненаданих туроператором туристичних послуг і виплатити компенсацію у розмірі, визначеному в договорі за домовленістю сторін.

------------------------

Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про туризм" щодо надання туристичних послуг" (N 4385-VI від 09.02.2012 р.)

Офіційне опублікування: "Голос України" N 43 від 06.03.2012 р.

Дата набрання чинності: 06.03.2012 р.

 

ТЕЛЕБАЧЕННЯ

 

Заборонили проведення платних інтерактивних теле- та радіоконкурсів

 

З 16 березня 2012 р. на українських теле та радіоканалах має зупинитися трансляція програм та передач з ПЛАТНИМИ інтерактивними конкурсами (іграми, вікторинами). Мова йде про конкурси, умови яких прямо чи опосередковано передбачають оплатне набуття особою статусу її учасника, та/або в яких телеглядачам і радіослухачам з метою отримання виграшу пропонується звернутися до телерадіоорганізації у будь-який спосіб (здійснити телефонний дзвінок, відправити смс-повідомлення тощо), за дещо вищими тарифами, ніж звичайний дзвінок чи смс тощо.

Слід зауважити, що зазначене вето не поширюється на:

1) трансляцію програм та/або передач з проведення:

- розіграшів лотерей;

- розіграшів на безоплатній основі для розважальних, благодійних або пізнавальних цілей;

- творчих конкурсів, спортивних змагань тощо, незважаючи на те, передбачається чи не передбачається їх умовами грошовий або майновий виграш;

- розіграшів на безоплатній основі з рекламуванням (популяризацією) окремого товару, послуги, торговельної марки (знака для товарів і послуг), найменування або напрямів діяльності суб'єктів господарювання, комерційної програми з видачею виграшів у грошовій або майновій формі;

- конкурсів (ігор, вікторин), умови яких передбачають безоплатне набуття особою статусу її учасника та отримання учасником, який виявив кращі особисті знання та вміння, виграшів у грошовій або майновій формі за особисту перемогу;

2) канали з обмеженим доступом.

Що стосується механізму проведення платних інтерактивних передач на каналах з обмеженим доступом (канали мовлення, на яких за допомогою використання кодувальних пристроїв та/чи програмного забезпечення обмежено вільний доступ абонентів до перегляду певних телепрограм таким чином, щоб прийом сигналу став неможливим без декодувального пристрою), то цьому дійству присвячена окрема стаття у ЗУ "Про телебачення і радіомовлення" (N 3317-ІV від 12.01.2006 р.). Зокрема, правила платних інтерактивних конкурсів мають передбачати заборону участі у них неповнолітніх осіб. Трансляція відповідних програм та передач має постійно супроводжуватися поточною інформацією про обсяг дзвінків та шанси підключення до студії (дуже цікаво, як саме творці платних конкурсів будуть зазначати шанси можливих учасників), а також текстами попереджень про те, що вони є платними. При цьому, до оформлення останніх також передбачено певні вимоги - кожне попередження має займати не менше 20% площі екрану, колір тексту попередження має бути контрастним щодо кольору фону попередження, а його розмір - не меншим за розмір номера телефону, за яким учасникам пропонується телефонувати.

Крім цього, кожні 5 хвилин трансляції у вигляді дикторського тексту та/або звукового супроводу має наводитися інформація щодо умов оплатного набуття статусу учасника та інших умов участі, якщо виконання останніх може завдати майнової шкоди учасникам.

------------------------

Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про телебачення і радіомовлення" щодо регулювання трансляції програм і передач з платними інтерактивними конкурсами" (N 4386-VI від 09.02.2012 р.)

Офіційне опублікування: "Голос України" N 43 від 06.03.2012 р.

Дата набрання чинності: 16.03.2012 р.

 

ДЕРЖАВНИЙ КОРДОН

 

Перетнути кордон з Росією стане простіше

 

Законом N 4423-VI від 22.02.2012 року Україна ратифікувала Угоду, якою спрощується порядок перетинання українсько-російського державного кордону жителями прикордонних регіонів України та Російської Федерації. Ця Угода була підписана ще 18 жовтня 2011 року у місті Донецьку.

Спрощений порядок перетинання українсько-російського кордону буде розповсюджуватися на мешканців Донецької, Луганської, Сумської, Харківської, Чернігівської областей та Автономної Республіки Крим.

Угода надає можливість мешканцям зазначених областей перебувати на території прикордонних регіонів Російської Федерації до 90 діб без реєстрації і заповнення міграційних карток.

Щоб скористатися правом спрощеного перетину кордону, громадянам України необхідно мати наступні документи:

1) паспорт громадянина України (за наявності відмітки про реєстрацію постійного проживання в прикордонному регіоні);

2) свідоцтво про народження (для дітей до 16 років) та витяг з домової книги (довідка), що підтверджує постійне проживання дитини у прикордонному регіоні;

3) паспорт громадянина України для виїзду за кордон (за наявності відмітки про реєстрацію постійного проживання у прикордонному регіоні);

4) проїзний документ дитини (за наявності відмітки про постійне проживання в прикордонному регіоні).

Угода надає громадянам право вільного вибору способу перетину кордону. Так, жителі прикордонних регіонів можуть перетинати кордон пішки, на велосипедах, мотоциклах, гужовому і легковому транспорті, човнах, що їм належать, а також на автомобільному і поромному транспорті загального користування міждержавного сполучення в межах прикордонних регіонів.

Крім того, жителі прикордонних регіонів мають право переміщувати через кордон:

- легкові транспортні засоби, що їм належать, та зареєстровані на території держави проживання без реєстрації їх на території прикордонних регіонів держави перебування протягом терміну, визначеного її законодавством;

- у місцевих пунктах пропуску (місцях перетинання кордону) товари, які не призначені для виробничої або іншої комерційної діяльності, у кількості, що не перевищує передбачені законодавством норми ввезення/вивезення товарів без сплати митних зборів і податків.

Перелік місцевих пунктів пропуску визначено у додатку N 2 до Угоди.

Переміщення товарів понад визначені норми для особистих потреб здійснюватиметься через міждержавні та міжнародні пункти пропуску.

Зауважимо, що чітка дата набрання чинності зазначеною Угодою не визначена і, як прописано в тексті самої Угоди, її норми запрацюють з дати отримання останнього письмового повідомлення про виконання Сторонами внутрішньодержавних процедур, необхідних для набрання нею чинності.

------------------------

Закон України "Про ратифікацію Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Російської Федерації про порядок перетинання українсько-російського державного кордону жителями прикордонних регіонів України та Російської Федерації" (N 4423-VI від 22.02.2012 р.)

Офіційне опублікування: "Голос України" N 47 від 15.03.2012 р.

Дата набрання чинності: 25.03.2012 р.

 

ПРАВОВИЙ СТАТУС ЗАКОРДОННИХ УКРАЇНЦІВ

 

Розширено перелік прав закордонних українців

 

Відповідно до змін, передбачених до Закону України "Про правовий статус закордонних українців" (N 1582-IV від 04.03.2004 р.) особи, які набули статусу закордонного українця, отримають право:

- працювати на підприємствах, в установах і організаціях або провадити іншу трудову діяльність на підставах і в порядку, встановлених для громадян України;

- на набуття громадянства України в порядку, встановленому Законом України "Про громадянство України" (N 2235-III від 18.01.2001 р.).

Також закордонним українцям щороку будуть встановлюватися квоти прийому до вищих навчальних закладів України в межах обсягів державного замовлення.

Важливим нововведенням є скасування строковості дії посвідчення закордонного українця, яке в даний час видається на 10 років з можливістю подальшої перереєстрації.

Окрім цього встановлено повноваження Кабміну та деяких центральних органів виконавчої влади щодо співпраці з закордонними українцями.

------------------------

Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про правовий статус закордонних українців" (N 4381-VI від 09.02.2012 р.)

Офіційне опублікування: "Голос України" N 43 від 06.03.2012 р.

Дата набрання чинності: 06.06.2012 р.

 

В’ЇЗД ДО УКРАЇНИ

 

КМУ прописав порядок продовження строку перебування іноземців в Україні

 

Уряд затвердив Порядок продовження строку перебування та продовження або скорочення строку тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства на території України.

Розпочнемо з того, що іноземці та особи без громадянства можуть тимчасово перебувати на території України:

1) протягом наданого візою дозволу в разі в'їзду з держав з візовим порядком в'їзду, якщо інший строк не визначено міжнародними договорами України;

2) не більш як 90 днів протягом 180 днів з дати першого в'їзду з держав з безвізовим порядком в'їзду, якщо інший строк не визначено міжнародними договорами України;

3) на період дії візи, але не більш як 90 днів протягом 180 днів з дати першого в'їзду за візою, оформленою до 11 вересня 2011 року.

Строк перебування іноземців та осіб без громадянства на території України продовжується територіальними органами або підрозділами ДМС у разі, коли вони прибули:

1) за короткостроковою візою, а також з держав з безвізовим порядком в'їзду за наявності обґрунтованих підстав (лікування, вагітність чи пологи, догляд за хворим членом родини, оформлення спадщини, подання заяви про отримання дозволу на імміграцію чи набуття громадянства України тощо) та за умови подання підтверджувальних документів - на період існування таких підстав, але не більш як 180 днів з дати останнього в'їзду в Україну;

2) за транзитною візою в разі вимушеної зупинки на території України у зв'язку з надзвичайними обставинами (стихійне лихо, хвороба, ремонт транспортного засобу тощо) за наявності документа, що підтверджує причину та тривалість вимушеної зупинки, - на період, необхідний для усунення таких обставин;

3) за довгостроковою візою, якщо протягом строку дії візи з поважних причин не оформлено посвідки на постійне чи тимчасове проживання, за умови подання підтверджувальних документів - на період не більш як один місяць.

Заяви про продовження строку перебування на території України подаються іноземцями та особами без громадянства і приймаючою стороною не раніше ніж за 10 та не пізніше ніж за 3 робочі дні до закінчення такого строку до територіальних органів або підрозділів ДМС за місцем проживання.

------------------------

Постанова Кабінету Міністрів України "Про затвердження порядку продовження строку перебування та продовження або скорочення строку тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства на території України" (N 150 від 15.02.2012 р. )

Офіційне опублікування: " Урядовий кур'єр" N 44 від 07.03.2012 р

Дата набрання чинності: 07.03.2012 р.

 

РОЗСЛІДУВАННЯ ІМПОРТУ В УКРАЇНУ

 

Білоруський шифер і надалі залишатиметься під прицілом

 

Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі вирішила продовжити на 6 місяців строк проведення антидемпінгового розслідування щодо імпорту в Україну білоруського шиферу.

Нагадаємо, що ще 3 березня 2011 року МКМТ було прийнято рішення за N АД-252/2011/4402-45 "Про порушення та проведення антидемпінгового розслідування щодо імпорту в Україну листів азбестоцементних гофрованих (шиферу) походженням з Республіки Білорусь".

------------------------

Повідомлення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі "Про продовження строку проведення антидемпінгового розслідування щодо імпорту в Україну листів азбестоцементних гофрованих (шиферу) походженням з Республіки Білорусь" (від 07.03.2012 р.)

Офіційне опублікування: "Урядовий кур’єр" N 44 від 07.03.2012 р.

Дата набрання чинності: 07.03.2012 р.

 

РОЗСЛІДУВАННЯ ІМПОРТУ В УКРАЇНУ

 

Спецрозслідування щодо імпорту легкових автомобілів продовжено

 

Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі вирішила продовжити на 60 днів спецрозслідування щодо імпорту в Україну легкових автомобілів незалежно від країни походження та експорту, що було порушено нею 30.06.2011 р. рішенням за N СП-259/2011/4402-27. Нагадаємо, що об'єктом такого розслідування є товар з таким описом: автомобілі легкові та інші моторні транспортні засоби, призначені головним чином для перевезення людей (крім моторних транспортних засобів товарної позиції 8702), включаючи вантажопасажирські автомобілі-фургони та гоночні автомобілі з двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням та з кривошипно-шатунним механізмом з:

- робочим об'ємом циліндрів двигуна понад 1000 см3, але не більш як 1500 см3, нові (код згідно з УКТ ЗЕД 8703 22 10 00);

- об'ємом циліндрів двигуна понад 1500 см3, але не більш як 2200 см3, нові (код згідно з УКТ ЗЕД 8703 23 19 10).

------------------------

Повідомлення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі "Про продовження строку проведення спеціального розслідування щодо імпорту в Україну легкових автомобілів незалежно від країни походження та експорту" (від 07.03.2012 р.)

Офіційне опублікування: "Урядовий кур’єр" N 44 від 07.03.2012 р.

Дата набрання чинності: 07.03.2012 р.

 

ОПЛАТА ЦІННИХ ПАПЕРІВ

 

Акції НАК "Нафтогаз України" дозволено обмінювати на держоблігації

 

Нормотворці дозволили у разі розміщення акціонерним товариством цінних паперів здійснювати їх оплату державними облігаціями, які обмінюються на акції НАК "Нафтогаз України" у випадках, передбачених законом.

Відповідні коригування є наслідком змін, внесених до Держбюджету-2010, що набули чинності у жовтні 2010 року (відповідно до ЗУ N 2553–VІ від 23.09.2010 р.). Так, Кабміну було надано право здійснити випуск облігацій внутрішньої державної позики у сумі 7.400.000 тис. гривень з подальшим придбанням у державну власність в обмін на ці облігації акцій додаткової емісії НАК "Нафтогаз України". Вищезазначеними коригуваннями на законодавчому рівні було відточено механізм наповнення статутного капіталу Нафтогазу облігаціями внутрішньої державної позики.

------------------------

Закон України "Про внесення зміни до статті 23 Закону України "Про акціонерні товариства" (N 4382-VI від 09.02.2012 р.)

Офіційне опублікування: "Голос України" N 45 від 13.03.2012 р.

Дата набрання чинності: 14.03.2012 р.

 

КАЛЕЙДОСКОП ІНШИХ НОВИН

 

ВРУ

 

- внесла зміни до ЗУ "Про міліцію" стосовно її права видавати дозволи на придбання, зберігання, носіння, перевезення і використання зброї, боєприпасів тощо, та анулювання таких дозволів (Закон N 4447-VI від 23.02.2012 р.);

 

Кабмін

 

затвердив:

- порядок провадження за заявами іноземців та осіб без громадянства про добровільне повернення (постанова N 179 від 07.03.2012 р.);

- Положення про посвідчення особи, якій надано тимчасовий захист (постанова N 199 від 14.03.2012 р.);

- Положення про проїзний документ особи, якій надано додатковий захист (постанова N 197 від 14.03.2012 р.);

- Положення про посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту (постанова N 196 від 14.03.2012 р.);

- вніс зміни до деяких постанов стосовно нарахування та виплати пенсій (постанова N 166 від 29.02.2012 р.);

 

МНС

 

- затвердило Правила безпеки з улаштування, безпечної експлуатації та утримання гірськолижних трас (наказ N 1281 від 07.12.2011 р.);

 

МОЗ

 

- оновило перелік лікарських засобів, дозволених до застосування в Україні, які відпускаються без рецептів з аптек та їх структурних підрозділів (наказ N 78 від 03.02.2012 р.);

 

Мін'юст

 

- затвердив вимоги щодо написання найменування юридичної особи або її відокремленого підрозділу (наказ N 368/5 від 05.03.2012 р.);

- роз'яснив, що новий Порядок вчинення нотаріальних дій нотаріусами України не містить жодних змін щодо посвідчення договорів про відчуження або заставу нерухомого та рухомого майна, тобто зазначені договори, як і раніше, посвідчуються нотаріусом після перевірки відсутності податкової застави, а договори про відчуження майна (майнових прав) платником податків, активи якого перебувають у податковій заставі, посвідчуються за умови письмової згоди відповідного податкового органу (роз'яснення від 06.03.2012 р.);

 

Мінінфраструктури

 

- встановило Технологічні вимоги до засобів перевірки технічного стану, обслуговування і ремонту колісного транспортного засобу (наказ N 106 від 15.02.2012 р.);

 

Мінфін

 

- приділив увагу обліку спільної діяльності (лист N 31-08410-07-10/2417 від 02.03.2012 р.);

- затвердив порядок проведення перевірок Державною службою фінансового моніторингу України суб'єктів первинного фінансового моніторингу (наказ N 5 від 05.01.2012 р.);

 

НБУ

 

- передбачив зміни до Інструкції з організації перевезення валютних цінностей та інкасації коштів у банківських установах в Україні (постанова N 26 від 30.01.2012 р.);

 

ДПСУ

 

- наголошує, що ліцензії, видані державними органами для провадження господарської діяльності, вартістю більше 2500 грн. зі строком дії понад рік, належать до 6 групи нематеріальних активів (лист N 561/6/15-1415 від 11.01.2012 р.);

- приділила увагу відповідальності за неповернення виручки в іноземній валюті (лист N 4972/7/22-3317 від 21.02.2012 р.);

- звертає увагу, що проектні роботи, які виконуються як для резидента, так і для нерезидента стосовно нерухомого майна, що знаходиться на митній території України, підлягають оподаткуванню ПДВ за ставкою 20% (лист N 10752/7/15-3417-05 від 28.12.2011 р.);

- знову порушила питання врахування від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у складі податкових витрат (лист N 2517/7/15-1217 від 25.01.2012 р.);

- акцентувала увагу на моменті включення до складу витрат платника податку сум роялті (лист N 205/6/15-1215 від 12.012012 р.);

 

ПФУ

 

- наголошує, що з метою забезпечення збору внесків в повному обсязі та упередження можливого ухилення платників від сплати страхових внесків та єдиного внеску перевірці підлягають документи за весь період з моменту проведення попередньої перевірки платника (лист ПФУ N 2153/03-20 від 31.01.2012 р.);

- пояснив порядок нарахування та сплати єдиного внеску з сум винагород за надані послуги фізособою - "спрощенцем" згідно з цивільно-правовим договором (лист N 788/03-20 від 12.01.2012 р.);

 

Вищий господарський суд

 

- роз'яснив статус електронних перевізних документів як доказів у судовому процесі (лист N 01-06/223/2012 від 27.02.2012 р.);

- оприлюднив правові позиції щодо деяких видів спорів (лист N 01-06/224/2012 від 27.02.2012 р.);

 

Вищий спецсуд з розгляду цивільних і кримінальних справ

 

- роз'яснив порядок застосування Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо гуманізації відповідальності за правопорушення у сфері господарської діяльності" (лист N 132-238/0/4-12 від 02.02.2012 р.);

 

НКЦПФР

 

- розробила Ліцензійні умови провадження професійної діяльності на ринку цінних паперів - діяльності з управління іпотечним покриттям (рішення N 235 від 07.02.2012 р.);

- відкоригувала Порядок та умови видачі ліцензії на провадження діяльності з управління іпотечним покриттям та її анулювання (рішення N 234 від 07.02.2012 р.).

 

 

АНОНС ПОДІЙ НАСТУПНОГО ТИЖНЯ

 

Що нам принесе наступний тиждень

 

1. Будемо чекати на рішення Президента стосовно підписання нового Митного кодексу, який було прийнято Верховною Радою 13 березня 2012 р. Якщо кодекс буде підписаний і оприлюднений в офіційній пресі в цьому місяці, він почне діяти вже з 1 травня 2012 року.

 

2. Наступний тиждень буде гарячим для бухгалтерів!

У вівторок 20 березня буде останній шанс сплатити єдиний ПОДАТОК за березень у платників, віднесених до 1 та 2 груп, а також єдиний ВНЕСОК на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за лютий.

Крім того, цей день буде останнім для подання:

- податкової декларації з ПДВ за лютий 2012 року (для платників зі звітним періодом, рівним місяцю);

- копій записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних за лютий 2012 року в електронному вигляді (в тому числі платниками з квартальним податковим періодом);

- декларації акцизного податку за лютий 2012 року;

- податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за лютий;

- звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого ЄДИНОГО ВНЕСКУ на загальнообов`язкове державне соціальне страхування до органів Пенсійного фонду України за лютий 2012 року;

- та багатьох інших звітів.

Середа 21 березня – останній день, коли можна подати заяву про відмову від спрощеної системи оподаткування з II кварталу 2012 року (для тих, хто вже "навтішався"...).

 

3. Аналітики Компанії "Дінай" наступного тижня активно готуватимуться до першого ОГЛЯДОВОГО СЕМІНАРУ, який пройде 28 березня у м. Києві.

Ідея проведення таких семінарів належить вам, нашим постійним користувачам та читачам наших аналітичних матеріалів. Багато хто висловлював своє бажання зустрітися з нашими експертами, постійними авторами, аби у живому спілкуванні отримати поради, розібратися у найбільш важливих темах.

І тому Компанія "Дінай" оголошує про початок таких зустрічей, які будуть проводитися з періодичністю 1 раз на квартал. Кожен семінар буде особливим, але будуть і деякі спільні риси: на кожній зустрічі певний час буде присвячений огляду найважливіших новин законодавства, обов’язково буде огляд подій, що чекають на нас у наступному кварталі, а також більш детально будуть розглянуті деякі актуальні спецтеми. Наприклад, на першому семінарі у якості спецтем будуть "Норми витрат палива" та "Нікчемність правочинів".

Звичайно ж, для користувачів правових систем "Дінай" – спеціальні умови! Більш детальну інформацію щодо семінару читайте тут. Чекаємо на вас!

 

 


Матеріал підготували експерти Компанії "Дінай": Анна Скуміна, Наталія Михальченко, Тарас Шарий, Ольга Яковенко, Анна Степанець

Відтворення матеріалу у будь-якій формі повністю або частково можливо лише з письмового дозволу Компанії "Дінай"

 

 
 


Авторизация



Сейчас 5 гостей онлайн

Наш опрос

Ответы на какие вопросы Вам наиболее интересно видеть в программе?