БУМ!

Уважаемые Бухгалтеры!

Рады сообщить Вам, что СЕГОДНЯ на рынке бухгалтеров Украины произошло важное событие, и Вы первые, кому мы это сообщаем

 

Подробнее ...
Продукты компании 1С

Уважаемые пользователи и клиенты нашей компании сообщаем Вам, что программные продукты от компании 1С теперь доступны и Вам.  

Подробнее ...
Новости законодательства 06 тиждень 2012 р.: 6 лютого – 12 лютого PDF Печать

 

 

 Партнер компании «Аркада-Гранд»

Новости законодательства подготовлены

аналитиками Компании «Динай»

ТРАНСПОРТ

Кабмін дозволив затримувати автомобілі боржників

Нагадаємо, що ст. 40 ЗУ "Про виконавче провадження" (в редакції Закону N 2677-VI від 04.11.2010 р.) уповноважує державного виконавця у разі необхідності розшуку транспортного засобу боржника виносити постанову про такий розшук, яка є обов'язковою для виконання органами внутрішніх справ.
На виконання цієї норми Кабмін ухвалив низку змін та доповнень до Порядку тимчасового затримання та зберігання транспортних засобів на спеціальних майданчиках і стоянках (затверджено постановою N 1102 від 17.12.2008 р.), якими дозволив уповноваженим особам Державтоінспекції у разі виявлення транспортного засобу боржника, оголошеного в розшук, негайно тимчасово затримувати такий транспортний засіб (надалі - ТЗ) та доставляти його на спеціальний майданчик чи стоянку.
Такі дії оформлюються відповідним актом, що складається у присутності двох свідків і представника підприємства, який доставляє ТЗ на спецмайданчик чи стоянку, та має містити інформацію щодо:
- дати, часу, місця виявлення ТЗ і підстави для його тимчасового затримання;
- посади, місця роботи, ПІБ особи, яка приймає рішення про затримання;
- типу, марки, державного реєстраційного номера, переліку недоліків і пошкоджень ТЗ, які можливо встановити під час його візуального огляду;
- найменування, місцезнаходження та номера телефону підприємства, установи або організації, які доставляють ТЗ на спецмайданчик чи стоянку, державного реєстраційного номера евакуатора;
- адреси місця зберігання ТЗ;
- посади, ПІБ особи, яка виконує роботи з доставлення транспортного засобу на спеціальний майданчик чи стоянку.
Зазначений акт підписують присутні під час його складання особи.
До акта (за можливості) додаються фотографія ТЗ та перелік речей, які перебувають у ньому.
Про тимчасове затримання транспортного засобу боржника уповноважена особа органу Державтоінспекції повідомляє державному виконавцю протягом 3 діб.
Повернення тимчасово затриманого транспортного засобу боржника, який зберігається на спеціальному майданчику чи стоянці, здійснюється за вимогою державного виконавця.

Постанова Кабінету Міністрів України N 54 від 25.01.2012 р.
Офіційне опублікування: "Урядовий кур'єр" N 26 від 10.02.2012 р.
Дата набрання чинності: 10.02.2012 р.

СІМЕЙНЕ ЗАКОНОДАВСТВО

Парламент став на захист майнових прав дітей

ВРУ прийняла Закон, спрямований на посилення захисту майнових прав дітей, зокрема, при вчиненні правочинів щодо нерухомого майна дитини.
Так, змінами до Сімейного кодексу України підтверджено право органу опіки та піклування відмовити у наданні дозволу на вчинення правочинів щодо нерухомого майна дитини, однак запроваджено нове повноваження зазначеного органу щодо одночасного звернення до нотаріуса про накладення заборони відчуження нерухомого майна дитини у таких виключних випадках, коли:
1) мати та/або батько дитини, що звернулися за дозволом, позбавлені судом батьківських прав;
2) судом, органом опіки та піклування або прокурором постановлено (прийнято) рішення про відібрання дитини від батьків без позбавлення їх батьківських прав;
3) до суду подано позов про позбавлення батьків дитини батьківських прав;
4) особа, яка звернулася за дозволом, повідомила про себе неправдиві відомості, що мають суттєве значення для вирішення питання про надання дозволу чи відмову в його наданні;
5) між батьками дитини немає згоди стосовно вчинення правочину щодо нерухомого майна дитини;
6) між батьками дитини або між одним з них та третіми особами існує судовий спір стосовно нерухомого майна, за дозволом на вчинення правочину щодо якого звернулися батьки дитини (або один з них);
7) вчинення правочину призведе до звуження обсягу існуючих майнових прав дитини та/або порушення охоронюваних законом інтересів дитини.
Нагадаємо, що дозвіл на вчинення правочинів щодо нерухомого майна дитини надається органом опіки та піклування після перевірки, що проводиться протягом 1 місяця, і лише в разі гарантування збереження права дитини на житло.
Крім того, Закон обмежує допуск будь-яких категорій осіб до накладення та зняття заборони відчуження майна, окрім нотаріусів, та надає органу опіки та піклування право звернення до нотаріуса за накладенням заборони відчуження нерухомого майна з метою захисту особистих і майнових прав та інтересів дитини.
Звертаючись до сімейного права, хочеться нагадати ще про одні гучні зміни у цій галузі. Йдеться про спрощення процедури державної реєстрації розірвання шлюбу, закріплене у Законі України "Про державну реєстрацію актів цивільного стану" (N 2398-VI від 01.07.2010 р.), яким скасовано необхідність для громадян, що розлучаються через суд, звертатися згодом до органу державної реєстрації актів цивільного стану за отриманням свідоцтва про розірвання шлюбу.
Остаточним документом, що засвідчує факт розірвання шлюбу судом, є рішення суду про розірвання шлюбу, яке набрало законної сили.
Розірвання шлюбу, здійснене органами державної реєстрації актів цивільного стану, як і раніше, засвідчується Свідоцтвом про розірвання шлюбу.
------------------------
Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення захисту майнових прав дітей" (N 4314-VI від 12.01.2012 р.)
Офіційне опублікування: "Голос України" N 22 від 04.02.2012 р.
Дата набрання чинності: 05.02.2012 р.

ЗАХИСТ ПЕРСОНАЛЬНИХ ДАНИХ

Перенесено термін запровадження відповідальності у сфері захисту персональних даних

Нагадаємо, що з 1 січня 2012 р. відповідно до норм Закону України N 3454-VI від 02.06.2011 р. за правопорушення у сфері захисту персональних даних було запроваджено суттєві адміністративні санкції, а також посилено кримінальну відповідальність. Зокрема, за ухилення від держреєстрації бази персональних даних юросіб чи фізосіб – СПД можуть оштрафувати на суму від 8500 до 17000 грн., за неповідомлення або несвоєчасне повідомлення суб'єкта персональних даних про його права, мету збору цих даних та осіб, яким ці дані передаються – на суму від 5100 до 6800 грн.
Однак запровадження таких значних санкцій є нелогічним при існуванні досить нерозвиненої системи держреєстрації баз персональних даних. Відсутність роз’яснювальної нормативної бази, територіальних відділень органу держреєстрації (усі заяви щодо реєстрації баз з усіх куточків України мають подаватися до Державної служби з питань захисту персональних даних, що розташована у м. Києві) тощо, значно ускладнюють процес відповідної реєстрації.
Вірним рішенням нормотворців в існуючій ситуації стало прийняття закону, що передбачає перенесення строку введення в дію каральних санкцій на півроку – до 1 липня 2012 р. Отже, ще деякий час суб’єкти підприємницької діяльності можуть не турбуватися щодо проведення перевірок у сфері захисту персональних даних. Що ж стосується держорганів, то, сподіваємось, їм буде достатньо даного періоду для вдосконалення системи держреєстрації та контролю у даній сфері.
------------------------
Закон України "Про внесення змін до розділу II Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за порушення законодавства про захист персональних даних" щодо перенесення терміну введення в дію" (N 4343-VI від 13.01.2012 р.)
Офіційне опублікування: "Голос України" N 22 від 04.02.2012 р.
Дата набрання чинності: 04.02.2012 р.

Чекаємо на зміни до Закону "Про захист персональних даних"

На розгляд до Верховної Ради надійшов законопроект, направлений народним депутатом України Н. Королевською (Член депутатської фракції "Блок Юлії Тимошенко - "Батьківщина"), яким передбачено зміни до Закону України "Про захист персональних даних" (N 2297-VI від 01.06.2010 р.).
Запропонованими змінами передбачається викласти у новій редакції статтю 1 "Сфера дії Закону". Зараз у цій статті вказано тих осіб, на діяльність зі створення баз персональних даних яких дія Закону не поширюється (нагадаємо, що це фізособи, що створюють БПД виключно для непрофесійних особистих чи побутових потреб, і журналісти та професійні творчі працівники, що створюють БПД для виконання службових чи професійних обов'язків).
В новій редакції статті 1 навпаки пропонується встановити вичерпний перелік видів діяльності суб'єктів господарювання, на яких цей Закон поширюватиметься. Йдеться про такі сфери діяльності, де обробляються великі об'єми інформації про персональні дані, а саме:
- фінансова та страхова діяльність;
- діяльність у сфері інформації та телекомунікації;
- водопостачання; послуги каналізації, поводження з відходами;
- постачання електроенергії, газу, пари та кондиційованого повітря;
- діяльність у сфері охорони здоров'я (крім лікарняних та медичних закладів державної та комунальної форми власності);
- діяльність у сфері бухгалтерського обліку й аудиту;
- діяльність у сфері права;
- діяльність у сфері освіти (крім навчальних (виховних) закладів державної та комунальної форми власності);
- авіаційного транспорту;
- діяльність туристичних агентств, туристичних операторів, надання інших послуг бронювання та пов'язана з цим діяльність;
- тимчасове розміщування;
- оптова та роздрібна торгівля, ремонт автотранспортних засобів і мотоциклів - із застосуванням системи дисконтних карт;
- діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування - із застосуванням системи дисконтних карт.
Автор вважає, що з прийняттям вказаного законопроекту суб'єкти господарювання, які у своїй діяльності фактично не здійснюють обробку персональних даних у розумінні вказаного закону, здобудуть захист від необґрунтованого притягнення до відповідальності. До найбільшої групи таких суб'єктів відносяться фізичні особи-підприємці.
У разі прийняття, Закон набере чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
---------------------------
Проект Закону України "Про внесення змін до статті 1 Закону України "Про захист персональних даних" щодо сфери дії Закону" (N 9790 від 06.02.2012 р.)

РЕКЛАМА

Реклами послуг з ворожіння та гадання більше не буде

Досить часто на сторінках газет зустрічаються майже неймовірні розповіді про ворожок, ясновидець та цілителів, які допомагають одужати тяжко хворим, знімають порчу, привертають щастя та гроші, приворожують коханих людей. На телебаченні пропонують в режимі реального часу скористатися послугами ворожок та дізнатися своє майбутнє. Допомога кожного з таких "чарівників", які неодмінно зазначають, що відповідний дар в них ще з діда-прадіда, коштує певних грошей, і досить часто немалих. Але чи насправді допомога є реальною?
Не виключаємо, що деякі люди все ж таки наділені певним даром та можливостями і можуть допомогти, але, як показує практика, більшість таких цілителів та ворожок у кількох поколіннях є лише фарсом із бажанням заробляння грошей. Люди, які опинилися у складній ситуації і не мають шляхів її розв’язання, потрапляючи на такі казкові оголошення чи трансляції, в багатьох випадках проникаються надією та звертаються за допомогою. На жаль, вони її не отримують, а лише витрачають гроші.
Дещо прикрити чародійну лавочку було вирішено на законодавчому рівні шляхом внесення змін до Законів України "Про рекламу" (N 1121-IV від 11.07.2003 р.) та "Про телебачення і радіомовлення" (N 3317-ІV від 12.01.2006 р.). Ставлячи за мету захист населення та інформаційного простору від негативного впливу, нормотворці заборонили:
- розповсюдження реклами послуг з ворожіння та гадання;
- трансляцію програм та передач, у яких телеглядачам та/або радіослухачам надаються послуги з ворожіння та гадання, а також платні послуги у сфері народної та/або нетрадиційної медицини.
Зауважимо, що заборона розповсюдження реклами послуг з ворожіння та гадання поширюється на всі можливі види реклами, в тому числі і на розміщену у всесвітній мережі Інтернет. При цьому, якщо слідувати букві закону, зникнути повинні не лише оголошення із пропозицією надання відповідних послуг, а й повноцінні веб-сайти чи окремі сторінки на сайтах, створені ворожками, які містять інформацію щодо послуг, які ними надаються.
Також хочемо звернути вашу увагу й на те, що реклама послуг цілителів (народна та/або нетрадиційна медицина) взагалі не заборонена, табу накладено тільки на теле- та радіопередачі, в яких послуги народної та/або нетрадиційної медицини надаються на платній основі. Тобто передачі, де, наприклад, просто розповідається про рецепти народної медицини, як і раніше, будуть транслюватися.
Крім цього, Кабміну доручено розглянути питання щодо доцільності знаходження в Класифікаторі професій ДК 003:2010 таких видів професій: 5151 - Астрологи та ворожки; 5152 - Ворожки та хіроманти.
------------------------
Закон України "Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту населення та інформаційного простору від негативного впливу" (N 4316-VI від 12.01.2012 р.)
Офіційне опублікування: "Голос України" N 22 від 04.02.2012 р.
Дата набрання чинності: 13.02.2012 р.

ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ

Упорядковано процес електронного подання заявок на об`єкти права інтелектуальної власності

Нагадаємо, що протягом останніх кількох років в Україні провадяться дослідні випробування системи електронного подання заявок на об`єкти права інтелектуальної власності (далі – ОПІВ).
З метою удосконалення цієї системи з 1 лютого 2012 року в Україні запрацював Тимчасовий порядок складання, подання та експертизи заявки на об'єкт права інтелектуальної власності (винахід, корисну модель, знак для товарів і послуг) у формі електронного документа (далі - Тимчасовий порядок).
Документ визначає порядок отримання сертифіката та особистого ключа для накладення електронного цифрового підпису, встановлює вимоги до складання та подання електронної заявки та визначає особливості експертизи такої заявки.
Отже, для того, щоб мати змогу подавати заявки на ОПІВ в електронному вигляді, заявнику (або його представнику) необхідно:
- укласти договір з Укрпатентом про участь у дослідних випробуваннях (форму договору затверджено Наказом Держслужби інтелектуальної власності України N 50-Н від 31.12.2012 р.);
- отримати сертифікат та ключ для електронного цифрового підпису;
- зареєструватися на сервері закладу експертизи (Укрпатенту) через його веб-сайт шляхом заповнення реєстраційної форми (після чого отримується доступ до програмно-технічних засобів, за допомогою яких будуть здійснюватися складання матеріалів заявки, перевірка складу заявки та заповнення полів заяви, накладення електронного цифрового підпису, криптографічний захист інформації та відправлення електронної заявки на адресу сервера закладу експертизи);
- заповнити електронну форму заяви та додати до неї матеріали заявки, що підписані та зашифровані за допомогою електронного цифрового підпису,
- надіслати підготовлену електронну заявку на адресу сервера закладу експертизи за допомогою спеціальних програмних засобів, які розміщуються на зазначеному сервері і є доступними через його веб-сайт http://www.ukrpatent.org.
Тимчасовий порядок містить детальні вказівки щодо складання та подання електронної заявки, однак загальні вимоги до складу останньої та змісту її документів є такими самими, як і вимоги до документів заявки, яка складається й подається на паперових носіях.
Нагадаємо, що ці вимоги встановлені, насамперед, у Законах України "Про охорону прав на винаходи і корисні моделі" (в редакції Закону N 1771-III від 01.06.2000 р.) та "Про охорону прав на знаки для товарів і послуг" (N 3689-XII від 15.12.93 р.).
Водночас Тимчасовий порядок забороняє подання в електронній формі:
- довіреності на представництво за заявкою;
- заперечення проти заявки;
- копії попередньої заявки для встановлення пріоритету;
- документа, що підтверджує показ заявленого знака на виставці для встановлення пріоритету.
Ці документи подаються на адресу закладу експертизи на паперових носіях.
За загальним правилом дані в документах електронної заявки мають бути представлені у форматі DOC, а малюнки, креслення та інші графічні зображення - у форматі JPEG.
Відомості про інші версії форматів даних, які можуть бути використані під час складання документів електронної заявки, розміщуються на веб-сайті закладу експертизи.
Підставою для прийняття електронної заявки є підтвердження електронного цифрового підпису заявника (його представника), що автоматично здійснюється сервером закладу експертизи, на адресу якого подається електронна заявка.
Зауважимо, що подана електронна заявка вважається лише електронним примірником заявки на об'єкт права інтелектуальної власності, та не позбавляє заявника обов’язку, отримавши електронну розписку закладу експертизи, невідкладно роздрукувати на папері копію цієї електронної заявки із зазначенням у верхній частині першої сторінки бланка заяви "КОПІЯ ЕЛЕКТРОННОЇ ЗАЯВКИ N Z RRRR XXXXX" та копію електронної розписки закладу експертизи.
Роздрукована на папері заявка власноручно підписується заявником (його представником) та невідкладно надсилається на адресу закладу експертизи разом із паперовою копією зазначеної електронної розписки.

УВАГА! Паперовий примірник заявки разом із роздрукованою на папері копією електронної розписки закладу експертизи, що засвідчує факт одержання останнім електронної заявки, мають надійти до закладу експертизи невідкладно, але не пізніше 7 днів від дати одержання ним електронної заявки.

Вимоги Тимчасового порядку є обов'язковими для усіх заявників, їх представників, закладу експертизи тощо, які беруть участь у дослідних випробуваннях процесів складання, подання та експертизи заявок на об'єкти права інтелектуальної власності (винаходи, корисні моделі, знаки для товарів і послуг) у формі електронного документа з накладеним електронним підписом (у тому числі електронним цифровим підписом).
Вимоги, встановлені Тимчасовим порядком, та форма Договору про участь у дослідних випробуваннях вищезазначених процесів діятимуть з 1 лютого 2012 року до 30 грудня 2012 року.
----------------------
Наказ Державної служби інтелектуальної власності України N 50-Н від 31.01.2012 р.
Дата набрання чинності: 31.01.2012 р.

БЕЗПЕЧНІСТЬ ПРОДУКЦІЇ

Нехарчовій продукції будуть присвоювати ступінь ризику

На виконання норм Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" (N 2735–VІ від 02.12.2010 р.) Кабмін затвердив ступені ризику видів нехарчової продукції, а також критерії, за якими визначається належність продукції до певного ступеня ризику.
Відповідною постановою КМУ передбачено, що ступені ризику (ступінь ризику - рівень небезпеки (загрози) суспільним інтересам, що становить або може становити продукція) застосовуються під час розроблення секторальних планів державного ринкового нагляду та проектів рішень про внесення змін до таких планів.


 

Ступені ризику нехарчової продукції

ПІДВИЩЕНИЙ

НИЗЬКИЙ

Види продукції, що відносяться до ступенів ризику

щодо яких державний ринковий нагляд здійснюється шляхом проведення планових та позапланових перевірок

щодо яких державний ринковий нагляд здійснюється шляхом проведення виключно позапланових перевірок

Критерії належності продукції до ступенів ризику

- призначення продукції для певної категорії споживачів (користувачів) (зокрема, діти залежно від вікових категорій, вагітні жінки, особи похилого віку, особи з обмеженими фізичними можливостями), якими така продукція може використовуватися;

- використання у продукції хімічних і біологічних речовин, що можуть негативно впливати на стан здоров'я людини чи стан довкілля або становлять серйозний ризик;

- наявність у продукції фізичних, механічних чи радіаційних факторів (зокрема, система тиску, вогненебезпечність, можливість ураження електричним струмом, радіаційна небезпечність, здатність випромінювати іонізуюче випромінювання, ламкість, можливість травмування), що можуть становити загрозу для життя та здоров'я людей;

- застосування продукції у сфері користування радіочастотним ресурсом України (залежно від виду радіообладнання, радіотехнології, максимальної потужності передавача, встановлених регуляторних вимог);

- підключення продукції до телекомунікаційної мережі загального користування (залежно від способу підключення)

- призначення продукції для використання виключно особами, що мають відповідну професійну підготовку та кваліфікацію для використання такої продукції;

- відсутність у продукції факторів, що можуть становити загрозу для життя та здоров'я людей;

- наявність іншої продукції, яка не віднесена до підвищеного ступеня ризику




Слід зазначити, що визначати належність нехарчової продукції до ступенів ризику будуть органи державного ринкового нагляду. Постановою Кабміну N 573 від 01.06.2011 р. затверджено перелік відповідних органів та сфер їх відповідальності. Серед них: Укрморрічінспекція, НКРЗ, Держспоживінспекція, Держлікслужба тощо.
----------------------
Постанова Кабінету Міністрів України "Про затвердження ступенів ризику видів нехарчової продукції та критеріїв, за якими визначається належність нехарчової продукції до відповідних ступенів ризику" (N 1404 від 26.12.2011 р.)
Офіційне опублікування: "Офіційний вісник" N 9 від 10.02.2012 р.
Дата набрання чинності: 10.02.2012 р.

ЗАКОНОПРОЕКТ

Передбачаються зміни дозвільного законодавства у сфері господарської діяльності

На розгляд до Верховної Ради надійшов законопроект, направлений народним депутатом України М. Чечетовим ("Партія регіонів"), яким передбачено зміни до Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" (N 2806-ІV від 06.09.2005 р.).
Зазначеними змінами планується конкретизувати, що розгляд та прийняття рішень про видачу, переоформлення, видачу дублікатів, анулювання або відмову у видачі документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності протягом місяця з дня одержання від суб'єкта господарювання відповідної заяви зможуть здійснювати лише представницькі органи місцевого самоврядування (зараз такими повноваженнями наділені і виконавчі органи місцевого самоврядування).
Відмітимо, що ці питання розглядатимуться на пленарних засіданнях.
Розробник переконаний в тому, що прийняття даного проекту зробить неможливими порушення дозвільними органами, зокрема представницькими органами місцевого самоврядування, дозвільного законодавства у сфері господарської діяльності.
У разі прийняття, Закон набере чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
---------------------
Проект Закону України "Про внесення зміни до статті 4-1 Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" щодо рішень представницьких органів місцевого самоврядування" (N 9781 від 02.02.2012 р.)

ЗВІТНІСТЬ З ПДФО

Ще не встигли чорнила висохнути на Декларації про майновий стан і доходи, як з’явилась її нова редакція...

Не так давно Мінфін познайомив нас з Декларацією про майновий стан і доходи (наказ N 1395 від 07.11.2011 р.). Її поява – дійство давно очікуване. А ось на те, що її форма так швидко отримає "нове обличчя", мало хто очікував. Та все ж, констатуємо:
- форму декларації про майновий стан і доходи викладено у новій редакції;
- внесено зміни до Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи.
У самій декларації зникли два розділи:
- IХ "Відомості про вклади у банках, цінні папери та інші активи";
- X "Зобов'язання фінансового характеру та інші видатки".
Крім того, поменшало і додатків до неї. Так, нині діючі додатки до декларації 2, 3 та 5 об’єднано в один – додаток 2 (Розрахунок податкових зобов'язань з податку на доходи фізичних осіб, отриманих від операцій з продажу (обміну) об'єктів нерухомого (рухомого) майна та/або від надання нерухомості в оренду (суборенду), житловий найм (піднайм) та/або в результаті прийняття у спадщину чи дарунок майна). Тож, нову форму доповнюють вже не 9, а 7 додатків.
На даний час оновлена форма ще не набрала чинності. Але скоріш за все, фізособи-НЕпідприємці звітуватимуть за 2011 рік (до 1 травня 2012 р.) вже за новою формою декларації.
----------------------
Наказ Міністерства фінансів України "Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України" N 84 від 03.02.2012 р.
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 03.02.2012 р. за N 167/20480
Дата набрання чинності: з дня офіційного опублікування.

ДЕКЛАРАЦІЯ З ПОДАТКУ НА ПРИБУТОК

Декларацію з податку на прибуток доповнено новим додатком

Як і очікувалося, форму податкової декларації з податку на прибуток доповнено новим додатком. Нагадаємо, що Закон N 4014-VI від 04.11.2011 р. вніс зміни до п. 152.3 ПКУ. За ними, платники податку разом з відповідною декларацією подають в податкову перелік доходів та витрат платника податку в розрізі контрагентів - платників єдиного податку.
На виконання цієї норми Мінфін вніс корективи зразу до 3-х декларацій: "основної", страховика та декларації про результати спільної діяльності без створення юрособи. Всі їх доповнено новим додатком з оптимістичною назвою "ОК". Додаток складається з двох розділів наступного змісту:

Розділ I. Перелік доходів у розрізі контрагентів – платників єдиного податку

N з/п

Фізичні особи – підприємці

П.І.Б. платника

Реєстраційний номер облікової картки / серія та номер паспорта

Загальна сума без ПДВ

1

2

3

4

 

 

 

 

….

 

 

 

Усього:                          Х                                                               Х

 

 

Юридичні особи – суб’єкти господарювання

 

Найменування платника

Код за ЄДРПОУ

Загальна сума без ПДВ

1

2

3

4

 

 

 

 

 

 

 

Усього:                         Х                                                                   Х

 

Разом:                           Х                                                                   Х

 


Розділ II. Перелік витрат у розрізі контрагентів – платників єдиного податку

N з/п

Фізичні особи – підприємці

П.І.Б. платника

Реєстраційний номер облікової картки / серія та номер паспорта

Загальна сума без ПДВ

1

2

3

4

 

 

 

 

….

 

 

 

Усього:                                  Х                                                            Х

 

 

Юридичні особи – суб’єкти господарювання

 

Найменування платника

Код за ЄДРПОУ

Загальна сума без ПДВ

1

2

3

4

 

 

 

 

 

 

 

Усього:                                 Х                                                            Х

 

Разом:                                   Х                                                            Х

 


Отже, за І квартал 2012 р. доведеться звітувати з податку на прибуток за новою, але вже оновленою формою, затвердженою наказом Мінфіну N 1213 від 28.09.2011 р., з урахуванням змін, унесених коментованим наказом.
----------------------
Наказ Міністерства фінансів України "Про внесення змін до деяких наказів Міністерства фінансів України" N 1684 від 21.12.2012 р.
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25.01 2012 р. за N 111/20424
Дата набрання чинності: з дня офіційного опублікування.

ЗВІТНІСТЬ ДО ФОНДУ НЕПРАЦЕЗДАТНОСТІ

За І квартал 2012 р. звітуємо перед фондом непрацездатності за оновленою формою звіту Ф4-ФСС з ТВП

Фонд непрацездатності виклав у новій редакції форму звіту Ф4-ФСС з ТВП. Виходячи з цього, підкориговано і сам порядок його заповнення. Внесеними змінами деякі рядки таблиці І "Розрахунки по коштах загальнообов’язкового державного соціального страхування" згорнуто (наприклад, показники рядка "Нараховано за актами перевірок"), інші – навпаки розгорнуто (наприклад, деталізовано показник рядка "Перераховано з початку року").
Що ж до форми звіту Ф14-ФСС з ТВП, то вона залишилася без змін.
Коментована постанова набирає чинності з дня її офіційного опублікування, проте вперше звітувати за оновленою формою потрібно починаючи зі звіту за І квартал 2012 р.
----------------------
Постанова правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності N 56 від 16.11.2011 р.
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01.02.2012 р. за N 161/20474
Дата набрання чинності: з дня офіційного опублікування.

ПОДАТКОВИЙ КРЕДИТ

Податкова змінила свою позицію щодо запізнілих податкових накладних

Ще за часів правління Закону про ПДВ склалася така ситуація, що для відображення податкового кредиту за запізнілими податковими накладними необхідно було підтвердити факт такого запізнення. На думку податківців, таким підтвердженням мав бути поштовий конверт із датою його отримання.
Теоретично, із набранням чинності норм ПКУ цю проблему нібито було розв’язано. Адже згідно з абз. 3 п. 198.6 ПКУ за платником податку залишається право на включення до податкового кредиту суми ПДВ за запізнілими податковими накладними протягом 365 календарних днів з дати їх виписки. Як бачимо, про ніяке підтвердження у нормі не йдеться! Та незважаючи на це, фіскали і далі вимагали документального підтвердження запізнення (див., наприклад, лист ДПАУ N 4905/7/16-1517-10 від 22.02.2011 р. Ця вимога також була прописана і в п. 40 Пам'ятки про адміністративні процедури виписування, видачі і отримання податкових накладних, надісланої листом ДПАУ від 06.04.2011 р. N 9497/7/16-1517, але її не так давно було відкликано).
І ось нарешті у поглядах податківців дещо змінилося! У коментованому листі вони вже не вимагають підтвердження такого запізнення. Тобто, платник податку має право включити до складу податкового кредиту звітного періоду отримані податкові накладні, якщо з дати їх виписки не минуло 365 календарних днів (а для платників, які застосовують касовий метод, - 60 календарних днів з дати оплати отриманих товарів). Також контролери виділили ряд вимог, що повинні виконуватися одночасно з цим. Згідно з ними податкові накладні мають бути:
- оформлені у відповідності з вимогами Порядку заповнення податкової накладної (наказ Мінфіну N 1379 від 01.11.11 р.);
- зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- отримані в порядку, визначеному ПКУ;
- взяті на облік згідно з правилами податкового та бухгалтерського обліку.
----------------------
Лист Державної податкової служби України N 1120/7/15-3417-22 від 13.01.2012 р.

ЛІКАРНЯНІ

Приватні лікарні зможуть видавати листки непрацездатності

МОЗ вніс корективи до Інструкції про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян (N 455 від 13.11.2001 р.). Цим документом дозволили видавати листки непрацездатності лікуючим лікарям закладів охорони здоров’я незалежно від форми власності та лікарям, що провадять господарську діяльність з медичної практики як фізособи – підприємці. Іншими словами, дозволили видавати лікарняні листи приватним лікарням та приватним лікарям.
У свою чергу, уточнено норму, за якою видача документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність, не може бути платною послугою в закладах охорони здоров’я незалежно від форми власності. Як бачимо, ця норма не поширюється на лікарів – підприємців.
Серед інших змін можна виділити наступні:
- особам, які проходять діагностичне обстеження в закладах охорони здоров'я, за відсутності ознак тимчасової непрацездатності, має видаватися відповідна довідка довільної форми (засвідчена підписом завідувача відділення та печаткою лікувально-профілактичного закладу);
- приведено у відповідність до інших нормативно-правових актів про соціальний захист дітей-інвалідів порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність у зв’язку з доглядом за дитиною-інвалідом до 18 років (зараз – до 16 років);
- уточнено, що направлення хворого для огляду до медико-соціальної експертної комісії (МСЕК) здійснюється при наявності стійкого чи необоротного характеру захворювання, а також у тому разі, коли хворий був звільнений від роботи протягом чотирьох місяців безперервно з дня настання тимчасової непрацездатності чи протягом п'яти місяців у зв'язку з одним і тим самим захворюванням або його ускладненнями за останні дванадцять місяців.
------------------------
Наказ Міністерства охорони здоров'я України "Про затвердження Змін до Інструкції про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян" (N 882 від 06.12.2011 р.)
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 02.02.2012 р. за N 163/20476
Дата набрання чинності: з дня офіційного опублікування.

ІНДЕКС ІНФЛЯЦІЇ

Індекс інфляції в січні 2012 р.

За даними Державного комітету статистики України, індекс споживчих цін на товари та послуги (індекс інфляції) у січні 2012 року до попереднього місяця становив 100,2%.

ЄВРО-2012: МИТНА ДЕКЛАРАЦІЯ

Визначено особливості застосування спеціальної (спрощеної) форми митної декларації

Не за горами настання довгоочікуваної події - проведення фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу в Україні. Саме у зв’язку з цим нашими нормотворцями було видано велику кількість нормативних актів, направлених на врегулювання питань підготовки та проведення Євро-2012.
Одним з таких актів є постанова Кабміну N 741 від 13.07.2011 р., якою затверджено спеціальну (спрощену) форму митної декларації для декларування товарів, призначених для підготовки та проведення фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу в Україні.
Саме на виконання вимог цієї постанови Міністерство фінансів прийняло черговий нормативний акт у даній сфері та затвердило:
1) Порядок заповнення спеціальної (спрощеної) форми митної декларації. У даному Порядку визначено, які графи заповнює декларант, а які - посадові особи митного органу, як потрібно заповнювати кожну окремо взяту графу, а також те, що така декларація повинна бути заповнена з використанням комп'ютерної техніки або від руки українською або англійською мовою;
2) Порядок здійснення митного контролю і оформлення товарів з використанням спеціальної (спрощеної) форми митної декларації, у якому, серед іншого, встановлено, що спеціальна митна декларація використовується:
- УЄФА, особами, призначеними УЄФА, або командами, що здобули право на участь у фінальній частині чемпіонату Європи-2012 руку з футболу, - для декларування товарів, що тимчасово ввозяться на митну територію України з умовним повним звільненням від оподаткування з подальшим вивезенням за її межі;
- представниками преси, радіо і телебачення, які прибувають на територію України для висвітлення подій чемпіонату, - для декларування устаткування для преси, радіо- та телепередач, які тимчасово ввозяться на митну територію України з умовним повним звільненням від оподаткування з подальшим вивезенням за її межі;
- командами, що здобули право на участь у Євро-2012 - для декларування товарів, які ввозяться на митну територію України зі звільненням від оподаткування без зобов'язання про зворотне вивезення.
При цьому встановлено, що на товари, які тимчасово ввозяться на митну територію України, та товари, які ввозяться на митну територію України без зобов'язання про зворотне вивезення, необхідно подавати окремі спеціальні митні декларації.
----------------------
Наказ Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку заповнення спеціальної (спрощеної) форми митної декларації та Порядку здійснення митного контролю і оформлення товарів з використанням спеціальної (спрощеної) форми митної декларації" (N 1445 від 15.11.2011 р.)
Зареєстрований в Міністерстві юстиції України 24.01.2012 р. за N 107/20420 та набирає чинності через 60 днів після його офіційного опублікування, діє до 01.09.2012 року.

МІЖНАРОДНІ ПЕРЕВІЗНІ ДОКУМЕНТИ

Які документи відносяться до єдиних міжнародних перевізних документів?

У відповідь на запит ДПС України Міністерство інфраструктури надало інформацію щодо єдиного міжнародного перевізного документа для кожного виду перевезень (пасажирське, вантажне) та для кожного виду транспорту (залізничний, автомобільний, морський, річковий, авіаційний).
Зокрема, відповідно до Закону України "Про транспортно-експедиторську діяльність" (N 1955-IV від 01.07.2004 р.) перевезення вантажів можуть супроводжуватися наступними товарно-транспортними документами:
- авіаційна вантажна накладна (Air Waybill);
- міжнародна автомобільна накладна (CMR);
- накладна СМГС (накладна УМВС) (статті 2 та 7 УМВС);
- коносамент (Bill of Lading);
- накладна ЦІМ (СІМ);
- вантажна відомість (Cargo Manifest);
- інші документи, визначені законами України.
Окрім цього, Мінінфраструктури відмітило, що згідно з постановою КМУ "Деякі питання здійснення митного контролю товарів та інших предметів, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон у міжнародних поштових та експрес-відправленнях" (N 1948 від 25.12.2002 р.) як єдиний транспортний документ можуть використовуватися загальні авіа-накладні (AWB - airwaybill, MAWB - master airwaybill), CMR, Bill of Lading (коносамент) тощо.
Що стосується питання єдиного міжнародного перевізного документа для перевезення пасажирів автомобільним транспортом, то Мінінфраструктури повідомило, що чинним законодавством, у тому числі міжнародним, яке є обов'язковим для виконання на території України, це питання не визначено.
----------------------
Лист Міністерства інфраструктури України N 7885/11/10-11 від 19.09.2011 р.

КАЛЕЙДОСКОП ІНШИХ НОВИН

ВРУ

- визначила правові, організаційні та фінансові засади функціонування системи професійного розвитку працівників (Закон N 4312-VI від 12.01.2012 р.);
- затвердила Державну програму приватизації на 2012 - 2014 роки (Закон N 4335-VI від 13.01.2012 р.);

КМУ

- затвердив критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності для санітарного та епідемічного благополуччя населення та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) (постанова N 1405 від 30.11.2011 р.);
- висвітлив питання реалізації та знищення використаних під час проведення експертизи (випробування) зразків нехарчової продукції, що були відібрані в межах здійснення державного ринкового нагляду (постанова N 1406 від 26.12.2011 р.);
- затвердив Методику вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів стосовно нехарчової продукції, що становить серйозний ризик (постанова N 1407 від 26.12.2011 р.);
- визначив критерії, у разі відповідності яким платник ПДВ вважається таким, що має позитивну податкову історію (постанова N 73 від 25.01.2012 р.);
- вніс зміни до деяких власних постанов стосовно регулювання цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення (постанова N 74 від 11.01.2012 р.);
- установив, що бланки декларації про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру виготовляються особами, які відповідно до Закону України atoptd width= valign=/tda"Про засади запобігання і протидії корупції" заповнюють і подають декларації, шляхом роздрукування або копіювання їх на папері формату А4 за формою, наведеною в додатку до наведеного Закону, одночасно зазначивши, що бланк складається з 10 сторінок і не є документом суворої звітності (постанова N 64 від 08.02.2012 р.);

Мін'юст

- затвердив Порядок складання та подання запитів на публічну інформацію, розпорядником якої є Державна служба України з питань захисту персональних даних (наказ N 174/5 від 30.01.2012 р.);

Держфінпослуг

- відкоригувала Порядок та вимоги щодо здійснення посередницької діяльності на території України з укладання договорів страхування зі страховиками-нерезидентами (розпорядження N 27 від 12.01.2012 р.);
- передбачила зміни у Вимоги до порядку укладання договорів із страховиками-нерезидентами (розпорядження N 26 від 12.01.2012 р.);

Мінекономіки

- затвердило форми актів, постанов та рішень для сфери захисту прав споживачів, рекламної галузі (наказ N 24 від 11.01.2012 р.);

ДКЦПФР

- розробила Положення про порядок дематеріалізації іменних інвестиційних сертифікатів пайових інвестиційних фондів (рішення N 1544 від 01.11.2011 р.);
- передбачила зміни до Правил (умов) здійснення діяльності з торгівлі цінними паперами: брокерської діяльності, дилерської діяльності, андеррайтингу, управління цінними паперами (рішення N 1638 від 15.11.2011 р.);

НБУ

- відкоригував Положення про депозитарну діяльність Національного банку України (постанова N 456 від 15.12.2011 р.);
- передбачив зміни до ряду своїх постанов, що стосуються операцій з банківськими металами (постанова N 497 від 30.12.2011 р.);
- вніс зміни до Інструкції про порядок регулювання діяльності банків в Україні (постанова N 479 від 28.12.2011 р.);

Мінфін

- вніс зміни до Інструкції з бухгалтерського обліку ПДВ (наказ N 1753 від 27.12.2011 р.);

ДПСУ

- звернула увагу на механізм виплати сільськогосподарським товаровиробникам компенсації за продані ними молоко і м'ясо в живій вазі (лист N 3213/7/15-3117 від 02.02.2012 р.);
- проінформувала про особливості реєстрації платниками ПДВ суб'єктів господарювання, які з 01.01.2012 р. обрали спрощену систему оподаткування, обліку та звітності (лист N 2955/7/18-3117 від 31.01.2012 р.);
- пояснила порядок відображення витрат, понесених платником податку на прибуток на придбання цінних паперів (лист N 4807/6/15-1415, N 150/2/15-1410 від 05.11.2011 р.);
- зупинилась на особливостях заповнення податкового розрахунку збору за користування радіочастотним ресурсом України (лист N 3629/7/15-2117 від 07.11.2012 р.);
- встановила терміни видачі довідок про валютні цінності (лист N 2351/7/22-3317 від 25.01.2012 р.);

Мінсоцполітики

- приділило увагу порядку обчислення середньої зарплати для оплати часу відпусток. Зокрема, наголосило, що лише премії включаються в заробітну плату того місяця, на який вони припадають згідно з розрахунковою відомістю, всі інші виплати мають враховуватися в ті місяці, за які їх здійснено (лист N 1105/13/81-11 від 09.12.2011 р.);
- зупинилось на питанні можливості роботи повний робочий день працівникам, яким встановлена інвалідність (лист N 376/13/133-11 від 28.12.2011 р.);

ПФУ

- пояснив, чи потрібно нараховувати єдиний соцвнесок на суми компенсації за несвоєчасну виплату заробітної плати звільненим особам (лист N 18794/03-30 від 07.09.2011 р.);

ФСС з ТВП

- вніс зміни до Положення про комісію (уповноваженого) підприємства, установи, організації із загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням (постанова N 54 від 16.11.2011 р.).
 

 


Матеріал підготували експерти Компанії "Дінай": Анна Скуміна, Наталія Михальченко, Тарас Шарий, Ольга Яковенко, Анна Степанець

Відтворення матеріалу у будь-якій формі повністю або частково можливо лише з письмового дозволу Компанії "Дінай" 

 

 
 


Авторизация



Сейчас 10 гостей онлайн

Наш опрос

Ответы на какие вопросы Вам наиболее интересно видеть в программе?