Новости законодательства 44 тиждень 2011 р.: 31 жовтня – 6 листопада Печать

 

 Партнер компании «Аркада-Гранд»

Новости законодательства подготовлены

аналитиками Компании «Динай»

ДОКУМЕНТ ТИЖНЯ

Хіт! ВРУ схвалила нову редакцію Митного кодексу

3 листопада 2011 року Верховна Рада схвалила нову редакцію Митного кодексу України, яку планується ввести в дію уже з 1 січня 2012 року.
Детально аналізувати цей монументальний документ ми будемо після оприлюднення тексту Закону, підписаного Президентом, а поки що на підставі тексту законопроекту, підготовленого до 2-го читання, ознайомимо вас з основними новаціями.
Для початку відмітимо, що даний законопроект спрямований на приведення Митного кодексу України у відповідність до Міжнародної конвенції про спрощення та гармонізацію митних процедур, Конвенції про тимчасове ввезення а також імплементацію у національне законодавство Рамкових стандартів безпеки Всесвітньої митної організації та реформування митної служби України.
Відповідно до пояснювальної записки до законопроекту, новою редакцією Митного кодексу запроваджується низка прогресивних інструментів щодо здійснення митного оформлення, зокрема, передбачено:
- право декларанта на здійснення митного оформлення товарів у будь-якому митному органі;
- проведення митного оформлення протягом 4-х годин з моменту подання митної декларації та документів;
- персональна відповідальність посадової особи митниці за неправомірні затримки митного оформлення;
- використання однієї декларації (попередня декларація) для здійснення різних митних формальностей, наприклад, контролю за доставкою в митний орган призначення, розміщення на склад тимчасового зберігання або початку митного оформлення для вільного обігу;
- чіткі підстави для відмови у митному оформленні та обов’язки митниці надати вичерпні роз’яснення;
- право декларанта задекларувати товари до моменту їх прибуття в Україну або до митного органу призначення;
- звільнення декларанта від відповідальності за ненавмисні помилки тощо.
Окрім цього, законопроектом також визначено вичерпний перелік документів, які надаються митним органам для здійснення митного контролю, розширено сферу застосування електронного декларування.


Новацією стало правило, відповідно до якого шкода, завдана підприємству неправомірними діями посадових осіб митного органу під час проведення перевірки, відшкодовується за рахунок коштів державного бюджету в порядку, установленому законом.
Зміни не оминули і митні режими, зокрема, їх кількість збільшено з 13 до 14 за рахунок розподілу одного митного режиму "тимчасове ввезення (вивезення)" на два окремих режими: "тимчасове ввезення" та "тимчасове вивезення". При цьому митні режими "спеціальна митна зона" та "магазин безмитної торгівлі" перейменовано відповідно у "вільна митна зона" та "безмитна торгівля".
Також законопроектом встановлено перелік особистих речей, які при переміщенні громадянами через митний кордон України не підлягають декларуванню та звільняються від оподаткування.
Зокрема, встановлено, що товари (крім підакцизних), що ввозяться громадянами у ручній поклажі та/або у супроводжуваному багажі, сумарна вартість яких не перевищує еквівалент 1000 євро (наразі - 200 євро), та загальна вага яких не перевищує 50 кг, не підлягають письмовому декларуванню та не є об’єктом оподаткування митними платежами. Однак є одна умова - особа, яка ввозить товари, має в’їжджати в Україну не частіше одного разу протягом однієї доби.
Також додатково встановлено обмеження на ввезення громадянами не більше 5 літрів пива (наразі обмеження встановлено лише для вина (2 літра) та міцних алкогольних напоїв (1 літр)).
У випадку перевищення норм безмитного ввезення буде застосовуватися загальна ставка мита у розмірі 10% (базою оподаткування таких товарів буде частина їх сумарної вартості, що перевищує еквівалент 1000 євро, або вартість товарів, обчислена пропорційно до ваги, що перевищує 50 кг). Однак така ставка буде діяти лише для товарів, загальна вартість яких складає не більше 10 тис. євро. У разі перевищення зазначеного ліміту будуть застосовуватися повні ставки мита, передбачені Митним тарифом України.
Що стосується вивезення громадянами товарів за межі митної території України, то не підлягатимуть письмовому декларуванню товари, загальна вартість яких складає не більше 10 тис. євро.
------------------------
Проект Закону України "Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України"(N 8130-д від 12.05.2011 р.)

СПРОЩЕНА СИСТЕМА ОПОДАТКУВАННЯ

Хіт! Президент ветує закон про спрощену систему оподаткування

4 листопада 2011 р. президент повернув з пропозиціями до ВРУ Закон України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України" (щодо спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва) (законопроект N 8521).
Президент погодився з усіма нормами Закону, крім однієї – запровадження нульової ставки оподаткування ПДВ операцій з вивезення з України в митному режимі експорту зернових та технічних культур. За його словами, у разі відновлення застосування цієї норми, для бюджетного відшкодування у наступному році знадобиться близько 5,5 млрд. грн. А це непід’ємна сума для нашого бюджету.
Хочемо ще раз підкреслити, що в пропозиціях до коментованого закону ані словечком не згадуються нові правила діяльності спрощенців. Це означає, що президент говорить "ТАК" новим нормам діяльності малого бізнесу. Залишилися формальності у вигляді повторного голосування і підписання закону про "спрощенку". Зачекаємо ще трішки.

ЗВІТНІСТЬ З ПОДАТКУ НА ПРИБУТОК

Хіт! Незабаром з’явиться нова форма декларації з податку на прибуток

Мін’юст відкрив законодавчу браму для декларації з податку за прибуток, зареєструвавши наказ Мінфіну "Про затвердження форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємства" N 1213 від 28.09.2011 р. (інформація з офіційного сайта Міністерства юстиції України). Нагадаємо, що відповідно до п. 46.6 ПКУ, нова форма декларації набирає чинності для складання звітності з податкового періоду, що настає за податковим періодом, у якому відбулося її оприлюднення. Тобто, якщо форму декларації оприлюднять у листопаді (IV квартал 2011 р.), вона набуде офіційного статусу тільки у І кварталі 2012 року. Звідси, тільки починаючи зі звіту за І квартал нового року, потрібно буде звітувати за новою формою.
Приємно, що такої ж позиції притримуються і контролери. Так, заступник начальника Управління адміністрування податку на прибуток та податкових платежів Департаменту оподаткування юридичних осіб ДПС України Олексій Задорожній відмічає (див. відео консультації з питань заповнення та подання декларації з податку на прибуток підприємства, розміщену на офіційному сайті ДПС України), що нова форма декларації буде застосовуватися тільки зі звітних періодів 2012 року.
Отже, за ІІ-ІІІ та ІІ-IV квартали 2011 року звітувати потрібно за формою, затвердженою наказом ДПАУ N 114 від 28.02.2011 р.
Що ж зміниться з появою нової декларації? Перше, що впаде в очі – вона стане тоншою. Зникнуть 4 додатки:
- СВ "Собівартість придбаних (виготовлених) та реалізованих товарів (робіт, послуг)";
- ЗВ "Загальновиробничі витрати";
- АВ "Адміністративні витрати";
- ВЗ "Витрати на збут".
Тішить і те, що контролери вже не вимагатимуть детальної розшифровки інших доходів та інших витрат (до рядків 03.27 "Інші доходи" додатка ІД, та 06.5.37 "Інші витрати господарської діяльності" додатка ІВ).
В цілому, форму декларації привели у відповідність до Закону N 3609-VI від 07.07.2011 р.
На сьогоднішній день нову декларацію ще не оприлюднено. З її формою ви зможете незабаром ознайомитися у довідково-правових системах Компанії "Дінай".
------------------------
Наказ Міністерства фінансів України "Про затвердження форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємства" (N 1213 від 28.09.2011 р.)
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 20.10.2011 р. за N 1215/19953

БЮДЖЕТНЕ ВІДШКОДУВАННЯ ПДВ

Хто стане обраним? Новий порядок отримання автоматичного бюджетного відшкодування ПДВ

Мінфін затвердив новий порядок визначення відповідності платника податку критеріям, які дають право на отримання автоматичного бюджетного відшкодування ПДВ. Він прийшов на зміну аналогічному порядку, затвердженому наказом ДПАУ N 42 від 25.01.2011 р.
В цілому, новий порядок привели у відповідність зі змінами, передбаченими Законом N 3609-VI від 07.07.2011 р. Звернемо увагу на ключові моменти нововведень. Так, для отримання права на автоматичне відшкодування ПДВ необхідно, щоб:
1) питома вага операцій, до яких застосовується нульова ставка ПДВ, протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів (місяців) або протягом попередніх 4 послідовних звітних періодів (кварталів) сукупно становила не менше 40% загального обсягу поставок (нагадаємо, що раніше цей критерій складав 50%);
2) загальна сума розбіжностей між податковим кредитом та податковими зобов'язаннями за даними податкових накладних, що виникла протягом 3-х попередніх місяців (кварталу), не перевищувала 10% заявленої суми бюджетного відшкодування (до дати набрання чинності Законом N 3609-VI від 07.07.2011 р., період, за який розраховувалась така сума розбіжностей, не визначався).
------------------------
Наказ Міністерства фінансів України N 1178 від 21.09.2011 р.
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 11.10.2011 р. за N 1172/19910
Дата набрання чинності: з дня офіційного опублікування

ФОНДОВИЙ РИНОК

Діяльність на фондовому ринку лише при дотриманні певних вимог

З 1 травня 2012 р. набудуть чинності зміни до ЗУ "Про цінні папери та фондовий ринок" N 3480-IV від 23.02.2006 р., відповідно до яких встановлюються певні вимоги щодо провадження діяльності на фондовому ринку та відкриваються нові "горизонти" для профучасників ринку, зокрема:
1) для того, щоб отримати ліцензію та набути законне право провадити діяльність на фондовому ринку, юрособа – профучасник фондового ринку має попіклуватися про те, щоб серед його учасників (акціонерів) не було фізосіб, що прямо чи опосередковано володіють акціями (частками) у статутному капіталі юрособи та при цьому мають не погашену або не зняту в установленому порядку судимість за злочини проти власності, у сфері господарської діяльності та/або у сфері службової діяльності.
При цьому, профучасників фондового ринку, що отримали ліцензію до 01.05.2012 р. (дати набрання чинності законом, що коментується), зобов’язують на приведення своєї діяльності у відповідність із вищезазначеними нормами до 1 травня 2013 р.
Якщо НКЦПФР буде встановлено наявність серед учасників юрособи фізособи-"правопорушника", що відповідає усім вищезазначеним параметрам, профучаснику фондового ринку загрожує анулювання ліцензії - після 30 днів з дня такого встановлення, але не раніше 120 днів з дня набрання законної сили обвинувальним вироком стосовно такої фізособи за зазначені злочини.
Інформацію щодо наявності або відсутності у фізосіб судимості НКЦПФР може отримувати у держорганів за письмовим запитом. Останніх зобов’язують надавати відповідні дані у межах своїх повноважень, а у разі, якщо інформація з обмеженим доступом – відомості надаються у спосіб, що забезпечує збереження правового режиму доступу до такої інформації;
2) профучасникам фондового ринку надано право на утворення відокремлених підрозділів за межами України (за погодженням з НКЦПФР). При цьому профучасники та їх відокремлені підрозділи (у т.ч. утворені та діючі в іноземних державах) мають дотримуватися вимог щодо організації фінмоніторингу, встановлених законодавством України у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, та фінансуванню тероризму.
------------------------
Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" щодо фінансового моніторингу діяльності професійних учасників фондового ринку" (N 3831-VI від 06.10.2011 р.)
Офіційне опублікування: "Голос України" N 201 від 01.11.2011 р.
Дата набрання чинності: 01.05.2012 р.

АУДИТ

Мінфін затвердив Стандарти внутрішнього аудиту

З-під пера фахівців Мінфіну вийшли Стандарти внутрішнього аудиту. Вони розроблені з метою визначення єдиних підходів до організації та проведення внутрішнього аудиту, підготовки аудиторських звітів, висновків та рекомендацій у міністерствах та інших центральних органах виконавчої влади, їх територіальних органах та бюджетних установах, які належать до сфери управління міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, оцінки якості такого аудиту.
Внутрішній аудит охоплює такі напрямки діяльності:
- оцінку діяльності установи щодо ефективності функціонування системи внутрішнього контролю, ступеня виконання і досягнення цілей, визначених у стратегічних та річних планах, ефективності планування і виконання бюджетних програм та результатів їх виконання, якості надання адміністративних послуг та виконання контрольно-наглядових функцій, завдань, визначених актами законодавства, а також ризиків, які негативно впливають на виконання функцій і завдань установи (аудит ефективності);
- оцінка діяльності установи щодо законності та достовірності фінансової і бюджетної звітності, правильності ведення бухгалтерського обліку (фінансовий аудит);
- оцінка діяльності установи щодо дотримання актів законодавства, планів, процедур, контрактів з питань стану збереження активів, інформації та управління державним майном (аудит відповідності).
------------------------
Наказ Міністерства фінансів України "Про затвердження Стандартів внутрішнього аудиту" N 1247 від 04.10.2011 р.
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 20.10.2011 р. N 1219/19957
Дата набрання чинності: 01.01.2012 р.

РЕКВІЗИТИ РАХУНКІВ

До уваги страхувальників Київського міського відділення Фонду непрацездатності! Відкрито нові рахунки для зарахування страхових коштів

За інформацією Виконавчої дирекції Київського міського відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, з 31 жовтня 2011 року відкрито нові рахунки для зарахування страхових коштів (часткової оплати вартості путівок на санаторно-курортне лікування, штрафів, пені, не прийнятих до заліку видатків тощо) в Шевченківському відділенні Філії ПАТ КБ "НАДРА" Київське РУ, МФО 320564.

N п/п

Назви міжрайонних виконавчих дирекцій Київського міського відділення ФСС з ТВП

та райони м.Києва

Код ЄДРПОУ

Розрахунковий рахунок

1

Лівобережна

Дніпровський, Дарницький, Деснянський

26080427

25602014854003

2

Подільська

Подільський, Шевченківський

26079364

25603014853003

3

Голосіївська

Голосіївський, Солом’янський

26080410

25605014851003

4

Центральна

Печерський

26079358

25606014849003

5

Святошинська

Святошинський, Оболонський

26080404

25604014852003


З 31 жовтня 2011 року закрито рахунки міжрайонних виконавчих дирекцій Київського міського відділення ФСС з ТВП в КРД ВАТ "Райффайзен Банк Аваль".

ЗАГАЛЬНІ ПИТАННЯ ЗАЙНЯТОСТІ

Безробітний вправі сам вибирати собі центр зайнятості

Кабмін вніс зміни до Порядку реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і безробітних. За ними, громадянам надано можливість звертатися у пошуках роботи до центрів зайнятості незалежно від місця реєстрації проживання. Таким чином, безробітний вправі сам обрати місцевість своєї майбутньої роботи.
Зверніть увагу, якщо безробітний вже стоїть на обліку у центрі зайнятості з надією знайти гідну роботу, він також вправі змінити центр зайнятості. Для цього йому потрібно подати заяву про бажання отримувати послуги державної служби зайнятості в іншому центрі зайнятості.
------------------------
Постанова Кабінету Міністрів України N 1080 від 26.10.2011 р.
Офіційне опублікування: "Урядовий кур'єр" N 201 від 29.10.2011 р.
Дата набрання чинності: 29.10.2011 р.

КОНСТИТУЦІЙНЕ ПРАВО

КСУ надав оцінку доказам у кримінальному процесі

Обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом. Ця прописна істина, закріплена у ч. 3 ст. 62 Конституції України, відома кожному, якщо не зі шкільної програми правознавства, то з численних серіалів на міліцейсько-детективну тематику, і, здавалося б, не потребувала додаткового тлумачення.
Однак КСУ у відповідь на конституційне подання Служби безпеки України вирішив, що все ж таки існує практична необхідність в офіційному тлумаченні зазначеного положення.
Так, надаючи оцінку ч. 3 ст. 62 Конституції, КСУ зазначив, що обвинувачення у вчиненні злочину не може ґрунтуватися на фактичних даних, одержаних в результаті оперативно-розшукової діяльності уповноваженою на те особою без дотримання конституційних положень або з порушенням порядку, встановленого законом, а також одержаних шляхом вчинення цілеспрямованих дій щодо їх збирання і фіксації із застосуванням заходів, передбачених Законом України "Про оперативно-розшукову діяльність" (N 2135-XII від 18.02.92 р.), особою, не уповноваженою на здійснення такої діяльності.
Водночас, КСУ підкреслив, що фактичні дані про скоєння злочину чи підготовку до нього можуть бути одержані не тільки в результаті оперативно-розшукової діяльності уповноважених на це осіб, а й випадково зафіксовані фізичними особами, які здійснювали власні (приватні) фото-, кіно-, відео-, звукозаписи, або відеокамерами спостереження, розташованими як у приміщеннях, так і ззовні.
В такому випадку обов’язок оцінювання зазначених фактичних даних на предмет допустимості як доказів у кримінальній справі покладається на суд.
При цьому суду необхідно враховувати ініціативний або ситуативний (випадковий) характер дій фізичних або юридичних осіб, їх мету та цілеспрямованість при фіксуванні зазначених даних.
КСУ зауважив, що речі або документи (фактичні дані), подані будь-якою фізичною або юридичною особою згідно з ч. 2 ст. 66 Кримінально-процесуального кодексу, не можуть братися до уваги як докази, якщо вони одержані з порушенням прав і основоположних свобод людини, закріплених в Конституції України, зокрема внаслідок цілеспрямованих дій із застосуванням оперативно-розшукових заходів, передбачених Законом.
------------------------
Рішення Конституційного Суду України N 12-рп/2011 від 20.10.2011 р.
Дата набрання чинності: 20.10.2011 р.

ГОСПОДАРСЬКИЙ ПРОЦЕС

Пленум ВГС висловився щодо перегляду судових рішень у касаційному порядку

Пленум Вищого господарського суду України затвердив постанову, в якій висвітлив деякі питання практики застосування розділу XII1 Господарського процесуального кодексу України, що регулює перегляд судових рішень у касаційному порядку.
Зокрема, ВГС зупинив увагу на наступних положеннях ГПК:
- касаційна скарга подається до Вищого господарського суду України як суду касаційної інстанції тільки через апеляційний господарський суд;
- питання про прийняття або повернення касаційної скарги вирішується колегією суддів без виклику осіб, які беруть участь у справі;
- касаційна інстанція не вправі повернути касаційну скаргу супровідним листом або в інший, не передбачений законом спосіб. Таке повернення повинно здійснюватися виключно з підстав, визначених у ч.1 ст. 1113 ГПК;
- ГПК не встановлено строк для звернення до господарського суду з клопотанням про відновлення пропущеного строку подання касаційної скарги. Таке клопотання може бути викладено у скарзі чи в окремій заяві і в останньому випадку має бути подано до винесення ухвали про повернення касаційної скарги.
Крім того ВГС:
- приділив увагу обставинам, що виключають перегляд судових рішень у касаційному порядку;
- розглянув нюанси перевірки застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права, а також підстави для скасування судового рішення касаційною інстанцією;
- зазначив, що у справах про банкрутство з урахуванням особливостей здійснення провадження з таких справ (зокрема, тривалості процедури банкрутства, наявності великої кількості учасників провадження) зупинення останнього за касаційною скаргою у зв'язку з поданням заяви про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами не може мати місця.
------------------------
Постанова Пленуму Вищого господарського суду України N 11 від 24.10.2011 р.

ВАЛЮТНИЙ КОНТРОЛЬ

Як суміщатимуться електронні ВМД та здійснення банками валютного контролю?

Нагадаємо, що на сьогодні Держмитслужбою реалізується пілотний проект з декларування, митного контролю та оформлення товарів із застосуванням електронних ВМД. При цьому, застосування електронного декларування товарів базується на використанні електронних документів, у тому числі ВМД, засвідчених електронними цифровими підписами, без подання паперових екземплярів документів.
У зв’язку з цим виникає багато запитань щодо порядку використання електронних ВМД при здійсненні уповноваженими банками контролю за експортними та імпортними операціями резидентів.
Зокрема, відповідно до Інструкції про порядок здійснення контролю за експортними, імпортними операціями, затвердженої постановою НБУ N 136 від 24.03.99 р. (далі - Інструкція), одним із документів, що використовується уповноваженими банками для здійснення контролю за експортними, імпортними операціями резидентів, є ВМД (або її копія). При цьому, відповідно до пункту 4.2 розділу 4 Інструкції копії документів (у тому числі, копія ВМД), які необхідні банку для здійснення контролю за своєчасністю розрахунків за експортними, імпортними операціями його клієнтів, підлягають збереженню у справі клієнта протягом визначеного законодавством строку.
Враховуючи вищезазначене, Нацбанк роз’яснив, що до прийняття змін до Інструкції в частині здійснення уповноваженими банками контролю за експортними, імпортними операціями, за якими ВМД оформляється в електронному вигляді, відповідні експортні, імпортні операції резидентів можуть бути зняті з контролю на підставі письмового повідомлення податкового органу про відсутність порушень встановлених строків розрахунків за імпортною операцією резидента, про які банком надавалася інформація цьому податковому органу згідно з пунктом 5.9 розділу 5 Інструкції.
------------------------
Лист Національного банку України N 28-311/4438-12843 від 27.10.2011 р.

ДЕКЛАРУВАННЯ ПРОГРАМНОГО ПРОДУКТУ

Передачу програмного продукту мережею Інтернет декларувати не потрібно

Держмитслужба, посилаючись на ряд законодавчих норм, повідомила, що не підлягає декларуванню митним органам інформація у вигляді програмного продукту, яка передається мережею Інтернет без переміщення через митний кордон України носіїв такої інформації.
------------------------
Лист Державної митної служби України N 12.2/2/1599-ЕП від 06.10.2011 р.

ВЕТЕРИНАРНИЙ КОНТРОЛЬ

Дозвіл на ввезення продуктів тваринного походження без підпису посадової особи Мінагрополітики

Кабмін вніс зміни до Порядку видачі дозволу на ввезення на територію України тварин, продуктів тваринного походження, репродуктивного матеріалу, біологічних продуктів, патологічного матеріалу, ветеринарних препаратів, субстанцій, кормових добавок, преміксів та кормів (затвердженого постановою КМУ N 652 від 01.07.2009 р.), виключивши норму, якою передбачалось, що дозвіл має підписуватися уповноваженою посадовою особою Мінагрополітики і скріплюватися печаткою.
------------------------
Постанова Кабінету Міністрів України N 1076 від 26.10.2011 р.
Офіційне опублікування: "Урядовий кур'єр" N 203 від 02.11.2011 р.
Дата набрання чинності: 02.11.2011 р.

КАЛЕЙДОСКОП ІНШИХ НОВИН

КМУ

- затвердив переліки платних адміністративних послуг, що надаються:
-- Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку (постанова N 1097 від 26.10.2011 р.);
-- Державною пробірною службою (постанова N 1099 від 26.10.2011 р.);
-- бюджетними установами, що належать до сфери управління Державного агентства водних ресурсів (постанова N 1101 від 26.10.2011 р.);
-- підрозділами Міністерства надзвичайних ситуацій (постанова N 1102 від 26.10.2011 р.);
-- Державною фельд'єгерською службою (постанова N 1105 від 26.10.2011 р.);
-- Міністерством економічного розвитку і торгівлі, підприємствами та організаціями, що належать до сфери його управління (постанова N 1111 від 26.10.2011 р.);
-- підрозділами Міністерства внутрішніх справ та Державної міграційної служби (постанова N 1098 від 26.10.2011 р.);
-- Державним агентством з питань кіно (розпорядження N 1052-р від 26.10.2011 р.);
-- Державною санітарно-епідеміологічною службою та установами і закладами, що належать до сфери її управління (розпорядження N 1067-р від 26.10.2011 р.);
-- Міністерством енергетики та вугільної промисловості (розпорядження N 1071-р від 26.10.2011 р.);

- визначив критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності з:
-- виробництва особливо небезпечних хімічних речовин (постанова N 1100 від 26.10.2011 р.);
-- заготівлі, переробки, металургійної переробки металобрухту кольорових і чорних металів (постанова N 1104 від 26.10.2011 р.);
-- використання прав на сорти рослин (постанова N 1113 від 26.10.2011 р.);

- розробив:
-- тимчасовий порядок визначення оціночної вартості нерухомості та об'єктів незавершеного будівництва, що продаються (обмінюються) (постанова N 1103 від 26.10.2011 р.);
-- порядок видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (постанова N 1107 від 26.10.2011 р.);

Мінсоцполітики

- зупинилось на нюансах індексації зарплати бюджетників (лист N 150-10/136-11 від 27.07.2011 р.);
- акцентувало увагу на нюансах оплати за виконання обов’язків працівника-бюджетника (лист N 590/13/84-11 від 21.07.2011 р.);

НБУ

- надав інформацію про вимоги щодо оформлення документів, які подаються резидентами до територіального управління НБУ для реєстрації договорів про отримання кредитів (позик) від нерезидентів (лист N 09-202/19056 від 31.10.2011 р.);

Комітет ВРУ

- розглянув порядок оподаткування ПДВ операцій в туристичній діяльності (лист N 04-39/10-1038 від 14.10.2011 р.);

ДПС

- наголошує, що при самостійному виявленні заниження на його суму та за весь період заниження нараховується пеня із розрахунку 120% річних облікової ставки НБУ (лист N 15691/6/15-3415-26 від 29.08.2011 р.);
- вкотре підкреслює, що при розрахунку об'єкта оподаткування за другий квартал 2011 р. до складу витрат включається від'ємне значення об'єкта оподаткування, отримане суб'єктом господарювання за наслідками I кварталу 2011 р. (лист N 4000/6/15-1216 від 21.10.2011 р.);
- відмічає, що особа, яка підлягає обов'язковій ПДВ-реєстрації, та яка не подала в податкову Заяву за формою N 1-ПДВ або подала її з порушенням строку, зобов’язана нараховувати та сплачувати податкові зобов'язання з ПДВ з дня, наступного за граничним днем подання такої заяви, - тобто, з 11 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсяг оподатковуваних операцій з постачання товарів (послуг) понад 300 тис. грн. (лист N 4800/7/15-3317 від 01.11.2011 р.);

Держфінінспекція (ГоловКРУ)

- затвердила Примірну програму ревізії бюджетної установи (наказ N 14 від 14.10.2011 р.);

Держмитслужба

- навела приклади заповнення графи 47 та графи "В" тимчасової декларації та ВМД при її оформлені у звичайному порядку, після випуску товарів у вільний обіг по тимчасовій чи неповній деклараціях у випадку, коли відбулась зміна ставки мита зі специфічної на адвалерну (лист N 11/3-10.15/7716-ЕП від 12.08.2009 р.);

Держкомветмедицини

- повідомив про заборону ввезення з Монголії в Україну коней, продукції та сировини з них у зв’язку з виявленням захворювання коней на грип (лист N 15-2-23/8675 від 06.10.2011 р.);

Держприкордонслужба

- затвердила перелік адміністративних послуг, що надаються Адміністрацією та органами Державної прикордонної служби України на виконання законодавства України (наказ N 130 від 26.02.2011 р.).

 

 


Матеріал підготували експерти Компанії "Дінай": Анна Скуміна, Наталія Михальченко, Тарас Шарий, Ольга Яковенко, Анна Степанець

Відтворення матеріалу у будь-якій формі повністю або частково можливо лише з письмового дозволу Компанії "Дінай"