БУМ!

Уважаемые Бухгалтеры!

Рады сообщить Вам, что СЕГОДНЯ на рынке бухгалтеров Украины произошло важное событие, и Вы первые, кому мы это сообщаем

 

Подробнее ...
Продукты компании 1С

Уважаемые пользователи и клиенты нашей компании сообщаем Вам, что программные продукты от компании 1С теперь доступны и Вам.  

Подробнее ...
Новости законодательства 46 тиждень 2011 р.: 14 – 20 листопада PDF Печать

 

 Партнер компании «Аркада-Гранд»

Новости законодательства подготовлены

аналитиками Компании «Динай»

ГАРЯЧА ТЕМА

Спрощена система оподаткування: якою вона буде?

Вже закінчується календарний рік, а питання "Як житимуть "спрощенці" у новому році?" до кінця не врегульовано. Але якщо бути відвертими, то вже не залишається сумнівів, що Президент підпише Закон України N 3931-VІ від 20.10.2011 р. (законопроект N 8521 від 16.05.2011 р.), і малий бізнес відкриє нову сторінку свого життя.. Тож не будемо залишати на останній день обговорення цієї вкрай важливої теми та вже зараз звернемо увагу на те, як виглядатиме "спрощенка" у наступному році.

Як ви зрозуміли, нові привила гри прописує Закон України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва" (N 3931-VІ від 20.10.2011 р.), який набирає чинності 01.01.2012 р. Законотворці запевняють, що нова спрощена система ще простіша за нині діючу (так би мовити, простіше за "спрощенку", тільки нова "спрощенка"). Але чи це так?
Не сумніваємося, що в ній є свої плюси (наприклад, збільшення граничного обсягу доходу, що дозволяє працювати на спрощеній системі), але є й ряд мінусів (наприклад, звужується перелік податків, від сплати яких звільняються платники єдиного податку). Розкладемо все по поличках.


Платниками єдиного податку можуть бути

Платник податку

Критерії єдиноподатників

Особливості діяльності

Основна ставка податку

Додаткова ставка податку

Фізособи

1 група

- працюють без найманих осіб;

- річний обсяг доходу не повинен перевищувати

150 000 грн.

Здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та/або провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню*

1%-10% мінзарплати у розрахунку на календарний місяць

(від 10,17 -

до 101,7 грн.)**

15% від:

 

1) суми перевищення граничного обсягу доходу, який дає право застосовувати спрощену систему;

 

2) доходу, отриманого від провадження діяльності, не зазначеної у свідоцтві платника єдиного податку, віднесеного до І або ІІ групи;

 

3) доходу, отриманого при застосуванні іншого способу розрахунків, ніж грошовий;

 

4) доходу, отриманого від здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування.

2 група

- кількість найманих працівників - не більше 10 осіб;

- річний обсяг доходу не повинен перевищувати

1 000 000 грн.

Здійснюють госпдіяльність з надання послуг*** (у т.ч. числі побутових) платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства

2%-20% мінзарплати у розрахунку на календарний місяць

(від 20,34 грн. -

до 203,4 грн.)**

3 група

- кількість найманих працівників - не більше 20 осіб;

- обсяг доходу не повинен перевищувати

3 000 000 грн.

Здійснюють будь-які види діяльності, крім тих, які заборонені платникам єдиного податку****

 

3% від доходу для платників ПДВ;

 

5% від доходу для неплатників ПДВ

Юрособи

- середньооблікова кількість працівників - не більше 50 осіб;

- обсяг доходу не повинен перевищувати

5 000 000 грн.

Здійснюють будь-які види діяльності, крім тих, які заборонені платникам єдиного податку****

 

3% від доходу для платників ПДВ;

 

5% від доходу для неплатників ПДВ

Подвійний розмір ставок (тобто, 6% або 10% відповідно). Встановлюється до:

 

1) суми перевищення обсягу доходу, який дає права застосовувати спрощену систему;

 

2) доходу, отриманого при застосуванні іншого способу розрахунків, ніж грошовий;

 

3) доходу, отриманого від здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування.




* Повний перелік побутових послуг приведений у додатку 1 (див. додаток у кінці статті).
** Ставки розраховані відповідно до розміру мінзарплати, закладеного у проекті Закону України "Про Державний бюджет України на 2012 року" (N 9000 від 15.09.2011 р.).
*** Підприємці, які надають посередницькі послуги з купівлі, продажу, оренди та оцінювання нерухомого майна (гр. 70.31 КВЕД ДК 009:2005), потрапляють у 3 групу.
**** Перелік видів діяльності, які заборонені платникам єдиного податку, див. далі в статті.

Чи вигідно буде працювати зі спрощенцями?

З ПКУ буде виключено пп. 139.1.12, який забороняє відносити на податкові витрати вартість придбаних у єдиноподатників товарів (робіт, послуг). Однак, співпрацюючи з підприємцями, вам необхідно буде подати разом з декларацією з податку на прибуток перелік доходів та витрат платника податку в розрізі контрагентів-платників єдиного податку. Звідси, не виключаємо, що підприємства і надалі будуть побоюватися "на повну" співпрацювати з підприємцями.

Хто буде платником ПДВ?

Без сумніву, не будуть платниками ПДВ усі "спрощенці" 1-ї та 2-ї груп, а також ті з "спрощенців" 3-ї та 4-ї груп, які обрали ставку податку 5% від доходу. Але тут є важлива деталь: таким "єдинникам" потрібно стежити, з ким вони працюють, адже може настати момент, коли вони будуть зобов’язані стати платниками ПДВ.
Справа в тому, що коментований закон відточує п. 14.1.139 ПКУ. За ним, спрощенці, які обрали ставку податку 5%, зобов’язані стати платником ПДВ, якщо вони здійснюватимуть постачання послуг (робіт) платникам ПДВ і обсяг такого постачання за останні 12 календарних місяців сукупно перевищить 300 000 грн.

Хто не може бути платником єдиного податку

1) суб'єкти господарювання (юр- та фізособи-підприємці), які здійснюють:
- діяльність з організації, проведення азартних ігор;
- обмін іноземної валюти;
- виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів в ємностях до 20 літрів та діяльності фізичних осіб, пов'язаної з роздрібним продажем пива та столових вин);
- видобуток, виробництво, реалізацію дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, у тому числі органогенного утворення;
- видобуток, реалізацію корисних копалин;
- діяльність у сфері фінансового посередництва, крім діяльності у сфері страхування, яка здійснюється страховими агентами, визначеними Законом України "Про страхування" (N 85/96-ВР від 07.03.96 р.), сюрвейєрами, аварійними комісарами та аджастерами, визначеними розділом III ПКУ;
- діяльність з управління підприємствами;
- діяльність з надання послуг пошти та зв'язку;
- діяльність з продажу предметів мистецтва та антикваріату, діяльність з організації торгів (аукціонів) виробами мистецтва, предметами колекціонування або антикваріату;
- діяльність з організації, проведення гастрольних заходів;
2) фізособи-підприємці, які:
- здійснюють технічні випробування та дослідження (гр. 74.3 КВЕД ДК 009:2005);
- діяльність у сфері аудиту;
- надають в оренду: а) земельні ділянки, загальна площа яких перевищує 0,2 гектара; б) житлові приміщення, загальна площа яких перевищує 100 квадратних метрів; в) нежитлові приміщення (споруди, будівлі) та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 300 квадратних метрів;
3) страхові (перестрахові) брокери, банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії, інші фінансові установи, визначені законом; реєстратори цінних паперів;
4) суб'єкти господарювання, у статутному капіталі яких сукупність часток, що належать юридичним особам, які не є платниками єдиного податку, дорівнює або перевищує 25%;
5) представництва, філії, відділення та інші відокремлені підрозділи юридичної особи, яка не є платником єдиного податку;
6) фізичні та юридичні особи - нерезиденти;
7) суб'єкти господарювання, які на день подання заяви про реєстрацію платником єдиного податку мають податковий борг, крім безнадійного податкового боргу, що виник внаслідок дії обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин).

Порядок визначення доходу "єдиноподатника"

Складові доходу фізособи

Складові доходу юрособи

- дохід, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій);

- будь який дохід (включаючи дохід представництв, філій, відділень такої юридичної особи), отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій);

- сума кредиторської заборгованості, за якою минув строк позовної давності;

- вартість безоплатно отриманих протягом звітного періоду товарів (робіт, послуг);

- сума отриманої винагороди (дохід) повіреного (агента) у разі надання їм послуг, виконання робіт за договорами доручення, транспортного експедирування або за агентськими договорами;

Зверніть увагу! До доходу не включаються  пасивні доходи у вигляді процентів, дивідендів, роялті, страхові виплати і відшкодування, а також доходи, отримані від продажу рухомого та нерухомого майна, яке належить на праві власності фізичній особі та використовується в її господарській діяльності.

- дохід у вигляді різниці між сумою коштів, отриманою від продажу основних засобів, та їх залишковою балансовою вартістю.


Особливості обліку
 

Фізособи

Юрособи

1 група

2 група

3 група -

не платник ПДВ

3 група - платник ПДВ

4 група

Мають вести Книгу обліку доходів шляхом щоденного, за підсумками робочого дня, відображення отриманих доходів. Форму такої книги та порядок її ведення має розробити Мінфін.

Що цікаво, ані словом не згадується необхідність обліку витрат. У нині діючій формі (Книзі обліку доходів і витрат, ф. N 10) така інформація зазначається у графі 3. Проте, не виключаємо, що Мінфін знайде місце й для витрат у новій формі Книги.

Мають вести облік доходів та витрат за формою та в порядку, який розробить Мінфін.

Мають вести спрощений бухоблік доходів і витрат, за методикою, розробленою Мінфіном.

Звітні періоди та строки сплати податку

 

Фізособи

Юрособи

 

1 група

2 група

3 група

4 група

Звітний період

рік

квартал

квартал

квартал

Строки звітування

(подання декларації платника єдиного податку)

протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного року

протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного кварталу

Строки сплати податку

не пізніше 20 числа звітного місяця (авансовий платіж на місяць наперед)

протягом 10 календарних днів після граничного строку подання податкової декларації за звітний квартал. Тобто, сплатити єдиний податок потрібно протягом 50 календарних днів після закінчення звітного кварталу


Важливо! Платники єдиного податку 1 та 2 групи, які не використовують працю найманих осіб, ЗВІЛЬНЯЮТЬСЯ від сплати єдиного податку:
- на час відпустки (не більше 1 місяця на рік);
- на період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів.
Суми єдиного податку за такі періоди за заявою платника зараховуються в рахунок майбутніх платежів.

Перехідні моменти

З нового року свідоцтва платника єдиного податку видаватимуться безстроково. Але тут є важлива деталь: нині діючі свідоцтва і патенти про сплату фіксованого податку будуть дійсними до 01.06.2012 р. Тобто, до цієї дати "спрощенці" мають обміняти свідоцтва, які дійсні у поточному році, на нові, розроблені у відповідності до нових правил.
В новому році стати "єдиноподатником" можна, якщо подати відповідну заяву до 25.01.2012 р. При цьому, звичайно, треба відповідати критеріям, які дають право на застосовування нових правил оподаткування для гравців малого бізнесу.
[Детальніше читайте в статті експерта Компанії "Дінай" Тараса Шарого "СПРОЩЕНА СИСТЕМА ОПОДАТКУВАННЯ: ЯКОЮ ВОНА БУДЕ?" в довідково-правових системах "Дінай"]
------------------------
Проект Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності" (N 8521 від 16.05.2011 р.)
Дата набрання чинності: 01.01.2012 р.

СУДОУСТРІЙ

Реєстр судових рішень: бути чи не бути?

З 13 листопада 2011 р. в Україні запрацював Закон, яким відкориговано порядок діяльності Верховного Суду України.
Зазначений Закон вносить зміни до Кримінально-процесуального, Господарського процесуального, Цивільного процесуального кодексів та Кодексу адміністративного судочинства України, якими:
- змінено порядок перегляду справ у Верховному Суді України з підстави неоднакового застосування судом касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріального права (або норм кримінального закону щодо подібних суспільно небезпечних діянь), що мало наслідком ухвалення різних за змістом судових рішень: справи переглядатимуться колегією суддів зі складу відповідної палати, а у деяких випадках – на спільному засіданні судових палат;
- зобов’язано суди використовувати при розгляді справ висновки Верховного Суду України щодо застосування норм матеріального права (або норм кримінального закону);
- передбачено повноваження Верховного Суду України за результатами перегляду справ приймати нове рішення, яке підлягатиме обов’язковому опублікуванню на офіційному веб-сайті Верховного Суду України протягом 10-денного строку з дня прийняття такого рішення.
Окрім того, Закон вносить низку змін та доповнень до Закону України "Про судоустрій і статус суддів" (N 2453-VI від 07.07.2010 р.), якими:
- збільшено кількість суддів Верховного Суду України з 20 до 48 осіб;
- відновлено діяльність судових палат в адміністративних, господарських, кримінальних та цивільних справах;
- запроваджено посаду Першого заступника Голови Верховного Суду України, а також збільшено кількість заступників Голови Верховного Суду України з 1-го до 4-х, які одночасно обійматимуть посади секретарів палат;
- запроваджено посади заступників секретарів палат, які обиратимуться строком на 5 років та звільнятимуться з посади Пленумом ВСУ за пропозицією суддів ВСУ;
- визначаються механізми розгляду справ, що на сьогодні знаходяться у провадженні ВСУ.
Ще однією гарячою темою, що збентежила не тільки юристів, а й усіх осіб, що так чи інакше використовують у своїй діяльності Єдиний державний реєстр судових рішень, є внесення змін до Закону України "Про доступ до судових рішень" (N 3262-IV від 22.12.2005 р.), якими скасовано обов'язковість включення до зазначеного реєстру усіх судових рішень судів загальної юрисдикції.
Натомість встановлено, що перелік судових рішень судів загальної юрисдикції, що підлягають включенню до Реєстру, затверджуватиметься Радою суддів України за погодженням з Державною судовою адміністрацією України.
Думки спеціалістів з цього питання розходяться. Дехто вважає, що зазначені зміни є наступом на прозорість судової діяльності та можуть призвести до суто формального наповнення Реєстру якимось мінімумом рішень. З іншого боку, лунають схвальні відгуки щодо обмеження кількості рішень, які розміщуються у Реєстрі, яких зараз вже близько 19 млн., та в яких важко орієнтуватися. Тобто, такі заходи можуть призвести до певного очищення Реєстру шляхом виключення потрапляння до нього документів, що не несуть значного інформаційного навантаження, наприклад, ухвал про відкриття провадження у справі або повернення заяви позивачеві у зв'язку з неусуненням останнім недоліків у визначений судом строк тощо. Тим більше, якщо врахувати, що ПІБ усіх фізосіб у цих документах замінюється на "ОСОБА_1", "ОСОБА_2", їхні адреси – на "АДРЕСА_1", "АДРЕСА_2" тощо, то інформаційна цінність значної кількості рішень нівелюється.
---------------------
Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розгляду справ Верховним Судом України" (N 3932-VI від 20.10.2011 р.)
Офіційне опублікування: "Голос України" N 213 від 12.11.2011 р.
Дата набрання чинності: 13.11.2011 р.

ІДЕНТИФІКАЦІЯ КЛІЄНТІВ БАНКІВ

Нацбанк роз’яснив, як правильно банкам ідентифікувати своїх клієнтів

Нагадаємо, що відповідно до змін, передбачених до Положення про здійснення банками фінансового моніторингу (затверджені постановою НБУ N 22 від 31.01.2011 р.), до 22 червня 2011 р. банки України мали провести ідентифікацію (отримання інформації від клієнта шляхом надання останніми оригіналів/копій встановлених документів, вивчення фінансової діяльності клієнта тощо) клієнтів високого рівня ризику, який був визначений станом на 22.04.2011 р. Крім цього, 22 жовтня 2011 р. було останнім днем виконання банками вимоги НБУ щодо ідентифікації інших клієнтів – з середнім чи незначним рівнями ризику.
Зазначені вимоги стосувалися дійсних клієнтів банків, але проведення ідентифікації вже стало постійною нормою - вона має здійснюватися також і для нових клієнтів до/або під час встановлення ділових відносин, укладення правочинів, але до проведення фінансової операції, відкриття рахунку.
Нацбанк, опрацювавши внутрішні документи банків з питань здійснення фінмоніторингу, до складу яких входить і програма проведення ідентифікації клієнтів (має розроблятися кожним банком окремо відповідно до вимог, передбачених НБУ), що подавалися відповідно до норм, встановлених вищезазначеним Положенням, вирішив роз’яснити окремі питання проведення ідентифікації клієнтів.
Нацбанком було виявлено, що окремі банки вимагають від клієнтів - фізосіб надання інформації (шляхом заповнення відповідної анкети (опитувальника)), необхідність отримання якої не передбачена Положенням, зокрема, щодо видів діяльності підприємства, на якому працює клієнт; сукупного доходу сім'ї; чи є серед родичів клієнта працівники або засновники банку тощо.
Нагадаємо, що відповідно до норм Положення (п.п. 1.2), до ідентифікаційних даних – відомостей про фізосіб належать:
1) для резидентів:
- прізвище, ім’я та по батькові;
- дата народження;
- серія і номер паспорта (або іншого документа, що посвідчує особу), дата видачі та орган, який його видав;
- відомості про місце проживання або місце перебування;
- ідентифікаційний номер (реєстраційний номер облікової картки платника податків) згідно з Державним реєстром фізичних осіб - платників податків або серія та номер паспорта, у якому проставлено відмітку органів державної податкової служби про відмову в одержанні ідентифікаційного (реєстраційного) номера;
[Зазначимо, що відповідно до ст. 9 ЗУ "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму" (N 249-IV від 28.11.2002 р.) передбачено, що з метою ідентифікації резидентів суб'єкти первинного фінансового моніторингу встановлюють для фізичної особи-підприємця також реквізити банку, в якому відкрито рахунок, і номер банківського рахунку (за наявності)];
2) для нерезидентів:
- прізвище, ім’я та по батькові (за наявності);
- дата народження;
- серія і номер паспорта (або іншого документа, що посвідчує особу), дата видачі та орган, який його видав;
- громадянство;
- відомості про місце проживання або місце тимчасового перебування фізичної особи в Україні.
Однак банкам ніхто не забороняє отримувати від своїх клієнтів і інші, додаткові дані. Зазначимо, що Положення про здійснення банками фінмоніторингу (затверджено постановою НБУ N 189 від 14.05.2003 р.) містить зразки анкет клієнтів банку (як юридичних, так і фізичних осіб), які можуть доповнюватися, за потреби, додатковими даними. При цьому, як наголошує Нацбанк, банком має бути визначено перелік таких документів і відомостей та передбачено умови їх надання у договорі з клієнтом або опитувальнику (анкеті клієнта).
Обов’язковим є інформування клієнта щодо необов’язковості надання зазначених даних відповідно до вимог законодавства. Отже, якщо клієнт не має бажання розголошувати певну інформацію про себе, то він цього може і не робити.
Крім цього, Нацбанк вважає, що банки мають враховувати рівень ризику клієнтів, отримуючи від них інформацію з метою уточнення даних щодо їх ідентифікації, оцінки фінансового стану тощо. Наприклад, при оцінці фінансового стану фізосіб, що отримують у банку з/п, пенсію, стипендію, інші соцвиплати тощо, у т.ч. за умови, що вони можуть поповнювати свої рахунки на суму, що не перевищує 15 тис. грн. у квартал (якщо такі клієнти не віднесені до високого рівня ризику), вимагання від клієнтів детальної інформації про рухоме та нерухоме майно є необов’язковим.
Наостанок Нацбанк наголошує, що ненадання клієнтами окремих даних, зазначених банками у формах опитувальників, однак надання яких не передбачено законодавством України як необхідних для здійснення ідентифікації, вивчення суті діяльності та оцінки фінансового стану клієнта, не може бути підставою для відмови банком у обслуговуванні таких клієнтів.
У свою чергу, НБУ надаватиме належну оцінку фактам відмови банків від встановлення ділових відносин або проведення фінансової операції клієнтів за відсутності належних на те підстав.
---------------------
Лист Національного банку України "Роз'яснення з питань здійснення ідентифікації клієнтів банків" (N 48-104/2256-13461 від 11.11.2011 р.)

ПОДАТОК НА ПРИБУТОК

Суд сказав "ТАК" минулорічним збиткам!

Ми раніше звертали вашу увагу на позицію податківців щодо минулорічних збитків з податку на прибуток (див. коментар до листа ДПАУ N 828/3/15-1212 від 08.09.2011 р.). За їх словами: "... до складу витрат II кварталу платникам слід переносити суму збитків, отриманих лише у І кварталі 2011 року, без урахування від'ємного значення попередніх років...". До речі, це не єдиний лист фіскалів, де вони дійшли такого висновку (див., наприклад, лист ДПСУ N 4000/6/15-1216 від 21.10.2011 р.). Тобто, говорити про мінливу позицію контролерів не доводилось!
Ми наголошували, що така позиція контролерів не має під собою ніякого законодавчого підґрунтя і плекали надію на служителів Феміди. І це таки сталося! Суд схиляє терези на бік платників податків. Так, суддя Окружного адміністративного суду АРК у справі N 2а-11546/11/0170/13 констатує: "Суд не погоджується з думкою податкового органу про те, що до складу другого кварталу 2011 року включається виключно від’ємне значення об’єкта оподаткування, отримане суб’єктами господарювання за результатами здійсненої господарської діяльності за перший квартал 2011 року без врахування від’ємного значення, що увійшло до складу першого кварталу 2011 року з 2010 року. Подібне тлумачення зазначеного положення Податкового кодексу є хибним".
Приємно, що суд почув платників податків і став на їх захист. Тепер залишається сподіватися, що такого ж висновку дійдуть й інші суди України, а до них прислухаються і контролери.
------------------------
Постанова Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 13.10.2011 р. у справі N 2а-11546/11/0170/13

КОНСТИТУЦІЙНЕ ПРАВО

Новини від Конституційного Суду України

Перша декада листопада ознаменувалася активною роботою Конституційного суду України. Так, у період з 2 по 10 листопада КСУ було прийнято три рішення щодо офіційного тлумачення положень низки нормативних актів України, а саме:
- п. 28 ч. 1 ст. 293 Цивільного процесуального кодексу України (рішення КСУ N 13-рп/2011 від 02.11.2011 р.);
- п. 2 ст. 10 Закону України "Про приватизацію державного житлового фонду" (рішення КСУ N 14-рп/2011 від 09.11.2011 р.);
- п. 22, п. 23 ст. 1, ст. 11, ч. 8 ст. 18, ч. 3 ст. 22 Закону України "Про захист прав споживачів" (рішення КСУ N 15-рп/2011 від 10.11.2011 р.).
У своєму рішенні N 13-рп/2011 КСУ дійшов висновку, що апеляційному оскарженню окремо від рішення суду підлягають ухвали суду першої інстанції як щодо повороту виконання судового рішення, так і про відмову в задоволенні заяви щодо повороту виконання судового рішення.
У рішенні N 14-рп/2011 КСУ визначив, що власники квартир дво- або багатоквартирних житлових будинків та житлових приміщень у гуртожитку, незалежно від підстав набуття права власності на такі квартири, житлові приміщення, є співвласниками допоміжних приміщень у будинку чи гуртожитку, технічного обладнання, елементів зовнішнього благоустрою.
У справі про захист прав споживачів кредитних послуг (рішення N 15-рп/2011) КСУ зазначив, що дія положень Закону України "Про захист прав споживачів" (в редакції Закону N 3161-IV від 01.12.2005 р.) поширюється на правовідносини між кредитодавцем та позичальником (споживачем) за договором про надання споживчого кредиту, що виникають як під час укладення, так і під час виконання такого договору.
------------------------
Рішення Конституційного Суду України N 13-рп/2011 від 02.11.2011 р., N 14-рп/2011 від 09.11.2011 р., N 15-рп/2011 від 10.11.2011 р.

ЛІКАРСЬКІ ЗАСОБИ

Нововведення у держреєстрації лікарських засобів

Відповідно до Порядку держреєстрації (перереєстрації) лікарських засобів (затверджено постановою КМУ N 376 від 26.05.2005 р.), під час здійснення експертизи реєстраційних матеріалів у разі потреби може проводитись перевірка виробництва лікарських засобів, що подаються на держреєстрацію. Кабмін вирішив дещо відкоригувати зазначену норму, встановивши обов’язковість проведення перевірок на відповідність вимогам належної виробничої практики виробництва лікарських засобів, що подаються на реєстрацію (перереєстрацію), у порядку, визначеному МОЗ.
Уникнути проведення перевірки можливо у разі наявності виданого Держлікслужбою документа, що підтверджує відповідність умов виробництва вимогам належної виробничої практики (для вітчизняних виробників - чинної ліцензії на виробництво лікарських засобів).
Власникам реєстраційних посвідчень доведеться привести реєстраційні матеріали у відповідність до встановлених нововведень, але про це вже має попіклуватися Міністерство охорони здоров’я, якому надано строк до 1 липня 2012 р. для вжиття відповідних заходів.
Крім цього встановлено, що у держреєстрації лікарського засобу може бути відмовлено у разі, коли після проведення розгляду заяви про порушення прав суд установить, що така реєстрація призвела до порушення захищених патентом України майнових прав інтелектуальної власності, в т.ч. у процесі виробництва, використання, продажу лікарських засобів. Зазначимо, що в даний час відмовити у держреєстрації можуть у разі, коли внаслідок такої реєстрації буде порушено захищене патентом чинне майнове право інтелектуальної власності, пов'язане, зокрема, з виробництвом, використанням, продажем лікарських засобів.
------------------------
Постанова Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Порядку державної реєстрації (перереєстрації) лікарських засобів" (N 1165 від 14.11.2011 р.)
Дата набрання чинності: з дня офіційного опублікування

МАГАЗИНИ БЕЗМИТНОЇ ТОРГІВЛІ

Реалізація вітчизняного алкоголю магазинам безмитної торгівлі без сплати акцизного податку

У відповідь на запит Державної податкової служби України Держмитслужба надала свої роз’яснення стосовно митного оформлення підакцизних товарів, вироблених вітчизняними виробниками алкогольних напоїв і тютюнових виробів, які реалізуються магазинами безмитної торгівлі (далі - МБТ).
Нагадаємо, що відповідно до підпункту 213.3.8 ПКУ, звільняються від оподаткування акцизним податком операції з реалізації безпосередньо вітчизняними виробниками алкогольних напоїв і тютюнових виробів МБТ. При цьому підставою для звільнення від сплати податку продукції, яка призначена для реалізації МБТ, є належно оформлена митна декларація, що оформлюється під час відвантаження продукції від такого виробника.
Автори коментованого листа відмітили, що згідно з главою 3 Інструкції про порядок заповнення вантажної митної декларації, затвердженої наказом ДМСУ N 307 від 09.07.97 р., митне оформлення алкогольних напоїв та тютюнових виробів, що відвантажуються українським виробником до МБТ, здійснюється відповідно до митного режиму транзиту.
Також в листі нагадується, що строк перебування товарів у режимі МБТ не може перевищувати трьох років з дня їх поміщення у цей режим. Після закінчення зазначеного строку або протягом нього у разі зупинення, анулювання дії дозволу на відкриття МБТ, ліквідації МБТ або прийняття власником МБТ рішення про зміну митного режиму товари повинні бути заявлені митному органу для поміщення в один із митних режимів:
1) імпорту;
2) експорту;
3) митного складу;
4) знищення або руйнування.
------------------------
Лист Державної митної служби України N 11.1/7-12.2/14201 від 13.10.2011 р.

КЛАСИФІКАЦІЯ ТОВАРІВ

ДМСУ вказує на неточності перекладу назв товарних категорій в УКТ ЗЕД

На жаль, в Українській класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) трапляються випадки не зовсім точного перекладу з офіційної мови оригіналу (англійської чи французької) на українську мову тексту міжнародних частин Гармонізованої системи опису та кодування товарів та Комбінованої номенклатури Європейського Союзу.
В такому випадку, згідно з положеннями Закону України "Про Митний тариф України" N 2371-III від 05.04.2001 р., за основу приймаються тексти оригіналів офіційних видань Гармонізованої системи Всесвітньої митної організації та Комбінованої номенклатури Європейського Союзу.
Так як Держмитслужба здійснює та забезпечує ведення, у тому числі тлумачення міжнародних основ УКТ ЗЕД, вона повідомила митні органи про декілька таких "неточностей" з метою використання у роботі та інформування суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності.
Зокрема, виявлено неточності перекладу назв наступних товарних категорій, підкатегорій УКТ ЗЕД по відношенню до міжнародної основи:
1) товарну категорію УКТ ЗЕД "3926 30 00 - кріпильні вироби та фурнітура для меблів, автотранспортних засобів тощо" слід читати як "3926 30 00 - кріпильні вироби, фурнітура або аналогічні вироби для меблів, кузовів транспортних засобів";
2) товарну підкатегорію УКТ ЗЕД "8427 20 11 00 - позашляхові (для нерівної місцевості) штабелювальні навантажувачі з вилковим та іншими видами захвату" слід читати як "8427 20 11 00 навантажувачі штабелювальні для нерівної місцевості, з вилковим та іншими видами захвату".
------------------------
Лист Державної митної служби України N 11.1/2-16.2/15442-ЕП від 14.11.2011 р.

КАЛЕЙДОСКОП ІНШИХ НОВИН

КМУ

- відкоригував порядок одержання дозволу на виробництво, зберігання, транспортування, використання, захоронення, знищення та утилізацію отруйних речовин (постанова N 1158 від 26.10.2011 р.);
- доповнив деякими позиціями перелік обсягів товарів, які не виробляються в Україні або виробляються, але не відповідають технічним характеристикам світового рівня та вимогам міжнародних організацій цивільної авіації, для будівництва та оснащення аеропортів, які є об’єктами Євро-2012 в Україні, та операції з ввезення яких звільняються від сплати ввізного мита та обкладення ПДВ (постанова N 1162 від 14.11.2011 р.);

Міносвіти

- визначило порядок надання ВНЗ державної та комунальної форм власності органам праці та соціального захисту населення інформації про розмір плати за житлово-комунальні послуги, для оплати яких особам, що проживають у студентських гуртожитках, надається субсидія (наказ N 1077/357/197 від 20.09.2011 р.);
- затвердило примірний договір про направлення на навчання студентів, стажування аспірантів та наукових і науково-педагогічних працівників у провідних ВНЗ та наукових установах за кордоном ВНЗ ІІІ - IV рівнів акредитації (наказ N 1121 від 27.09.2011 р.);

Мін'юст

прописав стандарти надання адміністративних послуг:
- з видачі, переоформлення та видачі дубліката ліцензії на провадження господарської діяльності арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) (наказ N 3285/5 від 08.11.2011 р.);
- з видачі довідок з єдиної бази даних про підприємства, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство (наказ N 3305/5 від 11.11.2011 р.);

Мінкультури

- затвердило примірну форму авторського договору про передачу виключних майнових прав інтелектуальної власності на використання твору драматичного мистецтва (наказ N 942/0/16-11 від 27.10.2011 р.);

Мінагрополітики

- затвердив Інструкцію з профілактики та ліквідації захворювання птиці на хворобу Ньюкасла (наказ N 548 від 17.10.2011 р.);
- розробив Інструкцію з профілактики та ліквідації грипу птиці (наказ N 547 від 17.10.2011 р.);

ДПСУ

- пояснила можливість віднесення до складу витрат платника податків вартості маркетингових та рекламних послуг (лист N 16504/6/15-1415 від 08.09.2011 р.);
- внесла ясність у питання щодо включення до бази оподаткування ПДВ сум збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з операцій з відчуження легкових автомобілів (лист N 4183/7/15-3417-26 від 25.10.2011 р.);
- зупинилась на необхідності проведення перерахунку суми доходів, нарахованих працівникам у вигляді заробітної плати, а також суми наданої податкової соціальної пільги (лист N 4233/6/17-1115 від 25.10.2011 р.);

ДПАУ у м. Києві

- нагадує про заборону формування показників податкової звітності на підставі даних, не підтверджених первинними документами, регістрами бухгалтерського обліку, фінансовою звітністю або іншими документами (лист N 369/С/15-221/494 від 29.09.2011 р.);

Держкомстат

- затвердила нові статформи зі статистики роздрібної торгівлі та ресторанного господарства (наказ N 276 від 31.10.2011 р.);

ПФУ

- наголошує, що не прийняття звіту по єдиному соцвнеску, у якому показник заробітної плати менший мінімального, є безпідставним (лист N 21269/05-10 від 06.10.2011 р.);

Держкомпідприємництва

- роз’яснив деякі проблемні питання здійснення діяльності кредитною спілкою (лист N 8041 від 14.10.2011 р.);

Держмитслужба

- передбачила зміни до Класифікатора місць прибуття (наказ N 938 від 10.11.2011 р.);

Держкомветмедицини

- повідомив про зняття заборони щодо ввезення в Україну свиней, продукції та сировини з них з території Литовської Республіки (лист N 15-2-24/9309 від 26.10.2011 р.);

ДКЦПФР

- передбачила зміни до Типового договору про відкриття рахунку в цінних паперах на ім'я держави (рішення N 1481 від 20.10.2011 р.).

 

 

 


Матеріал підготували експерти Компанії "Дінай": Анна Скуміна, Наталія Михальченко, Тарас Шарий, Ольга Яковенко, Анна Степанець

Відтворення матеріалу у будь-якій формі повністю або частково можливо лише з письмового дозволу Компанії "Дінай" 

 

 
 


Авторизация



Сейчас 9 гостей онлайн

Наш опрос

Ответы на какие вопросы Вам наиболее интересно видеть в программе?