Новости законодательства 29 тиждень 2011 р.: 18 – 24 липня Печать

 

 Партнер компании «Аркада-Гранд»

Новости законодательства подготовлены

аналитиками Компании «Динай»

ФЕРМЕРСЬКІ ГОСПОДАРСТВА

Змінено вимоги до бажаючих створити фермерське господарство

Нормотворці скасували норму, відповідно до якої однією з обов’язкових умов створення фермерського господарства є проходження громадянином, що має намір його створити, професійного відбору. Отже, плануючим створити фермерське господарство буде достатньо лише досягти 18-річного віку, бути дієздатним та мати бажання щодо заснування ФГ.
Деякі коригування спіткали порядок отримання (придбання) у власність або в оренду земельної ділянки державної або комунальної власності з метою ведення фермерського господарства. Зокрема, передбачено, що до заяви, яка подається громадянином до районної держадміністрації або до місцевої ради, мають бути додані документи, що підтверджують досвід роботи у с/г або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (перелік документів, що підтверджують досвід роботи у с/г, доручено розробити Кабміну). В даний час до заяви додають рішення профкомісії з питань створення фермерських господарств щодо наявності у громадянина достатнього досвіду роботи у с/г або необхідної сільськогосподарської кваліфікації
   

Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань створення та діяльності фермерських господарств" (N 3523-VI від 16.06.2011 р.)
Офіційне опублікування: "Голос України" N 110 від 16.07.2011 р.
Дата набрання чинності: 17.07.2011 р.

ВЕТЕРИНАРІЯ

Ветеринарна медицина: кількість дозвільних документів скорочено

Парламент виключив із переліку потужностей, які потребують експлуатаційного дозволу Держдепартаменту ветеринарної медицини (закріплені у ст. 50 Закону України "Про ветеринарну медицину" N 361-V від 16.11.2006 р.) потужності, на види діяльності яких видаються ліцензії.
Так, законодавці дозволили здійснення діяльності з виробництва та обігу без отримання експлуатаційного дозволу відповідного державного органу ветеринарної медицини на таких потужностях (об'єктах), як:
- центри розведення племінних тварин, підприємства/об'єднання з племінної справи, селекційні, селекційно-технологічні та селекційно-гібридні центри, іподроми, станції оцінки племінних тварин;
- потужності (об'єкти) з виробництва та обігу ветеринарних препаратів.
Водночас зазначимо, що виробництво ветеринарних медикаментів і препаратів, оптова, роздрібна торгівля ними, а також торгівля племінними (генетичними) ресурсами, проведення генетичної експертизи походження та аномалій тварин, як і раніше, залишаються ліцензованими видами діяльності.
------------------------
Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про ветеринарну медицину" щодо виробництва та обігу ветеринарних препаратів" (N 3522-VI від 16.06.2011 р.)
Офіційне опублікування: "Голос України" N 128 від 16.07.2011 р.
Дата набрання чинності:17.07.2011 р.

ПРАВО ВЛАСНОСТІ НА ЗЕМЛЮ

За порушення строку видачі державного акта на землю штрафуватимуть

В черговий раз, відшліфовуючи процедуру посвідчення права власності на землю, Верховна Рада внесла деякі корективи в ряд законодавчих актів, зокрема в:
1) Кодекс України про адміністративні правопорушення щодо встановлення адміністративної відповідальності за порушення посадовою особою строку видачі державного акта на право власності на земельну ділянку. За такі дії буде накладатися штраф від 20 до 50 НМДГ (від 340 до 850 грн.), а у разі їх вчинення посадовою особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за таке саме порушення, - штраф від 50 до 200 НМДГ (від 850 до 3400 грн.);
2) Земельний кодекс України, додатково передбачивши, що у разі набуття права власності на земельну ділянку кількома набувачами або у разі відсутності на відповідному державному акті місця для проставлення відмітки про перехід права власності на земельну ділянку набувачеві або відчужувачеві земельної ділянки видається державний акт на право власності на земельну ділянку протягом 30 календарних днів з дня подання ним до органу, який здійснює видачу зазначеного акта, документів, передбачених законодавством;
3) ЗУ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо документів, що посвідчують право на земельну ділянку, а також порядку поділу та об'єднання земельних ділянок" (N 3521-VI від 16.06.2011 р.), заповнивши прогалини в процедурі отримання державного акта на землю із справ нотаріуса в разі, коли такий акт не був виданий новому власнику земельної ділянки.
Зокрема, встановлено, що якщо нотаріус, який до 01.05.2009 р. посвідчив договір щодо відчуження земельної ділянки або видав свідоцтво про право на спадщину земельної ділянки:
- припинив діяльність, але державний акт на право власності на земельну ділянку не видано, то письмовий запит до органу, який здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, про підтвердження того, що державний акт не виданий новому власнику, а також вилучення такого акта з державного нотаріального архіву та проставлення на ньому відмітки про перехід права власності на земельну ділянку здійснює державний нотаріус відповідного державного нотаріального архіву;
- не має у своїх справах державного акта на землю, що видавався її відчужувачу, тоді новий власник (набувач) земельної ділянки може отримати його в органі, який здійснює видачу державного акта на право власності на земельну ділянку. Такий акт повинен бути виданий протягом 30 календарних днів з дня подання усіх передбачених законодавством документів.
------------------------
Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення процедури посвідчення права власності на землю" (N 3521-VI від 16.06.2011 р.)
Офіційне опублікування: "Голос України" N 128 від 16.07.2011 р.
Дата набрання чинності: 17.07.2011 р.

ПУБЛІЧНА ІНФОРМАЦІЯ

Кабмін встановив плату за надання публічної інформації

Нагадаємо, що Закон України "Про доступ до публічної інформації" (N 2939-VI від 13.01.2011 р.) надає право кожній фізичній, юридичній особі та об'єднанню громадян без статусу юридичної особи звернутися до розпорядника інформації з проханням надати публічну інформацію, незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.
Запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача.
Розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію безкоштовно, у строк не пізніше 5 робочих днів з дня його отримання.
Однак, якщо задоволення запиту на інформацію передбачає виготовлення копій документів обсягом більш як 10 сторінок, запитувач зобов'язаний відшкодувати фактичні витрати на копіювання та друк.
Розмір таких витрат визначається відповідним розпорядником в межах граничних норм, встановлених Кабінетом Міністрів України у постанові N 740 від 13.07.2011 р.
Так, за копіювання або друк однієї сторінки документа (в тому числі двосторонній друк) встановлено плату у наступних розмірах:
- формат А4 та менший розмір - не більше ніж 0,1% розміру мінімальної заробітної плати (далі - МЗП), що на сьогодні становить 0,96 грн.;
- формат А3 та більший розмір - не більше ніж 0,2% МЗП (зараз це 1,92 грн.);
- будь-який формат, якщо в документах поряд з відкритою інформацією міститься інформація з обмеженим доступом, що потребує її відокремлення, приховування - від 0,3% до 0,5% МЗП (на сьогодні це 2,88-4,80 грн.).
------------------------
Постанова Кабінету Міністрів України N 740 від 13.07.2011 р.
Офіційне опублікування: "Урядовий кур’єр" N 131 від 21.07.2011 р.
Дата набрання чинності:21.07.2011 р.

БУДІВНИЦТВО

Затверджено порядок прийняття в експлуатацію житлових будинків, збудованих до 31.12.2009 р. без дозволу на виконання будівельних робіт

Затверджений порядок встановлює процедуру та умови прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом індивідуальних житлових будинків, садових, дачних будинків, господарських будівель і споруд, прибудов до них, громадських будинків I та II категорій складності, збудованих до 31.12.2009 без дозволу на виконання будівельних робіт, та механізм проведення технічного обстеження будівельних конструкцій та інженерних мереж.
Прийняття в експлуатацію об'єктів здійснюється Державною архітектурно-будівельною інспекцією України та її територіальними органами за результатами технічного обстеження їх будівельних конструкцій та інженерних мереж та за наявності документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, на якій розміщений об'єкт. При цьому ця процедура безоплатна.
Для прийняття будівлі в експлуатацію її власник подає в архітектурно-будівельною інспекцією за місцезнаходженням такого об'єкта:
- заяву про прийняття в експлуатацію об'єкта (форму затверджено коментованим наказом);
- два примірники заповненої декларації про готовність об'єкта до експлуатації (форму затверджено коментованим наказом);
- звіт про проведення технічного обстеження будівельних конструкцій та інженерних мереж об'єкта з висновком про їх відповідність вимогам надійності і безпечної експлуатації;
- копію документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, на якій розміщено об'єкт;
- копію технічного паспорта, виданого бюро технічної інвентаризації.
Протягом 30 днів з дати подання документів відповідний орган приймає рішення про реєстрацію декларації або її повернення.
Датою прийняття в експлуатацію об'єкта є дата реєстрації декларації про готовність об'єкта до експлуатації.
------------------------
Наказ Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства N 91 від 24.06.2011 р.
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 11.07.2011 р. за N 830/19568, набирає чинності з дня офіційного опублікування та діє до 30.01.2013 р.

ПДВ

ДПАУ роз’яснила оновлені правила оподаткування ПДВ консультаційних послуг

Як ми раніше повідомляли, з 1 липня послуги, наведені у пп. "в" п. 186.3 ПКУ (консультаційні, інжинірингові, інженерні, юридичні (у тому числі адвокатські), бухгалтерські, аудиторські, актуарні та інші подібні послуги консультаційного характеру, а також послуги з розроблення, постачання та тестування програмного забезпечення, з оброблення даних та надання консультацій з питань інформатизації, надання інформації та інших послуг у сфері інформатизації, у т.ч. з використанням комп'ютерних систем), оподатковуються на загальних підставах за ставкою 20%. При цьому місцем постачання таких послуг вважається місце, в якому отримувач послуг зареєстрований суб'єктом господарювання (у разі відсутності такого місця - місце постійного чи переважного його проживання).
В коментованому листі ДПАУ вирішила нагадати правила оподаткуванням ПДВ, якщо згадані послуги надає нерезидент:
- якщо отримувач послуг резидент – юрособа зареєстрований платником ПДВ, то він нараховує податок за основною ставкою, складає податкову накладну із зазначенням суми нарахованого ним податку (при цьому податкова накладна складається в одному примірнику і залишається в платника податку) та включає цю суму до податкового зобов’язання відповідного звітного (податкового) періоду (рядок 7 Декларації з ПДВ). В наступному звітному періоді зазначена сума податку може бути віднесена до податкового кредиту (рядок 12.4 Декларації з ПДВ);
- якщо отримувач послуг резидент – юрособа НЕ зареєстрований платником ПДВ, то він податкову накладну не виписує, але зобов’язаний подати в податкову Розрахунок податкових зобов’язань, нарахованих отримувачем послуг, не зареєстрованим як платник податку на додану вартість, які постачаються нерезидентами, у тому числі їх постійними представництвами, не зареєстрованими платниками податків на митній території України (затверджений наказом ДПАУ N 41 від 25.01.2011 р.). При цьому, отримувач послуг прирівнюється до платника податку для цілей застосування правил щодо сплати податку, стягнення податкового боргу та відповідальності за правопорушення у сфері оподаткування.
Зверніть увагу! Якщо отримувач послуг, визначених в пп. "в" п. 186.3 ПКУ, - нерезидент, зареєстрований за межами митної території України, такі операції НЕ є об’єктом оподаткування ПДВ.
------------------------
Лист Державної податкової адміністрації України N 19023/7/16-1117 від 14.07.2011 р.

СОЦІАЛЬНІ ПОСЛУГИ

Чи мають право на соціальні послуги особи, які знаходяться у відпустці по догляду за дитиною до 3 років?

ФСС з ТВП постановляє, що особи, які знаходяться у відпустці по догляду за дитиною до 3 років, мають право отримувати соціальні послуги за рахунок коштів фонду. Це випливає з того, що такі особи продовжують знаходитися у трудових відносинах з роботодавцем і є застрахованими особами.
Рішення про надання соціальних послуг приймається комісією (уповноваженим) підприємства, установи, організації із загальнообов'язкового державного страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням.
Хочемо нагадати, що згідно із Законом України N 2240-III від 18.01.2001 р., до соціальних послуг належить фінансування санаторно-курортного лікування та оздоровлення застрахованих осіб і членів їх сімей, позашкільне обслуговування, у т.ч. придбання дитячих новорічних подарунків. Але при цьому надання соціальних послуг здійснюється у межах передбачених асигнувань.
Питання щодо надання соціальних послуг вищезгаданим особам набрало обертів у зв’язку з тим, що з 01.01.2011 року період перебування застрахованої особи у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею 3-річного віку НЕ зараховується до страхового стажу за страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням (лист ФССТВП N 04-29-1068 від 04.05.2011 р.). Але підкреслимо: право на отримання соціальної послуги і зарахування до страхового стажу – дві різні норми.
------------------------
Постанова Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності "Про надання соціальних послуг особам, які знаходяться у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку" (N 41 від 16.06.2011 р.)

АЛІМЕНТИ

Зазнав змін перелік видів доходів, які враховуються при визначенні розміру аліментів

Кабмін вніс зміни до переліку видів доходів, які враховуються при визначенні розміру аліментів на одного з подружжя, дітей, батьків, інших осіб.
Так, перелік доходів, з яких утримуються аліменти, доповнено новим пунктом - державна соціальна допомога інвалідам з дитинства, призначена відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам" (N 2109-III від 16.11.2000 р.).
Ці зміни спричинили коригування переліку виплат, з яких НЕ проводиться утримання аліментів, а саме: з нього зникла вищеназвана соціальна допомога. Разом з тим, до переліку таких виплат додалися надбавки на догляд за інвалідом з дитинства та дитиною-інвалідом, що передбачені Законом України "Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам" (N 2109-III від 16.11.2000 р.).
------------------------
Постанова Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до переліку видів доходів, які враховуються при визначенні розміру аліментів на одного з подружжя, дітей, батьків, інших осіб" (N 744 від 13.07.2011 р.).
Дата набрання чинності: з дня офіційного опублікування.

ПЕНСІЇ

Кабмін постановив збільшити розмір пенсій для інвалідів-чорнобильців

Кабмін збільшує розмір пенсій для осіб, які стали інвалідами внаслідок Чорнобильської катастрофи, і пенсій у зв'язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи. Відтак, вони не можуть бути нижчими:
1) для учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС у 1986 р.:
- інвалідів I групи - 1200 грн (зараз – 1060 грн.);
- інвалідів II групи - 1090 грн (зараз – 965 грн.);
- інвалідів III групи - 980 грн (зараз – 870 грн.);
2) для учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС у 1987 - 1990 роках та осіб, евакуйованих у 1986 р. із зони відчуження:
- інвалідів I групи - 870 грн (зараз – 770 грн.);
- інвалідів II групи - 820 грн (зараз – 725 грн.);
- інвалідів III групи - 760 грн (зараз – 675 грн.);
3) для інших інвалідів, щодо яких встановлено причинний зв'язок інвалідності з Чорнобильською катастрофою:
- I групи - 710 грн. (зараз – 630 грн.);
- II групи - 655 грн. (зараз – 580 грн.);
- III групи - 600 грн. (зараз – 530 грн.);
4) для дітей-інвалідів - 380 грн. (зараз – 340 грн.);
5) для непрацездатних членів сім'ї померлого годувальника, які були на його утриманні:
- на одного непрацездатного члена сім'ї - 50% пенсії по інвалідності померлого годувальника (не змінилася);
- на двох та більше непрацездатних членів сім'ї - 100% пенсії по інвалідності померлого годувальника, що розподіляється між ними рівними частками.
Крім того, встановлено підвищення пенсій непрацюючим пенсіонерам, які проживають на територіях радіоактивного забруднення (передбачене ст. 39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" (у редакції Закону N 2001-XII від 19.12.91 р., далі – Закон N 2001). Підвищення складатиме:
- тим, що проживають у зоні безумовного (обов'язкового) відселення, - 13,2 грн.;
- тим, що проживають у зоні гарантованого добровільного відселення, - 10,5 грн.;
- тим, що проживають у зоні посиленого радіоекологічного контролю, - 5,2 грн.
Незважаючи на мізерність підвищення (порівняно з реальною інфляцією), коментованою постановою Кабмін залишив без змін такі виплати:
- підвищення до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії дітям війни (у розмірі 49,8 грн.);
- розмір щомісячної додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, відповідно до Закону N 2001;
- розмір щомісячної компенсації сім'ям за втрату годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи.
------------------------
Постанова Кабінету Міністрів України "Про встановлення деяких розмірів виплат, що фінансуються за рахунок коштів державного бюджету" (N 745 від 06.07.2011 р.)
Дата набрання чинності: 01.01.2012 р.

Перелік документів, необхідних для призначення пенсії науковцям

ПФУ затвердив Перелік та порядок подання документів, необхідних для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" (у редакції Закону N 284-XIV від 01.12.98 р.).
1. Для призначення пенсії науковцю необхідно подати:
а) заяву про призначення (перерахунок) пенсії;
б) реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізосіб, які через свої релігійні або інші переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків);
в) документи про стаж та довідку про підтвердження стажу наукової роботи підприємств, установ, організацій, вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації або їх правонаступників;
г) довідку про заробітну плату наукового (науково-педагогічного) працівника;
ґ) диплом про вищу освіту;
д) диплом про присудження наукового ступеня - для осіб, які мають науковий ступінь і працюють на посадах за спеціальністю відповідно до групи спеціальностей галузі науки, з якої присуджено науковий ступінь;
е) документи про місце проживання (реєстрації).
2. Для призначення пенсії по інвалідності до заяви про її призначення та основного переліку документів (згаданих вище), необхідно додати виписку з акта огляду МСЕК.
3. Для призначення пенсії у зв'язку з втратою годувальника, необхідно подати:
а) заяву про призначення пенсії у зв'язку з втратою годувальника;
б) реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізосіб, які через свої релігійні або інші переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків);
в) документи про місце проживання (реєстрації) особи;
г) довідку про склад сім'ї померлого годувальника та копії документів, що засвідчують родинні стосунки члена сім'ї з померлим годувальником;
ґ) свідоцтво органу реєстрації актів громадянського стану про смерть годувальника або рішення суду про визнання його безвісно відсутнім;
д) документи про вік померлого годувальника при відсутності таких даних у свідоцтві про смерть чи рішенні суду про визнання годувальника безвісно відсутнім;
є) довідки загальноосвітніх навчальних закладів системи загальної середньої освіти, професійно-технічних, вищих навчальних закладів про те, що діти померлого годувальника які не досягли 18 років або старші цього віку, якщо вони стали інвалідами до досягнення 18 років, та навчаються за денною формою навчання;
ж) довідка про те, що чоловік (дружина), а в разі їх відсутності - один з батьків, дідусь, бабуся, брат чи сестра померлого годувальника незалежно від віку і працездатності, не працюють і зайняті доглядом за дитиною (дітьми) померлого годувальника до досягнення нею (ними) 8 років;
з) документ про перебування членів сім'ї (крім дітей) на повному утриманні померлого годувальника чи одержання від померлого годувальника допомоги, що була для них постійним і основним джерелом засобів до існування, або про спільне проживання з годувальником на момент його смерті.
Крім того подаються документи померлого:
- реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізосіб, які через свої релігійні або інші переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків);
- документи про стаж та довідка про підтвердження стажу наукової роботи підприємств, установ, організацій, вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації або їх правонаступників;
- довідка про заробітну плату;
- диплом про вищу освіту;
- диплом про присудження наукового ступеня - для осіб, які мають науковий ступінь і працюють на посадах за спеціальністю відповідно до групи спеціальностей галузі науки, з якої присуджено науковий ступінь.
4. Для перерахунку пенсії необхідно подати:
а) заяву про перерахунок пенсії;
б) документи про стаж та довідку про підтвердження стажу наукової роботи підприємств, установ, організацій, вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації або їх правонаступників;
в) довідку про заробітну плату наукового (науково-педагогічного) працівника.
------------------------
Постанова правління Пенсійного фонду України "Про затвердження Переліку та порядку подання документів, необхідних для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" (N 10-3 від 06.04.2011 р.)
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 06.07.2011 р. за N 816/19554 та набирає чинності з дня офіційного опублікування.

ЄВРО-2012: МИТНА ДЕКЛАРАЦІЯ

Затверджена спрощена форма митної декларації для Євро-2012

Кабмін затвердив спеціальну (спрощену) форму митної декларації, яка буде використовуватися для декларування:
- товарів, призначених для підготовки та проведення Євро-2012, і устаткування для преси, радіо- та телепередач, які до 1 вересня 2012 року тимчасово ввозяться на митну територію України з умовним повним звільненням від оподаткування з подальшим вивезенням за її межі;
- товарів, які ввозяться командами, що здобули право на участь у фінальній частині Євро-2012, без зобов’язання про зворотне вивезення.
Відмітимо, що така форма митної декларації має бути заповнена українською або англійською мовою з використанням комп’ютерної техніки або від руки на аркушах формату А4 у двох примірниках, один з яких залишається в митному органі, що здійснив митне оформлення товарів під час їх тимчасового ввезення, а інший повертається декларанту для пред’явлення митному органу під час зворотного вивезення товарів.
Крім цього, Уряд доручив Мінфіну спільно з Держмитслужбою затвердити порядок заповнення спеціальної (спрощеної) форми митної декларації та порядок здійснення митного контролю і оформлення товарів з використанням такої форми митної декларації.
------------------------
Постанова Кабінету Міністрів України "Про затвердження спеціальної (спрощеної) форми митної декларації для декларування товарів, призначених для підготовки та проведення фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу в Україні" (N 741 від 13.07.2011 р.)
Дата набрання чинності: через 45 днів з дня опублікування.

СЕРТИФІКАЦІЯ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ

Кабмін встановлює нові правила сертифікації транспортних засобів

З метою адаптації законодавства України у сфері забезпечення безпеки експлуатації транспортних засобів до законодавства Європейського Союзу (та до законодавчого врегулювання цього питання), Кабмін встановив ряд правил в сфері сертифікації транспортних засобів, їх частин та обладнання.
Зокрема, Уряд встановив, що пропуск колісного транспортного засобу (далі - ТЗ), предметів обладнання та частин, які можуть бути встановлені на ТЗ та/або використані для його оснащення (далі - обладнання), на митну територію України з метою вільного обігу, а також перша державна реєстрація ТЗ, введення в обіг обладнання будуть здійснюватися за наявності сертифіката відповідності, виданого згідно з Порядком затвердження конструкції транспортних засобів, їх частин та обладнання.
Крім цього, також передбачені наступні правила видачі сертифікатів:


Тип сертифікату

Орган видачі

Умови видачі

Особливості ведення реєстру виданих сертифікатів

сертифікат типу ТЗ або обладнання

органи із сертифікації, визначені Мінінфраструктури та акредитовані відповідно до законодавства і нотифіковані ООН

(далі - уповноважені органи)

конструкція ТЗ або обладнання відповідає вимогам єдиних технічних приписів

реєстр буде вести Держінспекція з безпеки на наземному транспорті,

яка має забезпечити доступ до зазначеного реєстру Мінекономіки, МВС та Держмитслужбі

сертифікат відповідності

виробник або його уповноважений представник - резидент України

на кожний ТЗ або партію обладнання, тип яких відповідає вимогам єдиних технічних приписів,

що підтверджується сертифікатом типу ТЗ або обладнання

уповноважені органи або органи із сертифікації, акредитовані відповідно до законодавства, призначені Мінекономіки за поданням Мінінфраструктури

на кожний новий ТЗ або партію обладнання, які відповідають вимогам єдиних технічних приписів, але відповідність типу яких не підтверджена сертифікатом типу ТЗ або обладнання,

а також на ті, що були у користуванні

Мінекономіки

має забезпечити доступ до реєстру Мінінфраструктури, Держінспекції з безпеки на наземному транспорті, МВС та Держмитслужбі




Відмітимо, що вищезазначені правила почнуть застосовуватися лише через 6 місяців з дня набрання чинності Порядком затвердження конструкції транспортних засобів, їх частин та обладнання і Порядком ведення реєстру сертифікатів типу транспортних засобів та обладнання і виданих виробниками сертифікатів відповідності транспортних засобів або обладнання. Затвердження даних документів має здійснити Мінінфраструктури за погодженням з Мінекономіки, Мінфіном, МВС у шестимісячний строк.
------------------------
Постанова Кабінету Міністрів України "Деякі питання сертифікації транспортних засобів, їх частин та обладнання" (N 738 від 09.06.2011 р.)
Дата набрання чинності: з дня опублікування, крім пункту 1

ЕКСПОРТ АЛКЛГОЛЬНИХ НАПОЇВ

Вивезення алкоголю літаками можливо без погодження з Держмитслужбою

Нагадаємо, що нещодавно уряд вніс деякі корективи у свою постанову N 1241 від 06.11.97 р. "Про затвердження переліку пунктів пропуску для повітряного сполучення, через які дозволяється вивезення спирту етилового та алкогольних напоїв, що експортуються" (зміни затверджено постановою КМУ N 512 від 18.05.2011 р.). Відповідно до зазначених новацій було скасовано норму, яка обумовлювала необхідність погодження з Держмитслужбою кожної відправки спирту етилового та алкогольних напоїв, що експортуються, через пункти пропуску для повітряного сполучення.
Однак, поки що діючим залишається зареєстрований у Міністерстві юстиції України Порядок погодження експортних відправлень спирту етилового й алкогольних напоїв, що вивозяться повітряним транспортом, затверджений наказом ДМСУ N 1205 від 08.12.2005 р.
Враховуючи вищевикладене, Держмитслужба роз’яснила, що при митному оформленні експорту спирту етилового та алкогольних напоїв через пункти пропуску для повітряного сполучення, слід керуватися вимогами постанови КМУ N 1241 від 06.11.97 р. (зі змінами), як нормативно-правовим актом вищого рівня (тобто Порядок N 1205 можна не брати до уваги).
Крім цього, Держмитслужба також повідомила, що нею розроблено проект наказу "Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Держмитслужби від 08.12.2005 N 1205".
------------------------
Лист Державної митної служби України N 11.1/7-12.4/10178-ЕП від 12.07.2011 р.

ПОВНОВАЖЕННЯ ДКЦПФР

Повноваження ДКЦПФР поширюються лише на певні операції емітентів

Відповідно до п. 30 ст. 8 ЗУ "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" (N 448/96-ВР від 30.10.96 р.) ДКЦПФР наділена повноваженнями щодо зупинення (на підставі свого рішення) внесення змін до системи реєстру власників іменних цінних паперів або до системи депозитарного обліку щодо цінних паперів певного емітента або певного власника на строк до усунення порушень, що стали підставою для прийняття такого рішення.
Ураховуючи те, що застосування зазначеної норми має на меті виключно захист інтересів держави та інвесторів у цінні папери, і не повинно порушувати їх прав, що випливають із зобов'язань емітента, ДКЦПФР наголошує, що рішення Комісії щодо зупинення внесення змін до вищезазначених систем стосуються тільки зупинення проведення реєстраторами та депозитарними установами операцій, виконання яких призведе до зміни кількості (інформації про кількість) цінних паперів на рахунках у відповідних системах реєстру та/або депозитарного обліку, за винятком проведення операцій, пов'язаних з припиненням провадження профдіяльності на фондовому ринку - депозитарної діяльності, а саме депозитарної діяльності зберігача цінних паперів, а також операцій, пов'язаних з переведенням випуску акцій із документарної форми існування у бездокументарну форму.
------------------------
Роз'яснення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку "Щодо порядку застосування пункту 30 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" (N 11 від 12.07.2011 р.)

КАЛЕЙДОСКОП ІНШИХ НОВИН

КМУ

- встановив розмір плати за надання органами державної статистики послуги з видачі довідки з ЄДРПОУ на рівні 13 грн. - протягом 5 робочих днів, 17 грн. і 26 грн. - протягом 2 і 1 робочого дня відповідно (постанова N 749 від 29.06.2011 р.);
- затвердив Порядок справляння плати за надання платних адміністративних послуг з оформлення та видачі документів у галузі державного експортного контролю і переліку платних адміністративних послуг, що надаються Державною службою експортного контролю, та розміру плати за їх надання (постанова N 746 від 13.07.2011 р.);

Мінпраці

- розглянуло відмінності між трудовим та цивільно-правовим договором (N 151/06/186-11 від 16.05.2011 р.);

Мін’юст

- оновив порядок проходження стажування в державних нотаріальних конторах або у приватних нотаріусів громадянами України, які мають намір займатися нотаріальною діяльністю (наказ N 1812/5 від 07.07.2011 р.);
- вніс зміни до Положення про державну реєстрацію друкованих ЗМІ та Положення про державну реєстрацію інформаційних агентств як суб’єктів інформаційної діяльності (наказ N 1827/5 від 08.07.2011 р.);
- визначив порядок ведення й користування Спадковим реєстром, надання інформації з нього, а також встановив тарифи за формування у Спадковому реєстрі реєстраційних записів у розмірі від 51 до 68 грн. (наказ N 1810/5 від 07.07.2011 р.);

ДПАУ

- роз’яснила порядок визнання витрат, що формують собівартість реалізованого товару, у випадку отримання передоплати (авансу) до набрання чинності розділом III ПКУ (лист N 7788/6/15-0216 від 22.04.2011 р.);
- підкреслила: якщо аванс отримано до 01.04.2011 р., то після дати набрання чинності розділом ІІІ ПКУ дохід вже не визначається в частині вартості товарів (робіт, послуг), оплаченої у вигляді авансів за договорами на поставку товарів (лист N 8594/6/15-0315 від 06.05.2011 р.);
- зауважила, що якщо купівлю та продаж іноземної валюти здійснено в межах одного кварталу, то курсова різниця визначається між доходом від продажу валюти та її вартістю на дату здійснення операції. Якщо купівля та продаж іноземної валюти відбувається в різних кварталах, то курсова різниця визначається між доходами від продажу валюти та її балансовою вартістю, тобто вартістю на дату звітного балансу (лист N 11287/7/15-0317 від 20.04.2011 р.);
- розтлумачила порядок оподаткування продажу власно вирощеної сільгосппродукції членами особистого селянського господарства (лист N 11069/7/17-0717 від 19.04.2011 р.);
- затвердила форму Журналу обліку погашення податкових векселів (наказ N 332 від 07.06.2011 р.);

Держкомстат

- виклав у нових редакціях інструкції по заповненню Звіту про іноземні інвестиції в Україну (ф. N 10-зез) та Звіту про інвестиції з України в економіку країн світу (ф. N 13-зез) (наказ N 145 від 16.06.2011 р.);

НБУ

- розробила Положення про застосування НБУ санкцій за порушення законодавства з питань запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму (постанова N 192 від 15.06.2011 р.);

Держмитслужба

- схвалила Примірне положення про регіональну митницю, митницю (наказ N 536 від 22.06.2011 р.);
- внесла деякі корективи до Класифікатора місць прибуття (наказ N 646 від 18.07.2011 р.);

Київська регіональна митниця

- затвердила Порядок здійснення обліку суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності, які розташовані у зоні діяльності Київської регіональної митниці (наказ N 1128 від 14.07.2011 р.);

ДКЦПФР

- відкоригувала Положення про розрахунок показників ліквідності, що обмежують ризики професійної діяльності на фондовому ринку (рішення N 720 від 14.06.2011 р.).

 

 


Матеріал підготували експерти Компанії "Дінай": Анна Скуміна, Наталія Михальченко, Тарас Шарий, Ольга Яковенко, Анна Степанець

Відтворення матеріалу у будь-якій формі повністю або частково можливо лише з письмового дозволу Компанії "Дінай"