Новости законодательства 18 - 19 тижні 2011 р.: 2 - 15 травня Печать

Партнер компании «Аркада-Гранд»

 

Новости законодательства подготовлены

аналитиками Компании «Динай»

ДОКУМЕНТ ТИЖНЯ

Хіт! Чого чекати з відміною свідоцтва про держреєстрацію?

Нагадаємо, що ще 7 квітня Верховна Рада прийняла Закон, яким передбачається скасування свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи й фізичної особи-підприємця та використання натомість виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (далі - ЄДР). Президент підписав даний Закон 29 квітня, і на наступний день після його офіційного опублікування, тобто з 7 травня 2011 р., в Україні все ж таки буде введено принцип здійснення діяльності юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців без свідоцтва про державну реєстрацію.

 

 

За задумом нормотворців, такі зміни мають спростити ведення бізнесу в Україні та зменшити витрати суб’єктів господарювання. Чи так це? Подивимось.
Відповідно до прийнятого закону, не пізніше наступного робочого дня з дати державної реєстрації державний реєстратор повинен видати (надіслати рекомендованим листом) засновникові юридичної особи або уповноваженій ним особі, а також фізичній особі-підприємцеві один екземпляр виписки з ЄДР. Також виписка буде надаватись одночасно із внесенням у ЄДР запису про зміну відомостей про юридичну особу.
Необхідно звернути увагу на те, що термін дії виписки з ЄДР буде безстроковим (раніше вона була чинною лише протягом 30 календарних днів), та у ряді випадків її будуть видавати безкоштовно, а саме під час:
- проведення державної реєстрації юридичної особи;
- проведення державної реєстрації фізичної особи - підприємця;
- внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в ЄДР, але не пов'язані із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи;
- внесення змін до установчих документів юридичної особи;
- внесення змін до відомостей про фізичну особу - підприємця, які містяться в ЄДР;
- припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця за судовим рішенням щодо визнання фізичної особи - підприємця банкрутом;
- внесення до Єдиного державного реєстру судового рішення про відміну державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця.
В решті випадків, як і раніше, за виписку з ЄДР потрібно буде заплатити 17 грн.
Відповідні зміни передбачені в Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" (N 755-IV від 15.05.2003 р.), і ще 26 законодавчих актів корегуються у відповідність до зазначених новацій.
Відмітимо, що у законі, що коментується, відсутні будь-які перехідні положення, які б передбачали поступове отримання суб’єктами господарювання виписок з ЄДР на заміну свідоцтв, які з 7 травня втрачають свою силу. А, отже, такий стан справ неминуче призведе до шалених черг бажаючих якнайшвидше отримати дорогоцінну виписку.
Ще одним цікавим і трохи завуальованим нововведенням даного Закону є скасування вимоги нотаріально засвідчувати копію свідоцтва про державну реєстрацію. Про це, зокрема, законотворці наголошували у своїх поясненнях до відповідного законопроекту. І дійсно, в ряді законодавчих актів скасовано вимогу надання нотаріально засвідченої копії свідоцтва, однак натомість введена вимога надання оригіналу виписки або витягу з ЄДР. А в одному випадку необхідність надання звичайної копії свідоцтва замінили на оригінал виписки або витягу з ЄДР. Ці зміни внесені в пункт 177.8 Податкового кодексу України, відповідно до нової редакції якого з 7 травня 2011 року суб'єкт господарювання, який нараховує (виплачує) фізичній особі – підприємцю, що знаходиться на загальній системі оподаткування, дохід від операцій, здійснюваних в межах обраних ним видів діяльності, не утримує податок на доходи, якщо таким підприємцем надано оригінал виписки або витягу з ЄДР (раніше було достатньо звичайної копії свідоцтва).
------------------------
Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скасування свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи та фізичної особи - підприємця" (N 3205-VI від 07.04.2011 р.)
Офіційне опублікування: "Голос України" N 81 від 06.05.2011 р.
Дата набрання чинності: 07.05.2011 р.

Детальніше читайте у статті Ольги Яковенко "СКАСУВАННЯ СВІДОЦТВ ПРО ДЕРЖАВНУ РЕЄСТРАЦІЮ: ЗДЕШЕВЛЕННЯ ВЕДЕННЯ БІЗНЕСУ ЧИ НОВІ ПРОБЛЕМИ НА ПОРОЖНЬОМУ МІСЦІ?".

ВІДРЯДЖЕННЯ

Розмір зарплати за час відрядження не може бути нижчим середнього заробітку

Верховна Рада України внесла зміни до ст. 121 КЗпП з метою захисту працівників, які часто направляються для виконання функціональних обов’язків у відрядження. Дану статтю тепер доповнено новим абзацом наступного змісту: "Працівникам, які направлені у службове відрядження, оплата праці за виконану роботу здійснюється відповідно до умов, визначених трудовим або колективним договором, і розмір такої оплати праці не може бути нижчим середнього заробітку".
Раніше ст. 121 КЗпП була менш деталізованою і передбачала збереження за відрядженим працівником середнього заробітку.
Виникає питання: а що змінять ці корективи до КЗпП? На жаль, прямої відповіді на це питання немає. Ймовірніше за все, законодавець хотів, аби зарплата працівника, який з’їздив у відрядження, у будь-якому випадку не була меншою за зарплату, яку б він отримав, не їздивши у це відрядження.
Уявимо наступну ситуацію: помічник юриста підприємства у квітні - травні отримував зарплату у розмірі 3 тис. грн., з червня місяця його перевели на посаду юриста, встановили оклад у 5 тис. грн. та одразу ж відправили у відрядження у регіональне представництво на цілий місяць. За старими правилами за цей місяць з/п юриста склала б близько 3 тис. грн. (середня заробітна плата для оплати відрядження розраховується, виходячи із з/п за попередні два місяці згідно з Порядком обчислення середньої заробітної плати, затвердженим постановою КМУ N 100 від 08.02.95 р.). І очевидно, що такому стану справ працівник би не зрадів. За новими ж нормами, йому оплатять роботу відповідно до умов трудового договору, тобто виплатять 5 тис. грн.
Однак незрозумілим залишається нове формулювання "оплата праці за виконану роботу". На думку деяких фахівців, це може означати, що оплаті не буде підлягати час проїзду до місця відрядження та назад. Проте ми вважаємо, що такий час є невід’ємною частиною виконання відрядженим працівником поставлених перед ним завдань (адже технології телепортації ще не дуже розвинені на нашій планеті :)).
Сподіваємось, що найближчим часом внесені зміни роз’яснять фахівці Мінпраці.
------------------------
Закон України "Про внесення змін до статті 121 Кодексу законів про працю України" (N 3231-VI від 19.04.2011 р.).
Офіційне опублікування: "Голос України" N 84 від 12.05.2011 р.
Дата набрання чинності: 13.05.2011 р.

СПИРТ КОНЬЯЧНИЙ ТА ПЛОДОВИЙ

Змінено правила експорту, імпорту та оптової торгівлі спиртом плодовим

Невдовзі в Закон України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" (N 481/95-ВР від 19.12.95 р.) буде внесено ряд змін, відповідно до яких:
1) уточнюється визначення спирту коньячного – це спирт, отриманий шляхом переробки коньячних виноматеріалів за спеціальною технологією для подальшої багаторічної витримки в дубовій тарі або нержавіючих чи емальованих ємностях з дубовою клепкою (наразі передбачається умова про наявність контакту з деревиною дуба, без уточнень, який саме контакт має бути);
2) для спирту плодового визначаються нові правила імпорту, експорту та оптової торгівлі (такі ж, як і для спирту коньячного), зокрема:
- суб'єкт господарювання, який отримав ліцензію на виробництво коньяку та алкогольних напоїв за коньячною технологією, зможе здійснювати оптову торгівлю спиртом плодовим без отримання окремої ліцензії на таку торгівлю;
- імпорт та експорт спирту плодового буде здійснюватися за наявності відповідних ліцензій суб'єктами господарювання, які забезпечені тарою для витримки спирту, кваліфікованими фахівцями та власними виробничими потужностями з виробництва спирту плодового і алкогольних напоїв за коньячною технологією та мають ліцензії на виробництво спирту плодового.
Відмітимо, що на даний момент імпорт, експорт та оптова торгівля спиртом плодовим здійснюються за наявності ліцензій лише державними підприємствами, спеціально уповноваженими на це Кабміном;
3) річна плата за ліцензії на право імпорту або експорту спирту коньячного і плодового встановлюється у розмірі 780 грн.
------------------------
Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" щодо імпорту та експорту спирту" (3232-VI від 19.04.2011 р.)
Офіційне опублікування: "Голос України" N 84 від 12.05.2011 р.
Дата набрання чинності: 23.05.2011 р.

ВВЕЗЕННЯ ЛІКАРСЬКИХ ЗАСОБІВ

У яких випадках дозволяється ввезення в Україну незареєстрованих лікарських засобів?

З 1 січня 2012 року буде дозволятися ввезення на митну територію України незареєстрованих лікарських засобів для медичного забезпечення (без права реалізації) підрозділів збройних сил інших держав, які відповідно до закону допущені на територію України. Відповідні зміни будуть внесені у Закон України "Про лікарські засоби" (N 123/96-ВР від 04.04.96 р.).
Нагадаємо, що наразі ввезення в Україну таких лікарських засобів дозволяється лише у наступних випадках:
- для проведення доклінічних досліджень і клінічних випробувань;
- для реєстрації лікарських засобів в Україні (зразки препаратів у лікарських формах);
- для експонування на виставках, ярмарках, конференціях тощо без права реалізації;
- для індивідуального використання громадянами.
------------------------
Закон України "Про внесення зміни до статті 17 Закону України "Про лікарські засоби" щодо порядку ввезення в Україну лікарських засобів" (N 3141-VI від 15.03.2011 р.)
Офіційне опублікування: "Голос України" N 83 від 11.05.2011 р.
Дата набрання чинності: 01.01.2012 р.

ДОЗВІЛЬНА СИСТЕМА

З 2012 року дозвільні документи можна отримати лише у держадміністратора

Відповідно до змін, передбачених до ЗУ "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" (N 2806-ІV від 06.09.2005 р.), з 1 січня 2012 р. видача документів дозвільного характеру (переоформлення, видача дублікатів, анулювання) буде проводитись в дозвільному центрі виключно державним адміністратором. Тобто, якщо зараз суб’єкти господарювання можуть скористатися правом вибору і звернутися або до держадміністратора, або до представників відповідних місцевих дозвільних органів (міські ради міст обласного та/або республіканського АР Крим значення (їх виконавчі органи), районні та районні у м.м. Києві і Севастополі державні адміністрації тощо), то з вищезазначеної дати отримати дозвільні документи можна бути лише у держадміністратора.
Спілкування суб’єктів господарювання з місцевими дозвільними органами буде здійснюватися виключно шляхом надання останніми консультацій. Усі інші дії, що стосуються дозвільних документів, будуть відбуватися на рівні робочих взаємовідносин місцевих дозвільних органів та держадміністратора.
Крім того, передбачено що до заяви про видачу документів дозвільного характеру не треба буде додавати витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.
Зазначені нововведення наберуть чинності лише з наступного року, але деякі зміни, що стосуються дозвільної системи, запрацюють вже 6 травня 2011 р. Зокрема, передбачено, що:
- рішення про анулювання документа дозвільного характеру можна буде отримати особисто (зараз передбачено, що зазначене надсилається суб’єкту господарювання поштовим відправленням);
- встановлено строк – протягом одного робочого дня – відведений на повідомлення заявника і держадміністратора про зупинення та поновлення дозвільними органами розгляду документів, поданих для отримання документа дозвільного характеру тощо.
------------------------
Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" (N 3204-VI від 07.04.2011 р.)
Офіційне опублікування: "Голос України" N 81 від 06.05.2011 р.
Дата набрання чинності: з 01.01.2012 р., за винятком деяких положень, які набирають чинності 06.05.2011 р.

РЕКЛАМА

"Самолікування може бути шкідливим для вашого здоров'я" або Нововведення до ЗУ "Про рекламу"

Як позбутися головного болю, болю при розтягненні м’язів, допомогти своєму шлунку добре засвоїти неймовірну кількість їжі, застерегтися від стресів тощо – про все це ми дізнаємось із реклами лікарських засобів, яка транслюється по телебаченню, друкується в ЗМІ та розміщується, де тільки можливо (у вагонах метро, на рекламних площах зупинок громадського транспорту тощо).
Звичайно ж, без консультації з лікарем приймати рятівні пігулки та використовувати майже чарівні мазі не слід. Про це в рекламі лікарських засобів, медтехніки, методів профілактики, діагностики, лікування та реабілітації (далі – лікарські засоби), звичайно ж, повідомляється, бо цього вимагає ЗУ "Про рекламу" N 1121-IV від 11.07.2003 р. Крім зазначеної вимоги, нормативний акт потребує розміщувати в рекламі об'єктивну інформацію про лікарський засіб, а також рекомендації щодо обов'язкового ознайомлення з інструкцією до застосування. Також реклама має здійснюватися так, щоб було зрозуміло, що наведене повідомлення є рекламою, і що рекламований товар є лікарським засобом.
Гадаємо, що зазначених вказівок виявилося все ж таки замало, бо, переглянувши рекламу і побачивши , наприклад, по телебаченню, чудові результати, багато людей, обминають візит до лікаря і направляються до аптечного закладу за "позбавленням від болю". На жаль, не завжди рекламовані лікарські засоби зможуть допомогти хворому, бо у кожного з чудодійних препаратів є свої протипоказання. Ось і виходить, що, не знаючи свого дійсного стану здоров’я, людина починає займатися самолікуванням і може ще більше собі зашкодити.
Саме тому нормотворці передбачили зміни до вищезгаданого закону, який зобов’язав у рекламі лікарських засобів розміщувати текст попередження наступного змісту: "Самолікування може бути шкідливим для вашого здоров'я". Розмір зазначеного застереження має бути не менше 15% площі чи обсягу (тривалості) всієї реклами. Наскільки прислухаються громадяни до цього попередження - покаже час, але, сподіваємося, що зазначені нововведення все ж таки позитивно відобразяться на здоров’ї нації.
------------------------
Закон України "Про внесення змін до статті 21 Закону України "Про рекламу" (N 3235-VI від 19.04.2011 р.)
Офіційне опублікування: "Голос України" N 84 від 12.05.2011 р.
Дата набрання чинності: 12.08.2011 р.

ОХОРОНА ПРАВ ДИТИНИ

Майнові права дитини під охороною органів опіки і піклування

Відповідно до Сімейного кодексу України дозвіл на вчинення правочинів щодо нерухомого майна дитини надається органом опіки та піклування в разі гарантування збереження права дитини на житло. Нормотворці доповнили зазначену норму, передбачивши, що окрім зазначеного, отриманню дозволу передує проведення місячної перевірки.
При цьому встановлено виключний перелік випадків, коли може бути відмовлено у наданні дозволу, а саме:
- мати та/або батько дитини, які (яка, який) звернулися за дозволом, позбавлені судом батьківських прав;
- судом, органом опіки та піклування або прокурором постановлено (прийнято) рішення про відібрання дитини від батьків (або того з них, який звернувся за дозволом) без позбавлення їх батьківських прав;
- до суду подано позов про позбавлення батьків дитини (або того з них, який звернувся за дозволом) батьківських прав особами, що мають на це право (ст. 165 Сімейного кодексу);
- особа, яка звернулася за дозволом, повідомила про себе неправдиві відомості, що мають суттєве значення для вирішення питання про надання дозволу чи відмову в його наданні;
- між батьками дитини немає згоди стосовно вчинення правочину щодо нерухомого майна дитини;
- між батьками дитини або між одним з них та третіми особами існує судовий спір стосовно нерухомого майна, за дозволом на вчинення правочину щодо якого звернулися батьки дитини (або один з них);
- вчинення правочину призведе до звуження обсягу існуючих майнових прав дитини та/або порушення охоронюваних законом інтересів дитини.
Крім того передбачено, що Порядок провадження органами опіки та піклування визначеної законом діяльності, пов'язаної із захистом майнових прав дитини, повинен встановлюватися КМУ. В даний час є діючим Порядок провадження органами опіки та піклування діяльності, пов'язаної із захистом прав дитини (затверджено постановою КМУ N 866 від 24.09.2008 р.), що визначає перелік дій зазначених органів щодо захисту особистих, майнових та житлових прав дітей. Чи буде він використовуватися в цілях, встановлених Сімейним кодексом, чи буде розроблено новий документ, в даний час невідомо, але вважаємо, що незабаром про це буде повідомлено.
Змін зазнав не лише Сімейний кодекс України. Деякі коригування, що випливають із передбачених до нього норм, будуть внесені до Цивільного кодексу України, законів "Про охорону дитинства" (N 2402-III від 26.04.2001 р.) та "Про основи соціального захисту бездомних осіб і безпритульних дітей" (N 2623-IV від 02.06.2005 р.).
------------------------
Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення порядку надання органами опіки та піклування дозволів на вчинення правочинів щодо нерухомого майна дітей" (N 3234-VI від 19.04.2011 р.)
Офіційне опублікування: "Голос України" N 84 від 12.05.2011 р.
Дата набрання чинності: 12.05.2011 р.

МІГРАЦІЯ

Іноземцям будуть частіше відмовляти у в’їзді в Україну

Міграційне законодавство України зазнало значних змін, які передбачають вдосконалення правового регулювання в’їзду та перебування іноземців або осіб без громадянства (далі - іноземці) на території України, їх видворення за межі України, а також посилення відповідальності як іноземців, так і громадян України за порушення міграційного законодавства. Зокрема, змін зазнали:
1. Закон України "Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства" (N 3929-XII від 04.02.94 р.).
Передбачено ряд нових підстав для заборони в'їзду в Україну іноземцю:
- якщо це необхідно для забезпечення екологічної безпеки та охорони довкілля;
- якщо при порушенні клопотання про в'їзд або при в'їзді в Україну він подав про себе завідомо неправдиві відомості або підроблені чи зіпсовані документи, а також якщо його документи не відповідають встановленому зразку або належать іншій особі;
- якщо є обґрунтовані підстави вважати, що він має інші, ніж заявлені ним при порушенні клопотання про в'їзд або при в'їзді в Україну, підстави та мету в'їзду або не надав підтвердження щодо підстав та мети в'їзду;
- якщо є обґрунтовані підстави вважати, що він є носієм інфекційної чи іншої хвороби, включеної до переліку, затвердженого центральним органом виконавчої влади у сфері охорони здоров'я, або прибув із країни з особливо складною епідеміологічною ситуацією;
- якщо він в'їжджає в Україну з метою транзитного проїзду, але не має належним чином оформлених документів для в'їзду до країни призначення або наступних за Україною транзитних країн, а також оплачених квитків з України до зазначених країн;
- якщо є факти невиконання ним фінансових зобов'язань перед Україною, включаючи пов'язані з попереднім видворенням, у тому числі після закінчення терміну заборони подальшого в'їзду в Україну у зв'язку з видворенням, а також грошових стягнень;
- якщо він не має достатнього фінансового забезпечення на період запланованого перебування і для повернення до держави походження або транзиту до третьої держави, або у разі неможливості отримати достатнє фінансове забезпечення законним способом на території України для громадянина держави, включеної до переліку держав, затвердженого Кабміном, та особи без громадянства, яка постійно проживає у державі, включеній до такого переліку. Розмір такого фінансового забезпечення має визначити Кабмін.
Також встановлено нові випадки, за яких іноземцю скорочується раніше визначений термін перебування в Україні, а саме:
- якщо він не має достатнього фінансового забезпечення або можливості отримати достатнє фінансове забезпечення законним способом на території України;
- якщо його діяльність на території України може негативно впливати на відносини України з іншою державою;
- якщо під час його перебування виникли підстави для заборони в'їзду;
- якщо він прибув для навчання або працевлаштування та не з'явився у визначений строк до відповідного навчального закладу або місця роботи, і якщо причини неприбуття не визнані поважними державним органом, уповноваженим приймати рішення про видворення.
При цьому визначено, що строк, протягом якого особа зобов'язана добровільно виїхати з України, не може бути більшим як десять діб з дня прийняття відповідного рішення. Також особа, щодо якої прийнято рішення про скорочення терміну тимчасового перебування в Україні зобов'язана щодня з'являтися для реєстрації до органу, який прийняв зазначене рішення, про що робляться відповідні відмітки в його паспортному документі.
Встановлені випадки, за яких іноземець має бути обов’язково видворений за межі України із забороною подальшого в'їзду в Україну строком до десяти років, зокрема у разі якщо:
- він вчинив злочин, - після відбуття призначеного йому покарання;
- він добровільно не виконав рішення про скорочення терміну його тимчасового перебування в Україні, чи хоча б раз не виконав вимогу щодня з'являтися для реєстрації до органу, який прийняв таке рішення, у зв'язку з причинами, не визнаними поважними;
- його перебування в Україні становить загрозу національній безпеці або громадському порядку;
- під час його перебування виникли підстави для заборони в'їзду.
До випадків, за яких можливе видворення за межі України іноземця із забороною подальшого в'їзду в Україну строком до п’яти років, віднесено наступні:
- його діяльність на території України негативно впливає на відносини України з іншою державою;
- він вчинив адміністративне правопорушення після виконання адміністративного стягнення (передбачалось і раніше);
- у нього немає законних засобів існування, достатніх для забезпечення його перебування в Україні та виїзду з України, у розмірі, що визначається Кабінетом Міністрів України.
У випадку видворення іноземцю буде надаватися строк для виїзду з України до п'яти днів після прийняття зазначеного рішення (раніше такий строк був значно більшим і складав 30 днів).
Додатково встановлено, що іноземець не може бути видворений або в інший спосіб примусово повернутий до країн, де він може зазнати катування, жорстоких, нелюдських або таких, що принижують гідність, видів поводження і покарання.
2. Кодекс України про адміністративні правопорушення
Збільшено адміністративну відповідальність за:
- порушення іноземцями правил перебування в Україні і транзитного проїзду через територію України;
- незаконне перетинання або спробу незаконного перетинання державного кордону України;
- за порушення порядку надання іноземцям житла, транспортних засобів та сприяння в наданні інших послуг;
- за незаконне перевезення іноземців та осіб без громадянства територією України.
Встановлена відповідальність за неприбуття без поважних причин до визначеного місця навчання або працевлаштування після в'їзду в Україну у визначений строк.
3. Кримінальний кодекс України
В новій редакції викладена стаття 332, що передбачає відповідальність за незаконне переправлення осіб через державний кордон України, у зв’язку з чим відтепер незаконне переправлення осіб через державний кордон України, організація незаконного переправлення осіб через державний кордон України, керівництво такими діями або сприяння їх вчиненню порадами, вказівками, наданням засобів або усуненням перешкод будуть каратися позбавленням волі на строк від 3 до 5 років з конфіскацією транспортних засобів або інших засобів вчинення злочину.
Ті самі дії, вчинені способом, небезпечним для життя чи здоров'я особи, яку незаконно переправляли через державний кордон України, чи вчинені щодо кількох осіб, або повторно, або за попередньою змовою групою осіб, або службовою особою з використанням службового становища, будуть каратись позбавленням волі на строк від 5 до 7 років з конфіскацією транспортних засобів або інших засобів вчинення злочину, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, або без такої.
А якщо вищезазначені дії будуть вчинені організованою групою або з корисливих мотивів, то вони будуть каратися позбавленням волі на строк від 7 до 9 років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до 3 років, з конфіскацією транспортних засобів або інших засобів вчинення злочину та з конфіскацією майна.
------------------------
Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань міграції" (N 3186-VI від 05.04.2011 р.)
Офіційне опублікування: "Голос України" N 80 від 05.05.2011 р.
Дата набрання чинності: 05.05.2011 р.

ПОДАТКОВІ КАНІКУЛИ

Пільговики з податку на прибуток мають звітувати "по-дорослому"

Як ви знаєте, ПКУ для деяких платників податку встановлює податкові канікули на період з 01.04.2011 р. до 01.01.2016 р. Коло таких щасливців визначає п. 154.6 ПКУ. Для них ставка з податку на прибуток становить 0%.
Крім того, п. 49.2 ПКУ передбачено, що такі платники податку звітують в податкову за спрощеною формою декларації (розрахунку), яку затверджує КМУ.
На жаль, на сьогоднішній день Кабмін не визначився з формою спрощеної декларації та порядком переходу на її подання.
Зваживши це, до моменту визначення форми декларації ДПАУ рекомендує таким платникам звітувати з податку на прибуток за формою, затвердженою наказом ДПАУ N 114 від 28.02.2011 р.
Тобто, судячи з усього, принаймні за другий квартал 2011 року таким платникам доведеться відзвітувати за основною формою декларації з податку на прибуток. Хоча до граничного строку подання ще час є (майже 3 місяці), тому не виключено, що цей лист може втратити актуальність із затвердженням спрощеної декларації з податку на прибуток.
------------------------
Лист Державної податкової адміністрації України N 12807/7/15-0317 від 06.05.2011 р.

ПЕРЕВІРКИ ОРГАНАМИ ПФУ

ПФУ визначився з переліком питань, що перевірятимуть при плановій перевірці

ПФУ затвердив перелік питань для здійснення планових перевірок та форму Акта, що складається органами ПФУ за їх результатами.
Питання, що підлягають перевірці, можна об’єднати у наступні блоки:
1) ведення бухгалтерських документів про нарахування, обчислення та сплату єдиного внеску або внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування;
2) правильність нарахування та сплати єдиного внеску;
3) правильність нарахування та сплати страхових внесків;
4) правильність нарахування страхових внесків за окремі категорії застрахованих осіб;
5) правильність нарахування збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій;
6) перевірка достовірності формування та подання відомостей про застраховану особу, що використовуються в системі загальнообов'язкового державного соціального страхування.
------------------------
Постанова Правління Пенсійного фонду України N 9-1 від 31.03.2011 р.
Дата набрання чинності: з дня офіційного опублікування.

СОЦСТРАХУВАННЯ ВІД НЕЩАСНИХ ВИПАДКІВ НА ВИРОБНИЦТВІ

Як Фонд соцстрахування від нещасних випадків на виробництві повертатиме надміру (помилково) сплачені страхові кошти?

Фахівці Фонду "нещасників" надали методрекомендації щодо повернення страхувальникам надміру (чи помилково) сплачених страхових внесків та інших платежів. Для їх повернення страхувальник на підставі Розрахункової відомості про нарахування і перерахування страхових внесків за 4 квартал 2010 року має скласти заяву довільної форми.
Після цього до справи береться робочий орган виконавчої дирекції Фонду, який проводить перевірку правильності нарахування і перерахування страхових внесків. Увінчає результат перевірки відповідно складений акт. Повертатиме Фонд кошти за рахунок поточних надходжень на доходний рахунок, на який сплачено кошти, що повертаються.
------------------------
Лист Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України N 06-03-5 від 11.01.2011 р.

Фонд "нещасників" затвердив коефіцієнти підвищення страхових виплат у 2011 році

Коментованою постановою правління ФСС від нещасних випадків на виробництві внесено зміни до Порядку призначення, перерахування та проведення страхових виплат (N 24 від 27.04.2007 р., далі – Порядок N 24). Відповідно до внесених змін, у 2011 році коефіцієнт підвищення страхових виплат у 2011 році становитиме 1,102 (у 2010 році такий коефіцієнт складав 1,0).
Нагадаємо, що порядок перерахування розміру щомісячної страхової виплати у разі зростання у попередньому календарному році середньої заробітної плати у галузях національної економіки визначає п. 3.8 Порядку N 24. Так, у пп. 3.8.1 цього Порядку зазначено, що підставою для перерахування розміру щомісячної страхової виплати з 1 березня кожного року є зростання у попередньому календарному році середньої заробітної плати у галузях національної економіки за даними центрального органу виконавчої влади з питань статистики. Перерахування розміру щомісячної страхової виплати проводиться, виходячи з відкоригованої заробітної плати на коефіцієнт підвищення страхових виплат (пп. 3.8.2 Порядку N 24).
------------------------
Постанова Правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України N 8 від 19.04.2011 р.
Дата набрання чинності: з дня офіційного опублікування.

ДОБРОВІЛЬНЕ СТРАХУВАННЯ

Підприємець уклав договір про добровільне соцстрахування, але ще не сплатив єдиний внесок: чи отримає він лікарняні з Фонду непрацездатності?

Нагадаємо, що з 01.01.2011 р. підприємці беруть участь у соцстрахуванні на добровільній основі (ч. 1 ст. 10 Закону N 2464). Згідно з договором про добровільну участь на застраховану особу покладено обов'язок сплатити єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. В цьому разі може виникнути ситуація, коли підприємець, який взяв участь у добровільному страхуванні та звертається за отриманням матзабезпечення (лікарняних), при цьому на дату звернення ще не сплатив єдиний внесок (наприклад, договір про добровільну участь у страхуванні з органом ПФУ укладено 21.01.2011 р. Вже 10.02.2011 р. такій особі було видано листок непрацездатності. А ось єдиний внесок сплачено тільки 18.02.2011 р., тобто після настання страхового випадку).
На думку фахівців фонду непрацездатності, у разі відсутності сплати добровільно застрахованими особами єдиного внеску на момент настання страхового випадку, такі особи НЕ мають права на матеріальне забезпечення та соціальні послуги за рахунок коштів Фонду.
------------------------
Лист Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності N 01-16-967 від 21.04.2011 р.

ПОДАТКОВА СОЦІАЛЬНА ПІЛЬГА

Чи можна користуватись підвищеною соцпільгою, якщо дитині виповнилось 18 років?

Як відомо, підвищені пільги на дітей, передбачені п. 169.1.2 та пп. "а", "б" п. 169.1.3 ПКУ, надаються до кінця року, в якому дитина досягає 18 років (п. 169.3.3 ПКУ). Але податківці у коментованому листі зауважують, що скористатися такими пільгами НЕ ВДАСТЬСЯ, якщо на день подання заяви на її отримання дитині вже виповнилося 18 років.
Тобто фактично, якщо працівник змінює робоче місце, коли дитина стала повнолітньою (наприклад, у травні місяці), то на новому робочому місці користуватися підвищеною соцпільгою йому вже не вдасться. А ось якщо б працівник не змінював місця роботи, то пільга застосовувалась би до кінця року.
------------------------
Лист Державної податкової адміністрації України N 3891/6/17-0715 від 25.02.2011 р.

РИБНІ РЕСУРСИ

Збільшились розміри збору за використання рибних ресурсів

Суттєво, майже у три з половиною рази, підвищились розміри збору за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів. Так, наприклад, за вилов 1 т щуки треба заплатити 281,77 грн. (замість 81,91 грн.), товстолоба – 383,15 грн. (зараз – 111,38 грн.) тощо.
Нагадаємо, що до спеціального використання належать усі види користування водними живими ресурсами (за винятком любительського і спортивного рибальства у водоймах загального користування), що здійснюються з їх вилученням (добуванням, збиранням тощо) з природного середовища. Використання здійснюється підприємствами, установами, організаціями та громадянами за наявності дозволів та за відповідну плату.
------------------------
Постанова Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 6 квітня 1998 р. N 449" (N 482 від 11.05.2011 р.)
Дата набрання чинності: з дня офіційного опублікування

КРЕДИТУВАННЯ ЖИТЛА

Пільговий період для позичальників у разі несвоєчасної здачі будинку в експлуатацію

Відповідно до Положення про порядок надання пільгових довготермінових кредитів молодим сім'ям та одиноким молодим громадянам на будівництво (реконструкцію) і придбання житла (затверджено постановою КМУ N 584 від 29.05.2001 р.), погашення кредиту, наданого на будівництво (реконструкцію) чи придбання житла, і сплата відсотків за користування ним здійснюється позичальником, починаючи з дати зарахування коштів кредиту на рахунок позичальника в банку-агенті. Разом з цим передбачена можливість визначення в кредитному договорі пільгового періоду для сплати основної суми боргу терміном до одного року у разі народження у позичальника дітей (дитини), одруження, смерті одного з членів сім'ї позичальника.
Кабмін дещо розширив перелік підстав, що можуть стати причиною застосування пільгового періоду, додавши до нього порушення терміну прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта більш як на шість місяців. При цьому уточнено, що пільговий період не поширюється на сплату відсотків за користування кредитом (їх все ж таки доведеться сплачувати), а також встановлено, що його тривалість не може перевищувати року або дати прийняття в експлуатацію об’єкта будівництва.
------------------------
Постанова Кабінету Міністрів України N 458 від 27.04.2011 р.
Офіційне опублікування: "Офіційний вісник" N 32 від 06.05.2011 р.
Дата набрання чинності: 06.05.2011 р.

ЗАХИСТ ПРАВ СПОЖИВАЧІВ

Запроваджується нова форма Акта перевірки дотримання законодавства про захист прав споживачів

Держспоживстандарт затвердив принципово нову форму Акта перевірки дотримання законодавства про захист прав споживачів, що суттєво відрізняється від тієї, що застосовується у даний час (затверджена наказом Держспоживстандарту N 679 від 27.11.2000 р.). По-перше, новий Акт містить розділ, що заповнюється безпосередньо суб’єктом господарювання, який має відповісти на ряд питань, що стосуються дій перевіряючих. Зокрема, проставлянням "галочки" напроти варіантів відповідей "так" чи "ні", суб’єкт господарювання повідомить, чи був він своєчасно письмово попереджений щодо проведення перевірки у відведений для цього строк (не пізніше як за 10 днів до початку планового заходу), чи надали перевіряючі копію посвідчення (направлення) тощо.
По-друге, форма акта супроводжується рядом додатків, що містять перелік загальнообов’язкових питань, які підлягають перевірці (наявність журналу реєстрації перевірок, документів, які регламентують діяльність суб’єкта господарювання, виконання гарантійних зобов'язань щодо виготовлених виробів і відремонтованих суб’єктом господарювання речей тощо), та спеціалізованих, що залежать від виду діяльності суб’єкта господарювання (щодо продовольчої чи непродовольчої групи товарів, відносно закладів ресторанного господарства тощо). Заповнюються зазначені додатки перевіряючими шляхом вибору однієї з чотирьох можливих відповідей напроти кожного запитання - "Так", "Ні", "НВ" (дотримання питання не вимагається від даного (конкретно узятого) об'єкта контролю) та "НП" (питання не перевірялося на даному об'єкті контролю).
Крім того, разом із втратою чинності нині діючої форми Акта перевірки передбачається скасування акта відбору зразків товарів (форма останнього затверджена тим самим наказом, що і форма акта перевірки). Зазначена "чистка" пов’язана з наявністю свіжішої форми Акта відбору зразків продукції (затверджена постановою КМУ N 1280 від 31.10.2007 р.), яку в даний час і використовують перевіряючі.
------------------------
Наказ Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики N 108 від 21.03.2011 р.
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 20.04.2011 р. за N 495/19233 та набирає чинності з 01.06.2011 р., але не раніше дня його офіційного опублікування

ДЕРЖАВНІ ЗАКУПІВЛІ

Мінекономіки доповнило Порядок визначення предмета держзакупівлі

Мінекономіки доповнило Порядок визначення предмета закупівлі (затверджено наказом МЕУ N 921 від 26.07.2010 р.), передбачивши, що визначення предмета закупівлі:
- послуг з оцінки майна під час приватизації здійснюється окремо для кожного об’єкта приватизації;
- товарів і послуг, необхідних для проведення культурно-мистецьких заходів та заходів з розвитку туризму, здійснюється за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів або надання послуг окремо для кожного культурно-мистецького заходу та заходу з розвитку туризму, за умови, що такий захід включено до плану роботи Мінкультури України на відповідний період.
------------------------
Наказ Міністерства економіки України N 379 від 26.04.2011 р.
Офіційне опублікування: "Офіційний вісник" N 33 від 10.05.2011 р.
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 28.04.2011 р. за N 527/19262 та набирає чинності 10.05.2011 р.

ПРОДУКТИ ХАРЧУВАННЯ

Встановлено максимальний вміст ерукової кислоти в оліях і жирах

З метою адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу Кабміном був затверджений відповідний план заходів на 2010 рік (розпорядження N 1196-р від 09.06.2010 р.) із зазначенням проектів нормативно-правових актів, які необхідно підготувати, органів, відповідальних за відповідне розроблення, та строків виконання. Один із пунктів зазначеного плану передбачав підготовку проекту нормативно-правового акта про встановлення максимального рівня ерукової кислоти в олії та жирах, а також у продуктах харчування, які містять олію та жири. І хоч строком виконання поставленого завдання було зазначено грудень 2010 р., необхідний документ прийняли лише у березні. Незважаючи на затримку, Мінагрополітики все ж таки впорався з поставленим завданням та встановив, що максимальний вміст ерукової кислоти з розрахунку на загальний вміст жирних кислот у жировому компоненті не може перевищувати:
- 2% - в оліях, жирах та їх сумішах, які призначені для поставки в торговельну мережу, в мережу закладів ресторанного господарства, для безпосереднього вживання в їжу, а також у готових харчових продуктах, до яких додано олії, жири або їх суміші;
- 5% - в сумішах олій та жирах, які призначені для промислового перероблення.
Зауважимо, що ерукова кислота у значних розмірах негативно впливає на серцево-судинну систему.
------------------------
Наказ Міністерства аграрної політики України N 93 від 24.03.2011 р.
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 18.04.2011 р. за N 479/19217 та набирає чинності з дня його офіційного опублікування

АДМІНІСТРАТИВНЕ СУДОЧИНСТВО

Провадження у справах за зверненням органів ДПС: ВАСУ роз’яснює нюанси

Вищий адміністративний суд України видав лист, у якому приділив увагу особливостям провадження у справах за зверненням органів державної податкової служби у порядку ст. 1833 Кодексу адміністративного судочинства (далі - КАСУ).
Суд звернув увагу, зокрема, на наступне:
1. Вирішення справ за позовом податкового органу про стягнення податкового боргу з платника податків - фізичної особи повинно здійснюватися за загальними правилами позовного провадження. Звернутися з поданням у порядку статті 1833 КАСУ в розглядуваному випадку податковий орган не має права.
У разі пред'явлення органом державної податкової служби подання про стягнення податкового боргу з платника податків - фізичної особи у порядку статті 1833 КАСУ суд повинен відмовити у прийнятті такого подання на підставі ч. 4 вказаної статті.
2. Подання про стягнення коштів за податковим боргом, внесене раніше, ніж минуть 60 днів із дня надіслання податкової вимоги платникові податків, підлягає залишенню без руху з наданням заявникові строку не більше, ніж 24 години для усунення недоліків, як це передбачено ч. 3 ст. 1833 КАСУ.
При цьому невиконання вимог суду, тобто ненадання податковим органом доказів спливу вищевказаного 60-тиденного строку, є підставою для повернення подання заявникові згідно з ч. 3 ст. 1833 КАСУ.
Однак ВАСУ зауважує, що повернення подання не є перешкодою для повторного звернення з ним до суду після усунення його недоліків, але не пізніше, ніж протягом 48 годин з моменту встановлення обставин, що зумовлюють звернення до суду. Строк у 48 годин слід розраховувати з дня фактичного виникнення відповідних обставин (тобто спливу 60 днів з моменту надіслання податкової вимоги), незалежно від дати внесення раніше повернутого подання з тим самим змістом вимог.
3. У разі залишення без розгляду подання податкового органу внаслідок відсутності поважних причин для поновлення встановленого 1833 КАСУ строку, податковий орган вправі звернутися з відповідною вимогою у загальному порядку позовного провадження.
4. Як відомо, у разі, якщо з поданих до суду у порядку ст. 1833 КАСУ матеріалів вбачається спір про право, суд ухвалою повинен відмовити у прийнятті подання.
Однак у разі виявлення спору про право вже після відкриття провадження у порядку ст. 1833 КАСУ, судам необхідно закривати провадження у справі на підставі п. 1 ч.1 ст. 157 КАСУ, оскільки відповідні вимоги не можуть бути розглянуті в порядку адміністративного судочинства.
При цьому суд згідно з ч. 2 ст. 157 КАСУ повинен роз'яснити позивачеві, до юрисдикції якого суду віднесено розгляд таких справ.
Оскільки зазначені вимоги підлягають розгляду в адміністративних судах України, але в загальному порядку позовного провадження, закриття провадження у справі за поданням податкового органу не позбавляє заявника права звернутися до суду з відповідною вимогою у загальному порядку позовного провадження.
------------------------
Лист Вищого адміністративного суду України N 571/11/13-11 від 22.04.2011 р.

КВОТУВАННЯ ЕКСПОРТУ

Експортну квоту на кукурудзу скасовано

Ще у жовтні 2010 року Кабмін ввів квоти на окремі види сільськогосподарської продукції, експорт якої підлягає ліцензуванню. Серед такої с/г продукції була і кукурудза.
Нагадаємо, що спочатку експортна квота на кукурудзу була встановлена на рівні 2 млн. тонн і мала діяти до 31.12.2010 р. Однак згодом вона була збільшена до 3 млн. тонн. (при цьому, також було уточнено, що квота не буде розповсюджуватися на насіннєву кукурудзу), а її дія продовжена до 31.03.2011 р., а потім в черговий раз збільшена до 5 млн. тонн. з подовженням її дії до 30.06.2011 р.
Врешті-решт Уряд вирішив скасувати експортну квоту на кукурудзу, виключивши її з відповідного переліку с/г продукції (відповідні зміни набрали чинності 05.05.2011 р.).
------------------------
Постанова Кабінету Міністрів України "Про внесення змін в додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 4 жовтня 2010 р. N 938" (N 463 від 27.04.2011 р.)
Офіційне опублікування: "Урядовий кур’єр" N 80 від 05.05.2011 р.
Дата набрання чинності: 05.05.2011 р.

ІНДЕКС ІНФЛЯЦІЇ

Індекс інфляції у квітні 2011 р.

За даними Державного комітету статистики України, індекс споживчих цін на товари та послуги (індекс інфляції) у квітні 2011 року до попереднього місяця становив 101,3%, до грудня попереднього року - 104,7%.

КАЛЕЙДОСКОП ІНШИХ НОВИН

ВРУ

- передбачила внесення змін до Закону України "Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам" щодо державної соціальної допомоги на догляд інвалідам війни (Закон N 3137-VI від 15.03.2011 р.);
- скасувала необхідність сплати державного мита за подання до Кабінету Міністрів України проекту створення промислово-фінансової групи (Закон N 3181-VI від 05.04.2011 р.);
- передбачила зміни до Декрету КМУ "Про державне мито", якими скасувала держмито за подання до Кабміну проекту створення промислово-фінансової групи (Закон N 3181-VI від 05.04.2011 р.);

Кабмін

- має намір запровадити з 1 вересня 2012 року новий Держстандарт початкової загальної освіти (постанова N 462 від 20.04.2011 р.);
- затвердив нову процедуру виконання підготовчих і будівельних робіт (постанова N 466 від 13.04.2011 р.);
- переглянув в сторону підвищення розміри збору за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів (постанова N 482 від 11.05.2011 р.);
- прописав Порядок передачі фонду фінансування будівництва або фонду операцій з нерухомістю в управління іншій фінансовій установі за рішенням суду (постанова N 490 від 11.05.2011 р.);
- затвердив механізм державної реєстрації заповітів і спадкових договорів у Спадковому реєстрі суду (постанова N 491 від 11.05.2011 р.);
- передбачив ряд змін до переліку енергозберігаючих матеріалів, обладнання, устаткування та комплектуючих, що звільняються від ввізного мита, та операції з увезення яких на митну територію України звільняються від обкладення ПДВ (постанова N 470 від 11.05.2011 р.);

Мінпраці

- наголошує, що скорочення чисельності та скорочення штату - поняття не тотожні (лист N 114/06/187-11 від 07.04.2011 р.);
- пояснило, що головний лікар може працювати за сумісництвом у свій вільний від основної роботи час на посадах лікарів (лист N 160/13/84-11 від 02.03.2011 р.);

Мінагрополітики

- переглянуло мінімальні та максимальні інтервенційні ціни на об'єкти державного цінового регулювання у 2011/2012 маркетинговому періоді (наказ N 139 від 15.04.2011 р.);

Мінекономіки

- роз’яснило порядок застосування процедури закупівлі в одного учасника, яка передбачена ЗУ "Про здійснення державних закупівель" (роз’яснення від 19.04.2011 р.);

ДПАУ

- підкреслює, що сільгосппідприємства-бюджетники, які відповідають вимогам п. 209.6 ПКУ, відкривають спецрахунки (поточні рахунки зі спеціальним режимом використання) за місцем їх обслуговування (лист N 2473/5/16-1416 від 25.02.2011 р.);
- вкотре наголошує, що штраф у розмірі 1 грн. застосовується за порушення податкового законодавства виключно при обчисленні податкових зобов'язань за період з 01.01.2011 р. по 30.06.2011 р. (лист N 7781/7/16-1517-16 від 21.03.2011 р.);
- підготувала Методичні рекомендації щодо порядку організації та проведення перевірок платників податків, які застосовуються як при організації документальних, так і фактичних перевірок (лист N 11892/7/23-4017/345 від 27.04.2011 р.);
- наголошує, що як виробники, так і імпортери алкогольних напоїв та тютюнових виробів за нестачу марок акцизного податку несуть повну майнову відповідальність, передбачену п. 228.8 ПКУ (лист N 4284/6/32-0715 від 02.03.2011 р.);
- звертає увагу, що адвокати не мають законодавчих підстав для віднесення витрат на утримання приватної квартири на витрати, пов'язані зі здійсненням незалежної адвокатської діяльності (лист N 5673/7/17-0717 від 28.02.2011 р.);
- роз’яснила ключові моменти застосування податкового законодавства під час провадження окремих видів операцій з дорогоцінними металами (лист N 5451/6/17-0715 від 18.03.2011 р.);
- висвітлила особливості справляння туристичного збору (лист N 12291/7/15-0717 від 29.04.2011 р.);
- зупинилась на питанні оподаткування ПДВ освітніх послуг. Зокрема, констатує, що операції з надання послуг підвищення кваліфікації фахівців навчальним закладом, який не має статусу вищого навчального закладу I-IV рівнів акредитації, не звільняються від оподаткування ПДВ (лист N 11385/7/16-1517-26 від 21.04.2011 р. );
- розтлумачила особливості застосування штрафів у разі повторного вчинення правопорушення (лист N 6319/6/12-0216 від 31.03.2011 р.);
- наголошує, що ПДВ, сплачений (нарахований) у складі ціни придбання товарів (послуг), що використовуються в процесі виробництва друкованих засобів масової інформації, не відноситься до складу податкового кредиту видавництва (лист N 2836/7/16-1517-26 від 03.02.2011 р.);
- роз’яснила механізм повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань (лист N 1911/7/19-0117/90 від 26.01.2011 р.);

ДПА у м. Києві

- відмітила, що послуги з розроблення програмного забезпечення, його обслуговування, надання консультацій щодо використання комп'ютерних програм НЕ є об'єктом оподаткування ПДВ. Разом з тим послуги з установлення та ремонту комп'ютерів, комп'ютерних мереж, ремонту й обслуговування принтерів та іншої офісної техніки та підключення до мережі Інтернет підлягають оподаткуванню ПДВ у загальновстановленому порядку за повною ставкою податку (лист N 3274/10/31-606 від 25.03.2011 р.);
- констатує, що операції із імпорту книжок, в т. ч. іноземного виробництва (крім видань еротичного характеру), звільняються від оподаткування ПДВ (лист N 2498/10/31-606 від 14.03.2011 р.);

ПФУ

- пролив світло на питання визначення максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, за умови, якщо працівник працює одночасно на декількох підприємствах. У такому разі, кожен із роботодавців нараховує єдиний внесок у межах максимальної величини, встановленої законодавством (лист N 5535/03-30 від 23.03.2011 р.);
- вніс ясність у питання необхідності нарахування єдиного соцвнеску на суму премій за підсумками роботи за 2010 рік звільненим особам (лист N 3837/03-20 від 28.02.2011 р.);

Фонд непрацездатності

- роз’яснив можливість виплати матзабезпечення підприємцям, які прийняли добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соцстрахування. Зокрема, підкреслив, що у разі відсутності сплати добровільно застрахованими особами єдиного внеску на момент настання страхового випадку, такі особи не мають права на матеріальне забезпечення та соціальні послуги за рахунок коштів Фонду (лист N 01-06-835 від 11.04.2011 р.);

НБУ

- відкоригував ряд своїх нормативно-правових актів стосовно проведення валютних операцій (постанова N 111 від 13.04.2011 р.);

Держказначейство

- внесло ясність у механізм виплати лікарняних (лист N 2473/5/16-1416 від 25.02.2011 р.). Серед іншого зупинилось на облікових нюансах виплати допомоги з тимчасової непрацездатності (лист N 17-04/969-5120 від 12.04.2011 р.);
- роз’яснило порядок списання майна закладами охорони здоров'я комунальної власності, які утримуються за рахунок коштів місцевих бюджетів (лист N 17-04/904-5067 від 11.04.2011 р.);

Держкомпідприємництва

- розтлумачив деякі питання щодо управління підприємством (лист N 3559 від 15.04.2011 р.);
- пояснив основні аспекти проведення ліквідації підприємства (лист N 3732 від 21.04.2011 р.);

Держспоживстандарт

- затвердив форму акта перевірки з державного нагляду за додержанням стандартів, норм і правил (наказ N 107 від 21.03.2011 р.);

Держфінпослуг

- виклав в новій редакції Порядок застосування Держфінпослуг штрафів за невиконання (неналежне виконання) вимог ЗУ "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом " (розпорядження N 186 від 07.04.2011 р.);

Держслужба експортного контролю

- затвердила зміни до Інструкції про порядок заповнення заяв щодо отримання дозвільних документів, документів про гарантії та інших документів, що надаються Держекспортконтролем (наказ N 28 від 11.04.2011 р.);
Держмитслужба

- визначила заходи із запровадження електронного декларування товарів у всіх митних органах (наказ N 358 від 29.04.2011 р.);
- надала роз’яснення щодо застосування Тимчасового порядку організації, розповсюдження та використання електронного цифрового підпису в митній службі України (лист N 18/16-24-2039-ЕП від 22.04.2011 р.).

 

 


Матеріал підготували експерти Компанії "Дінай": Анна Скуміна, Наталія Михальченко, Тарас Шарий, Ольга Яковенко, Анна Степанець

 

Відтворення матеріалу у будь-якій формі повністю або частково можливо лише з письмового дозволу Компанії "Дінай"